Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

19 mar 2020, 12:54

Fred1950 schreef:
19 mar 2020, 12:41

Het komt er nu op aan om de pandemie te laten stoppen, en dat kan alleen maar door een vorm van quarantaine van een bevolkingsgroep of regio.
Quarantaine stopt een pandemie niet (*), ze vertraagd ze.
Vraagje : indien U verplicht in quarantaine gezet wordt en je hebt de keuze tussen 2 zalen :
Zaal 1 : iedereen heeft corona reeds gehad
Zaal 2 : iedereen is gezond en niemand heeft corona gehad.
Voor welke zaal kies je : 1 of 2?

(*) Tenzij elke wereldburger 12 dagen in zijn kopt blijft. Dit is in de praktijk niet uitvoerbaar en geldt niet als optie.
Laatst gewijzigd door dejules op 19 mar 2020, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

19 mar 2020, 12:55

Realistisch zijn: 80% van de mensen die besmet worden geneest er vlotjes van. Sommigen beseffen zelfs niet dat ze de ziekte hebben of gehad hebben.
Kleine kinderen bv. zijn een dag wat flauw of van hun melk en de volgende dag zijn alweer in orde. Ook zij behoren bij de genezen mensen.

Het is eigenlijk wel een "eerlijk" virus: het spaart de jonge generatie en haalt de oudsten en zwaksten eruit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

19 mar 2020, 13:00

Wil. schreef:
Realistisch zijn: 80% van de mensen die besmet worden geneest er vlotjes van.
20% moet gehospitaliseerd worden en 5% is kritiek en heeft intensieve zorgen nodig om te overleven.
In landen met slechte medische voorzieningen of in landen met tekort aan medische voorzieningen wegens overbelasting krijg je een heel andere mortaliteit.
In het uiterste geval sterft 1 op 5.

Fred1950

19 mar 2020, 13:08

dejules schreef:
19 mar 2020, 12:54
.....
(*) Tenzij elke wereldburger 12 dagen in zijn kot blijft. Dit is in de praktijk niet uitvoerbaar en geldt niet als optie.
Toch wel, het wordt nu zo goed als gepraktiseerd door de bevolking zelf, zonder veel tegenstand en zonder controle. Dat was in China ook het geval. De bevolking reageert "wijzer" dan wat van hen gedacht en verwacht werd.
Wil. schreef:
.....
Kleine kinderen bv. zijn een dag wat flauw of van hun melk en de volgende dag zijn alweer in orde. Ook zij behoren bij de genezen mensen.
.....
Dat klopt langs geen kanten. Het zijn bommen met een wolk van virussen om zich heen, en het genezingsproces duurt even lang als bij een volwassene. Alleen hebben zij blijkbaar minder last van hun vuile slijmhoest gelijkaardig als van een teringlijder of iemand die zijn longen aan 't uitspuwen is.
dejules

19 mar 2020, 13:10

Wil. schreef:
In Duitsland heeft dit op tafel gelegen volgens Armin Laschet, CDU (Ministerpräsident Nordrhein-Westfalen)
Bron : Maischberger

Alles op zijn beloop laten en niets doen want de gevolgen voor de economie (dat is iedereen) zijn onvoorstelbaar.
Dat voorstel heeft het niet gehaald.
Wetenschappers zeiden : dit virus is nieuw en onbekend. Wij zijn lang niet zeker dat enkel ouderen en zwakkeren zwaar ziek worden en uiteindelijk sterven. Wij krijgen informatie binnen uit Italië, Spanje en andere delen in de wereld dat ook jonge(re) mensen tot de risicogroep behoren. En aangezien deze groep heel groot is krijg je in absolute cijfers een overbelasting van ziekenhuizen en een relatief hoge mortaliteit. Vraag vd moderator : " Wie viele werden den sterben".
Antwoord : "Einige millionen".
Laatst gewijzigd door dejules op 19 mar 2020, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

19 mar 2020, 13:12

Fred1950 schreef:

Toch wel, het wordt nu zo goed als gepraktiseerd door de bevolking zelf, zonder veel tegenstand en zonder controle. Dat was in China ook het geval. De bevolking reageert "wijzer" dan wat van hen gedacht en verwacht werd.

Vraagje : indien U verplicht in quarantaine gezet wordt en je hebt de keuze tussen 2 zalen :

Fred1950

19 mar 2020, 13:22

dejules schreef:
19 mar 2020, 13:12
Fred1950 schreef:

Geen van beide, want ik weet niet :
- of in zaal 1 iemand zit wiens handen vuil zijn een waar een virus op zit
- of in zaal 2 er niemand tussen zit in zijn incubatietijd, dus die nog gezond lijkt , maar het niet is.

Optie 3 : ik zit thuis, laat alles thuis bezorgen, of .... ik bezorg zelf iets en zit hierbij alleen in mijn wagen om naar de bestemmeling te rijden ( en zet het pakje aan de deur af ) ...

bPost kent nu een ongeziene vraag voor het versturen van pakjes .... Aankopen via internet boomed.

Wil.

19 mar 2020, 13:52

dejules schreef:
19 mar 2020, 13:00
Wil. schreef:
In het uiterste geval sterft 1 op 5.
Neen,neen. In het uiterste geval sterft 100%. Iedereen. Dat is trouwens ons lot.

Bij Corona geneest 80% en die mensen zijn meestal een aantal dagen ziek (soms zelfs niet) en het is voor hen voorbij. Dat betreft dus 80% van de besmette mensen. Dan zijn er nog degenen die nooit besmet worden. Ook daar geen probleem.

Wil.

19 mar 2020, 13:54

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
.....
.....
Dat klopt langs geen kanten. Het zijn bommen met een wolk van virussen om zich heen, en het genezingsproces duurt even lang als bij een volwassene. Alleen hebben zij blijkbaar minder last van hun vuile slijmhoest gelijkaardig als van een teringlijder of iemand die zijn longen aan 't uitspuwen is.
Ja, ja, ze moeten genezen, maar ze voelen zich helemaal niet ziek. Zo gaat dat nu eenmaal bij kinderen.

Zij worden allemaal bij de genezen of niet zieke mensen geteld.

Fred1950

19 mar 2020, 13:58

Wil. schreef:
19 mar 2020, 13:54
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
.....
.....
Ja, ja, ze moeten genezen, maar ze voelen zich helemaal niet ziek. Zo gaat dat nu eenmaal bij kinderen.

Zij worden allemaal bij de genezen of niet zieke mensen geteld.
... en die "genezenen" besmetten verder volop andere kinderen, ouders en grootouders .... Is dat de logica die ambtenaren hanteren, of is dat de uwe.

Wil.

19 mar 2020, 14:04

Het ging over de status van de kinderen: wanneer die niet ziek zijn, worden ze als genezen of nooit ziek geweest beschouwd. Natuurlijk zullen die kinderen die zonder klachten zijn anderen besmetten, maar dat is de normale gang van zaken.

Wat blijft? Kinderen worden niet als besmet of ziek geteld.

Ik kan het nog wel eens op een andere manier in je hersens proberen te krijgen, maar als het daar al vol zit, kan er natuurlijk niets meer bij in. Toch?
dejules

19 mar 2020, 14:36

Wil. schreef:
19 mar 2020, 11:03

In gans Spanje 14.769 besmettingen tot vandaag. Indien die allemaal in Madrid zouden te vinden zijn (wat niet het geval is) dan zijn het er 14.769 op 3,22 miljoen. D.w.z 4,6 op 1000 mensen werd besmet (0.46 op honderd).

Zelfs al worden het er nog 10 keer meer (147.769), dan nog spreken we over maar over een goede 4,5% van de Madrileense bevolking.
Alle anderen in Spanje zouden dan nog niet besmet zijn.

Als we uitgaan van het 100-voud aan besmettingen over het ganse land, dan is de verhouding 1.476.900 op 47 miljoen. Dat is 3,14% . In dat geval wordt 96,8% van de bevolking niet besmet.
Gij kent stront over een virale pandemie.
Uw mening heeft dezelfde waarde als stront.
Ik neem aan dat de mensen van het WHO en de vele tienduizenden wetenschappers die met deze materie bezig zijn weten waarover zij spreken en dat de genomen maatregelen niet lichtzinnig genomen zijn maar vanuit wetenschappelijke benadering.
Gij zit in het kamp van Bolsonaro die corona een hersenspin noemt en die andere flipflap die het over "een griepje" heeft.
Laatst gewijzigd door dejules op 19 mar 2020, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

19 mar 2020, 14:47

Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen zoekt vrijwilligers die de zorgverlening in tijden van het nieuwe coronavirus willen versterken. Ze zoeken mensen voor de logistiek, administratie, kinderopvang, naaiatelier, dokters en verplegers.
Het ziekenhuis zorgt voor een opleiding en beschermingsmiddelen op de campus in de Wilrijkstraat 10. Er is geen vergoeding, wel dankbaarheid. Het UZA vraagt mensen ook om mondmaskers te maken en ze te doneren. Het naaipatroon vindt u hier.

Horus1

19 mar 2020, 14:59

:x

Wil.

19 mar 2020, 15:24

dejules schreef:
19 mar 2020, 14:36

Gij kent stront over een virale pandemie.
Uw mening heeft dezelfde waarde als stront.
Met jouw fixatie kan ik je niet helpen. Hebben ze je pamper niet ververst vandaag?