Jobs - Jobs - Jobs
-
MOLCO - Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
We hebben de sterkst stijgende staatsschuld.
Hoe zou dat komen? Nog meer moeten besparen:
-een paar honderdduizend ambtenaren laten afvloeien, niet in éénmaal, maar gepensioneerden niet vervangen.
-één uitzondering: fiscale experten aanwerven om de fraude te bestraffen (daar zijn er al 1.500 voor geprogrammeerd)
-de senaat afschaffen
-de provincies afschaffen (ze worden toch al gehalveerd)
-Koningshuis: De Filip en zijn madam mogen nog blijven, maar alle andere familieleden moeten maar werk zoeken
-de militaire parades op de nationale feestdag afschaffen
-de politieke uittrede-vergoedingen afschaffen
-de toelagen voor alle godsdiensten afschaffen, behalve voor gebouwen die onder erfgoed vallen
-het leger uitkleden: 1) luchtmacht enkel nog transporttoestellen en wat helicopters; 2) zeemacht: enkel nog wat mijnenvegers en rivierboten; 3) landmacht: beperken tot een interventiekorps en anti-terreur
-sport: geen toelagen meer voor beroepssporten, enkel nog voor jeugd en gehandicapten en recreatieve sport; voetbalstadions enkel door privé kapitaal laten betalen
-de VRT opdoeken, op uitzondering van hun nieuwspakket
-ik heb er zo nog een boel...
...en ik ben ervan overtuigd al die ministers ook, maar zij zijn gebonden door het belgisch trauma: compromissen.
En voor het terugdringen van de staatsschuld
-verkoop Belfius (dat zal wel moeilijk zijn)
-verkoop nog een pakket aandelen van Proximus
-verkoop B-Post, NMBS
-de koninklijke kastelen verkopen (op ééntje na)
-...
En dan nog: wanneer gaan de vakbonden rechtspersoonlijkheid krijgen? En wanneer gaan die verdomde kapitalisten nu eens eindelijk één euro belasting betalen?
-een paar honderdduizend ambtenaren laten afvloeien, niet in éénmaal, maar gepensioneerden niet vervangen.
-één uitzondering: fiscale experten aanwerven om de fraude te bestraffen (daar zijn er al 1.500 voor geprogrammeerd)
-de senaat afschaffen
-Koningshuis: De Filip en zijn madam mogen nog blijven, maar alle andere familieleden moeten maar werk zoeken
-de toelagen voor alle godsdiensten afschaffen, behalve voor gebouwen die onder erfgoed vallen
-het leger uitkleden: 1) luchtmacht enkel nog transporttoestellen en wat helicopters; 2) zeemacht: enkel nog wat mijnenvegers en rivierboten; 3) landmacht: beperken tot een interventiekorps en anti-terreur
-sport: geen toelagen meer voor beroepssporten, enkel nog voor jeugd en gehandicapten en recreatieve sport; voetbalstadions enkel door privé kapitaal laten betalen
...en ik ben ervan overtuigd al die ministers ook, maar zij zijn gebonden door het belgisch trauma: compromissen.
En voor het terugdringen van de staatsschuld
-verkoop Belfius (dat zal wel moeilijk zijn)
-verkoop nog een pakket aandelen van Proximus
-verkoop B-Post, NMBS
-de koninklijke kastelen verkopen (op ééntje na)
-...
En dan nog: wanneer gaan de vakbonden rechtspersoonlijkheid krijgen? En wanneer gaan die verdomde kapitalisten nu eens eindelijk één euro belasting betalen?
-
Gast
Ja MOLCO , verkoop al wat we nog niet verkocht hebben aan de buitenlanders. Zolang onze koeien nog melk geven zullen we content zijn , nietwaar. Hebben we er iets aan dat Electrabel bij GDF Suez behoort ? De fransen wel .... Hebben die vorige uitverkopingen onder o.a. Verhofstadt , aarde aan dijk gebracht ? Neen , hoe meer "ze" hebben , hoe meer de staat verbrast aan allerhande nutteloze en dure dingen zonder meerwaarde. Belgen zijn de domsten onder de Galliers ....
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
[quote][/quote]We hebben de sterkst stijgende staatsschuld.
-de senaat afschaffen
U bent de 6 regeringen vergeten molco, en ook het loon halveren van al die te dure minister,senator, parlementariërs,want daar heb ik nog niet ene minister iets horen over zegen
En daar ze ook nog een woon toeslag krijgen en een (grote) auto maakt het hun niet uit dat de stroom en de diesel duurder wordt.
-de senaat afschaffen
U bent de 6 regeringen vergeten molco, en ook het loon halveren van al die te dure minister,senator, parlementariërs,want daar heb ik nog niet ene minister iets horen over zegen
En daar ze ook nog een woon toeslag krijgen en een (grote) auto maakt het hun niet uit dat de stroom en de diesel duurder wordt.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
[/b]Doen ze bu ook al, in al wat men koopt zit belasting !MOLCO schreef:
En dan nog: wanneer gaan de vakbonden rechtspersoonlijkheid krijgen?
Willen ze niète, want ze weten ook wat dit dan betekent !
En wanneer gaan die verdomde kapitalisten nu eens eindelijk één euro belasting betalen?
Of is "BTW" verkeerd gebruikt ?
-
jamaar - Lid geworden op: 30 aug 2013, 17:34
telloorlekker schreef:[/b]Doen ze bu ook al, in al wat men koopt zit belasting !MOLCO schreef:
En dan nog: wanneer gaan de vakbonden rechtspersoonlijkheid krijgen?
Willen ze niète, want ze weten ook wat dit dan betekent !
En wanneer gaan die verdomde kapitalisten nu eens eindelijk één euro belasting betalen?
Of is "BTW" verkeerd gebruikt ?
Niet alleen op al wat men koopt maar ook op ieder uur dat een vakman bij u een werk uitvoert, moet u daarop een procent betalen aan de Staat: 21 % BTW of in sommige gevallen 6 %
Toch eigenlijk straf. De Staat moet op ieder uur dat er gewerkt wordt door zijn onderdanen, zijn procent hebben !
En wat doet de Staat met dat gestolen geld. Uitdelen zoals Sinterklaas. En volgens sommigen hier, nog nooit genoeg sinterklaas.
-
Gast
Ik wacht nog steeds op een antwoord.The Spirit of Flanders schreef:Gaat er dan nog een "federale" bestaan ?Wil. schreef:
Laat de Walen maar beginnen. Zodra ze 'demandeurs' worden, kan het confederalisme doorgevoerd worden. Ik kijk ernaar uit.
Zo is het. Het is een neerwaardse spiraal , en de snelheid waarmee men naar beneden suist zal alleen maar toememen als men onze huidige politiekertjes verder laat "bronselen".Theor schreef:Minder jobs, minder jobs, minder jobs.
De taksen zijn hier zo absurd hoog =
mensen kopen minder en minder, en liefst in het buitenland,
resultaat gegarandeerd minder jobs !
-
The Spirit of Flanders schreef: Zo is het. Het is een neerwaardse spiraal , en de snelheid waarmee men naar beneden suist zal alleen maar toememen als men onze huidige politiekertjes verder laat "bronselen".
Die negatieve spiraal kan alleen maar gekeerd worden door:
jobs - jobs - jobs
werken - werken - werken
het is die weg die de huidige politici aan de Vlamingen wijzen. De Vlamingen hebben de keuze. Hierin meegaan of steeds dieper in de armoede wegzinken.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een minimale om de voetbalploeg te besturen en om nog enkele kleine bevoegdheden uit te oefenen.The Spirit of Flanders schreef:Ik wacht nog steeds op een antwoord.The Spirit of Flanders schreef:Gaat er dan nog een "federale" bestaan ?Wil. schreef:
Laat de Walen maar beginnen. Zodra ze 'demandeurs' worden, kan het confederalisme doorgevoerd worden. Ik kijk ernaar uit.
Zelfs indien er geen federale regering meer zou zijn, zul je mij niet horen klagen. Integendeel. Het zou betekenen dat de splitsing volledig is. Laat maar komen!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal
Oké dan, we zullen allemaal gaan werken.jamaar schreef:werken - werken - werken
het is die weg die de huidige politici aan de Vlamingen wijzen. De Vlamingen hebben de keuze. Hierin meegaan of steeds dieper in de armoede wegzinken.
En euh ..., wat gaan we zo allemaal doen???
-
Fazal schreef:Oké dan, we zullen allemaal gaan werken.jamaar schreef:werken - werken - werken
En euh ..., wat gaan we zo allemaal doen???
Het zijn de jongeren die meer en harder moeten werken.
En diegenen die niets kennen, niets willen en niets kunnen, verplichten om gemeenschapsdienst te verrichten onder toezicht van de bruggepensioneerden en te vroeg gepensioneerde ambtenaren.
En gemeenschapswerk is er meer dan genoeg: daken van overheidsgebouwen isoleren, renovatie van de scholen en nieuwbouw van scholen (voorstel van minister Crevits), ondersteuning van verzorgenden en verplegenden in ziekenhuizen en woonzorgcentra tijdens de dag en de nacht enzovoort.
-
Fazal
Haja, dus wij senioren, niet-ambtenaren, zijn er vanaf. Dank u jamaar!jamaar schreef:diegenen die niets kennen, niets willen en niets kunnen, verplichten om gemeenschapsdienst te verrichten onder toezicht van de bruggepensioneerden en te vroeg gepensioneerde ambtenaren.
Maar eigenlijk he, had ik dat al ergens gelezen, me dunkt, en steeds afkomstig van hetzelfde toetsenbord. Zou dat dat van u kunnen zijn? Ik denk van wel.
Ik kan dat namelijk zien aan de nick van de auteur.
-
Gast
Dan is het nog altijd geen confederatie.Wil. schreef:Een minimale om de voetbalploeg te besturen en om nog enkele kleine bevoegdheden uit te oefenen.The Spirit of Flanders schreef:Ik wacht nog steeds op een antwoord.The Spirit of Flanders schreef:Gaat er dan nog een "federale" bestaan ?Wil. schreef:
Jawel , eerst splitsen , daarna kunt ge "confedereren" ( als ze dan nog willen
Zelfs indien er geen federale regering meer zou zijn, zul je mij niet horen klagen. Integendeel. Het zou betekenen dat de splitsing volledig is. Laat maar komen!
-
U zal wel eens moeten leren om ruim te denken als u de toekomst wenst uit te tekenen en niet steeds denken dat de voorstellen op u gericht zijn, FazalFazal schreef:Haja, dus wij senioren, niet-ambtenaren, zijn er vanaf. Dank u jamaar!jamaar schreef:diegenen die niets kennen, niets willen en niets kunnen, verplichten om gemeenschapsdienst te verrichten onder toezicht van de bruggepensioneerden en te vroeg gepensioneerde ambtenaren.
Maar eigenlijk he, had ik dat al ergens gelezen, me dunkt, en steeds afkomstig van hetzelfde toetsenbord. Zou dat dat van u kunnen zijn? Ik denk van wel.
Ik kan dat namelijk zien aan de nick van de auteur.
En we schreven te vroeg gepensioneerde ambtenaren, dus ambtenaren van minder dan 65 jaar. En ook brugwerklozen. Die mogen niet naar Turkije of Tenerife in het zwart gaan werken en daar hun riante uitkeringen in de economie doen ronddraaien.
U zal toch eens moeten beseffen Fazal dat uw eigen persoontje totaal onbelangrijk is, in het algemeen debat hoe we Vlaanderen van de ondergang kunnen redden.