Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Wie naturalisatie aanvraagt in Duitse deelstaat, moet bestaansrecht Israël erkennen
Wie naturalisatie aanvraagt in de Duitse deelstaat Saksen-Anhalt moet voortaan zijn steun uitspreken voor het bestaansrecht van Israël. Het ministerie van Binnenlandse Zaken van de deelstaat, gelegen in het oosten van het land, heeft dat in november bepaald in een decreet aan lokale autoriteiten. Dat heeft de minister van Binnenlandse Zaken van de deelstaat, Tamara Zieschang, dinsdag gezegd in Maagdenburg.
https://www.hln.be/buitenland/wie-natur ... ~acb009ea/
Wie naturalisatie aanvraagt in Duitse deelstaat, moet bestaansrecht Israël erkennen
Wie naturalisatie aanvraagt in de Duitse deelstaat Saksen-Anhalt moet voortaan zijn steun uitspreken voor het bestaansrecht van Israël. Het ministerie van Binnenlandse Zaken van de deelstaat, gelegen in het oosten van het land, heeft dat in november bepaald in een decreet aan lokale autoriteiten. Dat heeft de minister van Binnenlandse Zaken van de deelstaat, Tamara Zieschang, dinsdag gezegd in Maagdenburg.
https://www.hln.be/buitenland/wie-natur ... ~acb009ea/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In Denemarken wordt het leger ingezet om de joodse burgers en gebouwen te beschermen.
Blijkbaar wonen er ook in Denemarken massaal veel Palestijnen die hun grond zijn kwijtgeraakt in Israël. Het gaat tenslotte om 'gestolen land' en het heeft niets te maken met godsdienst, niet?
Blijkbaar wonen er ook in Denemarken massaal veel Palestijnen die hun grond zijn kwijtgeraakt in Israël. Het gaat tenslotte om 'gestolen land' en het heeft niets te maken met godsdienst, niet?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dit is een kaartje van Gaza en de omliggende Israëlische dorpen. Gaza is op zijn breedst 12 km.
Je kunt zien hoe ver de moslimterroristen in Israël zijn binnengedrongen om hun beestigheden uit te voeren.

Je kunt zien hoe ver de moslimterroristen in Israël zijn binnengedrongen om hun beestigheden uit te voeren.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Men maakt gewild of ongewild onvoldoende het verschil tussen Joden en Israëli, niet elke jood is een orthodoxe Jood. Ik vind ook wel dat Israêl bij zijn inname van het voormalige mandaatgebied de Palestijnen verjaagd heeft. De huidige Zionistische regering wil bllijkbaar het territorium verder uitbreiden. Godsienst speelt in deze zeker ook wel een rol want dat is het meest opvallende verschil tussen de vechtenden.Wil. schreef: ↑06 dec 2023, 00:03In Denemarken wordt het leger ingezet om de joodse burgers en gebouwen te beschermen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Gaza plat bombarderen en vervolgens de Palestijnen verjagen naar Egypte( 1 miljoen mensen), Jemen( 250.000), Irak( 250.000), Turkije(500.000). De enorme dodentol in Gaza dient om dat opzet te verwezenenlijken. Verder hoopt de tot op het bot corrupte Netanyahu zo zijn politiek vel te redden. En daarna is de Westbank aan de beurt. "Van de zee tot aan de rivier de Jordaan zal er Israelische soevereiniteit zijn" - zo staat het te lezen in de statuten van Likoed- de partij van Netanyahu.
-
Wist je dat in 1948 de Arabische buurlanden de Arabieren hebben aangeraden om te gaan lopen? Anders zouden ze mee worden afgemaakt met de Israëli's, zoals het plan was.
Dat er in dat jaar meer joden zijn weggejaagd uit de islamitische landen dan er Arabieren uit Israël zijn gaan lopen, weten niet veel mensen.
Het is de absolute essentie.Godsdienst speelt in deze zeker ook wel een rol want dat is het meest opvallende verschil tussen de vechtenden.
Waarom worden in Antwerpen joden belaagd door Noord-Afrikanen? Hebben die Marokkanen, Algerijnen enz. grond verloren aan de Israëli's?
Uit een video die ik eerder plaatste waarin een Hamas clericus de zaken haarscherp uitlegt:
Dit is de video
Iyad Abu Funun: Let me say something clearly to the Zionists, something that should reach all those enemies – whether left-Wing, right-wing, secular, religious, or extremist. Regardless of their appearance or the color of their skin, they are on the land of Islam, and the Muslims, on the land of the Prophet's nocturnal journey. Any of our enemies living on this land must understand that they have no place on this land.
Vertaling: 'Hoe ze er ook uitzien of wat de kleur van hun huid ook is, ze bevinden zich op het land van de islam en de moslims; op het land van de nachtelijke vlucht van de profeet. Om het even wie van onze vijanden die op deze grond woont, hij moet begrijpen dat er voor hen geen plaats is op dit stuk grond.'

Dat is zionistische nonsens. Moderne en vooral onafhankelijke geschiedschrijving - o.a. zich baserend op later bekend geworden Israëlische documenten - toont aan dat de Israëlische milities/ leger handelde volgens een zorgvuldig gestructureerd plan om de Palestijnen te verdrijven, teneinde een levensvatbare zionistische staat te kunnen creëren. Zo'n 500 Palestijnse dorpen, inclusief circa 100 bedoeïenendorpen, werden verwoest, massaslachtingen vonden plaats en meer dan 750.000 Arabische Palestijnen werden uit het door Israël veroverde gebied verdreven of moesten vluchten. Hieronder de link naar zo'n origineel document - heel wat leeswerk overigens.Wist je dat in 1948 de Arabische buurlanden de Arabieren hebben aangeraden om te gaan lopen? Anders zouden ze mee worden afgemaakt met de Israëli's, zoals het plan was.
https://www.akevot.org.il/en/article/in ... eadership/
-
Je weerlegt niets van het punt dat ik maak: er zijn honderdduizenden joden verdreven uit Arabische landen.
In Israël vind je dit monument:

De tekst erbij:
With the birth of the State of Israel, over 850,000
Jews were forced from Arab Lands and Iran.
The desperate refugees were welcomed by Israel.
In Israël vind je dit monument:

De tekst erbij:
With the birth of the State of Israel, over 850,000
Jews were forced from Arab Lands and Iran.
The desperate refugees were welcomed by Israel.

Ik weerleg Uw zionistische nonsens omtrent het feit dat de verdrijving van de Palestijnen van hun eigen gronden te maken zou gehad hebben met bevelen vanuit de omringende Arabische landen. Verder geef ik de bewijzen van de gestructureerde en uitgevoerde plannen vanwege Israël om honderden Palestijnse dorpen plat te branden waarbij zeer veel slachtoffers vielen en driekwart miljoen Palestijnen uitgedreven werden.Je weerlegt niets van het punt dat ik maak:
Dat vele oostelijke joden na het uitbreken van de Israëlisch-Arabische oorlog uit Syrië, India, Pakistan etc; de biezen namen uit die landen ontkent toch niemand? Daar valt niets van te weerleggen omdat het juist is. Natuurlijk vertel je er niet bij dat die oostelijke joden (Mizrachiem) nooit het staatsburgerschap konden ver krijgen in de landen waar ze verbleven en dat ze dat wel kregen als ze naar de nieuwe staat Israêl zouden verhuizen. je vertelt er ook niet bij dat die Mizrachiem in Israël in tentenkampen moesten wonen en als minderwaardige joden beschouwd werden door bv. de Azkenazi o.a; omdat die joden die uit Arabische landen kwamen ook veel Arabische cultuurkenmerken hadden overgenomen.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 06 dec 2023, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zoals ik al eens schreef , de fundamentalische zionisten hebben alles geleerd van de nazi's destijds .... zowel de "geest" als de methodiek.frits1955 schreef: ↑06 dec 2023, 10:39Gaza plat bombarderen en vervolgens de Palestijnen verjagen naar Egypte( 1 miljoen mensen), Jemen( 250.000), Irak( 250.000), Turkije(500.000). De enorme dodentol in Gaza dient om dat opzet te verwezenenlijken. Verder hoopt de tot op het bot corrupte Netanyahu zo zijn politiek vel te redden. En daarna is de Westbank aan de beurt. "Van de zee tot aan de rivier de Jordaan zal er Israelische soevereiniteit zijn" - zo staat het te lezen in de statuten van Likoed- de partij van Netanyahu.
-
Worden joden nu in Antwerpen "belaagd" vanwege hun godsdienst?Het is de absolute essentie.
Waarom worden in Antwerpen joden belaagd door Noord-Afrikanen? Hebben die Marokkanen, Algerijnen enz. grond verloren aan de Israëli's?
Neen, die worden - volkomen onterecht overigens - nu soms belaagd en gepest vanwege datgene wat wij allemaal elke dag opnieuw op ons televisiescherm kunnen zien en waar jij in alle talen over zwijgt: de willekeurige massaslachting van kinderen en vrouwen in Gaza en de volledige verwoesting van de regio en dat zorgt voor zeer veel verontwaardiging, uiteraard niet in het minst bij de moslimbevolking. Is het U nu echt ontgaan dat het overgrote deel van de wereldopinie walgt van dit Israëlisch moorddadig regime? Enkel onze Europese politici draaien als tollen in het rond want ze weten niet welke houding aan te nemen.
-
Waarom zijn het enkel de moslims die de joden in Antwerpen belagen, beschimpen en bespuwen? Waarom zijn het nooit de Nederlanders, de Fransen, de Polen, de Duitsers en de autochtone belgen die dat doen? Hebben die dan geen tv langswaar zij ook kunnen zien "wat wij allemaal elke dag opnieuw op ons televisiescherm kunnen zien" ??frits1955 schreef: ↑06 dec 2023, 13:11Worden joden nu in Antwerpen "belaagd" vanwege hun godsdienst?Het is de absolute essentie.
Neen, die worden - volkomen onterecht overigens - nu soms belaagd en gepest vanwege datgene wat wij allemaal elke dag opnieuw op ons televisiescherm kunnen zien en waar jij in alle talen over zwijgt: de willekeurige massaslachting van kinderen en vrouwen in Gaza en de volledige verwoesting van de regio en dat zorgt voor zeer veel verontwaardiging, uiteraard niet in het minst bij de moslimbevolking. Is het U nu echt ontgaan dat het overgrote deel van de wereldopinie walgt van dit Israëlisch moorddadig regime? Enkel onze Europese politici draaien als tollen in het rond want ze weten niet welke houding aan te nemen.
Ik zal het je zeggen: omdat er onder die bevolkingsgroepen bijna geen moslims zijn.
Maar waarom zijn de moslims dan zoveel bozer dan alle anderen? Precies omdat hun godsdienst hen leert dat de joden de slechtste schepselen zijn die er bestaan. Zeer weinig van die moslims in ons land zijn van Palestijnse afkomst, maar toch staan er grote groepen moslims op straat te protesteren. Nog minder van die moslims hebben grond verloren aan Israël, en dáár draait het toch om, nietwaar Frits?
In zekere zin heb je tóch gelijk. De islamideologie stelt immers dat wat eens moslimgebied was, dat ook altijd moet blijven of teruggenomen moet worden.
Ik heb dat een paar postings hogerop nog bewezen met de Hamas clericus die je dat haarfijn heeft uitgelegd. Niet begrepen, neem ik aan.
Laatst gewijzigd door Wil. op 06 dec 2023, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het is Netanyahu alleszins gelukt om de interne politieke problemen en protesten in eigen land tegen zijn wetswijziging de kop in te drukken. Regeerders en oppositie zijn nu terug verenigd tegen een "gemeenschappelijke vijand". Beroep doen op de kuddegeest van domme mensen is een truuk die nog steeds na eeuwen blijkt te werken.
-
Nogmaals: dat er NU regelmatig incidenten zijn heeft alles te maken met waar jij niet wil over praten: het vreselijke geweld op onschuldige burgers - moslims - in Gaza. Dat bij ons andere moslims daar dan op reageren is bijzonder spijtig en zeer dwaas maar past in een bepaald soort simplistisch denken: "de joden" in Israël moorden onze geloofsgenoten uit en wij reageren dat af op "de joden" in Antwerpen. Laat er geen twijfel over bestaan dat dat soort schorremorrie zwaar gestraft moet worden.Waarom zijn het enkel de moslims die de joden in Antwerpen belagen, beschimpen en bespuwen?
Het is van alle tijden: wat deden de Amerikaanse autoriteiten met hun eigen staatsburgers van Japanse origine na de Japanse aanval op Pearl Harbour? Ze pakten meer dan 150.000 Japans-Amerikaanse staatsburgers op en sloten ze jaren op in interneringskampen want het waren "japanners". Met Duits-Amerikaanse staatsburgers deden ze dat dus niet. Voor wie zou twijfelen aan de raciale motieven bij de Amerikaanse autoriteiten...