Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Tamelijk onbegrijpelijk dat de Griekse rechter in beroep, de sektaire spelregels voorrang gaf op het algemeen recht! Op welke gronden besliste het Europese Hof dan bovendien de Griekse samenleving nog een boete te moeten opleggen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Staat moet €10.000 boete betalen wegens 'psychische pijn en smarten' .
Ik krijg de indruk dat er ook 41.000 euro moet betaald worden indien het arrest niet binnen het jaar wordt uitgevoerd. Ik heb het gedetailleerde stuk van de rechtbank slechts diagonaal gelezen.
Ik krijg de indruk dat er ook 41.000 euro moet betaald worden indien het arrest niet binnen het jaar wordt uitgevoerd. Ik heb het gedetailleerde stuk van de rechtbank slechts diagonaal gelezen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Of het juiste bedrag nu 10 dan wel 50.000 beloopt is niet zo relevant, wel dat de gemeenschap moet opdraaien wegens de toepassing van de Sharia???Wil. schreef: ↑20 jun 2020, 14:23De Staat moet €10.000 boete betalen wegens 'psychische pijn en smarten' .
-
Maar natuurlijk! De Griekse Staat (= alle burgers) heeft de Europese regels overtreden. Daarop staan soms boetes en dus moeten de Grieken in de geldbeugel tasten. Het slachtoffer moet eigenlijk mee betalen voor de fouten van haar land maar ze krijgt haar eigen bijdrage terug.

De Palestijnse Autoriteit (PA) is de regering van de Palestijnen. Mede onder druk van wat er in de rest van de wereld zoal gebeurt t.a.v. vrouwen, is die PA begonnen met het opstellen van een nieuwe wet die vrouwen moet beschermen en hen meer rechten moet geven. Palestijnse vrouwen worden inderdaad geregeld afgeranseld en onder de knoet gehouden door mannen.
Een geval van eremoord heeft de aanzet gegeven voor de nieuw wet.
De wet op bescherming van de familie die nu in de maak is, stuit echter op veel weerstand zodat de PA aarzelt om de wet in te voeren.
Islamitische 'geleerden' hebben laten weten dat de wet ingaat tegen de stellingen van de islam en de waarden van de maatschappij. De 'geleerden' vrezen dat die wet de weg zal effenen voor inmenging in familiezaken door krachten van buitenaf.
Deze 'geleerden' stellen ook dat het onislamitisch is voor een vrouw om te gaan klagen bij de politie of naar een niet-religieuze rechtbank te gaan.
De islamitische 'geleerden' vinden dat die wet een einde stelt aan elk disciplinair of religieus gezag van de ouder over de kinderen of van de echtgenoot over zijn vrouw en familie.
Die wet maakt een einde aan de discriminatie op basis van geslacht tussen mannen en vrouwen op het werk. Met andere woorden, zij zeggen dat de islamitische sharia gelijkheid op het werk verbiedt tussen man en vrouw.
Wie had dát gedacht?
De wet op bescherming van de familie die nu in de maak is, stuit echter op veel weerstand zodat de PA aarzelt om de wet in te voeren.
Islamitische 'geleerden' hebben laten weten dat de wet ingaat tegen de stellingen van de islam en de waarden van de maatschappij. De 'geleerden' vrezen dat die wet de weg zal effenen voor inmenging in familiezaken door krachten van buitenaf.
Deze 'geleerden' stellen ook dat het onislamitisch is voor een vrouw om te gaan klagen bij de politie of naar een niet-religieuze rechtbank te gaan.
De islamitische 'geleerden' vinden dat die wet een einde stelt aan elk disciplinair of religieus gezag van de ouder over de kinderen of van de echtgenoot over zijn vrouw en familie.
Die wet maakt een einde aan de discriminatie op basis van geslacht tussen mannen en vrouwen op het werk. Met andere woorden, zij zeggen dat de islamitische sharia gelijkheid op het werk verbiedt tussen man en vrouw.
Wie had dát gedacht?

Vreemd genoeg doet dit soort verhaal mij aan de Inquisitie denken.Wil. schreef: ↑22 jun 2020, 23:02De Palestijnse Autoriteit (PA) is de regering van de Palestijnen. Mede onder druk van wat er in de rest van de wereld zoal gebeurt t.a.v. vrouwen, is die PA begonnen met het opstellen van een nieuwe wet die vrouwen moet beschermen en hen meer rechten moet geven. Palestijnse vrouwen worden inderdaad geregeld afgeranseld en onder de knoet gehouden door mannen.
Wie had dát gedacht?![]()
-
De Turkse president Erdogan is tussengekomen ten gunste van een imam die helemaal achter de filosofie van Al Qaida staat. Deze man zat in de gevangenis in afwachting van zijn proces. Dat komt er nu niet en daarvoor mag hij Erdogan danken.
De grote leidsman van deze geestelijke was Mullah Mohammed. Deze laatste promoot het vermoorden van Amerikanen. Zijn motto: 'als het zwaard niet wordt gebruikt, dan is het geen islam'.
Stel je voor: Europees topoverleg met Erdogan bij aan tafel ...
De grote leidsman van deze geestelijke was Mullah Mohammed. Deze laatste promoot het vermoorden van Amerikanen. Zijn motto: 'als het zwaard niet wordt gebruikt, dan is het geen islam'.

Erdogan is zelf een volbloed "orthodoxe" moslim, zijn verkiezingssucces is trouwens aan die "eigenheid" te "danken". Mensen zoals deze president hebben nog heimwee naar het grote Ottomaanse rijk en zouden er geen graten in zien om een dictatoriaal regime te vestigen. De huidige politieke wereldconjunctuur leent zich daar trouwens goed voor. Een paar generaties hebben nooit echt geweten hoe het is om onder een dergelijk regime te leven.Wil. schreef: ↑26 jun 2020, 22:43De Turkse president Erdogan is tussengekomen ten gunste van een imam die helemaal achter de filosofie van Al Qaida staat. Deze man zat in de gevangenis in afwachting van zijn proces. Dat komt er nu niet en daarvoor mag hij Erdogan danken.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Niet alleen een griekse rechter, hier willen de moslims ook een stapje verder, ze klagen al lang dat ze geen hoofddoek mogen dragen in openbare plaatsen, maar ze hebben geduld,en de aanhouder wint, en na deze stap zouden ze ook nog een dwangsom kunnen eisen, steeds een stapje verder, dot we in de sahira zitten....
En het zijn nu geen kinderen, maar het zijn er wel van de hoge school..........
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200705_95514732
En de rechtbank....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190827_04577169
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Mooren hebben acht eeuwen lang de dienst uitgemaakt in een groot deel van het Iberisch schiereiland, er zijn daar nog tal van door hen opgerichte monumentale gebouwen.Waarom zouden zij daar niet opnieuw hun intrek nemen ? Toen kwamen zij er gewapenderhand, nu zal dat "natuurlijk" verlopen, bij gebrek aan nieuwe blanke "aboriginals" worden zij automatisch een meerderheid in Europa.tokkio schreef: ↑05 jul 2020, 17:44Niet alleen een griekse rechter, hier willen de moslims ook een stapje verder, ze klagen al lang dat ze geen hoofddoek mogen dragen in openbare plaatsen, maar ze hebben geduld,en de aanhouder wint, en na deze stap zouden ze ook nog een dwangsom kunnen eisen, steeds een stapje verder, dot we in de sahira zitten....
En het zijn nu geen kinderen, maar het zijn er wel van de hoge school..........
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200705_95514732
En de rechtbank....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190827_04577169
-
Zo'n wissel van de demografische macht gaat niet in 1-2-3. Daar gaan vele generaties over. In de VS zijn de zwarten nog altijd maar een minderheid van 13%. In een land met meer welstand, krijgen gezinnen minder kinderen.
Anderzijds is het niet nodig om de meerderheid te vormen. Een stevige groep met keiharde principes haalt het soms al met een minderheid van 20%. We spreken dan niet over een meerderheid in het stemhokje maar wel het in praktijk brengen van het gewenste gedrag van de hele groep. Bijvoorbeeld geen alcohol verkopen in winkels die gelegen zijn in een buurt met 40% moslims.
Anderzijds is het niet nodig om de meerderheid te vormen. Een stevige groep met keiharde principes haalt het soms al met een minderheid van 20%. We spreken dan niet over een meerderheid in het stemhokje maar wel het in praktijk brengen van het gewenste gedrag van de hele groep. Bijvoorbeeld geen alcohol verkopen in winkels die gelegen zijn in een buurt met 40% moslims.

Met het "olievlek" effect krijg je op die manier steeds meer territorium in handen. Zo lang wij beweren een democratie te zijn zal de meerderheid hier in elk geval de touwtjes in handen mogen nemen. Ons geboortecijfer ligt veel te laag, hun aantallen kunnen net als corona exponentieel gaan groeien.Wil. schreef: ↑05 jul 2020, 19:55Zo'n wissel van de demografische macht gaat niet in 1-2-3. Daar gaan vele generaties over. In de VS zijn de zwarten nog altijd maar een minderheid van 13%. In een land met meer welstand, krijgen gezinnen minder kinderen.
Quote: .Daar gaan vele generaties over. In de VS zijn de zwarten nog altijd maar een minderheid van 13%
Omdat er een veel grotere invoer is van "blanke" migranten dan van zwarten.
-
Aanvallen op de politie en aanslagen tegen hen zijn geen alleenrecht van moslims. In Hamburg zijn de migranten uit Afghanistan, Syrië, Turkije en Roemenië flink oververtegenwoordigd bij de verdachten van geweld tegen politiemensen.
De Duitse lokale overheid kwam met de volgende cijfers op vraag van een AFD-afgevaardigde:

Hoewel het aandeel van alle buitenlanders in Hamburg 'maar' 16,5% bedraagt, zijn 41% van degenen die verdacht zijn van geweld tegen de politie buitenlanders.
Migranten die al een Duitse identiteitskaart hebben, worden niet meegeteld in de statistieken.
De Duitse lokale overheid kwam met de volgende cijfers op vraag van een AFD-afgevaardigde:

Hoewel het aandeel van alle buitenlanders in Hamburg 'maar' 16,5% bedraagt, zijn 41% van degenen die verdacht zijn van geweld tegen de politie buitenlanders.
Migranten die al een Duitse identiteitskaart hebben, worden niet meegeteld in de statistieken.

Soms bijt een hondje in de hand die het voedt.
Dat is gebeurd in Keulen. De assistent-burgemeester Elfi Scho-Antwerpes , een linkse tante en vroeger nog verkozen in de Bundestag, is een ervaring-uit-eerste-hand rijker. En die eerste hand mag je letterlijk nemen.
Elfi sprak zowaar een groepje immigranten aan op het feit dat ze geen mondmasker droegen en heel dicht bij elkaar hingen. Daarop kwam één van de mannen neus tegen neus te staan met Elfi. Plots greep hij haar bij haar borsten.
Elfi was 'van haar melk' en belde de politie. Die pakte even later een 30-jarige man op met migratie-achtergrond.
Elfi wilde zowaar een beschrijving geven waarin ze genderspecifiek durfde te zijn - een man - en zowaar het lef had om het woord 'immigrant' te gebruiken.
In Duitsland is het de gewoonte dat men 'jongeren' en 'immigranten' die op een openbare plaats samenkomen waar veel mensen aanwezig zijn, aanduidt als 'mensen uit de party-scene' . Dat doet men om de burgers niet in de armen van rechtse partijen te duwen ...
De gebeurtenis zal haar nog lang heugen. In haar eigen woorden: " Ich bin tief verletzt. Mit so einem respektlosen Übergriff rechnet man nicht.“ - in 't Vlaams: Gekwetst ben ik van binnen (enz.)
Dat is gebeurd in Keulen. De assistent-burgemeester Elfi Scho-Antwerpes , een linkse tante en vroeger nog verkozen in de Bundestag, is een ervaring-uit-eerste-hand rijker. En die eerste hand mag je letterlijk nemen.
Elfi sprak zowaar een groepje immigranten aan op het feit dat ze geen mondmasker droegen en heel dicht bij elkaar hingen. Daarop kwam één van de mannen neus tegen neus te staan met Elfi. Plots greep hij haar bij haar borsten.
Elfi was 'van haar melk' en belde de politie. Die pakte even later een 30-jarige man op met migratie-achtergrond.
Elfi wilde zowaar een beschrijving geven waarin ze genderspecifiek durfde te zijn - een man - en zowaar het lef had om het woord 'immigrant' te gebruiken.
In Duitsland is het de gewoonte dat men 'jongeren' en 'immigranten' die op een openbare plaats samenkomen waar veel mensen aanwezig zijn, aanduidt als 'mensen uit de party-scene' . Dat doet men om de burgers niet in de armen van rechtse partijen te duwen ...
De gebeurtenis zal haar nog lang heugen. In haar eigen woorden: " Ich bin tief verletzt. Mit so einem respektlosen Übergriff rechnet man nicht.“ - in 't Vlaams: Gekwetst ben ik van binnen (enz.)

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Turkije zet christelijke buitenlanders land uit
09/07/2020 Pieter Bauwens - Leestijd 4 minuten
Erdogan dreigt er niet enkel mee om de Hagia Sofia opnieuw om te vormen tot moskee, hij zet ook actief buitenlandse christelijke pastorale werkers uit. In de afgelopen anderhalf jaar zijn al circa vijftig protestantse werkers door Turkije het land uitgezet. Zij krijgen geen visum of verblijfsvergunning meer van de Turkse migratiedienst, melden Deutsche Welle (DW) en World Watch Monitor.
Subasigüller
Begin juni kreeg Joy Anna Crow Subasigüller, getrouwd met een Turkse predikant in Ankara en moeder van drie kinderen, te horen dat zij terug moet naar de Verenigde Staten.
De Amerikaanse vrouw is in 2013 getrouwd met de Turkse protestantse voorganger Lütfü Subasigüller. Hun drie kinderen zijn, net als hun vader, Turks staatsburger. Geheel onverwacht liet de Turkse migratiedienst op 5 juni weten dat de moeder zich op uitzetting moest voorbereiden.
Het echtpaar bestrijdt dat Joy een veiligheidsdreiging zou kunnen vormen voor de staat Turkije
Aan DW vertelde Joy Subasigüller ‘Deze beslissing maakt me erg verdrietig – ik houd van Turkije en het Turkse volk. Ik woon hier al tien jaar, het waren de beste jaren van mijn leven.’ Het echtpaar bestrijdt dat Joy een veiligheidsdreiging zou kunnen vormen voor de staat Turkije, wat de reden lijkt te zijn voor haar deportatie. Al werd er door de Turkse overheid nooit echt een reden opgegeven. Ze is een thuiswerkende moeder met drie kinderen, van wie de jongste nog borstvoeding krijgt
Ze willen wel bij de Europese gemeenschap komen !
09/07/2020 Pieter Bauwens - Leestijd 4 minuten
Erdogan dreigt er niet enkel mee om de Hagia Sofia opnieuw om te vormen tot moskee, hij zet ook actief buitenlandse christelijke pastorale werkers uit. In de afgelopen anderhalf jaar zijn al circa vijftig protestantse werkers door Turkije het land uitgezet. Zij krijgen geen visum of verblijfsvergunning meer van de Turkse migratiedienst, melden Deutsche Welle (DW) en World Watch Monitor.
Subasigüller
Begin juni kreeg Joy Anna Crow Subasigüller, getrouwd met een Turkse predikant in Ankara en moeder van drie kinderen, te horen dat zij terug moet naar de Verenigde Staten.
De Amerikaanse vrouw is in 2013 getrouwd met de Turkse protestantse voorganger Lütfü Subasigüller. Hun drie kinderen zijn, net als hun vader, Turks staatsburger. Geheel onverwacht liet de Turkse migratiedienst op 5 juni weten dat de moeder zich op uitzetting moest voorbereiden.
Het echtpaar bestrijdt dat Joy een veiligheidsdreiging zou kunnen vormen voor de staat Turkije
Aan DW vertelde Joy Subasigüller ‘Deze beslissing maakt me erg verdrietig – ik houd van Turkije en het Turkse volk. Ik woon hier al tien jaar, het waren de beste jaren van mijn leven.’ Het echtpaar bestrijdt dat Joy een veiligheidsdreiging zou kunnen vormen voor de staat Turkije, wat de reden lijkt te zijn voor haar deportatie. Al werd er door de Turkse overheid nooit echt een reden opgegeven. Ze is een thuiswerkende moeder met drie kinderen, van wie de jongste nog borstvoeding krijgt
Ze willen wel bij de Europese gemeenschap komen !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850