Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

14 okt 2020, 11:54

E.T. schreef:
Idefix schreef: ↑Gisteren, 17:29
...
grote meerderheid van Corona patiënten op Intensieve allochtonen of van allochtoonse afkomst zijn ...
...
voor Jessa in Hasselt waar meer dan 70% allochtoon was
Is gewoon een afspiegeling van de doorsnee bevolking in de gewezen mijn gemeenten 8)
70% schrikbarend niet, als afspiegeling van de doorsnee bevolking. 8O

E.T.

14 okt 2020, 12:01

Ik ken wijken van 95%
Is natuurlijk ook afhankelijk van wat je verstaat onder "van allochtone afkomst" 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn

14 okt 2020, 13:09

Er zijn wereldwijd godsdienstwaanzinnigen in vele godsdiensten die niet geloven in de maatregelen en hun voeten eraan vegen. Dat hebben we in Nederland ook gezien met de polio; de zwarte kousenbende wou hun kinderen ook niet laten inenten.

sibarita

16 okt 2020, 19:58

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

boeffer

16 okt 2020, 21:58

Tjetjenen zijn de zwaarste van die gasten. Er zijn zelf wijken in D & F van clans met eigen advocaten.
Zelfs vuurpijlen naar de police sturen in de gewone straten of bureau's.
Wie laat dat toe?- Die boven het volk staan?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

figaretto

18 okt 2020, 11:42

Wat me in die zaak met de Franse leraar ook verbijstert, is het feit dat de man alvorens met de les te beginnen, aan islamitische leerlingen zei dat, indien zij zich geshockt zouden kunnen voelen over wat onderwezen ging worden, zij het lokaal mochten verlaten.
Eigenlijk is dit een prachtig voorbeeld van de onderwerping aan de islam zoals die werd neergepend door de Franse schrijver Houellebecq in zijn bestseller “Soumission”. Gelijkaardige houdingen worden daar op sublieme wijze gehekeld, weze het dan op universitair niveau.
Stel u het volgende voor : in Vlaanderen gaat een leraar geschiedenis het hebben over de kettervervolgingen en de Inquisitie. Alvorens te starten geeft hij de toelating aan alle christelijke leerlingen om vooraf het klaslokaal te mogen verlaten opdat ze zich niet gekwetst zouden voelen…
Is dit een waanzinnig voorbeeld ? Ja inderdaad. Even waanzinnig als de houding in Frankrijk.

Idefix

18 okt 2020, 16:17

Valt nog mee dat Macron zich niet verontschuldigd heeft voor het neerschieten van die kerel. Van plooien voor de staatsvijand gesproken,............Mensen war zijn we mee bezig??? Hoe vaak moet zoiets nog gebeuren voor er politiekers rechtstaan en een definitief einde stellen aan die intimidatie en die poging tot overheersing.,,,,,
Hier bij ons heeft die valselijk beschuldigde juf haar job opgegeven . Is er één advocaat opgestaan om een schade eis in te dienen tegen die hele horde boerka's die daar aan de schoolpoort stonden te brullen???
Nee dus.... We laten alles gelaten gebeuren zoals schapen die naar de slachtbank geleid worden.....en zij gerust dat ze dat binnen afzienbare tijd met ons gaan doen.
De zon is gratis voor iedereen

socrates

18 okt 2020, 16:20

Of het nu slaat op het "aanbidden" van een bepaalde voetbalclub dan wel op het behoren tot een diep onvoorwaardelijk en onredelijk geloof; fanatisme is altijd een uiting van domheid. Het spotten met iconen van anderen is ook een vorm van fanatisme; alleszins is dat geen toonbeeld van wijsheid. Fanatiekelingen bestrijden met fanatisme zal niemand tot een beter inzicht brengen noch de mensheid tot meer harmonisch samenleven nopen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

18 okt 2020, 16:36

socrates schreef:
Of het nu slaat op het "aanbidden" van een bepaalde voetbalclub dan wel op het behoren tot een diep onvoorwaardelijk en onredelijk geloof; fanatisme is altijd een uiting van domheid. Het spotten met iconen van anderen is ook een vorm van fanatisme; alleszins is dat geen toonbeeld van wijsheid. Fanatiekelingen bestrijden met fanatisme zal niemand tot een beter inzicht brengen noch de mensheid tot meer harmonisch samenleven nopen.
Nee, maar voortdurend de andere wang aanbieden om de fanatiekelingen tot beter inzicht te brengen zal ook geen zoden aan de dijk brengen. Integendeel, het zal de fanatiekelingen nog meer versterken in hun fanatisme.

Idefix

18 okt 2020, 17:06

socrates schreef:
18 okt 2020, 16:20
Socrates, ik heb niet direct de indruk dat moslimsfanatiekers, en ik vraag me af of er wel andere zijn, voor enige rede vatbaar zijn. Hun is wijsgemaakt dat ze alle ongelovigen moeten doden. Dat er een gedeelte is die dat nu niet direct doen wil niet zeggen dat ze niet achter het idee staan en dat ze, de dag dat ze geroepen worden het niet zullen toeslaan waar ze kunnen. Het broeit weer overal en de kleine groepjes die in alle steden amok maken (en waar weeral veelal over gezwegen wordt) zijn de voorbode van de storm die binnen enkele jaren over ons gaat komen. Ondertussen zijn ze in de lagere scholen bijna overal in de meerderheid. De moeders die hun kroost komen afhalen duwen in veel gevallen een buggy en dragen een bolle buik, ......de volgende generatie. Binnen 10 tot 15 jaar zijn die volwassen en mogen ze gaan stemmen. Zoals je weet beslist in dit land de meerderheid, en welke bevolkingsgroep gaat dat zijn???? Een (verdoken) partij hebben ze al; maar de politiek die ze volgen wordt duidelijker met de dag....

socrates

18 okt 2020, 17:30

Wij hebben de koekoek hier binnen gehaald om het te lastig of te vuil werk voor ons te komen opknappen. Dat die koekoek zoveel eieren zou kunnen leggen hebben de belanghebbenden grovelijk onderschat. De voordelen van de gastarbeid gingen naar de happy few, de nadelen ervan moeten wij nu met zijn allen ondergaan; De migratielawine kan niemand meer stoppen. Dat veel migranten moslims zijn is daarbij maar een neveneffect van het reusachtige migratieprobleem. Over 20 jaar zullen andersdenkenden hier de lakens uitdelen, dat is onomkeerbaar, tenminste tot zo lang de Chinezen het niet van hen overnemen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

18 okt 2020, 19:41

socrates schreef:
Wij hebben de koekoek hier binnen gehaald om het te lastig of te vuil werk voor ons te komen opknappen. Dat die koekoek zoveel eieren zou kunnen leggen hebben de belanghebbenden grovelijk onderschat. De voordelen van de gastarbeid gingen naar de happy few, de nadelen ervan moeten wij nu met zijn allen ondergaan; De migratielawine kan niemand meer stoppen. Dat veel migranten moslims zijn is daarbij maar een neveneffect van het reusachtige migratieprobleem. Over 20 jaar zullen andersdenkenden hier de lakens uitdelen, dat is onomkeerbaar, tenminste tot zo lang de Chinezen het niet van hen overnemen.
De eeuwige vraag: "Is er leven na de dood?" Mocht het zo zijn dan kan ik best begrijpen waarom er nog nooit iemand van terug gekeerd is. :wink: :wink:

Idefix

21 okt 2020, 17:10

socrates schreef:
18 okt 2020, 17:30
Met Resolutie 1743 van Europa hebben onze leiders ons de das omgedaan. Er is geen weg terug meer, de toekomstige generatie's gaan Islamietisch denken en zijn of ten onder gaan. De kinderen van onze achterkleinkinderen gaan onvermijdelijk moslim zijn.
https://gerard1945.wordpress.com/2017/1 ... in-europa/

Dicksy

21 okt 2020, 17:53

Idefix schreef:
Met Resolutie 1743 van Europa hebben onze leiders ons de das omgedaan. Er is geen weg terug meer, de toekomstige generatie's gaan Islamietisch denken en zijn of ten onder gaan. De kinderen van onze achterkleinkinderen gaan onvermijdelijk moslim zijn.
https://gerard1945.wordpress.com/2017/1 ... in-europa/
Velen denken dat utopia echt bestaat. En bestaat het niet dan doen ze er alles aan om het toch te creëren. Het zal bitter ontwaken worden voor diegene die na ons komen.

werewoef

21 okt 2020, 19:48

Doet me terug denken aan de 80 jarige priester, in ST- Etienne die ze de keel hadden overgesneden in zijn eigen kerk en voor het altaar nog wel .
Ik was toen zo kwaad dat ik binnenin verlangde dat Macron zijn gevechtsvliegtuigen de lucht zou sturen als vergelding, waar dan ook . :evil:

werewoef
AMEN en AUM