BDW : We kunnen niet anders dan te snoeien in de sociale zekerheid

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

13 sep 2019, 12:43

Wil. schreef:
12 sep 2019, 21:53
Kijk eens waar de grootste posten zitten:
Afbeelding

Waar zou men ingrijpen als er substantiële bedragen moeten weggesneden worden? Bij sport?
Grootste posten?
Trap je nog altijd in gemanipuleerd cijfergegoochel dat een vertekenend beeld geeft om legale beroving vd bevolking te rechtvaardigen door angst aan te jagen en de schuld bij de bevolking te leggen? :roll:
En inderdaad: een dikke, vette ALS want de vraag is níet óf er weggesneden moet worden maar hóe het budget, beschikbaar gesteld door de belastingbetalers, behéérd moet worden.

Als de politici er niet in slagen om de uitgaven te dekken met de inkomsten, dan zouden ze de volgende maatregelen dienen te nemen die ze zelf ook bedrijven in moeilijkheden aanraden? :mrgreen:
Saneren, het afslanken door ontslaan van te dure werknemers, in de politiek de onproductieve, te zware top minstens halveren die niks bijdraagt maar wel klauwen vol geld kosten,
Het zo besparen op 'personeelskosten' heeft ook geen invloed op de werkdruk, de resultaten van de politiek zijn immers huilen met de pet op, dus het risico op burn-outs zijn dan ook uitgesloten door te hoge werkdruk.
Tot 57% belasten op het loon, net als voor iedere werknemer, óók voor politici zo krijgt de begroting wat 'zuurstof' om een evenwicht te bereiken?
Ook hun duit in het zakje doen?
Mogelijkheden genóeg om te besparen zonder aan onze SZ en onze rechten te raken.

We kunnen het toch allen eens zijn dat, ondanks de jarenlange inspanningen door miljarden, bijkomende inleveringen van de belastingbetalers, de oorzaak van tekorten en oplopende schulden te wijten is aan mismanagement, aan wanbeheer van het beschikbare budget, dat wij toevertrouwen aan de politici?

Elk huishouden dient een 'begroting' in evenwicht te hebben om het einde van de maand te halen zonder schulden te maken, hun inkomen móet hun uitgaven dekken of ze geraken in schuldbemiddeling door hun eigen schuld.
Voor de overheid is dat niet anders, bovendien beschamen ze het vertrouwen van de belastingbetalers door het geknoei met ons geld (waarvoor ze dan nog wagen óns de schuld in de schoenen te schuiven) hun onwil om budget te beheren en zélf bij te dragen.

Hedebouw moet geen wetsvoorstel indienen, gebaseerd op het ongenoegen van de bevolking over de hallucinante pensioenen van politici voor stemmengewin, maar het politieke wanbeheer van ons budget aanklagen waardoor de verhoudingen inkomsten-uitgaven volledig ontwricht worden met een bodemloze put tot gevolg die wíj gedwongen worden te dempen door steeds hogere en verdoken belastingen. :x
Als er een degelijk en rechtvaardig budgetbehéér is, dan stijgen de pensioenen vanzelf en worden ook schulden afgebouwd ipv dat er nieuwe putten gegraven worden door wanbeleid om ons collectief te kunnen verarmen.
De discussie moet gaan over de oorzaak, niet over de gevolgen en die oorzaak is wanbeleid en politiek plichtsverzuim. :x

Wil.

13 sep 2019, 13:57

Ice schreef:
13 sep 2019, 12:43
Wil. schreef:
12 sep 2019, 21:53
Kijk eens waar de grootste posten zitten:
Waar zou men ingrijpen als er substantiële bedragen moeten weggesneden worden? Bij sport?
Grootste posten?
Trap je nog altijd in gemanipuleerd cijfergegoochel dat een vertekenend beeld geeft om legale beroving vd bevolking te rechtvaardigen door angst aan te jagen en de schuld bij de bevolking te leggen?
Ik sta altijd open voor de juiste cijfers. Laat maar komen.

De discussie moet gaan over de oorzaak, niet over de gevolgen en die oorzaak is wanbeleid en politiek plichtsverzuim. :x
Laat ons met z'n allen akkoord gaan dat wanbeleid en politiek plichtsverzuim de oorzaak zijn. OK, dan, wat is de volgende stap of laten we het daarbij?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

DelaVega

13 sep 2019, 17:32

In Nederland is de armoede fors gestegen sinds er flink werd gesnoeid in de sociale zekerheid. Bijna 1 miljoen mensen kunnen hun huur niet meer betalen.

Bron: NOS journaal

Als de Wever ook hier bijvoorbeeld de werkloosheid in de tijd wil beperken, zal hier eveneens de armoede aanzienlijk stijgen.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 13 sep 2019, 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Dicksy

13 sep 2019, 18:30

In Nederland is de armoede vors gestegen sinds er flink werd gesnoeid in de sociale zekerheid. Bijna 1 miljoen mensen kunnen hun huur niet meer betalen.
Het onderzoek is gebaseerd op cijfer uit 2015, recentere cijfers zijn er niet volgens hetzelfde journaal.
In Nederland is de armoede vors gestegen sinds er flink werd gesnoeid in de sociale zekerheid.
Een (deze) reden van deze stijging heb ik in de uitzending niet gehoord, toch raar. 🤔

Let op de datums:
12 Nov 2018 - NOS:
’ Aantal arme huishoudens voor het eerst gestegen in vier jaar.’
23 Nov 2018 - NOS:
’ Minder Nederlanders leven in armoede’

Wie of wat moet ik nu geloven van de NOS?

E.T.

14 sep 2019, 21:21

Het zou zo maar kunnen dat er meer kleine huishoudens zijn bijgekomen hé

Dicksy

14 sep 2019, 21:25

Het zou zo maar kunnen dat er meer kleine huishoudens zijn bijgekomen hé
Zou inderdaad kunnen maar dan zijn die kleine huishoudens geen Nederlanders maar........want minder Nederlanders leven in armoede.

E.T.

14 sep 2019, 21:31

Nu zijn we er 8)

petrol

15 sep 2019, 11:12

'Wallonië moet meer hefbomen in eigen handen nemen'
Met een opgemerkte toespraak voor de Waalse feestdag lijkt PS-kopstuk Jean-Claude Marcourt een opening te laten voor de federale onderhandelingen. Maar noem het geen oproep tot 'staatshervorming'.

Nee nee geen 'staatshervorming' voor de PS en al zeker geen splitsing van de sociale zekerheid.
De sociaal zekerheid transfers van Vlaanderen naar Walonistan moeten intact blijven zodat het kiesvee van de PS in de hangmat kan blijven liggen.
dejules

19 sep 2019, 23:55

Uittredingsvergoedingen.
Niet verkozen politici weigeren zich in te schrijven bij de VDAB en nemen royale uittredingsvergoedingen op.
Bij N-va zijn er maar liefst 15 ex-Vlaamse parlementsleden die hun uittredingsvergoeding opnemen. Omgerekend is dat 27% van het totale aantal Vlaamse parlementsleden. Het totale N-va bedrag komt neer op 2.338.250 euro, oftewel 2.3 miljoen euro. Omgerekend is dat 25% van de totale uitgekeerde som.

Voor wat de kamerleden, federaal dus, betreft bedraagt het uitgekeerde bedrag aan niet verkozen N-VA-ers maar liefst 16% van de total som. Omgerekend 1.139.814 euro. Dit betekent dat 1 op 5 van de kamerleden die hun uittredingsvergoeding opnamen, N-va politici waren.

N-va alleen is al goed voor bijna 3.5 miljoen euro aan uittredingsvergoedingen.
De N-VA is voor degressieve uitkeringen die beperkt zijn in tijd. Daarna is er mogelijkheid op leefloon MAAR enkel als men geen spaartegoeden heeft EN men voor die lage uitkering werkt.

300.000 kiezers keerden hun rug naar de N-VA.
Bij de laatste peiling verloor deze partij reeds een half miljoen kiezers.
Nog steeds weten ze bij de N-VA niet waarom.

DelaVega

20 sep 2019, 14:17

dejules schreef:
19 sep 2019, 23:55
Uittredingsvergoedingen.
Niet verkozen politici weigeren zich in te schrijven bij de VDAB en nemen royale uittredingsvergoedingen op.
Bij N-va zijn er maar liefst 15 ex-Vlaamse parlementsleden die hun uittredingsvergoeding opnemen. Omgerekend is dat 27% van het totale aantal Vlaamse parlementsleden. Het totale N-va bedrag komt neer op 2.338.250 euro, oftewel 2.3 miljoen euro. Omgerekend is dat 25% van de totale uitgekeerde som.

Voor wat de kamerleden, federaal dus, betreft bedraagt het uitgekeerde bedrag aan niet verkozen N-VA-ers maar liefst 16% van de total som. Omgerekend 1.139.814 euro. Dit betekent dat 1 op 5 van de kamerleden die hun uittredingsvergoeding opnamen, N-va politici waren.

N-va alleen is al goed voor bijna 3.5 miljoen euro aan uittredingsvergoedingen.
De N-VA is voor degressieve uitkeringen die beperkt zijn in tijd. Daarna is er mogelijkheid op leefloon MAAR enkel als men geen spaartegoeden heeft EN men voor die lage uitkering werkt.

300.000 kiezers keerden hun rug naar de N-VA.
Bij de laatste peiling verloor deze partij reeds een half miljoen kiezers.
Nog steeds weten ze bij de N-VA niet waarom.
Dejules,

Voor wat betreft de spaartegoeden en het verkrijgen van leefloon: volgens mij was dat een wetsvoorstel van de N-VA, maar dat werd weggestemd. Niet?
Laatst gewijzigd door DelaVega op 20 sep 2019, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

tokkio

20 sep 2019, 14:39

Laat ons met z'n allen akkoord gaan dat wanbeleid en politiek plichtsverzuim de oorzaak zijn. OK, dan, wat is de volgende stap of laten we het daarbij?
De volgende stap, al die overbodige regeringen de uit zwieren, en 1 regering met doelbewuste huismoeders/vaders installeren :D , en die het huishouden laten doen. :D :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

DelaVega

20 sep 2019, 14:41

N-VA’ers moeten toch rot tot op het bot zijn om zelf middels tientallen mandaten, uittredingsvergoedingen, enz. hun inkomen te cumuleren, terwijl je je eigen volk wilt verarmen door eerst hun spaargelden en eigendom te laten opsouperen vooraleer ze van een leefloon te laten 'genieten'.

Als gerechtvaardigd mens kookt mijn koud bloed daarvan.

Lars

21 sep 2019, 09:15

DelaVega schreef:
N-VA’ers moeten toch rot tot op het bot zijn om zelf middels tientallen mandaten, uittredingsvergoedingen, enz. hun inkomen te cumuleren, terwijl je je eigen volk wilt verarmen door eerst hun spaargelden en eigendom te laten opsouperen vooraleer ze van een leefloon te laten 'genieten'.

Denkt u dat een leefloon dient om mensen met eigendom en spaargeld te helpen?

petrol

21 sep 2019, 09:43

DelaVega schreef:

Even wachten tot Julleke het volgende draadje NVA bashen opent.

DelaVega

21 sep 2019, 09:45

Mensen met spaargeld en eigendom kunnen ook tegenslag hebben in hun leven.

Voorbeeld. Stel dat ik als werknemer met een bedrag van 100.000 euro op mijn spaarrekening kom ziek te vallen, waardoor ik niet meer in staat ben in het arbeidscircuit opgenomen te worden. Ik word ontslagen door mijn werkgever en nadien uitgeschreven van de ziekenkas, waardoor ik terecht kom op het OCMW.

Dankzij mijn spaargeld hoef ik dan niet in armoede te leven met mijn leefloon, want met mijn leefloon kan ik dan bijvoorbeeld de huur betalen, terwijl ik met mijn spaargeld mijn voeding kan betalen en onvoorziene omstandigheden bekostigen (ziekenhuisfacturen, defecte huishoudapparaten, kleding, , bril, vals gebit, enz., enz.).

Maar voor de Wever is zulks onwenselijk, die heeft liever dat zijn volk in armoede leeft.

Hitler was indertijd nog beter voor zijn eigen volk.