Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
De VDAB biedt geen werk aan maar bemiddelt. U bent slechts 1 MOGELIJKE kandidaat (mogelijke werkaanbieding) van de tientallen of honderden om te SOLLICITEREN voor die meestal tijdelijke jobaanbieding. Momenteel begint bij veel bedrijven het verlof en zoekt men tienduizenden mensen om die tijdelijk te vervangen.The Spirit of Flanders schreef:Ik heb mezelf al een paar jaar ( als "geinteresseerde gepensioneerde" ) bij de VDAB ingeschreven als werkzoekende.
Ik krijg zelfs 2 keer per jaar een aanbieding. En met veel leedvermaak en sadistisch genoegen antwoord ik telkene "Too less and too late !"
-
Gast
Klein weetje voor wie iets anders vermoedt : werkgevers schuimen soms ook de VDAB ingeschrevenen af en lezen er o.a. de CV's. Het kan dus gebeuren dat een bedrijf een VDAB geklasseerde aanschrijft.dejules schreef:De VDAB biedt geen werk aan maar bemiddelt. U bent slechts 1 MOGELIJKE kandidaat (mogelijke werkaanbieding) van de tientallen of honderden om te SOLLICITEREN voor die meestal tijdelijke jobaanbieding. Momenteel begint bij veel bedrijven het verlof en zoekt men tienduizenden mensen om die tijdelijk te vervangen.The Spirit of Flanders schreef:Ik heb mezelf al een paar jaar ( als "geinteresseerde gepensioneerde" ) bij de VDAB ingeschreven als werkzoekende.
Ik krijg zelfs 2 keer per jaar een aanbieding. En met veel leedvermaak en sadistisch genoegen antwoord ik telkene "Too less and too late !"
-
dejules
In die 140.000 nieuwe BELOOFDE jobs zitten ook 10.000den verplichte vrijwillige dienstenjobs voor mensen die leven van een leefloon. De deïndustrialisatie gaat gewoon door.paullamb schreef:Oeps, van de beloofde 110.000 jobs moeten er weer 550 afgetrokken worden. Makro rendeert niet meer.
-
dejules
Veel jobaanbiedingen zijn gewoon werfreserves voor hoogopgeleide mensen.The Spirit of Flanders schreef:Klein weetje voor wie iets anders vermoedt : werkgevers schuimen soms ook de VDAB ingeschrevenen af en lezen er o.a. de CV's. Het kan dus gebeuren dat een bedrijf een VDAB geklasseerde aanschrijft.Als bedrijven veel "zuurstof" krijgen , dan verwacht je eigelijk dat je nooit zelf moet solliciteren ... ze "smeken" om u in dienst te "mogen" nemen.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Tenminste als het geen louter "naamzetting" is, dwz. een advertentie met één of meerdere vacatures, is waarschijnlijk goedkoper dan een regelrechte reclameboodschap. Als je bedrijfsnaam in de ad groot genoeg wordt gedrukt sta je toch goedkoop in de krant en zorg je voor naambekendheid ook bij de sukkelaars die dan solliciteren. Je creëert ook de indruk dat je zaak groeit.dejules schreef:Veel jobaanbiedingen zijn gewoon werfreserves voor hoogopgeleide mensen.The Spirit of Flanders schreef:Klein weetje voor wie iets anders vermoedt : werkgevers schuimen soms ook de VDAB ingeschrevenen af en lezen er o.a. de CV's. Het kan dus gebeuren dat een bedrijf een VDAB geklasseerde aanschrijft.Als bedrijven veel "zuurstof" krijgen , dan verwacht je eigelijk dat je nooit zelf moet solliciteren ... ze "smeken" om u in dienst te "mogen" nemen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ice
En wat dan te denken van T-interim dat door de politieke idioten werd verkocht aan een hollander? Gedeeltelijk overheidsbedrijf......de 120 miljoen euro (meen ik) die ze ervoor gekregen hebben, worden gebruikt om de schulden mee af te betalen.......wélke schulden zeiden ze er niet bij: staatsschuld of schuld, opgebouwd door wanbeleid van het bedrijf
Blijkbaar loopt álles mis waar die corrupte bende haar klauwen inzet en alles verrot door wanbeleid. (of is het opzettelijke afbraak/verspilling om de hele economie om zeep te helpen?)
Blijkbaar loopt álles mis waar die corrupte bende haar klauwen inzet en alles verrot door wanbeleid. (of is het opzettelijke afbraak/verspilling om de hele economie om zeep te helpen?)
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Idd. Dat is wat ik bedoelde met "vacatures is niet gelijk aan aanwerving". Allemaal slimme zetten voor gratis reclame.socrates schreef:Tenminste als het geen louter "naamzetting" is, dwz. een advertentie met één of meerdere vacatures, is waarschijnlijk goedkoper dan een regelrechte reclameboodschap. Als je bedrijfsnaam in de ad groot genoeg wordt gedrukt sta je toch goedkoop in de krant en zorg je voor naambekendheid ook bij de sukkelaars die dan solliciteren. Je creëert ook de indruk dat je zaak groeit.dejules schreef:Veel jobaanbiedingen zijn gewoon werfreserves voor hoogopgeleide mensen.The Spirit of Flanders schreef:Klein weetje voor wie iets anders vermoedt : werkgevers schuimen soms ook de VDAB ingeschrevenen af en lezen er o.a. de CV's. Het kan dus gebeuren dat een bedrijf een VDAB geklasseerde aanschrijft.Als bedrijven veel "zuurstof" krijgen , dan verwacht je eigelijk dat je nooit zelf moet solliciteren ... ze "smeken" om u in dienst te "mogen" nemen.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Oomski schreef: Idd. Dat is wat ik bedoelde met "vacatures is niet gelijk aan aanwerving". Allemaal slimme zetten voor gratis reclame.
Alléé dit "fenomeen" is alléén de laatste paar jaar opgedoken? .....

Alléé dit "fenomeen" is alléén de laatste paar jaar opgedoken? .....
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Neen slimmeke, dat is altijd zo geweest maar dan moet men niet over vacatures praten als effectieve bijgekomen jobs. Maar jah, je snapte weer niet waarover het echt ging.Paul Siemons schreef: Oomski schreef: Idd. Dat is wat ik bedoelde met "vacatures is niet gelijk aan aanwerving". Allemaal slimme zetten voor gratis reclame.
Alléé dit "fenomeen" is alléén de laatste paar jaar opgedoken? .....![]()
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
D'er zijn hier toch dommen op dit forum!oomski schreef:Neen slimmeke, dat is altijd zo geweest maar dan moet men niet over vacatures praten als effectieve bijgekomen jobs. Maar jah, je snapte weer niet waarover het echt ging.Paul Siemons schreef: Oomski schreef: Idd. Dat is wat ik bedoelde met "vacatures is niet gelijk aan aanwerving". Allemaal slimme zetten voor gratis reclame.
Alléé dit "fenomeen" is alléén de laatste paar jaar opgedoken? .....![]()
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Oomski schreef: Neen slimmeke, dat is altijd zo geweest maar dan moet men niet over vacatures praten als effectieve bijgekomen jobs. Maar jah, je snapte weer niet waarover het echt ging.
O ja zeg en dat "fenomeen" is dus iets van de laatste paar jaar???

O ja zeg en dat "fenomeen" is dus iets van de laatste paar jaar???
-
dejules
Eurostat zegt dat de werkzaamheidsgraad in België afneemt en dat wij de laatste vd klas zijn.
Ons overheidsbeslag vreet de privé sector op : de ambtenarij is veel te groot en veel te duur.
Als er al banen bijkomen gaan die naar Roemenen, Polen, ...
Ons overheidsbeslag vreet de privé sector op : de ambtenarij is veel te groot en veel te duur.
Als er al banen bijkomen gaan die naar Roemenen, Polen, ...
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Iedereen zat te kijken hoe de rode kikkers die ze al weken aan het opblazen waren nu gebarsten zijn!sibarita schreef:
Waarom is het hier zo rustig op het forum ??
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!