Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

13 jun 2016, 13:11

The Spirit of Flanders schreef::lol: Ik heb mezelf al een paar jaar ( als "geinteresseerde gepensioneerde" ) bij de VDAB ingeschreven als werkzoekende. :lol: Ik krijg zelfs 2 keer per jaar een aanbieding. En met veel leedvermaak en sadistisch genoegen antwoord ik telkene "Too less and too late !" :lol:
De VDAB biedt geen werk aan maar bemiddelt. U bent slechts 1 MOGELIJKE kandidaat (mogelijke werkaanbieding) van de tientallen of honderden om te SOLLICITEREN voor die meestal tijdelijke jobaanbieding. Momenteel begint bij veel bedrijven het verlof en zoekt men tienduizenden mensen om die tijdelijk te vervangen.
Gast

13 jun 2016, 14:04

dejules schreef:
The Spirit of Flanders schreef::lol: Ik heb mezelf al een paar jaar ( als "geinteresseerde gepensioneerde" ) bij de VDAB ingeschreven als werkzoekende. :lol: Ik krijg zelfs 2 keer per jaar een aanbieding. En met veel leedvermaak en sadistisch genoegen antwoord ik telkene "Too less and too late !" :lol:
De VDAB biedt geen werk aan maar bemiddelt. U bent slechts 1 MOGELIJKE kandidaat (mogelijke werkaanbieding) van de tientallen of honderden om te SOLLICITEREN voor die meestal tijdelijke jobaanbieding. Momenteel begint bij veel bedrijven het verlof en zoekt men tienduizenden mensen om die tijdelijk te vervangen.
Klein weetje voor wie iets anders vermoedt : werkgevers schuimen soms ook de VDAB ingeschrevenen af en lezen er o.a. de CV's. Het kan dus gebeuren dat een bedrijf een VDAB geklasseerde aanschrijft. :) Als bedrijven veel "zuurstof" krijgen , dan verwacht je eigelijk dat je nooit zelf moet solliciteren ... ze "smeken" om u in dienst te "mogen" nemen. :roll:

paullamb

13 jun 2016, 14:47

Oeps, van de beloofde 110.000 jobs moeten er weer 550 afgetrokken worden. Makro rendeert niet meer.
dejules

13 jun 2016, 15:00

paullamb schreef:Oeps, van de beloofde 110.000 jobs moeten er weer 550 afgetrokken worden. Makro rendeert niet meer.
In die 140.000 nieuwe BELOOFDE jobs zitten ook 10.000den verplichte vrijwillige dienstenjobs voor mensen die leven van een leefloon. De deïndustrialisatie gaat gewoon door.
dejules

13 jun 2016, 15:04

The Spirit of Flanders schreef:Klein weetje voor wie iets anders vermoedt : werkgevers schuimen soms ook de VDAB ingeschrevenen af en lezen er o.a. de CV's. Het kan dus gebeuren dat een bedrijf een VDAB geklasseerde aanschrijft. :) Als bedrijven veel "zuurstof" krijgen , dan verwacht je eigelijk dat je nooit zelf moet solliciteren ... ze "smeken" om u in dienst te "mogen" nemen. :roll:
Veel jobaanbiedingen zijn gewoon werfreserves voor hoogopgeleide mensen.

socrates

13 jun 2016, 15:38

dejules schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Klein weetje voor wie iets anders vermoedt : werkgevers schuimen soms ook de VDAB ingeschrevenen af en lezen er o.a. de CV's. Het kan dus gebeuren dat een bedrijf een VDAB geklasseerde aanschrijft. :) Als bedrijven veel "zuurstof" krijgen , dan verwacht je eigelijk dat je nooit zelf moet solliciteren ... ze "smeken" om u in dienst te "mogen" nemen. :roll:
Tenminste als het geen louter "naamzetting" is, dwz. een advertentie met één of meerdere vacatures, is waarschijnlijk goedkoper dan een regelrechte reclameboodschap. Als je bedrijfsnaam in de ad groot genoeg wordt gedrukt sta je toch goedkoop in de krant en zorg je voor naambekendheid ook bij de sukkelaars die dan solliciteren. Je creëert ook de indruk dat je zaak groeit.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Ice

13 jun 2016, 17:00

En wat dan te denken van T-interim dat door de politieke idioten werd verkocht aan een hollander? Gedeeltelijk overheidsbedrijf......de 120 miljoen euro (meen ik) die ze ervoor gekregen hebben, worden gebruikt om de schulden mee af te betalen.......wélke schulden zeiden ze er niet bij: staatsschuld of schuld, opgebouwd door wanbeleid van het bedrijf 8O
Blijkbaar loopt álles mis waar die corrupte bende haar klauwen inzet en alles verrot door wanbeleid. (of is het opzettelijke afbraak/verspilling om de hele economie om zeep te helpen?) :evil:

oomski

13 jun 2016, 17:04

socrates schreef:
dejules schreef:
Tenminste als het geen louter "naamzetting" is, dwz. een advertentie met één of meerdere vacatures, is waarschijnlijk goedkoper dan een regelrechte reclameboodschap. Als je bedrijfsnaam in de ad groot genoeg wordt gedrukt sta je toch goedkoop in de krant en zorg je voor naambekendheid ook bij de sukkelaars die dan solliciteren. Je creëert ook de indruk dat je zaak groeit.
Idd. Dat is wat ik bedoelde met "vacatures is niet gelijk aan aanwerving". Allemaal slimme zetten voor gratis reclame.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Paul Siemons

13 jun 2016, 17:45

Oomski schreef: Idd. Dat is wat ik bedoelde met "vacatures is niet gelijk aan aanwerving". Allemaal slimme zetten voor gratis reclame.

Alléé dit "fenomeen" is alléén de laatste paar jaar opgedoken? ..... 8O 8O

oomski

13 jun 2016, 17:50

Paul Siemons schreef: Oomski schreef: Idd. Dat is wat ik bedoelde met "vacatures is niet gelijk aan aanwerving". Allemaal slimme zetten voor gratis reclame.

Neen slimmeke, dat is altijd zo geweest maar dan moet men niet over vacatures praten als effectieve bijgekomen jobs. Maar jah, je snapte weer niet waarover het echt ging.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Fokke

13 jun 2016, 17:55

oomski schreef:
Paul Siemons schreef: Oomski schreef: Idd. Dat is wat ik bedoelde met "vacatures is niet gelijk aan aanwerving". Allemaal slimme zetten voor gratis reclame.

Neen slimmeke, dat is altijd zo geweest maar dan moet men niet over vacatures praten als effectieve bijgekomen jobs. Maar jah, je snapte weer niet waarover het echt ging.
D'er zijn hier toch dommen op dit forum! :evil: :oops: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Paul Siemons

13 jun 2016, 18:13

Oomski schreef: Neen slimmeke, dat is altijd zo geweest maar dan moet men niet over vacatures praten als effectieve bijgekomen jobs. Maar jah, je snapte weer niet waarover het echt ging.

O ja zeg en dat "fenomeen" is dus iets van de laatste paar jaar??? 8O 8O
dejules

13 jun 2016, 18:31

Eurostat zegt dat de werkzaamheidsgraad in België afneemt en dat wij de laatste vd klas zijn.
Ons overheidsbeslag vreet de privé sector op : de ambtenarij is veel te groot en veel te duur.
Als er al banen bijkomen gaan die naar Roemenen, Polen, ...

sibarita

13 jun 2016, 22:36

Afbeelding

Waarom is het hier zo rustig op het forum ?? :D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Fokke

13 jun 2016, 22:55

sibarita schreef:Afbeelding
Waarom is het hier zo rustig op het forum ?? :D
Iedereen zat te kijken hoe de rode kikkers die ze al weken aan het opblazen waren nu gebarsten zijn!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!