Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

benq

24 mar 2020, 08:33

petrol schreef:
23 mar 2020, 20:02
dejules schreef:
23 mar 2020, 19:58
Wil. schreef:
23 mar 2020, 19:02
Alle leeglopers moeten eruit. Ook die in de ziekenhuizen.
Ze zouden beter uw hersenpan eens door de appelsien pers duwen.
Heeft geen zin, is leeg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
dejules

24 mar 2020, 08:45

wardje schreef:
24 mar 2020, 07:13
dejules;
Wil je ook eens iets positief plaatsen , je zou er weemoedig van worden als je de topic aantikt.
Het is niet al kommer en kwel, we hebben het 80 jaar goed gehad geen oorlog, alles wat ons hartje lust , maar we worden op de feiten gedrukt " er bestaan ook andere tijden".
Als we van een serieuze tegenslag onze moed laten zakken, geraken we er niet bovenop.
Hier in onze Westerse landen hebben we verzorging, hou mijn hart vast als het serieus begint in veel Afrikaanse landen;
We moeten de feiten zeker niet minimaliseren , maar als de verzorgers iedere morgen opstaan met een mentaliteit" van het gaat nooit ophouden"staan we nog verder van huis.
" see the good sides of life" :D
Ik wou gewoon deze pandemie kaderen omdat er hier iemand is die dit steeds vergelijkt met het aantal zonnekloppers, verkeersslachtoffers, griep, ... die jaarlijks sterven.
De Wever, Trump, Boris Johnson, Bolsonaro, ... hebben allemaal gemeen dat ze populisten zijn en verkondigen wat de mensen graag willen horen.
De realiteit is van een heel andere orde waardoor deze politici nu politiek dood zijn.
Dat is wel minder erg dan echt dood zijn.

Charlie Maru

24 mar 2020, 08:52

dejules schreef:
24 mar 2020, 00:01
Het aantal mensen op actieve leeftijd dat niet werkt ligt momenteel ergens rond de 6.000.000.
Daarom heeft men de volledige VDAB naar huis gestuurd.
Je hebt toch uw voeten gewassen voordat je dat uit uwe dikke teen gezogen hebt ?
De totale (actieve) bevolking tussen 18-65 jaar telt zowat 6.900.000 zielen. (hangmatters & juulekes meegerekend)
Bijgevolg werkt er dus niemand meer...... :?: :roll:
Bizar toch..... het leven gaat gewoon verder, al is het nu wel op een laag pitje.

https://bestat.statbel.fgov.be/bestat/c ... 7db5e2b6e1
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Lars

24 mar 2020, 09:02

"One lie a day keeps Julekes doctor away"
dejules

24 mar 2020, 09:20

Charlie Maru schreef:
24 mar 2020, 08:52

De totale (actieve) bevolking tussen 18-65 jaar telt zowat 6.900.000 zielen.
Er waren reeds 3.000.000 mensen op actieve leeftijd die niet werkten oa vervroegd-/bruggepensioneerden, neet's (jongeren die geen uitkering krijgen en die niet werken/studeren/in opleiding zijn), huisvrouwen/-mannen, zieken en gehandicapten, werklozen, tbs, disponibiliteit, ...
Toen je sliep zijn er nog eens 1.000.000 economisch werklozen bijgekomen in de private sector.
Honderdduizenden mensen hebben zich ziek gemeld of nemen nu hun jaarlijks verlof op.
Alle zelfstandigen en vrije beroepen hebben moeten sluiten behalve enkele uitzonderingen zoals krantenwinkels, apotheken, voedingswinkels.
In de ambtenarij heeft men vele honderdduizenden mensen naar huis gestuurd en wel op alle niveau's ; nmbs (minder treinen), scholen gesloten (enkel opvang), gemeentelijke containerparken, vdab, gerechtshoven, ...
Hetzelfde voor vakbondspersoneel, ziekenkas, autokeuring, cultuursector, sociale economie, studentenjobs, flexijobs, uitzendkrachten, freelancers, ... you name it.
Laatst gewijzigd door dejules op 24 mar 2020, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

24 mar 2020, 09:47

Jennifer Haller is de eerste Amerikaanse vrouw die zich als vrijwillige deelneemster heeft opgegeven in een studie die nagaat wat het resultaat zal zijn van een experimenteel vaccin.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

24 mar 2020, 09:50

Wil. schreef:
24 mar 2020, 09:47
Jennifer Haller is de eerste Amerikaanse vrouw die zich als vrijwillige deelneemster heeft opgegeven in een studie die nagaat wat het resultaat zal zijn van een experimenteel vaccin.
Gaat ze zonnecrème uittesten?
Deze pandemie is te vergelijken met een zonnesteek, toch?

Wil.

24 mar 2020, 09:52

Heeft de zon zó hard geschenen gisteren, julio dat je er al last van hebt? Binnen blijven is er gezegd! En de combinatie met alcohol is gevaarlijk!

Wil.

24 mar 2020, 10:15

Afbeelding

Wil.

24 mar 2020, 10:20

Corona duwt ons economisch handelen in een andere richting. Uit een mail die ik vandaag ontving:

Als deze coronacrisis iets duidelijk maakt aan de bevolking, dan is het wel dat het internet veel meer mogelijk maakt, dan velen denken. Zelfs de oudere generaties worden nu gedwongen om hun zaken te regelen via het internet. En wat merken we momenteel: dit gaat veel vlotter dan verwacht. :-)

De ogen gaan letterlijk open voor technologie, vandaag!

Dit is de positieve kant van het coronavirus. De wereld ziet plots wat de kracht van technologie is, en zal hier straks massaal van blijven gebruikmaken.
Denk er zelf maar eens over na: hoeveel bedrijven gaan nu inzien dat telewerken ook kan? Zelfs heel goed kan! En er nu ook achter gaan komen dat dit vele malen goedkoper is dan een in duur kantoorgebouw vaak onnodige ruimtes te huren.

Of gezinnen die er nu plots achter gaan komen dat online shoppen veel sneller en efficiënter, maar in vele gevallen ook veel goedkoper kan. Het prijsvergelijken op het internet kost geen enkele moeite.

En ga zo maar verder. Organisaties, verenigingen, buurten, … ze komen er allemaal achter dat technologie een absolute meerwaarde biedt voor hun dagelijkse doen en laten
.
dejules

24 mar 2020, 10:21

Wil. schreef:
24 mar 2020, 10:15
Afbeelding
Om te helpen bij begrafenissen.
dejules

24 mar 2020, 10:30

Intussen is het aantal doden in Duitsland door het nieuwe coronavirus tot boven de honderd gestegen. Het Robert Koch-Institut meldt dinsdag dat er 28 nieuwe sterfgevallen waren, waarmee het totaal aantal doden op 114 komt.

Het aantal besmettingen groeide met 4.764, naar 27.436. Eerder was er voorzichtig optimisme over de groei die afvlakte. Dinsdag bleek dat de toename toch nog steeds groter wordt.

Dicksy

24 mar 2020, 10:33

dejules schreef 21.03.2020 - 13.50 hr in reactie naar mij toe:
Onze maatschappij is vergrijsd (ongeveer 20% is ouder dan 65%) en "onderliggende aandoeningen" geldt voor een zeer groot deel vd bevolking.
U bent toch geen aanhanger van Mengele?
24.0.03.2020:

'Het UZ Gent adviseert in een interne richtlijn zijn artsen over de opname van zwakke patiënten op intensieve zorg. Het adviseert om de meest verzwakten niet meer op te nemen, ongeacht of ze nu besmet zijn met Covid-19 of niet.'
Vorige week besloot het UZ Leuven al om enkel nog voor de patiënten met de beste levenskansen te kiezen. Het UZ Gent goot dat advies nu in een concrete richtlijn voor haar artsen.

Aanhangers van Mengele beginnen met triage van patiënten in UZ Gent en UZ Leuven. 8O 8O
dejules

24 mar 2020, 10:36

Dicksy schreef:
24 mar 2020, 10:33
dejules schreef 21.03.2020 - 13.50 hr in reactie naar mij toe:
Onze maatschappij is vergrijsd (ongeveer 20% is ouder dan 65%) en "onderliggende aandoeningen" geldt voor een zeer groot deel vd bevolking.
U bent toch geen aanhanger van Mengele?
24.0.03.2020:

'Het UZ Gent adviseert in een interne richtlijn zijn artsen over de opname van zwakke patiënten op intensieve zorg. Het adviseert om de meest verzwakten niet meer op te nemen, ongeacht of ze nu besmet zijn met Covid-19 of niet.'
Vorige week besloot het UZ Leuven al om enkel nog voor de patiënten met de beste levenskansen te kiezen. Het UZ Gent goot dat advies nu in een concrete richtlijn voor haar artsen.

Dit principe wordt in oa Nederland al zeer lang gehanteerd.

gast43

24 mar 2020, 10:53

Mensen met gezond verstand zijn beter dat ze hier wegblijven .
Is onhoudbaar wat er hier allemaal wordt neergezet .
Hier zou je ziek worden geen enkele dag , komt er hier iets positiefs uit .

Al eens nagedacht aan de nabestaande in deze moeilijke tijden :oops:
In plaats van de mensen een ruggensteuntje te geven , duw je ze nog dieper naar afgrond .
Denk aan de zorgsector die iedere dag moeten instaan , die hoor je wel niet klagen ,
die gaan ervoor .

Je hebt luxe dat je iedere dag u gerief kan bestellen online , hadden vroeger de mensen niet konden uren stappen al voor ze aan voeding geraakte voor hun gezin of ze hadden geen centen om eten te kopen .