minister van landsverdediging

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955

22 mar 2018, 10:40

"".ook jij gaat er vanuit dat de minister van defensie van NIETS wist !"

Ja - als VandePut zou staan liegen hebben  is dat niet alleen het einde van 's mans carrière maar is dat ook een dreun van jewelste voor de NVA. Wees maar zeker dat achter de NVA coulissen het er gestoven heeft  en dat BDW wel héél zeker moet zijn van de onwetendheid van VDPut aangaande het militaire gefoefel  als hij zegt dat hij achter zijn minister blijft staan. Je moet het antwoord eerder zoeken in de slappe presence en povere kwaliteiten van de minister van defensie en hier hebben de militairen de kans geroken om nieuw speelgoed binnen te halen - en dat na vele jaren van besparingen op het budget van defensie.Verder zou het mij niet verbazen dat de info gelekt zou zijn vanuit bv. de landmacht - zij vallen al lang naast grote aankopen en hun para's zijn gedegradeerd tot een zootje wijkagenten die wat door de Antwerpse metro en warenhuizen mogen dwalen.

Vrijzinnige

22 mar 2018, 10:56

Dicksy schreef:
Ik ben niet akkoord met je frits ! Want.....ook jij gaat er vanuit dat de minister van defensie van NIETS wist ! 
Maar is dat zo ? 
Militair versus VDP:

Militair: " Patron, ik ben in het bezit van een nota van Lockheed die zegt dat de F-16's nog kunnen vliegen tot 2029. Ik ga U deze nota niet overhandigen maar ik ga hem ten gepaste tijde doorspelen aan de pers en oppositie om U in een slecht daglicht te plaatsen. "  

VDP: " OK, goed dat U mij op de hoogte stelt. U bent een trouwe soldaat op wie ik kan rekenen. Ik weet dus van niks. "  

Militair: " Correct. "

Zo zou het het dus ook kunnen verlopen zijn volgens U?  :P :P :P :P
Hoe die gesprekken verlopen zijn, dat weet ik niet Dicksy !
Maar het is wel een FEIT, dat bij de NVA het STEEDS een ander is die de verantwoordelijkheid in de schoenen krijgt geschoven.
Denk maar aan Sébastien Joris, de verbindingsofficier van de federale politie in Turkije !
De straatfeesten in Brussel ! Premier Jambon: De media zwegen toen honderden Belgische moslims feestvierden na de aanslagen in Brussel.
De misrekeningen van de minister van Financiën !
Van Overtveldt ontkende in het verleden niet dat er misrekeningen waren gebeurd, maar hij verwees daarbij telkens naar zijn eigen administratie, die de belastinginkomsten de afgelopen jaren systematisch overschatte. "Maar keer op keer blijkt dat Van Overtveldt de inkomsten zelf danig heeft overschat.
En....
Bart De Wever: "Links moet kiezen: open grenzen of welvaartsstaat"  maar zelf kunnen of willen zij die keuze niet maken, m.a.w het zijn weer de "anderen" die de kastanjes uit het vuur moeten halen enz...
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Vrijzinnige

22 mar 2018, 10:57

frits1955 schreef:"".ook jij gaat er vanuit dat de minister van defensie van NIETS wist !"

Ja - als VandePut zou staan liegen hebben  is dat niet alleen het einde van 's mans carrière maar is dat ook een dreun van jewelste voor de NVA. Wees maar zeker dat achter de NVA coulissen het er gestoven heeft  en dat BDW wel héél zeker moet zijn van de onwetendheid van VDPut aangaande het militaire gefoefel  als hij zegt dat hij achter zijn minister blijft staan. Je moet het antwoord eerder zoeken in de slappe presence en povere kwaliteiten van de minister van defensie en hier hebben de militairen de kans geroken om nieuw speelgoed binnen te halen - en dat na vele jaren van besparingen op het budget van defensie.Verder zou het mij niet verbazen dat de info gelekt zou zijn vanuit bv. de landmacht - zij vallen al lang naast grote aankopen en hun para's zijn gedegradeerd tot een zootje wijkagenten die wat door de Antwerpse metro en warenhuizen mogen dwalen.
Tiens, tiens.....de Leugens van Theo Francken al vergeten frits ?
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Phoebe

22 mar 2018, 11:23

Wanneer we beginnen in 1960  tot nu  , Vrijzinnige, dan zijn er 32 regeringen geweest waarbij er in 22  stuks de roden deel van uitgemaakt hebben .  Men zou kunnen verhopen dat ze over  55 jaar  deelname (de laatste 3 jaar dus niet meegerekend) dan toch al iets méér voor 'den weirkmens'  hun pensioenen , belastingvermindering en lonen  zouden kunnen doen hebben ?!  De  rode schandalen echter ,die over die periode aan het licht gekomen zijn,  heb je daar ook een lijstje van ? Hij bestaat hoor,  die lijst (best geen verkleinwoord gebruiken) , ze hebben hier al door andere forummers,  die zich de uitgebreide moeite getroost hebben  om ze op te zoeken, opgenoemd gestaan .

Ik zou zo zeggen ,de NV.A heeft een palmares van 1 deelname .. het legerschandaal bij de top van het leger ,  zonder medeweten van de Minister zelf - enkel de sossen hebben het toegestopt gekregen via via ...) kan de NV.A moeilijk aangewreven worden , tenzij  misschien hun naïviteit  kan hen verweten worden dit  omdat ze koud gepakt werden door gebrek aan inzicht in reilen en zeilen van dergelijke systemen ..

Wat de woorden en daden betreft ? Je verwacht toch niet dat NV.A op een tijdspanne van nog geen volledige regeringsdeelname , waar ze  dus ook niet alleen regeren  en daarbij nog  regelmatig tegengewerkt worden door nijdige coalitiepartners,  dat op die manier  en op die korte  tijd de stinkende putten van slecht bestuur van tientallen voorbije  jaren kunnen opgeruimd of weggewerkt worden .?

Aan ieder die het wil zien en geen rode paardenkleppen op heeft  : Wij hebben de beste regering sinds tientallen jaren nù ! Iedereen heeft meer in zijn loonzakje , wij kunnen beter concurreren  met buurlanden, er werden jobs gecreëerd , de werkloosheid is gedaald en dat sprookje van 'de welvaart wordt afgebouwd '  ' en het  is allemaal voor de rijken ' zijn ook  mantra's die  krampachtig in het leven worden gehouden door verzameld links .

By the way ,  Vrijzinnige , neem je wensen niet voor werkelijkheid  .... Francken heeft niet gelogen , het ging om 'elkaar kruisende communicatie '.    Meer was het niet .
Laatst gewijzigd door Phoebe op 22 mar 2018, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

frits1955

22 mar 2018, 11:28

""Tiens, tiens.....de Leugens van Theo Francken al vergeten frits ?"

Neen, helemaal niet. Maar het is geen geheim dat de legertop zich een soort staat in de staat waant en misbruik zou kunnen maken van een zwakke figuur zoals deze Min v.Defensie. En eigenlijk hoop ik ook een beetje dat die minister niet heeft staan liegen - dat zou misschien wel eens de klap teveel kunnen  zijn voor de al zeer wankele  geloofwaardigheid van ons politiek systeem en koren op de molen van een bepaald soort anti- democratische krachten.
Gast

22 mar 2018, 11:29

Phoebe schreef:....
Ik zou zo zeggen ,de NV.A heeft een palmares van 1 deelname .. het legerschandaal bij de top van het leger ,  zonder medeweten van de Minister zelf - enkel de sossen hebben het toegestopt gekregen via via ...) kan de NV.A moeilijk aangewreven worden , tenzij  misschien hun naïviteit  kan hen verweten worden dit  omdat ze koud gepakt werden door gebrek aan inzicht in reilen en zeilen van dergelijke systemen ..
.....
Ik ben nogal lui , en dus kan ik beter mezelf hier terug citeren.  Uw ministerke kon alles i.v.m. de F16 al sinds  2015 zelf op het internet terugvinden :
The Spirit of Flanders schreef:Het zou me echt niet verwonderen dat gans de heisa met de F16 verlengde levensduur met deze publicatie te maken heeft , en men kon dit al weten sinds .....June 11, 2015 Afbeelding
The Spirit of Flanders schreef:....

De F16 kan het 25.000 EFH uithouden :
https://www.lockheedmartin.com/us/news/ ... sting.html
Onze militairen hebben alleszins hun huiswerk sinds 2015 niet gemaakt , en dus bestaat mijn vermoeden dat de keuze voor de F35 wel eens degelijk met smeergeld zou te maken kunnen hebben.  

Een citaat uit de tekst hierboven :  “Enhanced F-16V capabilities—an option for both upgrades and new production aircraft—means that F-16s will remain relevant well into the future. This should provide additional confidence to current F-16 operators and potential new F-16 customers.”

Ge gaat me toch niet wijsmaken dat Vandeput en de legerleiding daar helemaal "niets" van afwisten. Afbeelding  Dat men dit maar eens naar de journalisten en de "rooie" VRT tweet ...Afbeelding

frits1955

22 mar 2018, 11:31

""Wanneer we beginnen in 1960  tot nu  , Vrijzinnige, dan zijn er 32 regeringen geweest waarbij er in 22  stuks
de roden deel van uitgemaakt "

Het is bijna aandoenlijk hoe jij hier naast de kwestie zit te posten en wanhopig probeert steeds maar over " de roden" te leuteren om de aandacht van deze voor de regering uitermate penibele situatie af te leiden.

Silver Wolf

22 mar 2018, 11:40

Natuurlijk gaan die F-16's nog langer mee.
Als men ze gebruikt zoals de Jappen dat in WOII deden.....
met hun "kamikaze-aanvallen"  :twisted:

Tegelijk kostenbesparend, want al dat oud-ijzer hoeft niet ontmanteld en/of gerecycleerd te worden :idea:

sw

Phoebe

22 mar 2018, 11:46

Ik kan je volgen Frits  , het zal er zeker gestoven hebben in de NV.A coulissen . Het zou ook niet niks geweest zijn indien Vandeput boter op het hoofd zou gehad hebben.
Tenslotte zwak zou ik de minister VDP niet noemen .
Wanneer ik met jou handel in vertrouwen , Frits en  jij iets  foefelt achter mijn rug  en pleegt verraad ,  dan ben ik niet zwak maar eerder misschien naïef te noemen .

Eén ding echter , die wankele geloofwaardigheid in ons politiek systeem zal niet met één klap weggewerkt zijn indien de NV.A; geen deel meer zou uitmaken van een volgende regering ..die geloofwaardigheid is al veel langer de dieperik ingegaan met rood  en is allesbehalve oorzakelijk te leggen bij NV.A zelf, naar mijn mening .
De triestige beurt die de rode regeringen door de jaren heen maken   met de  PS voorop schandaalsgewijs ,  heeft de bevolking de ogen geopend ,   behoudens bij de die-hard kiezers dus  diegenen met de mantel der liefde zwaaien en bedekken , hun brood bij de rode  moeten verdienen of gewoon met het bord voor de kop 'come what may' kiezen voor rood uit gewoonte .

Tenslotte denk ik , indien de minister er niks mee te maken heeft , wat blijkt tot nu toe, dan zal de NV.A tot spijt van de rode partijen er sterker uitkomen ; want bedrog en achterbakse handelingen om iemand te laten struikelen zal niet in dank afgenomen worden  .

Ze hebben het met Francken ook geprobeerd en zie  ...

Flashback

22 mar 2018, 11:48

Phoebe schreef:... Of was het gewoon 'wishful thinking vanuit zijn gloriemoment' waarbij hij , indien zo ,zichzelf wel wat degradeert tot 'ordinair vuilspuien '...
Wat jij 'ordinair vuilspuien' noemt betekent voor ons wel 'gesjoemel met 15 miljard belastinggeld bekend maken aan de publieke opinie'.
Precies wat je van een oppositiepartij moet verwachten !
Het zal de N-VA oorlogskas nog véél geld kosten om deze zaak te minimaliseren. 8)

Phoebe

22 mar 2018, 11:49

Ik wil niet naast de kwestie antwoorden , Frits , ik antwoord enkel de Vrijzinnige die het nodig vond om lijstjes te plaatsen  en altijd achter de bal aanloopt  ..

Phoebe

22 mar 2018, 12:11

Indien je  openbaar twijfel wil  zaaien  over iemand zijn integriteit, hem nét niet beschuldigt van liegen, dit terwijl je niet weet of hij werkelijk schuldig is ?! 
 Hoe noem jij zoiets , Flashback ? 

Dergelijke schandalen die over miljarden gaan  . Het is goed dat dit aan het licht komt ! De regering heeft inderdaad een probleem met het Leger gelijk wie in die krabbenmand daar aan de touwtjes trekt .

Ik heb alleen moeite met het 'via via'  verhaal en dat het  dossier heel schoon afgeborsteld op de tafel van de oppositie moet terechtkomen ipv. van waar het hoort  : bij de regering, de Eerste Minister of in eerste instantie bij de verantwoordelijke Minister .
Gast

22 mar 2018, 12:12

Phoebe schreef:....

Tenslotte denk ik , indien de minister er niks mee te maken heeft , wat blijkt tot nu toe, dan zal de NV.A tot spijt van de rode partijen er sterker uitkomen ; want bedrog en achterbakse handelingen om iemand te laten struikelen zal niet in dank afgenomen worden  .

...
Nie goe gelezen wat ik hierboven schreef zeker ?  :evil:  Vandeput kon al vanaf 2015 weten dat de F16's langer konden meegaan , en als hij dat niet wist , dan mag hij mijn gras komen afmaaien i.p.v. ministerke van oorlog te spelen.  Hier is er maar één consequent gedrag te rechtvaardigen :  ontslag van de incompetente NV(A)-er !

Phoebe

22 mar 2018, 12:24

Hé SOF , Was Crombez nog geen voorzitter in 2015 ?
:D
Waarom heeft dat zolang moeten duren voor die wetenschap bekend was voor de bevolking ?

Incompetente NVAer  en  dito  oppositie ? 8)  Je hebt  hopelijk toch een grote hof met gras zeker ?

frits1955

22 mar 2018, 12:25

""Tenslotte denk ik , indien de minister er niks mee te maken heeft , wat blijkt tot nu toe, "

Dat kan natuurlijk niet - de minister is de eindverantwoordelijke en dat heeft niets te maken met zijn partijkaart of kleur.