Rare jongens, die imams

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

03 jun 2019, 10:22

In het Westen komt het niet dikwijls voor, een geestelijke of pastoor die een moord pleegt. Maar in de islamitische landen, gebeurt zoiets wel.

In Bangladesh heeft een imam zijn huisbazin - een advocate - doodgeslagen omdat hij binnenkort zijn woning zou moeten verlaten. Dat zinde de korankenner niet. Er ontstond een twist met als eindresultaat de gedode vrouw.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

04 jun 2019, 15:14

Weer een imam in de cel gegooid. Dit keer in Frankrijk. Hoe komt dat?

De imam had illegalen geholpen om in rubberbootjes het Kanaal te kunnen oversteken. De korangeleerde had 6 of 7 van die bootjes ter beschikking gesteld van mensen die tegen de wet in, toch naar Engeland wilden.

Hij krijgt 2 jaar tijd om zijn bootjesinitiatief te overpeinzen. Wellicht kan hij in de gevangenis enkele moslims de juiste betekenis van de koran bijbrengen, want sommige doe-het-zelvers willen daar al eens een verkeerde interpretatie aan geven.

Wil.

07 jun 2019, 10:08

Als je denkt: 'Het kan niet zotter' , dan is er toch wel ergens één of andere moslimgroepering die de bakens verzet.

In Jemen zijn een imam en 9 gelovigen neergeschoten in of bij een moskee. De reden? Ze waren op 4 juni de gebeden aan het opzeggen die het einde van de ramadan inluiden. Wat is het probleem, denk je dan. Wel, die imam had geluisterd naar de Saoedische geestelijke leider die de opkomende maan met het blote oog had gezien, maaaaar .... de Houthi's in Jemen waren van mening dat de maan pas op 5 juni te zien was.
Toen de imam weigerde om te stoppen met zijn gebeden op te zeggen, werd hij neergeknald.

Wat denkt die zeker? Zomaar een dag te vroeg Eid al-fitr gaan vieren? Dat hij dát maar eens uitlegt aan Allah...

Idefix

08 jun 2019, 17:13

Wil. schreef:
15 mei 2019, 17:23
De Palestijnse geestelijke Nidhal Siam sprak buiten de Al-Aqsa moskee in Jeruzalem de toehoorders toe. Daar vertelde hij dat 'elke moslim een tijdbom is die wacht om af te gaan' . Het teken zal worden gegeven wanneer de kalief van de moslims hen oproept om de jihad in gang te zetten.
Amerika, Rusland en het VK - de duivels volgens Siam - zullen ervan lusten, zo weet hij te vertellen.

En dan hoor ik sommige mensen hier claimen dat jihad eigenlijk betekent 'de strijd tegen je eigen slechte neigingen' . Iemand moet ergens iets verkeerd begrepen hebben naar mijn gevoel.
Ik ben zeker dat Kalief Erdogan die tekst begrepen heeft zoals Nidhal Siam die uitgesproken heeft. Zijn 5de colonne is in stand by. De tijd zal me gelijk geven.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix

08 jun 2019, 17:14

Wil. schreef:
07 jun 2019, 10:08
Als je denkt: 'Het kan niet zotter' , dan is er toch wel ergens één of andere moslimgroepering die de bakens verzet.

In Jemen zijn een imam en 9 gelovigen neergeschoten in of bij een moskee. De reden? Ze waren op 4 juni de gebeden aan het opzeggen die het einde van de ramadan inluiden. Wat is het probleem, denk je dan. Wel, die imam had geluisterd naar de Saoedische geestelijke leider die de opkomende maan met het blote oog had gezien, maaaaar .... de Houthi's in Jemen waren van mening dat de maan pas op 5 juni te zien was.
Toen de imam weigerde om te stoppen met zijn gebeden op te zeggen, werd hij neergeknald.

Wat denkt die zeker? Zomaar een dag te vroeg Eid al-fitr gaan vieren? Dat hij dát maar eens uitlegt aan Allah...
Die is misschien in België naar school geweest, hier gaan ze ook een dag voor de vakantie op vakantie. :D :D :D
De zon is gratis voor iedereen

Wil.

09 jun 2019, 14:06

Toen de stad Raqqa in Syrië indertijd in handen viel van ISIS, werden ook 36 soldaten gevangen genomen die aan de kant van Asad vochten. Een jihadi-geestelijke veroordeelde hen ter dood.

Zodra de straffen waren uitgesproken, werden de mannen naar buiten gesleept. Hier komt het pittige element van dit verhaal. Het was dezelfde imam die het verdict had bepaald, die vervolgens als eerste de kans kreeg om het bloed van de vijand te laten vloeien door een man dood te stenigen (First Blood, zoals bij Rambo :roll: )

Dat kom je in het Westen wel weinig tegen, nietwaar, een pastoor die persoonlijk de ongelovigen vermoordt omdat Jezus het hem beveelt? De scheiding kerk/staat is niet iets dat al ingang heeft gevonden in de islamideologie.

maior domus

09 jun 2019, 15:40

Wil. schreef:
09 jun 2019, 14:06
De scheiding kerk/staat is niet iets dat al ingang heeft gevonden in de islamideologie.
Daar zullen we nog een paar eeuwen moeten op wachten, gezien hun jaartelling.
Nog even op de tanden bijten dus.
Ondank is 's werelds loon

Wil.

10 jun 2019, 18:50

Driftig bazeke:

de imam in de Afghaanse provincie Farah (meer bepaald in Khak-e-Safid) heeft in 'zijn moskee' 11 mensen neergeschoten inclusief de leden van zijn eigen familie die aanwezig waren. Naast die 11 doden zijn er nog 14 gewonden gevallen.

De reden? Nog tamelijk onduidelijk maar het gebeurde wel nadat een woordenwisseling met de familieleden had plaatsgevonden. Deze gebedsleider van de religie van de vrede maakte geen onderscheid tussen mannen, vrouwen, kinderen. Alles wat hij in het vizier kreeg, moest er zo mogelijk aan geloven. Men zou er nog ongelovig van worden :roll:

Het valt me weer op dat in onze westerse MSM hierover geen woord te horen viel. Stel je even voor dat een lokale paster 11 mensen neermaait in zijn kerk en nog een reeks ambulances nodig heeft om de gewonden te komen ophalen. Hoeveel dagen aan een stuk zou dat in het nieuws komen? Iemand enig idee?

Wil.

11 jun 2019, 15:34

Alle dagen prijs: alweer een imam die niet wacht op 'wederzijdse toestemming' - een dwaas westers begrip, wellicht?

Op eigen terrein gaat het allemaal een beetje gemakkelijker, zo blijkt. In een madrassa - een Koranschool - verkracht de kenner van de islamideologie een meisje van 16.

Afbeelding

Wil.

12 jun 2019, 18:36

Dat is 'm, sé. De Yusuf, 63 jaar.

Afbeelding

Yusuf is een koranleraar in een madrassa. Wat heeft hij op zijn kerfstok? Hij heeft een jongen van minder dan 10 jaar seksueel aangerand. Hij is met zijn hobby begonnen toen hij 25 was en heeft bijgevolg al tal van kinderen misbruikt en verkracht. Yusuf beweert dat hij zélf door een man is misbruikt geweest als kind. Als wraak heeft hij dan de dochter van die man verkracht.

De religie van de vrede heeft het beste met ons voor, dat is wel duidelijk, maar de voorgangers van deze club - zij die goed weten wat Allah van ons wil - laten al eens een steek vallen.
dejules

12 jun 2019, 19:19

Wil. schreef:
14 mei 2019, 23:59
De laatste tijd lees ik meer en meer stukjes waarin imams - kenners van het islamitisch geloof - uitspraken doen of daden stellen die elke westerling toch wel even doen slikken. De woorden en het gedrag die ik zie voorbij komen, gaan van goedkeuring van polygamie tot het misbruiken van kinderen en peuters. In deze laatste zaak lijken ze niet veel te verschillen van sommige geestelijken uit de christelijke groep. Echter, het aantal gevallen dat men kan vaststellen en het gebrek aan algemene verontwaardiging vanwege collega-imams lijken erop te wijzen dat deze clerici toch een andere kijk hebben op kindermisbruik dan wat we in het Westen gewoon zijn.

Vandaag gelezen:

Abdur-Rauf, de directeur van het 'Nigeria Office of International Institute of Islamic Therapy' heeft vrouwen opgeroepen om appreciatie op te brengen voor polygamie omdat het een element is dat bijdraagt aan de opbouw van langdurige relaties.
Wat doet dit topic in de rubriek "politiek"?

Wil.

12 jun 2019, 19:54

dejules schreef:
12 jun 2019, 19:19
Wat doet dit topic in de rubriek "politiek"?
De islamideologie is een ideeënstelsel dat de ganse maatschappij wil ordenen volgens regels die te vinden zijn in de basisteksten van die ideologie. Het ordenen van een samenleving en plichten en verboden opleggen aan iedereen, ook aan niet-leden van de club : dat is politiek.

Degenen die dat ideeënstelsel uitleggen aan de mensen en de volgelingen onderrichten, zijn de politieke leermeesters die de basisteksten van die ideologie het best zouden moeten kennen. Vanzelfsprekend verwacht men dan ook dat ze er zelf naar handelen. Daar wringt het schoentje nu precies. In dit topic breng ik een aantal gevallen samen die het gedrag van die politieke leermeesters illustreren maar waar de burgers in het Westen weinig of geen weet van hebben.
MaLoReg

12 jun 2019, 20:03

Wat je hier brengt Wil is héél interessant. Ik lees steeds met veel interesse jouw bijdragen.

Wil.

13 jun 2019, 18:46

In Senegal worden heel veel kinderen van moslims door hun ouders naar een koranschool gestuurd. Daar staan ze onder toezicht van een marabout, een korankenner. Een diepgaande studie van Human Rights Watch (HRW) heeft onthuld dat ongeveer 100.000 van die kinderen (talibés genaamd) door hun koranleraar dagelijks gedwongen worden om te gaan bedelen. Ze moeten minstens 0,2 USD per dag kunnen te pakken krijgen. Wie daar niet in slaagt, krijg slaag.

De kinderen worden op allerlei manieren mensonterend behandeld. Uit het verslag van HRW blijkt dat 16 kinderen de dood vonden als gevolg van afranseling, verwaarlozing of het in gevaar brengen van die kinderen.
Er werden 61 gevallen vastgesteld van fysiek misbruik, 15 gevallen van poging tot verkrachting een seksueel misbruik, 14 gevallen van kinderen die in de gevangenis werden gegooid, vastgebonden of geketend werden in de koranschool.

't Is een andere cultuur, mensen. Daar moeten wij respect voor hebben. Houd dat in het achterhoofd, hé.

Wil.

16 jun 2019, 20:16

De Zweedse migration board heeft uiteindelijk beslist om imam Abo Raad terug te sturen naar Irak omdat hij in Zweden een bedreiging vormt voor de veiligheid van mensen.

Toch weer eigenaardig: iemand die deze mooie wereldgodsdienst heeft bestudeerd, blijkt dan een gevaar voor de maatschappij te zijn. Waar zou die dan iets gehoord of gelezen hebben dat niet door de beugel kan?