Puinhoop N-VA veel groter dan gedacht
-
dejules
Ken jij de transfers van mensen die economisch actief zijn naar de leegloperij?
Hoeveel leeglopers met een benoeming voor het leven zijn 15 jaar voor hun pensioenleeftijd vrijwillig met vervroegd pensioen gegaan?
Hoeveel 14 jaar te vroeg?
Hoeveel 13 jaar te vroeg?
Hoeveel 12 jaar te vroeg?
Hoeveel 11 jaar te vroeg?
Hoeveel 10 jaar te vroeg?
Hoeveel 9 jaar te vroeg?
Hoeveel 8 jaar te vroeg?
Hoeveel 7 jaar te vroeg?
Hoeveel 6 jaar te vroeg?
Hoeveel 5 jaar te vroeg?
Hoeveel 4 jaar te vroeg?
Hoeveel 3 jaar te vroeg?
Hoeveel 2 jaar te vroeg?
Hoeveel 1 jaar te vroeg?
Hoeveel bedrijven zijn gaan lopen omdat ze die leegloperij niet meer wensen te financieren?
Hoeveel werklozen werden/worden verstopt in zinloze gesubsidieerde tewerkstelling?
Hoeveel geld werd ontrokken aan het zweet vd economisch actieven om dubbele leegloperspensioenen te financieren?
Welke invloed heeft dat op de pensioenen vd mensen die economisch actief zijn?
Deze transfers zijn niet bespreekbaar, toch?
Alles is de fout van de Walen en de vreemdelingen, toch?
Zo blijf jij en uw statutaire vriendjes buiten schot, toch?
Kijk, daar loopt een Berber!
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Oei, het zit nóg dieper dan ik dacht!
Wat een frustratie moet dat zijn om de mislopen kansen uit het verleden. Jaloezie haalt de bovenhand en de ambtenaar - degene die de ordelijke maatschappij mogelijk maakt - blijft het doelwit van je na-ijver.
Het weekend komt eraan en dan is er geen therapeut om je te helpen
Kom eens uit je hangmat en ga voor de spiegel staan. Vraag je af of jij je - zoals de ambtenaren - niet beter had nuttig gemaakt in plaats van jarenlang in die gemakzuchtige hangmat van de sociale zekerheid te gaan liggen op kosten van ons, belastingbetalers. Je woont per toeval toch niet in Wallonië?
Wat een frustratie moet dat zijn om de mislopen kansen uit het verleden. Jaloezie haalt de bovenhand en de ambtenaar - degene die de ordelijke maatschappij mogelijk maakt - blijft het doelwit van je na-ijver.
Het weekend komt eraan en dan is er geen therapeut om je te helpen
Kom eens uit je hangmat en ga voor de spiegel staan. Vraag je af of jij je - zoals de ambtenaren - niet beter had nuttig gemaakt in plaats van jarenlang in die gemakzuchtige hangmat van de sociale zekerheid te gaan liggen op kosten van ons, belastingbetalers. Je woont per toeval toch niet in Wallonië?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Ik durf er wat op verwedden dat hier al forum leden zijn, die een actieplan in de schuif hebben klaarliggen.
Speculatieve beleggers zetten in op een faillissement van België of de Vlaamse staat. Zij gaan op grote schaal credit default swaps aankopen: die fortuinen zullen opbrengen als de staatsleningen niet meer kunnen worden afgelost. De lonen in de privé, zakken met minstens 20%, bij de ambtenaren wordt het minstens 30%, en evenveel krijgen "de zak", hetgeen uiteraard weinig invloed heeft op het draaien van de ambtelijke molen. Gezien wij al de laagste pensioenen van Europa hebben kunnen wij hopen dat de instorting beperkt blijft tot 10 % voor de gepensioneerden uit de privé en minstens 20% voor de ambtenarij, maar dat is eerder een persoonlijke droom. De betonstop is van de baan en de immobiliën markt stort volledig in mekaar.
Een lichtpunt dat de planning wat achteruit kan schuiven: Italië loopt voor ons en wij hebben de zekerheid dat de maffia niet langs de zijlijn gaat staan toekijken, alles afhankelijk van de opbrengst van de credit swaps. De moeilijke Brexit zal Europa wat intomen om als een olifant de porselein winkel binnen te stormen. Het te lang treuzelen om regeringen op poten te zetten, is een nieuwe uitdaging van het noodlot.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Om heel eerlijk te zijn Wil, ik denk en hoop dat het vervolg ver buiten de tijdslijn valt van De Kannibaal. De achterban zal wel de goede keuzes maken, maar met totaal andere perspectieven, en doelstellingen. Confederalisme laat de schulden niet in lucht oplossen. Ik geloof niet in een schuld kwijtschelding, hoogstens een herschikking, waarbij ik het ergste vrees voor Vlaanderen, die het meeste gaat moeten betalen. De schuld afbouw zal gigantische offers vragen van de bevolking, en naar analogie met Zuid Amerikaanse landen, zal een kleine groep super rijken moeten leren samen leven met een meerderheid super armen,
-
dejules
Vlaanderen ondergaat dezelfde de-industrialisatie zoals Wallonië onderging.
Hier houdt men de schijn op met poetsers en strijkers met dienstencheques die onder Muyters factor 5 groter werd dan de chemische industrie.
De bestaande politieke partijen gaan allemaal ten onder samen met onze sociale zekerheid en er komen nieuwe partijen met jonge mensen.
-
Waarom zou dat zo zijn? Moet degene die de schulden maakte niet aangesproken worden om de schulden te betalen? Dan zal Vlaanderen er héél goedkoop van afkomen.De kannibaal schreef: ↑28 jun 2019, 17:07Ik geloof niet in een schuld kwijtschelding, hoogstens een herschikking, waarbij ik het ergste vrees voor Vlaanderen, die het meeste gaat moeten betalen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Inderdaad, 2.7 miljoen actieven die hun inkomen uit arbeid rechtstreeks uit de schatkist krijgen (lees mensen die economisch actief zijn) is buiten alle normale verhoudingen en zorgt onophoudelijk voor nieuwe schulden.
Dus afschaffen ambtenarenstatuut, terugdringen tot niveau buurlanden, eenheidspensioen, afschaffen gesubsidieerde tewerkstelling zoals poetsen en strijken met dienstencheques en sociale "economie", etc.
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
dejules, eigenlijk heb ik echt medelijden met jou. Hoe kan iemand de godganse dag alléén maar negatieve dingen spuien? Een hangmatter met een allergie aan ambtenaren en de NVa. Heb je dat vroeger al eens gezegd, dat laatste die jou in handen zal hebben (de sukkelaar), zal een ambtenaar zijn. Al gevonden wie?
-
dejules
Een akte van overlijden bewijst het feit van het overlijden en stelt de identiteit van de overledene vast. Deze akte is nodig vooraleer de ambtenaar van de burgerlijke stand de toestemming tot vervoer en begraving of crematie van de overledene kan geven.
De overlijdensakte wordt opgesteld in de gemeente waar de persoon is overleden. De gemeente in kwestie stuurt de akte daarna door naar de gemeente waar de overledene woonde.
Een overlijdensakte wordt opgesteld en ingeschreven in de registers van de burgerlijke stand van de plaats van het overlijden. Ze wordt ook overgeschreven in de registers van de burgerlijke stand van de laatste woonplaats van de overledene.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wat zou er gebeuren? Beste Wil, ik heb altijd gedacht dat jij hier op het forum één van de intelligentere bent. Misschien moeten we het maar eens aan de Grieken vragen...Wat gebeurt er eigenlijk als dat niet opgelost wordt?
De Belgische schulden zullen in hun geheel moeten worden betaald door iedereen zowel Vlamingen, Walen als Brusselaars.
-
dejules
Neem nu dat morgen Vlaanderen onafhankelijk is.
Gaan die splitsers bepaalde facetten vd verfoeide Belgische staat overnemen of gaan die beginnen met tabula rasa?
Of denk jij buiten schot te blijven en dat men uitzonderingen gaat maken voor bijvoorbeeld dubbele statutaire ambtenarenpensioenen? Lijkt mij niet echt een goed begin als men de leuze hanteert "Wij gaan Vlaanderen eindelijk economisch op de wereldkaart zetten". Ik bedoel, men kan dan toch niet terug beginnen met hard werkende Vlamingen die voor welvaart zorgen een half pensioen te geven. Dat botst, nietwaar? En dan zitten we terug bij het fundament vd Belgische staat, toch?
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Gewoon afwachten gast, doch wat ik reeds vele jaren zeg, eender welke uitslag, ik blijf lachen hoor. Die linkse garde is een mooie put aan het graven en ooit valt België daarin... En wees gerust, die ooit is niet meer zo veraf... Is het niet door het Vlaams Belang, dan wel door de uitholling van ons sociaal systeem waardoor Vlaanderen binnen afzienbare tijd nog niet eens meer de middelen zal hebben om Wallonië te ondersteunen...gast43 schreef: ↑27 jun 2019, 18:31Jocky kan je nu toch niet ontkennen , dat niet stil is aan de overkant .
Lach ook in mijn binnenste. Dat soap is bij de regering dat lijkt er beter op .
En lach me ook rot dat ze al boos zijn dat ze ernaast pakken postjes vandaag gehoord ,
en nu in de wandelgangen vandaag dat V.B. er ook naast pakt , oke is wel allemaal tijdelijk kan nog veel veranderen , dat zijn nu de twee grootste partijen , Ga maar eens luisteren naar afspraak vandaag .
SPELEN daar ook kat en muisspel . Die mensen vragen hun ook af hopelijk doen ze nog ander werk .
zijn dan twee jonge mensen die aanwezig waren van boven de 30 jaar .( Afspraak)
Van Peel nv-a dacht is in de chacos de zondag in de zevende dag kan niet meer stuk zo zie je maar , dat snel kan keren en dat je nooit zekerheid hebt .
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraa ... d20190627/
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Dat zal wel zijn, maar wie betaalt hoeveel? Dat zal toch ooit eens moeten vastgelegd worden, denk ik zo.E.T. schreef: ↑28 jun 2019, 20:08Wat zou er gebeuren? Beste Wil, ik heb altijd gedacht dat jij hier op het forum één van de intelligentere bent. Misschien moeten we het maar eens aan de Grieken vragen...Wat gebeurt er eigenlijk als dat niet opgelost wordt?
De Belgische schulden zullen in hun geheel moeten worden betaald door iedereen zowel Vlamingen, Walen als Brusselaars.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.