Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.
-
dejules
De Wever heeft in 15 jaar geen ENKELE stap gezet om partners te vinden voor zijn splitsingplannen. Er is geen script, noch draaiboek en geen medestanders. Hij verwacht dat zijn opponenten zelf hun hoofd op het hakblok leggen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Geen medestanders? N-VA + Vl. Belang = ... procent?
Het land valt vanzelf ineen zoals een op zand gebouwde schuur. De tekenen staan op de muur geschreven. Het is nu wachten tot het gebouw, dat bovendien vol constructiefouten zit, ineenstort.
Ik verwacht dat nog mee te maken. In 1985 dacht niemand dat 5 jaar later de muur in Berlijn zou gevallen zijn.
Het land valt vanzelf ineen zoals een op zand gebouwde schuur. De tekenen staan op de muur geschreven. Het is nu wachten tot het gebouw, dat bovendien vol constructiefouten zit, ineenstort.
Ik verwacht dat nog mee te maken. In 1985 dacht niemand dat 5 jaar later de muur in Berlijn zou gevallen zijn.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Altijd gedacht dat het VlaamsBelang ging voor een onafhankelijk Vlaanderen
Waarom zouden zij dan in dat confederale België stappen?
Waarom zouden zij dan in dat confederale België stappen?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Als onze begrotingsschuld niet het probleem is voor de Nederlanders dan zijn het onze pensioenen, toch 
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Juist.
VB kiezers zijn middenvinger kiezers. Die hebben lak aan wat de huidige regering heeft uitgehaald of zijn hun gepruts en onnozelheden kotsbeu. En de beste protest stem was VB, want die ging sowieso niet mogen meedoen.
-
Waarom? Zou Vlaanderen die moeilijkheid niet zelf kunnen oplossen, denk je? 'Ons' pensioenprobleem situeert zich (alweer) in Wallonië en Brussel en dit omwille van een te lage werkzaamheidsgraad.
Met een werkzaamheidsgraad van 76% zitten wij in Vlaanderen in de slipstream van de beste landen in Europa. Het kan nog beter en het zal vanzelf verbeteren, gezien de verhoging van de pensioenleeftijd tegen 2030. Die is in Nederland al langer opgetrokken en die verplicht de Nederlanders zelfs te werken tot 68 of zelfs tot 71 jaar. . Meedogenloos, die Hollanders!

In vergelijking met Nederland situeert ons pensioenprobleem zich wel in een ander hoekje
De Hollanders zorgen toch voor hun eigen pensioen hé. Zij zitten echt wel te wachten op 6 miljoen steuntrekkers die voor zowat alles rechtstreeks afhankelijk zijn van de huidige werkende.
Weet je nog, indertijd is het pensioenfonds van Belgacom overgenomen (en opgesoupeerd) wat nu blijkbaar een flinke (extra) last is in onze SZ.
En ja, wij hebben flink wat euro's op het spaarboekje staan MAAR is dat allemaal Vlaams geld
De Hollanders zorgen toch voor hun eigen pensioen hé. Zij zitten echt wel te wachten op 6 miljoen steuntrekkers die voor zowat alles rechtstreeks afhankelijk zijn van de huidige werkende.
Weet je nog, indertijd is het pensioenfonds van Belgacom overgenomen (en opgesoupeerd) wat nu blijkbaar een flinke (extra) last is in onze SZ.
En ja, wij hebben flink wat euro's op het spaarboekje staan MAAR is dat allemaal Vlaams geld
-
Het Nederlandse systeem is aan de basis geheel anders. Wij gaan ervan uit dat degenen die nu werken, betalen voor degenen die nu pensioen krijgen. Nederlanders bouwen een spaarpot op tegen dat ze met pensioen gaan.E.T. schreef: ↑18 feb 2020, 18:56In vergelijking met Nederland situeert ons pensioenprobleem zich wel in een ander hoekje![]()
De Hollanders zorgen toch voor hun eigen pensioen hé. Zij zitten echt wel te wachten op 6 miljoen steuntrekkers die voor zowat alles rechtstreeks afhankelijk zijn van de huidige werkende.![]()
Wanneer bij ons voldoende mensen werken en bijdragen aan de SZ, dan werkt ons systeem ook.
Werken in belgië voldoende mensen om de pensioenen te blijven betalen? Neen.
Werken in Vlaanderen voldoende mensen om de pensioenen te blijven betalen? Ja.
Waar zie jij het probleem dan?

Je wil in één land gaan wonen waar sommigen sparen voor hun eigen sociale zekerheid en sommigen ervan uit gaan dat de werkende zullen instaan voor hun SZ.
Das ook zoiets als wat men verwacht van de Brusselaars hé … die gaan blijkbaar ook mogen kiezen bij welke van de twee confederale staten ze gaan willen behoren.
Das ook zoiets als wat men verwacht van de Brusselaars hé … die gaan blijkbaar ook mogen kiezen bij welke van de twee confederale staten ze gaan willen behoren.
-
Tja, je zal maar int oosten geboren worden (in ons geval int westen
-
dejules
De werkzaamheidsgraad in VTE is in Vlaanderen veel hoger tov Nederland.
Het probleem is dat de Vlaamse tewerkstelling grotendeels bestaat uit gesubsidieerde jobs en Nederland dit jobs niet kent, zelfs geen ambtenarenstatuut kent!
-
Eens we bij Nederland zijn, schaffen we het woord 'ambtenaar' af. Dan heten die 'dienaren der burgers' en dan is dat probleem in één klap opgelost.
Dat hebben ze in Gent ook gedaan met de 'allochtonen' . Die hebben ze daar niet meer. Ze heten nu 'mensen met een vreemde achtergrond'.
Dat hebben ze in Gent ook gedaan met de 'allochtonen' . Die hebben ze daar niet meer. Ze heten nu 'mensen met een vreemde achtergrond'.

dejules
U maakt er een semantische discussie van maar bij Nederlanders moet je niet afkomen dat de 150.000 Vlamen die poetsen met dienstencheques "tewerkgesteld zijn in de private sector".
De facto is ons overheidsbeslag veel hoger dan 10%BBP tov Nederland.
Maak daar maar 14% van!