Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07/21 ... gert-vive/
Ook BDW laat zijn afkeer duidelijk merken , hij wilt niet de premier zijn die 200 jaar belgiek moet voorbereiden !

Ook BDW laat zijn afkeer duidelijk merken , hij wilt niet de premier zijn die 200 jaar belgiek moet voorbereiden !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Vlaanderen kan heel eenvoudig hun onafhankelijkheid niet uitroepen, daarvoor zijn er teveel vlamingen tegen. Het is niet omdat BDW en club dat wilt, dat het ook ooit zal gebeuren. Remember wat er in Spanje gebeurde. Waar zouden ze vluchten?
-
https://wnl.tv/2025/06/24/belgische-pre ... -overkomen
Ook in de telegraaf lezen we meer over de Nederlanden één !
Het zou straf zijn als BDW de feesten voor 200 jaar belgiek moet voorbereiden !
Ook in de telegraaf lezen we meer over de Nederlanden één !
Het zou straf zijn als BDW de feesten voor 200 jaar belgiek moet voorbereiden !
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ge ziet dat tegenwoordig terug, antwoord geven op een vraag. 50 cent, nog eens en nog eens om u in schrijven, te antwoorden en allerlei. Iemand vult goed zijn zakken met die patstellingen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Bart De Wever hoopt op een "intieme unie" met Nederland
Premier Bart De Wever heeft donderdag op de HJ Schoo-conferentie, die de start van het parlementaire jaar in Nederland markeert, gepleit voor een "intieme unie" tussen de Benelux-landen. De splitsing van het voormalige Nederland in de 16e eeuw is "de grootste catastrofe die ons ooit is overkomen", zei hij, herhalend wat hij afgelopen juni al had toevertrouwd.
MB
Belga
4 september 2025, 21:50
Nauwere samenwerking tussen Nederland, België en Luxemburg is een "noodzakelijke politieke doelstelling voor onze toekomst", benadrukte hij.
Bart De Wever verwees naar artikel 350 van het Verdrag betreffende de werking van de EU, dat de Benelux-landen de mogelijkheid biedt om meer samen te werken dan de EU-landen al doen. "De mogelijkheden zijn zo enorm en zo cruciaal dat we van 'Artikel 350' een slogan kunnen maken", zei hij.
Een strakkere Benelux
Volgens de premier zou een toenadering tussen Nederland, België en Luxemburg gunstig zijn voor de welvaart van deze landen en voor hun invloed in Europa.
Voor Bart De Wever moet de Europese Unie ook haar cohesie versterken, met name op het vlak van het intracommunautaire handels- en migratiebeleid. "Onze binnenlandse markt is onze belangrijkste zakelijke bestemming", zei hij. De regeringsleider wil een meer samenhangende kapitaalmarkt en een 'dienstenmarkt', bijvoorbeeld op het gebied van telefonie en energie.
7 sur 7 , googel vertaling
Premier Bart De Wever heeft donderdag op de HJ Schoo-conferentie, die de start van het parlementaire jaar in Nederland markeert, gepleit voor een "intieme unie" tussen de Benelux-landen. De splitsing van het voormalige Nederland in de 16e eeuw is "de grootste catastrofe die ons ooit is overkomen", zei hij, herhalend wat hij afgelopen juni al had toevertrouwd.
MB
Belga
4 september 2025, 21:50
Nauwere samenwerking tussen Nederland, België en Luxemburg is een "noodzakelijke politieke doelstelling voor onze toekomst", benadrukte hij.
Bart De Wever verwees naar artikel 350 van het Verdrag betreffende de werking van de EU, dat de Benelux-landen de mogelijkheid biedt om meer samen te werken dan de EU-landen al doen. "De mogelijkheden zijn zo enorm en zo cruciaal dat we van 'Artikel 350' een slogan kunnen maken", zei hij.
Een strakkere Benelux
Volgens de premier zou een toenadering tussen Nederland, België en Luxemburg gunstig zijn voor de welvaart van deze landen en voor hun invloed in Europa.
Voor Bart De Wever moet de Europese Unie ook haar cohesie versterken, met name op het vlak van het intracommunautaire handels- en migratiebeleid. "Onze binnenlandse markt is onze belangrijkste zakelijke bestemming", zei hij. De regeringsleider wil een meer samenhangende kapitaalmarkt en een 'dienstenmarkt', bijvoorbeeld op het gebied van telefonie en energie.
7 sur 7 , googel vertaling
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Met Europa houden de grootmachten al geen rekening mee, met België nog minder en dan zijn er die dromen van een Graafschap Vlaanderen …op het wereldtoneel
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dit is gewoon een fout tegen de logica.twistenopdemaan schreef: ↑05 sep 2025, 12:24Met Europa houden de grootmachten al geen rekening mee, met België nog minder en dan zijn er die dromen van een Graafschap Vlaanderen …op het wereldtoneel
Er is niemand die van oordeel is dat het 'graafschap Vlaanderen' op het wereldtoneel een rol zou willen spelen.
Jij bent degene die dat zo voorstelt om die zelfgecreëerde, foutieve denkwijze vervolgens gemakkelijk te kunnen neersabelen.
Dat heet 'een drogredenering' .

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
We zouden met Vlaanderen naar Nederland kunnen gaan en de Walen naar Frankrijk. Maar nu is de taal en cultuur grens halverwege België. Dan zal ze enkel verhuizen naar de grens tussen Vlaanderen en Nederland. Mensen zeggen dat we dezelfde taal en cultuur hebben met Nederland. Dat is in geen geval juist. De taal en cultuur zijn enorm verschillend. We zouden letterlijk de problemen verplaatsen
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Is de taal 'enorm verschillend' ?
Als ik jou een boek geef, kun jij dan zeggen of het door een Nederlander of door een Vlaming is geschreven? Ik denk het niet.
Wat een taal tot een aparte taal maakt, is niet het accent of de tongval waarmee ze wordt gesproken, maar wel de structuur van de zinnen en ook de woordenschat. Inderdaad, wij zeggen in Vlaanderen zo goed als nooit 'hardstikke' en Nederlanders zeggen nooit 'schoon' als ze mooi bedoelen. Zo zijn er nog een handvol woorden die typisch zijn voor resp. Nederlanders en Vlamingen. Maar dat geldt ook voor West-Vlamingen en Antwerpenaren.
Maar het is wel dezelfde taal die wij en de Nederlanders hanteren. Zuid-Afrikaans, daarentegen, is een aparte taal.
Er zijn nogal wat mensen die de band met Nederland zouden willen verstevigen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze één land met Ndl. willen vormen. Binnen Ndl. is daar ook heel weinig animo voor. Idem voor Frankrijk/Wallonië.
Vlaanderen zou binnen Europa een eigen regio moeten zijn met eigen belastingen en sociale zekerheid. We zijn er zeker niet op uit om met China aan tafel te zitten en bv. de Chinezen tariffs op te leggen. Dat is een zaak die op het niveau van de EU moet aangepakt worden.
Als ik jou een boek geef, kun jij dan zeggen of het door een Nederlander of door een Vlaming is geschreven? Ik denk het niet.
Wat een taal tot een aparte taal maakt, is niet het accent of de tongval waarmee ze wordt gesproken, maar wel de structuur van de zinnen en ook de woordenschat. Inderdaad, wij zeggen in Vlaanderen zo goed als nooit 'hardstikke' en Nederlanders zeggen nooit 'schoon' als ze mooi bedoelen. Zo zijn er nog een handvol woorden die typisch zijn voor resp. Nederlanders en Vlamingen. Maar dat geldt ook voor West-Vlamingen en Antwerpenaren.
Maar het is wel dezelfde taal die wij en de Nederlanders hanteren. Zuid-Afrikaans, daarentegen, is een aparte taal.
Er zijn nogal wat mensen die de band met Nederland zouden willen verstevigen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze één land met Ndl. willen vormen. Binnen Ndl. is daar ook heel weinig animo voor. Idem voor Frankrijk/Wallonië.
Vlaanderen zou binnen Europa een eigen regio moeten zijn met eigen belastingen en sociale zekerheid. We zijn er zeker niet op uit om met China aan tafel te zitten en bv. de Chinezen tariffs op te leggen. Dat is een zaak die op het niveau van de EU moet aangepakt worden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Daarstraks treinkaartjes uit de automaat gehaald in Brussel airport. Nederlands staat niet op het menu, Frans, Duits en Engels. De jeugd daar is ook al snob daar, antwoord in het Engels ipv van Nederlands of hun Frans. Het lijkt zo van'ik versta uw vraag niet?'
BDW moet BXL opkuisen.
BDW moet BXL opkuisen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk