Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

03 jul 2016, 12:28

Slaat dat ook op onderwijzend personeel met uurroosters van 20u/week + 4 maanden betaald verlof?[/quote]

seg!!!!!!!
als je daaraan begint zitten de zakkenvullers ook in de problemen he!!!!

hoe kan weverke ooit een volledig loon als parlementair krijgen als je zô begint!????

Flashback

03 jul 2016, 12:29

Dicksy schreef: Volgens mij staat in het woordje " halftijds " toch ook het woord half ? Halftijds werken = uren : 2 = loon als fulltimer : 2 = 50/50 en niet 100%/62% zoals het NSZ ook stelt
De eerste helft van uw berekening klopt. Netto 50/50
Nadien heeft het NSZ gelijk als je bruto voltijds rekent aan 100%.
Deeltijds werken geeft dus inderdaad een 'relatief' hoger inkomen dank zij de fiscus !

tokkio

03 jul 2016, 12:36

RAFFAEL schreef:
Dicksy schreef:Oei Rafaël, je hebt nu de slapende honden wakker gemaakt. De nodige kanonnen zullen in stelling gebracht worden en banbliksems zullen Uw deel zijn :lol: :lol: :lol:
Dicksy en dan heb ik er nog vergeten bij te vermelden dat ik 800 Euro terug krijg van de belastingen.Laat die slapende hondjes maar wakker worden ,wat op mijn rekening komt is wat telt.Ge hebt nu altijd mensen die altijd tegen de stroom in willen varen en de waarheid van waar ze ook mag komen niet "willen" aanvaarden,dat hebt ge nu één maal met die harde kern.
Laat ze maar doen en ze mogen van mijn part schrijven wat ze willen,ik kijk alleen naar de feiten en ik vergelijk en dat laatste is belangrijk.
Men paait de gewone gepensioneerde met een dode mus, wij hebben een gezins pensioen, en in Maart kwam daar opeens 10€ bij,wat bleek bij nazicht, de belasting ging van 7.3% naar 6.4%,dus vestzak broekzak.
Nu hebben wij terug "opslag" gekregen :( ongeveer 40€ bruto, ,van die +/- 40€ ging er 43% belasting af ,blijft nog een goede 20€ over,en op de volledige som is het voor de belastingen terug 7.3%, langs de andere kant kregen wij vorig jaar nog 67€ terug, nu nog 44€.
Wat wij bijgekregen hebben zijn pinuts, als men ziet wat er allemaal terug duurder geworden is alleen voor voeding,reken en telt , maar het is op een maand meer dan 50€,het is gewoon een belasting regering,wie niet de ons kent ons groep kent is de pineut, geef mij dan maar de rooie, dan hadden we tenminste ons busabonnement nog:D
In het gezins- pensioen zit het deel voor mijn vrouw, die door omstandigheden nooit niet gewerkt heeft,(altijd ful time huisvrouw, een van de zwaarste beroepen die er zijn)dat bedraagt op jaar basis 2200€,en van dat deeltje gaat er ook op jaarbasis nog eens 145€ af,Ik daartegen heb 46 jaar gewerkt zonder 1 dag werkloos en zonder 1 dag ziek, alles in het wit, met een gemiddelde van +/- 80H per week en ontelbare week-ends,kwam ik boven het bedrag dat die dehane als plafond ingesteld had en hebben wij nu een pensioen dat te weinig is om normaal te leven en te veel om er voor te sterven,en we worden heel ons leven gestraft omdat wij onze kinderen zelf opgevoed hebben, en niks van profiteren van dop of ziekenkast, wat in die tijd nog gemakkelijk ging, nu weten we het, dom, dom ,dom.
:D :D :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Jockey

03 jul 2016, 12:38

oomski schreef:
Jockey schreef:
oomski schreef:
RAFFAEL schreef:
Dicksy schreef:Oei Rafaël, je hebt nu de slapende honden wakker gemaakt. De nodige kanonnen zullen in stelling gebracht worden en banbliksems zullen Uw deel zijn :lol: :lol: :lol:
Dicksy en dan heb ik er nog vergeten bij te vermelden dat ik 800 Euro terug krijg van de belastingen.Laat die slapende hondjes maar wakker worden ,wat op mijn rekening komt is wat telt.Ge hebt nu altijd mensen die altijd tegen de stroom in willen varen en de waarheid van waar ze ook mag komen niet "willen" aanvaarden,dat hebt ge nu één maal met die harde kern.
Laat ze maar doen en ze mogen van mijn part schrijven wat ze willen,ik kijk alleen naar de feiten en ik vergelijk en dat laatste is belangrijk.
Iets veranderd in de situatie?
Veel mogen inbrengen?
Correctie van vorige jaren?
.....?
Gaat ge de mensen weer leugenachtig maken? Had verdorie in je carriëre niet zwart gewerkt en nooit gedopt,dan moest je nu niet jaloers zijn...
:lol: Ken je me? Ik heb geen dag gedopt, noch één dag in't zwart gewerkt en ik ben helemaal niet jaloers want ik ben heel tevreden mijn beste.
Maar er verandert zomaar niets aan je belastingen zonder dat er iets veranderd is in je situatie.
Ja ik ken je! Hoogblond nietwaar? Trouwens wààr zegt Rafaël dat er iets aan zijn belastingen veranderd? Hij krijgt €800 terug,misschien wel net evenveel als vorig jaar? Bij mij is dat alleszins zo... Verkeerde conclusies trekken en wendingen aan een gesprek geven om het toch maar in je voordeel te laten uitschijnen... JA IK KEN JE!!!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Flashback

03 jul 2016, 12:40

dejules schreef:Slaat dat ook op onderwijzend personeel met uurroosters van 20u/week + 4 maanden betaald verlof?
De fiscus is gelijk (?) voor iedereen !
Alleen is bij het onderwijzend personeel een dergelijke job geen deeltijds maar voltijds. :lol: :roll:
dejules

03 jul 2016, 12:54

De maatregel om iedereen langer te laten werken heeft geen invloed op statutaire ambtenaren want die zijn benoemd voor het leven.
De mensen uit de privésector zullen nooit tot en met hun 67 jaar mogen blijven. En eens 50 + vindt je geen job meer die structureel is en die U een goede levensstandaard oplevert.
Maw, miljoenen mensen uit de privé gaan slechts het minimumpensioen trekken. Gezien de huidige rente zijn de groepsverzekeringen ook waardeloos (velen hadden dat nu ook niet en voor zij die het wel hadden ging het om kleine bedragen : 90% van die fondsen gaat naar 5% nl ceo en topkader-management). Dat wordt collectieve armoede. Zij die geen eigen huis hebben worden landlopers en zij met huis kunnen het verkopen om hun oude dag te financieren. Dit systeem om de statutairen te bevoordelen leidt tot collectieve armoede. Welke partij kan dat in stand houden?
dejules

03 jul 2016, 12:56

Flashback schreef:
dejules schreef:Slaat dat ook op onderwijzend personeel met uurroosters van 20u/week + 4 maanden betaald verlof?
De fiscus is gelijk (?) voor iedereen !
Alleen is bij het onderwijzend personeel een dergelijke job geen deeltijds maar voltijds. :lol: :roll:
Die mogen BELASTINGSVRIJ gaan bijklussen in een flexjob.

De kannibaal

03 jul 2016, 13:46

dejules schreef:
De kannibaal schreef:["Limburg heeft meeste arbeidsongeschikten van Vlaanderen"
Limburg telt van alle Vlaamse provincies verhoudingsgewijs de meeste invaliden: ze zijn al met zijn 30.000 of bijna 6% van de bevolking die verondersteld worden om aan het werk te zijn.
Wij hadden in Genk alleen 3 steenkoolmijnen nl Zwartberg, Winterslag en Waterschei. Ook had je Eisden, Houthalen, Beringen, Zolder.
Ook gingen veel mensen in de steenputten werken in Nederlands-Limburg, Duitsland en Wallonië.
Dit was zeer gevaarlijk werk en ongezond (oa stoflong).
Is de laatste mijn niet gesloten in '86? Dat is 30 jaar geleden. Die mannen zijn al lang op pensioen, of vertrokken naar de eeuwige jachtvelden. Met een stoflong loopt men geen 30 jaar meer rond.
Steekt de kop toch niet in het zand !: In Limburg is onvoldoende werk, om iedereen te laten werken, punt. Ze gaan als gastarbeiders naar Nederlands Limburg, of ze pikken jobs weg van de Walen in Luik, maar eigenlijk zijn ze nergens welkom. De miljarden subsidies zijn mysterieus in rook opgegaan en Ford Genk heeft zijn deuren gesloten. :( De Limburgers worden misschien versleten voor blondies, maar het zijn geen naïeve imbecielen. Zij hebben massaal gestemd voor de NVA in de hoop op een beter bestaan, maar zij beseffen maar veel te goed, dat hun minuten geteld zijn als werkloze. De meest logische stap om te ontsnappen aan een overlevingsuitkering van het OCMW: de arbeidsongeschiktheid.
Gij weet beter dan wie ook mr. De Jules dat het er in de nabije toekomst niet op gaat verbeteren. Een hoop sukkelaars die tot hun pensioen opgescheept zitten met het statuut van bruggepensioneerde; niks om zich over te verheugen, of te hopen op een zonnige toekomst. Hun wacht een miezerig armoedig bestaan.
De Kannibaal is evenwel verrast, dat Vlaamse President zijn doelstellingen weet te verwezenlijken; "Ze maken de Vlaming straatarm maar tevreden en dolgelukkig".
dejules

03 jul 2016, 13:59

De kannibaal schreef:In Limburg is onvoldoende werk, om iedereen te laten werken, punt. Ze gaan als gastarbeiders naar Nederlands Limburg, of ze pikken jobs weg van de Walen in Luik, maar eigenlijk zijn ze nergens welkom. De miljarden subsidies zijn mysterieus in rook opgegaan en Ford Genk heeft zijn deuren gesloten. :( De Limburgers worden misschien versleten voor blondies, maar het zijn geen naïeve imbecielen. Zij hebben massaal gestemd voor de NVA in de hoop op een beter bestaan, maar zij beseffen maar veel te goed, dat hun minuten geteld zijn als werkloze. De meest logische stap om te ontsnappen aan een overlevingsuitkering van het OCMW: de arbeidsongeschiktheid.
Gij weet beter dan wie ook mr. De Jules dat het er in de nabije toekomst niet op gaat verbeteren. Een hoop sukkelaars die tot hun pensioen opgescheept zitten met het statuut van bruggepensioneerde; niks om zich over te verheugen, of te hopen op een zonnige toekomst. Hun wacht een miezerig armoedig bestaan.
De Kannibaal is evenwel verrast, dat Vlaamse President zijn doelstellingen weet te verwezenlijken; "Ze maken de Vlaming straatarm maar tevreden en dolgelukkig".
Niet alleen in Limburg maar ook in Antwerpen gaat men gebukt onder grote werkloosheid.
Die werkloosheidscijfers worden reeds decennia gemanipuleerd en de N-VA met Muyters als baas van de vdab is daar een krak in.
Genk, Houthalen, Maasmechelen, Beringen, ... te vergelijken met de Borinage : leegstand, verpaupering, massa werkloosheid, drugs, ...
De kracht vd verandering die hetzelfde resultaat oplevert als wat zij verafschuwen!

socrates

03 jul 2016, 14:19

tokkio schreef:
RAFFAEL schreef:
Men paait de gewone gepensioneerde met een dode mus, wij hebben een gezins pensioen, en in Maart kwam daar opeens 10€ bij,wat bleek bij nazicht, de belasting ging van 7.3% naar 6.4%,dus vestzak broekzak.
Nu hebben wij terug "opslag" gekregen :( ongeveer 40€ bruto, ,van die +/- 40€ ging er 43% belasting af ,blijft nog een goede 20€ over,en op de volledige som is het voor de belastingen terug 7.3%, langs de andere kant kregen wij vorig jaar nog 67€ terug, nu nog 44€.
Wat wij bijgekregen hebben zijn pinuts, als men ziet wat er allemaal terug duurder geworden is alleen voor voeding,reken en telt , maar het is op een maand meer dan 50€,het is gewoon een belasting regering,wie niet de ons kent ons groep kent is de pineut, geef mij dan maar de rooie, dan hadden we tenminste ons busabonnement nog:D
In het gezins- pensioen zit het deel voor mijn vrouw, die door omstandigheden nooit niet gewerkt heeft,(altijd ful time huisvrouw, een van de zwaarste beroepen die er zijn)dat bedraagt op jaar basis 2200€,en van dat deeltje gaat er ook op jaarbasis nog eens 145€ af,Ik daartegen heb 46 jaar gewerkt zonder 1 dag werkloos en zonder 1 dag ziek, alles in het wit, met een gemiddelde van +/- 80H per week en ontelbare week-ends,kwam ik boven het bedrag dat die dehane als plafond ingesteld had en hebben wij nu een pensioen dat te weinig is om normaal te leven en te veel om er voor te sterven,en we worden heel ons leven gestraft omdat wij onze kinderen zelf opgevoed hebben, en niks van profiteren van dop of ziekenkast, wat in die tijd nog gemakkelijk ging, nu weten we het, dom, dom ,dom.
:D :D :D
Join the club en wees gerust, je zal er niet gauw alleen zijn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

pastoor

03 jul 2016, 15:34

RAFFAEL schreef:
Ik ben misschien één van die armen maar heb toch 30 euro opslag gekregen bij mijn pensioen. Maakt 360 Euro op jaarbasis. Deze regering is goed bezig om de rotzooi van de vorige regeringen op te ruimen. BV in Limburg zijn er nog nooit zo weinig werklozen geweest en dan spreken we nog niet over die positieve berichten door de Nationale bank in verband met de vele jobs die worden voorspelt en ga zo maar verder.

Ik veronderstel dat je een werknemers pensioen hebt (en geen ambtenaren pensioen).

1. Je hebt geen opslag gekregen. Bij de werknemers pensioenen is er één opslag als men 5 jaar op pensioen is.

2. Je hebt zoals iedereen een indexatie van 2 % gekregen.

3. Die netto indexatie van € 30 (beter ongeveer € 30) is niet juist, omdat de maandelijks belasting heffing op de pensioenen deze is van 01/01/2016. Die is niet en wordt nooit aangepast tijdens hetzelfde jaar. Die aanpassing van 2 %op de belasting heffing gebeurt per 01/01/2017 en in januari 2017 zult ge zien dat die indexering van 2 % als gevolge heeft dat verhoging groter is dan die "ongeveer € 30".

4. Ik kan moeilijk geloven dat er € 30 verschil is tussen de pensioenbetaling van mei 2016 en juni 2016. Dat is eerder een € 20.
Het is wel juist als men het vergelijkt met de pensioenbetaling van december 2015, want in januari 2016 is er ongeveer € 10 bijgekomen.

* * * * *

Eigenlijk had je dat moeten weten, want dat is altijd zo geweest gedurende uw ganse loopbaan. Zowel voor de lonen en de pensioenen is dat zo.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

tokkio

03 jul 2016, 16:25

pastoor schreef:RAFFAEL schreef:

Quote:
Ik ben misschien één van die armen maar heb toch 30 euro opslag gekregen bij mijn pensioen. Maakt 360 Euro op jaarbasis. Deze regering is goed bezig om de rotzooi van de vorige regeringen op te ruimen. BV in Limburg zijn er nog nooit zo weinig werklozen geweest en dan spreken we nog niet over die positieve berichten door de Nationale bank in verband met de vele jobs die worden voorspelt en ga zo maar verder.

Ik veronderstel dat je een werknemers pensioen hebt (en geen ambtenaren pensioen).

1. Je hebt geen opslag gekregen. Bij de werknemers pensioenen is er één opslag als men 5 jaar op pensioen is.

3. Die netto indexatie van € 30 (beter ongeveer € 30) is niet juist, omdat de maandelijks belasting heffing op de pensioenen deze is van 01/01/2016. Die is niet en wordt nooit aangepast tijdens hetzelfde jaar. Die aanpassing van 2 %op de belasting heffing gebeurt per 01/01/2017 en in januari 2017 zult ge zien dat die indexering van 2 % als gevolge heeft dat verhoging groter is dan die "ongeveer € 30".

4. Ik kan moeilijk geloven dat er € 30 verschil is tussen de pensioenbetaling van mei 2016 en juni 2016. Dat is eerder een € 20.
Het is wel juist als men het vergelijkt met de pensioenbetaling van december 2015, want in januari 2016 is er ongeveer € 10 bijgekomen.

.

U bedoelt pastoor dat de gepensioneerden nog in geen 5 jaar opslag gekregen hebben :(

dat komt omdat we 1% minder belasting op de pensioenen betaald hebben pastoor, reken het maar na :P vestzak broekzak.

Als men alles optelt wat de regering ons voorschrijft , is de eindsom ARMOEDE,we zouden volgens de regering blij moeten zijn met die paar kruimels die er nu afvallen, maar het is niet zoals ze het voorstellen, dat we minder moeten betalen dank zij de taxchift, dat we de turteltaks kunnen terug verdienen(daar is het nu stil over) , dat er meer jobs komen,voor wie, voor buitenlandse werknemers.........
Dit is een betere verwoording dan ik kan schrijven, lees en huiver maar dit is de realiteit volgens Eddy.
http://www.eddypyliser.be/heet-van-de-n ... en-op-vijf
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

De kannibaal

03 jul 2016, 17:02

pastoor schreef:RAFFAEL schreef:

* * * * *

Eigenlijk had je dat moeten weten, want dat is altijd zo geweest gedurende uw ganse loopbaan. Zowel voor de lonen en de pensioenen is dat zo.
De moraal; als het om een verhoging van de pensioenen gaat moet de gepensioneerde aangeleerd worden om te rekenen in Euro centen en niet in Euro's. Zonder de parate kennis van Mijnheer Pastoor, was collega Raffael nu niet gecrashed vanop zijn gele wolk.
De vraag stelt zich natuurlijk of het huidig Bestuur wel opgetogen is over een dergelijke confrontatie met de realiteit. Wij hadden hier een arme man die zich verheugde over een dode mus en met 3 regeltjes wordt gans zijn droom aan diggelen geslagen, alsook de motivatie om de huidige Leiding in het zadel te houden.
Kort samengevat door de grote leider vanop het schoon verdiep;
"Saepius pauper et fidelius ridet"; "Iemand die arm is lacht vaker en eerlijker" ; Het is waarschijnlijk de reden waarom BDW nooit lacht.

Flashback

03 jul 2016, 18:19

@ tokkio :Eén zin uit het geheel die mijn volle steun draagt :

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

:lol: :lol: :lol:

oomski

03 jul 2016, 21:25

Jockey schreef:
oomski schreef:
Jockey schreef:
oomski schreef:
RAFFAEL schreef:
Iets veranderd in de situatie?
Veel mogen inbrengen?
Correctie van vorige jaren?
.....?
Gaat ge de mensen weer leugenachtig maken? Had verdorie in je carriëre niet zwart gewerkt en nooit gedopt,dan moest je nu niet jaloers zijn...
:lol: Ken je me? Ik heb geen dag gedopt, noch één dag in't zwart gewerkt en ik ben helemaal niet jaloers want ik ben heel tevreden mijn beste.
Maar er verandert zomaar niets aan je belastingen zonder dat er iets veranderd is in je situatie.
Ja ik ken je! Hoogblond nietwaar? Trouwens wààr zegt Rafaël dat er iets aan zijn belastingen veranderd? Hij krijgt €800 terug,misschien wel net evenveel als vorig jaar? Bij mij is dat alleszins zo... Verkeerde conclusies trekken en wendingen aan een gesprek geven om het toch maar in je voordeel te laten uitschijnen... JA IK KEN JE!!!
Je zou verschieten moest je me kennen. :lol:
En als hij vorige jaren of vorig jaar ook €800 zou terug getrokken hebben, dan heeft het niets te maken met eventueel voordeel voor de gepensioneerden gekregen van deze regering hé Jockey. Enne...welke wendingen? Van blond gesproken, ken jezelf man. :D
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.