Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
Het blijkt dat de Nederlandse pensioenfondsen nu onder Brussels beheer vallen. De fondsen zijn met tussen de 1200 tot 1400 miljard euro de grootse van Europa. Op 15 juli is er een overleg geweest over de Brusselse pensioenrichtlijnen vastgelegd in de Institutions for Occupational Retirement Provision II (IORP-II). De bekendmaking is via een ‘stilteprocedure’ door Jette Klijnsma opgeschoven tot na het brexit referendum om beïnvloeding van het referendum te voorkomen.
Door het akkoord met IORP-II kunnen de Nederlandse fondsen nu binnen alle Europese lidstaten worden ingezet indien nodig. Nog duidelijker gesteld, als bijvoorbeeld Spanje ineens onverwacht in een crisis beland dan kunnen onze pensioenfondsen ongevraagd worden ingezet.
Een ander nadeel van deze richtlijn is dat de fondsen nu naar een andere lidstaat kunnen ‘vluchten’ als de regels in Nederland niet goed uitkomen en die andere lidstaat ‘soepeler’ is met die regelgeving.
Tweede Kamerlid Pieter Omzigt (CDA) wil nu uitleg over deze inmiddels gesloten deal. PvdA, VVD en D66 zullen nu achteraf de gevolgen gaan bekijken en de 100 pagina’s tellende richtlijn gaan doornemen.
Door het akkoord met IORP-II kunnen de Nederlandse fondsen nu binnen alle Europese lidstaten worden ingezet indien nodig. Nog duidelijker gesteld, als bijvoorbeeld Spanje ineens onverwacht in een crisis beland dan kunnen onze pensioenfondsen ongevraagd worden ingezet.
Een ander nadeel van deze richtlijn is dat de fondsen nu naar een andere lidstaat kunnen ‘vluchten’ als de regels in Nederland niet goed uitkomen en die andere lidstaat ‘soepeler’ is met die regelgeving.
Tweede Kamerlid Pieter Omzigt (CDA) wil nu uitleg over deze inmiddels gesloten deal. PvdA, VVD en D66 zullen nu achteraf de gevolgen gaan bekijken en de 100 pagina’s tellende richtlijn gaan doornemen.
-
Gast
Zou men ook niet eens de miljarden "fondsen" in handen van superrijken moeten bekijken ? Van hun "investeringen" is er trouwens ook niets te merken ...
-
Gast
Inderdaad DeJules en de volgende stap zal ongetwijfeld wel de vele miljarden zijn op de Belgische spaarboekjes. Zo draagt ieder rijk land van de noordelijke EU landen hun steentje bij om de arme zuidelijke en oostelijke EU landen te ondersteunen en dit EU gedrocht in stand te houden. Nivellering van alle landen tot elk land even rijk ( arm ) is.
Wij sparen en de EU beslist wat we ermee mogen doen.
Niet moeilijk dat ze niet kunnen verkroppen dat de UK hun biezen pakken.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Er zijn er nog die het beginnen te snappen dat heel dat Europees monster alleen voor de rijken is in elkaar geflanst,om de armoede van de oost blok landen in te voeren,het eigen volk werkloos maakt,behalve bij de ons kent ons groep,en het gewone volk op de knieën dwingen met een euro die in feite niks waard is, en kunstmatig in leven gehouden wordt.Dicksy schreef:Inderdaad DeJules en de volgende stap zal ongetwijfeld wel de vele miljarden zijn op de Belgische spaarboekjes. Zo draagt ieder rijk land van de noordelijke EU landen hun steentje bij om de arme zuidelijke en oostelijke EU landen te ondersteunen en dit EU gedrocht in stand te houden. Nivellering van alle landen tot elk land even rijk ( arm ) is.
Uiteindelijk zal het instorten,en zal iedereen maar de waarde van een halve euro terug krijgen.
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... eblokkeerd
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Er zijn precies een hoop hardleerse mensen. De mannen in de UK kronkelen vandaag als een paling. Ze schoten met opzet naast het doel, maar ze scoorden spijtig genoeg een goal. Als ik de kranten moet geloven staat iedereen voor de Engelse poort te drummen met zijn geloofsbrieven om zaken te kunnen doen ( hoe wansmakelijk ook, de slapjanus van de Vlamingen op kop).Dicksy schreef:Inderdaad DeJules en de volgende stap zal ongetwijfeld wel de vele miljarden zijn op de Belgische spaarboekjes. Zo draagt ieder rijk land van de noordelijke EU landen hun steentje bij om de arme zuidelijke en oostelijke EU landen te ondersteunen en dit EU gedrocht in stand te houden. Nivellering van alle landen tot elk land even rijk ( arm ) is.
Merkel voorspelde dat de Britten de "krentenpikkers" politiek zouden volgen, om al kronkelend toch nog een akkoord met de Unie proberen af te sluiten. Ondanks het gedrum voor hun poorten, ramen ze nu al dat een periode van 2 jaar een minimum is voor een echte Brexit. Laat Europa ze op staande voet dumpen. Gedaan met de krenten pikkerij.
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
De Britten zijn te dom om de weldaden van de EU naar waarde te schatten! Verhofstadt en den dweil zeggen het ook!De kannibaal schreef:Er zijn precies een hoop hardleerse mensen. De mannen in de UK kronkelen vandaag als een paling. Ze schoten met opzet naast het doel, maar ze scoorden spijtig genoeg een goal. Als ik de kranten moet geloven staat iedereen voor de Engelse poort te drummen met zijn geloofsbrieven om zaken te kunnen doen ( hoe wansmakelijk ook, de slapjanus van de Vlamingen op kop).Dicksy schreef:Inderdaad DeJules en de volgende stap zal ongetwijfeld wel de vele miljarden zijn op de Belgische spaarboekjes. Zo draagt ieder rijk land van de noordelijke EU landen hun steentje bij om de arme zuidelijke en oostelijke EU landen te ondersteunen en dit EU gedrocht in stand te houden. Nivellering van alle landen tot elk land even rijk ( arm ) is.
Merkel voorspelde dat de Britten de "krentenpikkers" politiek zouden volgen, om al kronkelend toch nog een akkoord met de Unie proberen af te sluiten. Ondanks het gedrum voor hun poorten, ramen ze nu al dat een periode van 2 jaar een minimum is voor een echte Brexit. Laat Europa ze op staande voet dumpen. Gedaan met de krenten pikkerij.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
Gast
Daar begint het al. Niet doen zou ik zeggen.Als ik de kranten moet geloven staat.....
Verenigd Koninkrijk– verschil: -5,4 miljard. Inkomsten: 6,7 miljard Uitgaven: 12,1 miljard.krentenpikkers
Is dit niet één van de redenen dat de EU zo tekeer gaat ?
Duitsland, UK, Frankrijk, Italië, Nederland, Zweden, Oostenrijk, Denemarken en Finland allemaal nettobetalers van de EU.
Ik laat aan U de keuze om eens te kijken welke landen er al openlijk spreken van een referendum voor een exit, misschien kunnen ze dan hun geld gaan halen bij de netto-ontvangers.Maar het zal wel weer populistische praat zijn en nee het komt niet van de kranten.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Of je het nu gelooft of niet, toch is het zo! Ik heb eveneens 32€ meer in juni 2016 dan in de maand mei 2016. Of het iets met het aantal jaren op pensioen te maken heeft betwijfel ik want ik ben in een maand januari op pensioen gegaan.pastoor schreef:4. Ik kan moeilijk geloven dat er € 30 verschil is tussen de pensioenbetaling van mei 2016 en juni 2016. Dat is eerder een € 20.
Het is wel juist als men het vergelijkt met de pensioenbetaling van december 2015, want in januari 2016 is er ongeveer € 10 bijgekomen.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Eerst en vooral, wie duizend miljard rondstrooit valt niet over de gemiste inkomsten van de UK. (als het al over een deficit gaat, want cijfers gaan gauw over de toogbank zonder de minste objectieve bewijsvoering).Dicksy schreef:Daar begint het al. Niet doen zou ik zeggen.Als ik de kranten moet geloven staat.....
Verenigd Koninkrijk– verschil: -5,4 miljard. Inkomsten: 6,7 miljard Uitgaven: 12,1 miljard.krentenpikkers
Is dit niet één van de redenen dat de EU zo tekeer gaat ?
Duitsland, UK, Frankrijk, Italië, Nederland, Zweden, Oostenrijk, Denemarken en Finland allemaal nettobetalers van de EU.
Ik laat aan U de keuze om eens te kijken welke landen er al openlijk spreken van een referendum voor een exit, misschien kunnen ze dan hun geld gaan halen bij de netto-ontvangers.Maar het zal wel weer populistische praat zijn en nee het komt niet van de kranten.
Ik probeerde in het Nederlands de Duitse tekst weer te geven, maar het is duidelijk mislukt. De Engelsen willen deel uitmaken van een organisatie, maar alleen tegen "hun voorwaarden". Veel van hun voorwaarden zijn niet aanvaardbaar voor Europa. Zoals ze destijds de Euro verworpen hebben als betalingsmunt, zo ijveren zij voor "krenten", privilegies en uitzonderingen op de regels, die enkel gelden voor de UK. Voor U is het een onderhandelingsmethode, voor de Kannibaal is het de dikke nekken mentaliteit, die ze hebben overgehouden aan hun kolonisatie politiek. Het is voor mij gortig om te lezen dat Cornwall durft rekenen op een drastische verhoging van de Europese Subsidies en dat ze massaal stemmen voor een exit.
Wie zich schaart achter een exit van België ( zuiver hypothetisch, want U mening wordt noch gevraagd, noch gehoord), moet zich realiseren dat wij s'anderdaags volkomen bankroet zijn. Hoewel het misschien de uiteindelijke oplossing is om het Belgische Ambtenaren probleem definitief op te lossen, moeten de netto-ontvangers zich ondertussen realiseren dat hun riante inkomen, na een exit s'anderdaags tot de symbolische Belgische Frank zal herleid worden. Voor één keer ondersteun ik de mening van baas De Wever: In dit land worden geen referendums georganiseerd en wordt er niet gesproken over een exit. De man heeft hier overschot van gelijk, want het valt te voorspellen dat De Belg binnentrapt in eigen doel, met rampzalige gevolgen. Ik hoop dat de druk van Europa op de UK snel wordt opgevoerd om de Brexit te bespoedigen. Er is geen beter middel om de overige exit roepers tot inkeer te laten komen.
-
Fazal
Oké, jullie kunnen het maar hebben allemaal, het is u van harte gegund.
Maar ik, heb exact 18 Euro meer ontvangen op 14 juni 2016.
En in oktober 2016 mag (of liever 'moet') ik (weet ik nu al), zo maar liefst 285 Eurootjes belasting-opleg betalen.
Mocht dat bedrag maandelijks meer worden afgehouden, dan ontving ik dus eigenlijk 23,75 Euro minder per maand!
Als ik het goed voorheb, heb ik ipv een opslag een afslag gekregen van -5,75 Euro per maand.
Goed he!?
En nee hoor, klagen doe ik niet, er zijn er velen die het met nòg minder moeten doen.
Maar ik, heb exact 18 Euro meer ontvangen op 14 juni 2016.
En in oktober 2016 mag (of liever 'moet') ik (weet ik nu al), zo maar liefst 285 Eurootjes belasting-opleg betalen.
Mocht dat bedrag maandelijks meer worden afgehouden, dan ontving ik dus eigenlijk 23,75 Euro minder per maand!
Als ik het goed voorheb, heb ik ipv een opslag een afslag gekregen van -5,75 Euro per maand.
Goed he!?
En nee hoor, klagen doe ik niet, er zijn er velen die het met nòg minder moeten doen.
-
Gast
Kannibaal ieder zijn mening ( of zijn gelijk ) natuurlijk maar toch bizar is het dat de UK enkel en alleen Art 50 kan inroepen en de EU geen enkel wapen zou hebben om de UK buiten te gooien !!!!!!!!
Soit mij niet gelaten, laat ze in Brussel maar wat sudderen en de andere EU nettobetalers maar serieus de druk op de ketel houden met een uitstap referendum of denk je nu echt dat die mannen/ vrouwen daar in Brussel één moer geven om het feit dat één of ander land failliet gaat ? Zie maar naar Griekenland dat was in 2010 al failliet en ondanks hun vele miljarden heeft het de bevolking niks, nada opgebracht. WIe wel dat lees je op internet en heb ik ook reeds ergens geschreven.
U als links gericht persoon die een liberale koers voorstaat en nog verdedigd terwijl ik als liberaal persoon net deze gang van zaken afkeur
Of hoe een dubbeltje rollen kan
Soit mij niet gelaten, laat ze in Brussel maar wat sudderen en de andere EU nettobetalers maar serieus de druk op de ketel houden met een uitstap referendum of denk je nu echt dat die mannen/ vrouwen daar in Brussel één moer geven om het feit dat één of ander land failliet gaat ? Zie maar naar Griekenland dat was in 2010 al failliet en ondanks hun vele miljarden heeft het de bevolking niks, nada opgebracht. WIe wel dat lees je op internet en heb ik ook reeds ergens geschreven.
U als links gericht persoon die een liberale koers voorstaat en nog verdedigd terwijl ik als liberaal persoon net deze gang van zaken afkeur
Of hoe een dubbeltje rollen kan
-
pastoor - Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Fazal,
Je hebt ongeveer € 10 gekregen in januari 2016.
Je hebt ongeveer € 18 gekregen in juni 2016.
Die netto bedragen zijn te klein, er komt iets bij vanaf januari 2017.
Misschien heb je een perequatie gekregen in 2015 of iets anders zoals belasting op een spaarrekening met veel centen.
Oké, jullie kunnen het maar hebben allemaal, het is u van harte gegund. Maar ik, heb exact 18 Euro meer ontvangen op 14 juni 2016.
Je hebt ongeveer € 10 gekregen in januari 2016.
Je hebt ongeveer € 18 gekregen in juni 2016.
Die netto bedragen zijn te klein, er komt iets bij vanaf januari 2017.
Je hebt het verkeerde voor. Die € 285 is hetgeen je te weinig betaald hebt in 2015 en heeft niets te maken met 2016. Voor de inkomsten van 2015 is er de belastingverrekening in 2016.En in oktober 2016 mag (of liever 'moet') ik (weet ik nu al), zo maar liefst € 285 belasting bijbetalen. Mocht dat bedrag maandelijks meer worden afgehouden, dan ontving ik dus eigenlijk 23,75 Euro minder per maand! Als ik het goed voorheb, heb ik ipv een opslag een afslag gekregen van -5,75 Euro per maand. Goed he?
Misschien heb je een perequatie gekregen in 2015 of iets anders zoals belasting op een spaarrekening met veel centen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
-
Fazal
Ja, 't zal dat laatste wel zijn zekerst.
Die opleg moet zelfs van mijn spaarcentjes komen.
Gelukkig spaar ik daarvoor.
Die opleg moet zelfs van mijn spaarcentjes komen.
Gelukkig spaar ik daarvoor.
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Iedereen zal wel bruto 2% bijgekregen hebben in juni. Wat je overhoudt hangt ook af van de belastingschaal waar je inzit.
Belastingen moeten wij ook extra bijbetalen maar dat heeft te maken met de ontvangen groepsverzekering, wat voor meerderen het geval zal (geweest) zijn zeker.
Belastingen moeten wij ook extra bijbetalen maar dat heeft te maken met de ontvangen groepsverzekering, wat voor meerderen het geval zal (geweest) zijn zeker.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.