Jobs - Jobs - Jobs
-
Fazal
HOE kan ik u nu bewijzen dat dat NIET zo is?pastoor schreef:Fazal,
Hoe dan ook, maar je hebt ergens additionele inkomsten buiten uw standaard pensioen van elke maand in 2015.
Ik gokken, jij weten.
En is dat eigenlijk wel nodig?
Ik word maandelijks te weinig afgehouden, dat is al!
Daardoor ben ik genoodzaakt het zelf te sparen.
En zo heb ik dan 23,75 Euro minder per maand!
Gok maar verder, maar idd, er is maar één iemand die het 'kan' weten, en dat ben ik zelf!
Eigen schuld dikke bult!
Ik moest het hier maar niet te grabbel gooien op Seniorennet.
Het zijn enkel degenen met een groter pensioen die dat hier mogen doen.
-
pastoor - Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Hoe dan ook, maar je hebt ergens additionele inkomsten buiten uw standaard pensioen van elke maand in 2015.
Ik gokken, jij weten.
HOE kan ik u nu bewijzen dat dat NIET zo is? En is dat eigenlijk wel nodig?
Ik word maandelijks te weinig afgehouden, dat is al. Daardoor ben ik genoodzaakt het zelf te sparen. En zo heb ik dan 23,75 Euro minder per maand. Gok maar verder, maar inderdaad, er is maar één iemand die he 'kan' weten, en dat ben ik zelf. Eigen schuld dikke bult. Ik moest het hier maar niet te grabbel gooien op Seniorennet. Het zijn enkel degenen met een groter pensioen die dat hier mogen doen.
Dat is bewijsbaar.
hier klikken
Dat is de tabel van het ministerie van Financiën. Die tabel is voor het jaar 2015 en geldig het ganse jaar 2015 en verandert dus niet in 2015.
(1) Ga eens naar pagina 9.
De eerste kolom is het belastbaar pensioen van de maand.
Dat staat ook op uw bankuittreksel.
Zie het getal 1140 in de eerste kolom, het belastbaar pensioen € 1400.
In de tweede kolom staat 3,05. Er wordt € 3,05 in gehouden.
Het verschil tussen € 1140 en € 1155 is ongeveer € 6 (van € 3,05 naar € 9,47) ... maar geen € 23,75.
(2) Ga eens naar pagina 17.
De eerste kolom is het belastbaar pensioen van de maand.
Dat staat ook op uw bankuittreksel.
Zie 1ste kolom € 7485 en € 7500.
In de tweede kolom staat € 3411,50 en € 3409,53. Het verschil is ongeveer € 8 maar geen € 23,75.
(3) Iedereen heeft zijn eigen pensioen. Voor iedereen zijn er die regels van die tabel. Bij u wijken die af. Er moet iets "speciaals" zijn bij uw pensioendossier waardoor die afwijking veroorzaakt wordt. De pensioendienst berekent het pensioen en doet de betaling. De fiscus berekent het jaarlijks met een verschil van € 23,75 per maand.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
-
Fazal
Beste, over het algemeen bewonder uw ik kennis over deze en andere zaken, maar uw insinuaties vind ik ten zeerste ongepast.
Als u het echt wilt weten ..., vanaf juni ontvang ik nu 1.286,81 Euro 'netto' per maand.
Het bruto interesseert mij niet, want dat ontvang ik niet!
In oktober 2016 moet ik 285 Euro bij bestalen. 285/12 = 23.75 per maand.
Dat is hetgeen ik dus vanaf begin 2016, maandelijks had moeten sparen om de opleg te kunnen betalen.
Er blijft dus over: 1.286.81 - 23,75 = 1.263,06.
Het klint misschien simpel, maar dat is het ook, want alléén dàt ..., is de realiteit!
Alle belastingtarieven worden op het bruto-inkomen berekend, en gezien niemand het bruto-inkomen ontvangt, heeft ook niemand daar een boodschap aan!
Van dat bruto kan je niet leven, want dat ontvang je niet.
Voor de ontvanger telt dus enkel hetgeen hij wèl ontvangt.
Kan iemand mij soms vertellen hoe hij/zij dan van het bruto, m.a.w. van hetgeen men NIET ontvangt, o.a. en bvb, die opleg bijeen kan sparen?
Ik ben benieuwd.
Nogmaals, ik klaag niet! Er zijn mensen die het met minder moeten stellen.
En nota bene, ik heb geen cent bijkomende inkomsten zoals pastoor hier insinueert!
Ik zou echter wel heel blij zijn, als hij gelijk mocht hebben!
Als u het echt wilt weten ..., vanaf juni ontvang ik nu 1.286,81 Euro 'netto' per maand.
Dat is hetgeen ik dus vanaf begin 2016, maandelijks had moeten sparen om de opleg te kunnen betalen.
Het klint misschien simpel, maar dat is het ook, want alléén dàt ..., is de realiteit!
Alle belastingtarieven worden op het bruto-inkomen berekend, en gezien niemand het bruto-inkomen ontvangt, heeft ook niemand daar een boodschap aan!
Kan iemand mij soms vertellen hoe hij/zij dan van het bruto, m.a.w. van hetgeen men NIET ontvangt, o.a. en bvb, die opleg bijeen kan sparen?
Ik ben benieuwd.
En nota bene, ik heb geen cent bijkomende inkomsten zoals pastoor hier insinueert!
-
Gast
Ja ik moet het met minder stellen met mijn 1100 eurokes per maand.Fazal schreef:Beste, over het algemeen bewonder uw ik kennis over deze en andere zaken, maar uw insinuaties vind ik ten zeerste ongepast.
Ik ben benieuwd.
-
Fazal
Nogmaals, ik klaag niet!
Er zijn mensen die het met minder moeten stellen.
Daar ben ik mij dus meer dan voldoende van bewust.
Er zijn mensen die het met minder moeten stellen.
Daar ben ik mij dus meer dan voldoende van bewust.
Laatst gewijzigd door Fazal op 07 jul 2016, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
petrol schreef:
Ja ik moet het met minder stellen met mijn 1100 eurokes per maand.
Frau Kannibale zegt altijd: Einem geschenkten Gaul schaut man nicht ins Maul!"[/b]
-
Fazal,
Sorry als ik iets insinueer, dat is echt niet de bedoeling, en zeker niet voor u.
* * * * *
Kan iemand mij soms vertellen hoe hij/zij dan van het bruto, m.a.w. van hetgeen men NIET ontvangt, o.a. en bvb, die opleg bijeen kan sparen? Ik ben benieuwd.
Yep,
(1) Dat kan voor ambtenaren pensioenen (overheidspensioen).
http://www.wedden.fgov.be/faq/
Kan ik vragen om meer bedrijfsvoorheffing op mijn wedde te laten inhouden? Ja. Wettelijk is voorzien dat u kan vragen om maandelijks een extra bedrag bedrijfsvoorheffing op uw wedde in te houden. Dit is interessant als u jaarlijks bij uw afrekening van uw inkomsten met de Directe Belastingen een aanzienlijke som moet betalen.
-> Dat is het geval als men twee pensioenen heeft (bijvoorbeeld een werknemerspensioen en een ambtenaar pensioen. Beide pensioenen zijn apart belast, maar de belasting is groter op de cumul van die pensioenen).
(2) Het staat niet beschreven voor de werknemerspensioenen.
Ik ga dat morgen eens vragen via telefoon 1765.
(3) Als men werkt in privé bedrijven kan dat eventueel.
-> Het belastingsysteem van België is zo gemaakt dat men tot 9 kinderen ten laste kan aangeven (ik had er 5 ten laste), en daarbuiten kan men nog 9 andere personen ten laste nemen.
-> Er zijn bedrijven die de mogelijkheid leveren om een gratis lening te doen bij de fiscus. Ik heb dat gedaan in de jaren 90. Toen moest men 16 maanden wachten alvorens de fiscus de jaarlijkse berekening afleverde (bijbetalen of terugkrijgen). Ik kocht een Duitse TV van ongeveer € 2500, en dit via een gratis lening bij de fiscus. Als men de personeel database aanpast van 5 naar 9 kinderen ten laste en daarbij 9 andere ten laste, dan heeft men voor die maand een heel hoog netto en weinig belastingen (en alles op tijd terugzetten naar 5 kinderen en 0 andere personen). En 16 maanden later betaalt men dat terug via de jaarlijkse belasting.
Sorry als ik iets insinueer, dat is echt niet de bedoeling, en zeker niet voor u.
* * * * *
Kan iemand mij soms vertellen hoe hij/zij dan van het bruto, m.a.w. van hetgeen men NIET ontvangt, o.a. en bvb, die opleg bijeen kan sparen? Ik ben benieuwd.
Yep,
(1) Dat kan voor ambtenaren pensioenen (overheidspensioen).
http://www.wedden.fgov.be/faq/
Kan ik vragen om meer bedrijfsvoorheffing op mijn wedde te laten inhouden? Ja. Wettelijk is voorzien dat u kan vragen om maandelijks een extra bedrag bedrijfsvoorheffing op uw wedde in te houden. Dit is interessant als u jaarlijks bij uw afrekening van uw inkomsten met de Directe Belastingen een aanzienlijke som moet betalen.
-> Dat is het geval als men twee pensioenen heeft (bijvoorbeeld een werknemerspensioen en een ambtenaar pensioen. Beide pensioenen zijn apart belast, maar de belasting is groter op de cumul van die pensioenen).
(2) Het staat niet beschreven voor de werknemerspensioenen.
Ik ga dat morgen eens vragen via telefoon 1765.
(3) Als men werkt in privé bedrijven kan dat eventueel.
-> Het belastingsysteem van België is zo gemaakt dat men tot 9 kinderen ten laste kan aangeven (ik had er 5 ten laste), en daarbuiten kan men nog 9 andere personen ten laste nemen.
-> Er zijn bedrijven die de mogelijkheid leveren om een gratis lening te doen bij de fiscus. Ik heb dat gedaan in de jaren 90. Toen moest men 16 maanden wachten alvorens de fiscus de jaarlijkse berekening afleverde (bijbetalen of terugkrijgen). Ik kocht een Duitse TV van ongeveer € 2500, en dit via een gratis lening bij de fiscus. Als men de personeel database aanpast van 5 naar 9 kinderen ten laste en daarbij 9 andere ten laste, dan heeft men voor die maand een heel hoog netto en weinig belastingen (en alles op tijd terugzetten naar 5 kinderen en 0 andere personen). En 16 maanden later betaalt men dat terug via de jaarlijkse belasting.
-
Fazal
Het is u al vergeven pastoor.
Ik heb niet als ambtenaar gewerkt, maar heb toch al aan de pensioendienst gevraagd mij iets meer af te houden.
Dit kan niet, kreeg ik als antwoord.
De computer is zo geprogrammeerd, en daar kunnen wij niets aan veranderen.
Ik heb niet als ambtenaar gewerkt, maar heb toch al aan de pensioendienst gevraagd mij iets meer af te houden.
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Dit noemde men indertijd 'Fiscaal voluntariaat' op men werk. Ofdat dit bij de pensioenen kan is natuurlijk andere koek...Fazal schreef:Het is u al vergeven pastoor.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Gast
Gefundenes Fressen!!!De kannibaal schreef:petrol schreef:
Ja ik moet het met minder stellen met mijn 1100 eurokes per maand.![]()
Mijn vingers kriebelen om hier enig commentaar bij te geven, maar ik denk dat vele collega's dezelfde overtuiging zijn toegedaan. Een grote dikke mercie voor het zakgeld, met dank aan de Liberalen.
![]()
Frau Kannibale zegt altijd: Einem geschenkten Gaul schaut man nicht ins Maul!"[/b]
-
dejules
Angst betekent dat we ons te vaak neerleggen bij het onhoudbare. Zoals apartheid op de arbeidsmarkt waarbij insiders voor zichzelf een goede arbeidsbescherming hebben bedongen maar nieuwkomers daar nauwelijks nog toegang toe krijgen. Zoals pensioenrechten die voor bepaalde groepen in onze maatschappij veel genereuzer zijn dan voor anderen zonder evidente legitimiteit voor deze verschillen.De kannibaal schreef:De vraag stelt zich natuurlijk of het huidig Bestuur wel opgetogen is over een dergelijke confrontatie met de realiteit. Wij hadden hier een arme man die zich verheugde over een dode mus en met 3 regeltjes wordt gans zijn droom aan diggelen geslagen, alsook de motivatie om de huidige Leiding in het zadel te houden.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/le...on-725567.html
De waarheid is dat er zo'n discrepantie in pensioenen is waardoor de ene in ongekende weelde leeft en de andere in bittere armoede.
Het ergerlijke is dat het niet uitmaakt of je werkte, lang werkte, hard werkte, veel verdiende, ... om te bepalen of je in de ene of in de andere groep belandt. Je kan zelfs weelderige pensioenrechten erven zonder zelf ooit gewerkt te hebben.
-
Fazal,
Heb een telefoon geplaatst naar de RVP. (1765).
En daar naar de "fiscale cel".
Een vriendelijk madammeke aan de lijn.
Heb het geval uitgelegd: netto pensioen € 1286 en € 285 bijbetalen.
Antwoord.
Als die meneer een brief of een email naar de RVP pensioendienst stuurt,
met vermelding "fiscale cel" ennaam en pensioendossier EN het bedrag dat hij maandelijks meer wil inhouden, dan is dat in orde na 2 maanden (1ste maand is test op computer, 2de maand in productie).
Als Fazal dat doet en kist voor € 23,75, dan is dat in orde per eind augustus of september.
Ik heb niet als ambtenaar gewerkt, maar heb toch al aan de pensioendienst gevraagd mij iets meer af te houden. Dit kan niet, kreeg ik als antwoord. De computer is zo geprogrammeerd, en daar kunnen wij niets aan veranderen.
Heb een telefoon geplaatst naar de RVP. (1765).
En daar naar de "fiscale cel".
Een vriendelijk madammeke aan de lijn.
Heb het geval uitgelegd: netto pensioen € 1286 en € 285 bijbetalen.
Antwoord.
Als die meneer een brief of een email naar de RVP pensioendienst stuurt,
met vermelding "fiscale cel" ennaam en pensioendossier EN het bedrag dat hij maandelijks meer wil inhouden, dan is dat in orde na 2 maanden (1ste maand is test op computer, 2de maand in productie).
Als Fazal dat doet en kist voor € 23,75, dan is dat in orde per eind augustus of september.
-
plopperdeplop - Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
mijn vriendin kreeg elk jaar een belastingbrief van 250 eu om te betalen en dat ondanks een niet zo groot overlevingspensioen. Een goede kennis (werkt bij de belastingen) gaf haar de raad om een brief te schrijven naar de zuidertoren waarin ze te kennen gaf dat ze meer wilde afgehouden worden.
De belastingdienst is VERPLICHT daar gevolg aan te geven.En nu trekt ze elk jaar terug.
De belastingdienst is VERPLICHT daar gevolg aan te geven.En nu trekt ze elk jaar terug.
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Van heel dat pensioengedoe ken ik heel weinig. Ik maak mij echter die bedenking: Als ze te weinig afhouden krijg je maandelijks méér loon/pensioen. Dat moet je dan pas het volgende jaar zonder intrest terugbetalen. Je hebt daar dus minstens één jaar kunnen over beschikken... een soort lening zonder intrest
. Klopt dat of maak ik een denkfout?
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Het omgekeerde is in elk geval wel waar. Elke voorheffing is een renteloze lening aan de Staat. Als de afhouding bovendien te hoog is, kan jij het te veel betaalde pas veel later terug krijgen. Het is dus zeker beter zelf te sparen dan meer te laten inhouden aan de bron.Fokke schreef:Van heel dat pensioengedoe ken ik heel weinig. Ik maak mij echter die bedenking: Als ze te weinig afhouden krijg je maandelijks méér loon/pensioen. Dat moet je dan pas het volgende jaar zonder intrest terugbetalen. Je hebt daar dus minstens één jaar kunnen over beschikken... een soort lening zonder intrest. Klopt dat of maak ik een denkfout?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus