Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates

17 nov 2021, 13:36

liberale Islam? contradictie of utopie?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

17 nov 2021, 14:01

Voorlopig is het beide.

Er zijn liberale moslims maar de leerstellingen van die ideologie zijn allerminst liberaal.

Het is wachten op een grote stroom van mensen met enig gezag die verklaren waarom de oude ankerpunten vandaag moeten verlaten worden. Dat op zichzelf is al voldoende om vermoord te worden. De islamideologie heeft zich in een zodanig enge hoek gewrongen dat het quasi onmogelijk wordt om eruit te geraken, zelfs als sommigen dat willen.

Het joodse geloof heeft die oefening al achter de rug. Als je de leerstellingen leest van hun geloof, dan zouden bv. opstandige zonen moeten doodgestenigd worden. Dat gebeurt nergens meer bij de joden.
Om tot die verandering te komen, hebben ze wel zo'n 2.000 jaar discussie tussen rabbijnen nodig gehad. En dan moet je nog bedenken dat zij in hun 'joodse bijbel' geen orders tot het doden van afvalligen hebben staan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

27 nov 2021, 10:54

Hoe Woke zijn sommige westerlingen geworden?

De Toronto District School Board heeft een clubevent gecancelled met Nadia Murad, die genomineerd was voor de Nobelprijs voor de vrede, uit angst dat het moslimstudenten zou kunnen ‘beledigen’.

Nadia Murad zou komen spreken over haar boek: 'The Last Girl: My Story of Captivity, and My Fight Against the Islamic State'.
Voor het evenement van Murad, dat in februari 2022 zou worden gehouden, zei het bestuur dat het door haar geschreven boek "islamofobie zou bevorderen" en hun moslimstudenten zou kunnen "beledigen".

Murad, een Yazidi-mensenrechtenactiviste, was 19 toen ze in 2014 als seksslavin werd ontvoerd door militanten van de Islamitische Staat die haar dorp in Noord-Irak binnenvielen.

Moslims hebben lange tenen en wanneer ze vermoeden dat erop getrapt kan worden, hebben ze een luide stem. Ze roepen al lang voordat ze geslagen worden. En het werkt, zo blijkt.

socrates

27 nov 2021, 11:12

Allerlei kwaadwillige groepen verschuilen zich onder een "zogenaamd" religieuze vlag. Die vlag geeft hen de gelegenheid om hun terroristische wandaden goed te praten als "voor het goede, "heilige" doel. Hierdoor gaan niet-moslims de Islam beschouwen als bron van alle kwaad en deze, zoals het spreekwoordelijke kind, met het badwater weggooien. Nochtans waren niet alle Duitsers Nazi"s en zijn niet alle moslims terroristen. Ons geloof in vrijheid is wat ons een "woke"- reactie opdringt, het is een dilemma waar het olie-arme westen voorlopig geen oplossing voor kon bedenken.

Wil.

27 nov 2021, 11:50

socrates schreef:
27 nov 2021, 11:12
Allerlei kwaadwillige groepen verschuilen zich onder een "zogenaamd" religieuze vlag. Die vlag geeft hen de gelegenheid om hun terroristische wandaden goed te praten als "voor het goede, "heilige" doel. Hierdoor gaan niet-moslims de Islam beschouwen als bron van alle kwaad en deze, zoals het spreekwoordelijke kind, met het badwater weggooien. Nochtans waren niet alle Duitsers Nazi"s en zijn niet alle moslims terroristen.
Die laatste zin klopt niet. Je had moeten schrijven: 'Nochtans waren niet alle nazi's slechteriken en moordenaars en zijn niet alle moslims terroristen'.

Met moslims bedoel je immers degenen die de islamideologie tot 'de grondwet van hun leven' hebben gemaakt. Niet 'alle Arabieren', want dat zou ongeveer overeenkomen met 'alle Duitsers'.
Op gelijkaardige wijze waren het de nazi's die 'Mein Kampf' tot 'de grondwet van hun leven' hebben gemaakt, niet de Duitsers.

Ik ben van mening dat wanneer iemand zijn leven in functie stelt van een ideeënstelsel - hier het nazisme zoals uitgeschreven in Mein Kampf, of de islamideologie zoals beschreven in de koran en de uitspraken van Mohammed - en wanneer die persoon helemaal leeft om dat ideeënstelsel overal te doen heersen en daarbij doet wat de grote voorman van zijn volgelingen verwacht, dat we dan met een heel gevaarlijk persoon te doen hebben.

Het feit dat Wokies zoals die Canadezen niet eens de slachtoffers van zo'n perverse ideologie aan het woord willen laten uit vrees andere volgelingen van diezelfde ideologie voor het hoofd te stoten, is toch te gek voor woorden?

Stel dat Ernst Verduyn, overlever van de nazikampen, in een school zou komen spreken en dat de directie de spreekbeurt zou afgelasten omdat er in die school een handvol neo-nazi's of volgelingen van die ideologie aanwezig zijn en dat de directie die mensen niet wil in verlegenheid brengen zodat er in de maatschappij misschien "nazifobie" ontstaat. Hoe gek zou dat zijn?

Welnu, dát is wat er in Canada gebeurt. En die slimmeriken vinden zichzelf Woke.

socrates

27 nov 2021, 15:20

Mijn formulering omtrent de Nazi"s is inderdaad mank, ik had het zo niet bedoeld. Als Westerlingen zich, ten opzichte van de fundamentalistische Islam, "te gek voor woorden" gaan gedragen; dan ligt het toch voor de hand dat die een "andere reden" moeten hebben om zich zo aan te passen ? In feite geven zij dan gevolg aan een zelfs niet expliciet aangegeven chantage. Welk "diplomatisch" geheim schuilt er achter dit soort houding ?
Het verschil met een potentiële Nazi-fobie is wel dat de publieke opinie de onbeperkte afkeuring van die ideologie zonder meer steunt. Nazisme is net als fascisme een groot taboe, dat is islamisme nog lang niet.

Wil.

27 nov 2021, 16:40

socrates schreef:
Mijn formulering omtrent de Nazi"s is inderdaad mank, ik had het zo niet bedoeld. Als Westerlingen zich, ten opzichte van de fundamentalistische Islam, "te gek voor woorden" gaan gedragen; dan ligt het toch voor de hand dat die een "andere reden" moeten hebben om zich zo aan te passen ? In feite geven zij dan gevolg aan een zelfs niet expliciet aangegeven chantage. Welk "diplomatisch" geheim schuilt er achter dit soort houding ?
Ik heb dit eerder al eens uitgelegd.
Het verschil met een potentiële Nazi-fobie is wel dat de publieke opinie de onbeperkte afkeuring van die ideologie zonder meer steunt. Nazisme is net als fascisme een groot taboe, dat is islamisme nog lang niet.
Daarom moet er meer inzicht komen. Dat betekent dat men véél voorbeelden moet zien van wat er aan het gebeuren is. Onze 'leiders' snappen het nog niet.

Het moet wellicht eerst veel erger worden voordat de eerste lampjes gaan branden in de hoofden van de beslissingnemers.

socrates

27 nov 2021, 16:58

Wil. schreef:
27 nov 2021, 16:40
socrates schreef:
Ik heb dit eerder al eens uitgelegd.
Daarom moet er meer inzicht komen. Dat betekent dat men véél voorbeelden moet zien van wat er aan het gebeuren is. Onze 'leiders' snappen het nog niet.

Het moet wellicht eerst veel erger worden voordat de eerste lampjes gaan branden in de hoofden van de beslissingnemers.
Iets wat leiders niet snappen, ook als het zo evident is, betekent wellicht dat die leiders het niet WILLEN snappen.

Wil.

28 nov 2021, 11:20

Moslims hebben toch goede vooruitzichten, beweert de hooggeleerde Maulana EP Abubakar Qasmi.
Wanneer een moslim in het paradijs aankomt (na een bomaanslag bv.) dan krijgt hij daar 72 maagden aangeboden.

Maulana stelt nu - op basis van de grondteksten van de islam - dat deze vrouwen, hoori's genaamd, allemaal rondborstig zijn (minstens D-cup?) en bovendien urineren ze niet en gaan ze ook nooit naar 'de grote wc'.
Over menstruatie heeft Maulana niets gezegd, maar ik denk dat we de redenering mogen doortrekken en dat ook dit ongemak (voor mannen) niet zal bestaan in het paradijs.

Niet onbelangrijk: deze maagden missen ook het vermogen om te kunnen nadenken of iets te begrijpen.

Men zou voor minder moslim worden, toch? :lol:

Bonus voor vandaag: de nieuwe premier van Afghanistan heeft vandaag beloofd dat in het Afghanistan van de taliban de rechten van de vrouwen gegarandeerd zullen zijn.

socrates

28 nov 2021, 11:44

Wil. schreef:
28 nov 2021, 11:20
Moslims hebben toch goede vooruitzichten, beweert de hooggeleerde Maulana EP Abubakar Qasmi.
Wanneer een moslim in het paradijs aankomt (na een bomaanslag bv.) dan krijgt hij daar 72 maagden aangeboden.

Maulana stelt nu - op basis van de grondteksten van de islam - dat deze vrouwen, hoori's genaamd, allemaal rondborstig zijn (minstens D-cup?) en bovendien urineren ze niet en gaan ze ook nooit naar 'de grote wc'.
Over menstruatie heeft Maulana niets gezegd, maar ik denk dat we de redenering mogen doortrekken en dat ook dit ongemak (voor mannen) niet zal bestaan in het paradijs.

Niet onbelangrijk: deze maagden missen ook het vermogen om te kunnen nadenken of iets te begrijpen.

Men zou voor minder moslim worden, toch? :lol:

Bonus voor vandaag: de nieuwe premier van Afghanistan heeft vandaag beloofd dat in het Afghanistan van de taliban de rechten van de vrouwen gegarandeerd zullen zijn.
In werkelijkheid zijn de rechten van "vrouwelijke personen" overal in deze wereld, nog verre van gelijkwaardig ! Hoe vrouwen als puur lustobject worden voorgesteld door die Maulana EP Abubakar Qasmi is gewoon schandelijk. Hoe in deze tijd van snelle doorstroming van informatie nog veel moslims in dit soort sprookje geloven, is moeilijk te vatten. De uitspraak van de geleerde is in elk geval niet bepaald complimenteus voor het IQ van de moslim.
Blijkbaar hebben hooggeleerde moslims een voorkeur voor opvallende vrouwenborsten, is dat een gevolg van hun contacten met de G.I.'s ?

Wil.

28 nov 2021, 14:51

Jouw bedenkingen zijn typisch westers.

De profeet Mohammed heeft - en dat weet élke moslim - een nachtelijke reis gemaakt op een vliegend paard. Hij is dan in Jeruzalem geweest, heeft eventjes een blik mogen werpen op de hemel maar hij mocht ook eens kijken wie er in de hel zat. Wat bleek? Het waren in meerderheid vrouwen. De hoofdreden dat ze er met zoveel zaten, is dat zij ondankbaar waren geweest t.o.v. hun man en ondankbaar waren voor de goede dingen die hen op aarde waren te beurt gevallen.

Toen een vrouw vroeg wat de reden is voor het grotere aantal vrouwen in de hel, gaf 'de beste mens ooit' dan deze verklaring :

Sahih Boekhari 2, 24, 541:Mohammed zei ‘O vrouwen, jullie vloeken te veel en jullie zijn ondankbaar tegenover uw echtgenoten. Ik heb nog niemand gezien met een groter gebrek aan intelligentie en geloof in de religie dan jullie. O vrouwen, sommigen van jullie kunnen een voorzichtig en wijs man van het rechte pad doen afwijken’.

socrates

28 nov 2021, 15:40

Wil. schreef:
28 nov 2021, 14:51
Jouw bedenkingen zijn typisch westers.

De profeet Mohammed heeft - en dat weet élke moslim - een nachtelijke reis gemaakt op een vliegend paard. Hij is dan in Jeruzalem geweest, heeft eventjes een blik mogen werpen op de hemel maar hij mocht ook eens kijken wie er in de hel zat. Wat bleek? Het waren in meerderheid vrouwen. De hoofdreden dat ze er met zoveel zaten, is dat zij ondankbaar waren geweest t.o.v. hun man en ondankbaar waren voor de goede dingen die hen op aarde waren te beurt gevallen.

Toen een vrouw vroeg wat de reden is voor het grotere aantal vrouwen in de hel, gaf 'de beste mens ooit' dan deze verklaring :

Sahih Boekhari 2, 24, 541:Mohammed zei ‘O vrouwen, jullie vloeken te veel en jullie zijn ondankbaar tegenover uw echtgenoten. Ik heb nog niemand gezien met een groter gebrek aan intelligentie en geloof in de religie dan jullie. O vrouwen, sommigen van jullie kunnen een voorzichtig en wijs man van het rechte pad doen afwijken’.
Sorry maar met de beste bedoelingen en met heel mijn geesteskracht ben ik niet in staat om anders dan westers te denken. Een berk is een berk en een eik is een eik, daar kon zelfs Darwin niks aan veranderen en twee eeuwen later kon Dawkins dat ook nog niet.

Wil.

28 nov 2021, 16:41

Ik kan je dat wel vergeven, maar of de Allerhoogste dat op de Laatste Dag ook zal doen??

socrates

28 nov 2021, 17:20

Wil. schreef:
28 nov 2021, 16:41
Ik kan je dat wel vergeven, maar of de Allerhoogste dat op de Laatste Dag ook zal doen??
Ten opzichtite van "hem" ben ik zo onooglijk klein dat het mij zeker over het hoofd zal zien :) misschien ziet "hij" me zelfs als een vrouwelijk wezen, dan gaat mijn ziel zeker naar de hel en daar is het, met of zonder oliecrisis, altijd lekker warm.
Hoeveel CO2 via de hel ons klimaat bederft zou dringend eens moeten bekeken worden. Sluiten zoals de kernreactoren ?

Idefix

29 nov 2021, 11:33

Om van de Islam een NORMALE ???godsdienst te maken is er niet veel nodig.
Schrap uit de koran dat "Afvalligen moeten uitgestoten en gedood worden"...... en ik ben zeker dat er binnen de maand maar een kwart meer overblijven...
De zon is gratis voor iedereen