Jobs - Jobs - Jobs
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Tja ik begrijp het ook niet. Zou een staat kunnen bestaan zonder zijn ambtenaren? En ongetwijfeld zitten er 'eurken' tussen zoals overal waar je met mensen moet omgaan. Doch sinds ik nu 9jaar terug op brugpensioen ben gegaan,(nu reeds 2 jaar wettelijk pensioen vanaf 65) en alsdusdanig meer met FOD-Vakbond enz. in aanraking ben gekomen alsdan toen ik werkte,heb ik vèèl meer 'eurken' gekend en vèèl meer onwil en stommiteiten mogen ondervinden van bv. een chagrijnige vakbondsbediende alsdan van ambtenaren van belastingen of pensioenen.johan20 schreef:Goed gezegd Dicksy! Dien dejules, zei bijna ... is gewoonweg een van de velen die indertijd een verkeerde jobkeuze gemaakt hebben en dus nu met hun stomme opmerkingen altijd over hetzelfde azijnzeiken, ipv bij het onderwerp te blijven. En neen ik heb geen ambtenarenpensioen, maar nog iets beters!
Dan nu nog even overwegen dat die fameuze 'verworven rechten' al serieus zijn afgebouwd voor de nieuwe generatie en dat het inderdaad voor de oudere ambtenaren zo opgaat dat hetgeen ze nu als voordeel hebben in den beginne van hun loopbaan dik hebben ingeleverd. Dus ik veronderstel dat mensen die nu op het ambtenarenkorps spuwen hèèl misnoegd zijn over hun eigen carriëre doch dat dit meestal is doordat ze in hun loopbaan zèlf de verkeerde keuzes hebben gemaakt. Zo van eigen schuld,dikken...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Als je appelen met appelen en peren met peren gaat vergelijken is er nog weinig verschil tussen pensioenen in "de privé" en die van ambtenaren.
Ambtenaren hebben geen wettelijke 2de pensioenpijler, geen "salariswagen", geen tankkaart, geen gratis laptop/smartphone/internetabonnement , geen bonussen enz. Als je die zaken op een eerlijke manier en zonder vastgeroeste vooroordelen gaat bekijken liggen die pensioenen ongeveer gelijk.
Ambtenaren hebben geen wettelijke 2de pensioenpijler, geen "salariswagen", geen tankkaart, geen gratis laptop/smartphone/internetabonnement , geen bonussen enz. Als je die zaken op een eerlijke manier en zonder vastgeroeste vooroordelen gaat bekijken liggen die pensioenen ongeveer gelijk.
-
Gast
Kijk gast, je hebt jezelf AFHANKELIJK gemaakt van de meest onbetrouwbare partner die er is,DE STAAT !Dicksy schreef:maatje 39 is niet zo gek dik denk ik maar heb het voor alle zekerheid nog eens nagezien want ik kan mij ook vergissen natuurlijk en het is 84,04% van mijn laatste wedde. Zo dat is ook weer rechtgezet.Dikke nek !!
Ze weten je nog wel te vinden, geen nood.
Je zal dan niet meer zo hoog van de toren blazen.
-
Gast
Ik heb een pensioentje van 1100 euro.Maar ik ben niet afhankelijk van de onbetrouwbare staat.Jockey schreef:Tja ik begrijp het ook niet. Zou een staat kunnen bestaan zonder zijn ambtenaren? En ongetwijfeld zitten er 'eurken' tussen zoals overal waar je met mensen moet omgaan. Doch sinds ik nu 9jaar terug op brugpensioen ben gegaan,(nu reeds 2 jaar wettelijk pensioen vanaf 65) en alsdusdanig meer met FOD-Vakbond enz. in aanraking ben gekomen alsdan toen ik werkte,heb ik vèèl meer 'eurken' gekend en vèèl meer onwil en stommiteiten mogen ondervinden van bv. een chagrijnige vakbondsbediende alsdan van ambtenaren van belastingen of pensioenen.johan20 schreef:Goed gezegd Dicksy! Dien dejules, zei bijna ... is gewoonweg een van de velen die indertijd een verkeerde jobkeuze gemaakt hebben en dus nu met hun stomme opmerkingen altijd over hetzelfde azijnzeiken, ipv bij het onderwerp te blijven. En neen ik heb geen ambtenarenpensioen, maar nog iets beters!
Dan nu nog even overwegen dat die fameuze 'verworven rechten' al serieus zijn afgebouwd voor de nieuwe generatie en dat het inderdaad voor de oudere ambtenaren zo opgaat dat hetgeen ze nu als voordeel hebben in den beginne van hun loopbaan dik hebben ingeleverd. Dus ik veronderstel dat mensen die nu op het ambtenarenkorps spuwen hèèl misnoegd zijn over hun eigen carriëre doch dat dit meestal is doordat ze in hun loopbaan zèlf de verkeerde keuzes hebben gemaakt. Zo van eigen schuld,dikken...
Ondanks die 1100 euro heb ik de juiste keuze gemaakt.
De staat, uw betrouwbare partner in bange dagen.Weg ermee !!
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Argenta.Fazal schreef:Sorry, ik dacht aan een bank met gratis dienstverlening. Dom natuurlijk.tokkio schreef:alle banken vanaf februari 2017, dat staat (of komt) in de wet.Fazal schreef:Welke bank mag dat dan wel zijn?tokkio schreef:het enige dat men nog kan doen is veranderen van bank, vanaf februari 2017 volledig gratis, maar als die ook allemaal volgen hebben we het vlaggen, ze maken ons doelbewust armer,ondanks de mega winsten die zij maken, waar zit de vreg, af slaapt die waakhond?
https://www.febelfin.be/nl/dienstverlen ... stapdienst
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
-
Gast
Kijk GAST,Kijk gast, je hebt jezelf AFHANKELIJK gemaakt van de meest onbetrouwbare partner die er is,DE STAAT !
Je zal dan niet meer zo hoog van de toren blazen
Dat ik mij afhankelijk gemaakt heb van de staat laat dat mijn zorg wezen, daar moet je Uw hersenen niet over pijnigen.
De dag dat ze mij weten te vinden heb ik geen probleem mee maar omdat jij met je pensioen daar problemen mee hebt is ook Uw probleem en niet het mijne.
Als U, ondanks de 1100 euro/maand, zegt de juiste keuze gemaakt te hebben dan siert U dat en ik heb de juiste keuze gemaakt door mij afhankelijk te maken van de staat, ieder zijn meug. En of U dat nu hoog van de toren blazen noemt of niet dat kan mij in het totaal geen reet schelen. Ik trek ze nu en wat later komt zijn zorgen voor later.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Dat klopt dus gewoon niet he : onderstaande info komt van "deredactie.be:LUC7515 schreef:]
Het merendeel van de werknemers hebben dat ook nooit in bezit gekregen. Wedden dat geen enkele partij nog een verhoging gaat geven aan deze pensioenen. Toch zeker niet voor de verkiezingen. En deze reclame was zeker niet goed voor de regering. Het ziet er niet goed uit voor de toekomst voor deze heren met zulke pensioenen.
Het aantal mensen dat aangesloten is bij de tweede pensioenpijler is de voorbije 10 jaar tijd verdubbeld. De tweede pensioenpijler is het beroepsgebonden aanvullend pensioen dat werkgevers en werknemers bijeensparen. Nu is bijna de helft van de zelfstandigen en ongeveer drie kwart van de werknemers aangesloten bij de tweede pijler.
De tweede pijler van het pensioenstelsel, via verzekering of pensioenfondsen, heeft voor het eerst meer aangeslotenen dan de derde pijler, het pensioensparen. Concreet gaat het om 2,8 miljoen individuen versus 2,7 miljoen, blijkt uit het jaaroverzicht van de BVPI, de Belgische federatie van pensioeninstellingen.
De groei is vooral voor rekening van de pensioenfondsen waar zich de laatste jaren een heuse "democratisering" heeft voorgedaan, zegt BVPI-voorzitter Philip Neyt. Vooral een aantal grote sectoren zoals metaal, bouw en non-profit kozen de voorbije jaren voor het aansluiten bij een pensioenfonds. "Dit leidde in tien jaar voor een verviervoudiging van het aantal aangeslotenen."
Er zijn natuurlijk grote verschillen qua uitgekeerde bedragen tussen de verschillende sectoren....
-
Fazal
Ja, wist ik, maar toch bedankt oomski.oomski schreef:Argenta.Fazal schreef:Sorry, ik dacht aan een bank met gratis dienstverlening. Dom natuurlijk.tokkio schreef:alle banken vanaf februari 2017, dat staat (of komt) in de wet.Fazal schreef:Welke bank mag dat dan wel zijn?tokkio schreef:het enige dat men nog kan doen is veranderen van bank, vanaf februari 2017 volledig gratis, maar als die ook allemaal volgen hebben we het vlaggen, ze maken ons doelbewust armer,ondanks de mega winsten die zij maken, waar zit de vreg, af slaapt die waakhond?
https://www.febelfin.be/nl/dienstverlen ... stapdienst
-
Fazal
Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door Fazal op 06 dec 2016, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
Zo is het.Ikke en de rest kan stikken.Dicksy schreef:Kijk GAST,Kijk gast, je hebt jezelf AFHANKELIJK gemaakt van de meest onbetrouwbare partner die er is,DE STAAT !
Je zal dan niet meer zo hoog van de toren blazen
Dat ik mij afhankelijk gemaakt heb van de staat laat dat mijn zorg wezen, daar moet je Uw hersenen niet over pijnigen.
De dag dat ze mij weten te vinden heb ik geen probleem mee maar omdat jij met je pensioen daar problemen mee hebt is ook Uw probleem en niet het mijne.
Als U, ondanks de 1100 euro/maand, zegt de juiste keuze gemaakt te hebben dan siert U dat en ik heb de juiste keuze gemaakt door mij afhankelijk te maken van de staat, ieder zijn meug. En of U dat nu hoog van de toren blazen noemt of niet dat kan mij in het totaal geen reet schelen. Ik trek ze nu en wat later komt zijn zorgen voor later.
Uw egoïsme siert u.
-
Gast
Niks egoïsme, gewoon de realiteit.Zo is het.Ikke en de rest kan stikken.
Uw egoïsme siert u.
Als U denkt mij een geweten te kunnen schoppen omdat ik destijds voor een " onbetrouwbare partner " heb gekozen en deze tot op vandaag echter wel betrouwbaar blijkt te zijn bent U bij mij aan het verkeerde adres.
Schop tegen het geweten van hen die U opgezadeld hebben met 1100 euro per maand.
De groeten nog.
Laatst gewijzigd door Gast op 05 dec 2016, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Ik heb een pensioentje van 1100 euro.Maar ik ben niet afhankelijk van de onbetrouwbare staat.
De staat, uw betrouwbare partner in bange dagen.Weg ermee !![/quote]
Snap ik niet Petrol. Meende dat jij in de chemie of petrochemie had gewerkt. Dan toch niet lang?
De staat, uw betrouwbare partner in bange dagen.Weg ermee !![/quote]
Snap ik niet Petrol. Meende dat jij in de chemie of petrochemie had gewerkt. Dan toch niet lang?
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Gast
Snap ik niet Petrol. Meende dat jij in de chemie of petrochemie had gewerkt. Dan toch niet lang?[/quote]Jockey schreef:Ik heb een pensioentje van 1100 euro.Maar ik ben niet afhankelijk van de onbetrouwbare staat.
De staat, uw betrouwbare partner in bange dagen.Weg ermee !!
Nee, slechts 6 jaar in de petrochemie gewerkt en dan een eigen bedrijf opgestart dankzij een grote meevaller.
Je moet wat geluk hebben in het leven.
Geluk dat ikzelf afgedwongen heb.
-
Gast
Dicksy schreef:Niks egoïsme, gewoon de realiteit.Zo is het.Ikke en de rest kan stikken.
Uw egoïsme siert u.
Als U denkt mij een geweten te kunnen schoppen omdat ik destijds voor een " onbetrouwbare partner " heb gekozen en deze tot op vandaag echter wel betrouwbaar blijkt te zijn bent U bij mij aan het verkeerde adres.
Schop tegen het geweten van hen die U opgezadeld hebben met 1100 euro per maand.
De groeten nog.
Ik ben dik content met mijn 1100 euro per maand.
Ik kan het mij permitteren met mijn 1100 euro om eens regelmatig in een sterrenrestaurant te gaan dineren.
Onlangs nog in The Jane geweest van Sergio Herman.
Een aanrader.
Succes ambtenaarke.
Komt is het woord ambtenaar nu niet woord 'naar' voor?
Zoals men al eens zegt,"wat is Dicksy een naar ambtenaartje".
-
Gast
Kan mij dat ook permitteren sterrenrestaurants maar van ne puntzak van de number one in de Hoogstraat in Antwerpen kan ik meer van genieten en moet ik niet de schijn hoog houden of mij beter voor doen dan ik in werkelijkheid ben. Trouwens het is U van harte gegund en dat is gemeend.
Groetjes aan de volgende sterrenchef als je over een jaar nog eens sterrenrestaurants bezoekt. Niet vergeten 1x per jaar op restaurantbezoek en dat elk jaar opnieuw noemt men ook " regelmatig " voor zij die het maar 1x doen.

Groetjes aan de volgende sterrenchef als je over een jaar nog eens sterrenrestaurants bezoekt. Niet vergeten 1x per jaar op restaurantbezoek en dat elk jaar opnieuw noemt men ook " regelmatig " voor zij die het maar 1x doen.