TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950

03 mar 2020, 17:16

Wil. schreef:
03 mar 2020, 16:54
Als je zou moeten wedden wie president wordt, en je ziet dit plaatje, wat wordt het dan?

....
Waar hebt ge dat beeldje nu weeral kunnen opgraven ? :lol:

Lars

03 mar 2020, 17:18

Wil. schreef:
03 mar 2020, 17:13
Het gaat niet om 'happiness' (geluk) maar om tevreden zijn met je eigen leven. Daar zitten veel meer economische aspecten in dan relationele elementen. Deze laatste zijn in grote mate bepalend voor je geluksgevoel.
Allez , we gaan weer over woorden zeveren.... :roll:
Opnieuw dan maar: Ik denk niet dat er een verband is tussen iemands tevredenheid met zijn leven en zijn politieke voorkeur.

Wil.

03 mar 2020, 17:25

Mijn bijgewerkte posting:
Wil. schreef:
03 mar 2020, 17:13
Het gaat niet om 'happiness' (geluk) maar om tevreden zijn met je eigen leven. Daar zitten veel meer economische aspecten in dan zuiver relationele elementen. Deze laatste zijn in grote mate bepalend voor je geluksgevoel.

Uit de tekst: It's likely no coincidence that Americans' heightened satisfaction with their personal life comes as confidence in the U.S. economy and their personal finances are also at long-term or record highs. That two in three Americans are very satisfied is reflective of this upbeat moment in time, and whether these sentiments carry through the coming decade will be something to watch.

Als die personal finances en het vertrouwen in de economie van de VS zo zwaar wegen en we leggen er de uitspraak van Bill Clinton naast - 'It's the economy, stupid' - dan denk ik dat de kaarten voorlopig goed liggen voor de zittende president.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

03 mar 2020, 17:34

Ik ben bang dat de kaarten voorlopig goed liggen voor de zittende president … maar das absoluut niet echt zijn verdienste 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto

03 mar 2020, 18:02

E.T. schreef:
Ik ben bang dat de kaarten voorlopig goed liggen voor de zittende president … maar das absoluut niet echt zijn verdienste 8O
Inderdaad misschien niet helemaal zijn verdienste. De Democraten hebben hem een aardig stukje op weg gebracht. Ook de meeste Amerikaanse pers droeg haar steentje bij. Demonisering is altijd een probaat middel om iemand te steunen. Kijk maar hoe men hier het Vlaams Blok/Belang aanpakt of de N-VA.

Wil.

03 mar 2020, 18:17

E.T. schreef:
Van wie wel, ET? Verklaar u eens nader?

maior domus

04 mar 2020, 03:10

Lars schreef:
Opnieuw dan maar: Ik denk niet dat er een verband is tussen iemands tevredenheid met zijn leven en zijn politieke voorkeur.
Ik denk zeker wel dat er een verband is:
Het Vlaams Belang trekt de stemmen van boze mensen aan.
Uiterst links en uiterst rechts trekken de stemmen van arme mensen aan.
"Wetenschappelijke studies" "bewijzen" dat rechtse stemmers dom zijn.
Bepaalde psychiaters beweren dan weer dat links zijn, een geestesziekte is.
Geslaagde mensen (tevreden met hun met Porsche en zwembad), trokken vroeger vrijwel zonder uitzondering naar de liberale partij (toen nog duidelijk rechts gepositioneerd, nu zwalpend ter linkerzijde).

Deze zaken tonen toch duidelijk aan dat er verband is met hoe je geestelijk functioneert, en je stemgedrag.
Ondank is 's werelds loon

Lars

04 mar 2020, 08:00

maior domus schreef:
Lars schreef:
Ik denk zeker wel dat er een verband is:
Het Vlaams Belang trekt de stemmen van boze mensen aan.
Uiterst links en uiterst rechts trekken de stemmen van arme mensen aan.
"Wetenschappelijke studies" "bewijzen" dat rechtse stemmers dom zijn.
Bepaalde psychiaters beweren dan weer dat links zijn, een geestesziekte is.
Geslaagde mensen (tevreden met hun met Porsche en zwembad), trokken vroeger vrijwel zonder uitzondering naar de liberale partij (toen nog duidelijk rechts gepositioneerd, nu zwalpend ter linkerzijde).

Deze zaken tonen toch duidelijk aan dat er verband is met hoe je geestelijk functioneert, en je stemgedrag.
Een dikke kilo buikgevoel met een sausje van clichés en natte vingers...
Dit oneetbaar gerecht duidt helemaal geen verbanden aan.

E.T.

04 mar 2020, 10:40

Verdiensten Trump?
Het opleven en boomen van de beurzen is in gang gezet onder de vorige president, Trump plukte er de vruchten van.
Zijn "taxcut" voor de rijkere verhoogd alleen de al gigantische schuldenberg.
Nu is er dan een ernstige terugval van de aandelen door Covid-19 zelfs de FED panikeert.
Komt er niet snel beterschap dan zou zelfs Biden het kunnen gaan halen :roll:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

04 mar 2020, 11:57

Lars schreef:

"It's the economy, S... "

maior domus

04 mar 2020, 12:42

Lars schreef:
maior domus schreef:
...
Maar Lars, ga je nu het licht van de zon ontkennen?
Als het allemaal niets uitmaakt, waarom dienen zich dan van elkaar onderscheiden politieke partijen aan die aan verschillend denkende en (buik)voelende mensen appelleren?
Of beweer je dat de mensen in het stemhokje vogelenpik spelen?
De hoogstindividuele situatie van de kiezer drijft hem naar een bepaalde partij.
Zijn financiële situatie, zijn job, zijn gezondheid, zijn geluk en welbevinden, zijn gezinssituatie, zijn ideologische standpunten, zijn religieuze overtuiging, zijn sociaal milieu, zijn IQ en EQ, enz.
Heel die cocktail speelt mee in de grote lijnen die je kan trekken van individu naar partij.
Ondank is 's werelds loon

frits1955

04 mar 2020, 16:35

It's likely no coincidence that Americans' heightened satisfaction with their personal life comes as confidence in the U.S. economy and their personal finances are also at long-term or record highs.
"Roughly 95% of Americans who live in high-income households, who identify as Republicans and who are married say they are satisfied with their personal life -- and about three in four among each of these groups are very satisfied.

Meanwhile, adults in low-income households are the least likely to say they are satisfied with their life, followed by Democrats and unmarried adults. Among each of these groups, small majorities report being very satisfied. Low-income Americans hold the distinction of having the lowest percentage very satisfied."

Wat een verrassing he.

Wil.

04 mar 2020, 20:26

Maar toch: Among each of these groups, small majorities report being very satisfied

Lars

04 mar 2020, 21:01

maior domus schreef:
04 mar 2020, 12:42
Lars schreef:
maior domus schreef:
...
Maar Lars, ga je nu het licht van de zon ontkennen?
Als het allemaal niets uitmaakt, waarom dienen zich dan van elkaar onderscheiden politieke partijen aan die aan verschillend denkende en (buik)voelende mensen appelleren?
Of beweer je dat de mensen in het stemhokje vogelenpik spelen?
De hoogstindividuele situatie van de kiezer drijft hem naar een bepaalde partij.
Zijn financiële situatie, zijn job, zijn gezondheid, zijn geluk en welbevinden, zijn gezinssituatie, zijn ideologische standpunten, zijn religieuze overtuiging, zijn sociaal milieu, zijn IQ en EQ, enz.
Heel die cocktail speelt mee in de grote lijnen die je kan trekken van individu naar partij.
Dat is heel wat anders dan wat je aanvankelijk beweerde...

voorn

05 mar 2020, 14:37

In America zijn veel mensen niet geintereseerd in politiek omdat het hun positie nooit veranderd is voor wie ze ook stemmen.
Zou dat hier ook niet gebeuren bij vrije verkiezingen.