Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

04 apr 2020, 15:08

Wil. schreef:
04 apr 2020, 14:55

20 weken: dat is 4 maanden en half. Indien corona zich op dezelfde manier gedraagt, dan is dat de periode die men in het achterhoofd moet houden. In dit land zijn we vanaf begin maart geconfronteerd geweest met de stijgende fase van die grafiek. Dat zou dus inhouden dat we tot in juli in de puree zitten.

In Wuhan zit nog steeds iedereen in quarantaine. Laat men ze "los", dan breekt daar de hel terug uit.
Ik geloof niet dat men het riskeert om mensen uit isolement te halen tenzij ze getest zijn.
En dan nog zal de bewegingsvrijheid zeer beperkt blijven bijvoorbeeld woon-werk en voor de rest binnen de eigen gemeente of stad. Virologen zeggen in koor : "Het vaccin is de heilige graal". Het zal wachten zijn tot het zover is. En dan nog : in eerste instantie gaat die naar de jonge mensen (in Duitsland is dat al beslist).

Lars

04 apr 2020, 15:31

gast43 schreef:
04 apr 2020, 12:00
Lars: Er is binnenkort dus wel meer plaats in RVT's.
Kan je misschien eens verhuizen, in plaats van je thuis te laten bedienen daar een legertje gesubsidieerden.
Voor dat soort zotte kosten zal in de toekomst geen geld meer zijn.

Heb je nog respect voor ouderen ? 8O gaat dat blijven duren
T'is te eraan overgaan met u uitspraken .
Ga u leerlingen voorbereiden die hebben ook nood aan aandacht . En leerstof .
Beetje respect is wel op zijn plaats zowel voor jong en oud .
Ik weinig tot geen respect voor mensen die verhalen uit hun duim zuigen.
Ouderen of niet, dat is in deze niet relevant.

Mag ik overigens, met respect, wijzen op uw foutief gebruik van het woord "u", dat moet namelijk "uw" zijn?
Voor het overige zal ik mijn vrije tijd wel indelen zoals ik dat wil.

E.T.

04 apr 2020, 15:37

Morgen gaan we met z'n allen mussen tellen … 10 minuten geen gezaag hier :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

petrol

04 apr 2020, 16:06

dejules schreef:
04 apr 2020, 14:33
De N-VA is in diepe rouw :
Voormalig VBO-voorzitter Philippe Bodson overleden aan coronavirus.
Bodson was GEEN NVAer,hij was enkele jaren politiek actief bij MR.
MR zijn dat geen liberalen?
Str..... vlieg !
dejules

04 apr 2020, 16:21

petrol schreef:
04 apr 2020, 16:06
dejules schreef:
04 apr 2020, 14:33
De N-VA is in diepe rouw :
Voormalig VBO-voorzitter Philippe Bodson overleden aan coronavirus.
Bodson was GEEN NVAer,hij was enkele jaren politiek actief bij MR.
MR zijn dat geen liberalen?
Str..... vlieg !
Volgens een persbericht van Belga op 13 augustus 2010, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever tijdens een vergadering van de Vlaamse partijen: “Voka is mijn baas”. Een Vlaamse onderhandelaar reageerde: “Dus wat goed is voor Voka is goed voor De Wever en wat slecht is voor Voka is slecht voor De Wever”.N-VA en Voka onderhouden heel nauwe banden. De Tijd onthulde dat de studiedienst van de N-VA in direct contact staat met de nummer 2 van Voka. En Philippe Muyters, tot 2009 afgevaardigd bestuurder bij Voka, is vandaag minister voor de N-VA in de Vlaamse regering.

Het is dan ook geen verrassing dat De Wever de thema’s van Voka op de onderhandelingstafel legt. Bij de discussie over de regionalisering van de arbeidsmarkt liet hij zijn Vlaamse gesprekspartners volgens hetzelfde bericht van Belga duidelijk verstaan dat de werkloosheidsvergoedingen “drastisch moeten verminderen omdat anders de mensen niet gestimuleerd worden werk te zoeken”.

Voka wil de ouderen ook langer doen werken door het brugpensioen af te schaffen. Het wil ouderen ontmoedigen voor hun 65ste op pensioen te gaan en het moeilijker maken een volledige loopbaan te behalen (door bijvoorbeeld de ziekte- en werkloosheidsperiodes niet op te nemen in de berekening van het pensioen).

In dat Vlaanderen van morgen denkt Voka zijn visie op te leggen via een verbond van de Vlaamse elites en buiten de huidige vormen van het sociale overleg om. Dat was trouwens de inhoud van het voorstel dat Voka-voorzitter Luc De Bruyckere op het Voka-congres van 2009 toelichtte. Kortom wat de baas van De Wever voorstelt ziet er niet goed uit voor de Waalse werknemer, maar evenmin voor zijn Vlaamse collega.
Cadeautje van Voka

Voka heeft een droom. Tijdens zijn gesprek met informateur De Wever, overhandigde Voka hem als geschenk de roman Atlas in staking van Ayn Rand. Ayn Rand is weinig gekend in Europa, maar in de VS worden elk jaar nog honderdduizenden exemplaren van haar boek verkocht. Volgens een onderzoek bij Amerikaanse lezers zou het het tweede meest invloedrijke boek van de 20Ste eeuw zijn, na de Bijbel.

Als vertegenwoordiger van Voka heeft De Wever beloofd om representatief voor de dag te komen en om zijn kleding van Zeeman in te ruilen voor dure maatpakken die hem geschonken worden. Dit soort mensen staat erom bekend om na hun politieke carrière royaal vergoed te worden voor bewezen diensten Zo verdedigde Stevaert jarenlang de belangen van de steenrijke familie Machiels. In ruil kreeg hij een ceremoniële functie in Viëtnam die financieel zeer lucratief was.
dejules

04 apr 2020, 16:42

In tijden van mooie economische groei en nulrente (op leningen) slaagde de regering met N-VA in de cockpit er niet in om het structurele begrotingstekort weg te werken en buffers te creëren. We staan dus voor loodzware jaren van besparingen die 40 jaar of meer gaan duren.
dejules

04 apr 2020, 16:48

Wil. schreef:
03 apr 2020, 11:19

De begrafenisondernemers zeggen dat er géén extra begrafenissen waren in de maand maart.
Zo zwaar is Limburg getroffen door corona: 13 pagina’s overlijdensberichten.

Limburg wordt momenteel het zwaarst getroffen door het coronavirus. Het Belang Van Limburg berekende dat 15 procent van de overleden patiënten in ons land uit Limburg komt. En dat terwijl Limburg maar 7,6 procent van de Belgische bevolking heeft. Op Twitter verscheen een filmpje van de overlijdensberichten in de Limburgse krant van zaterdag, die dertien pagina’s in beslag nemen. Doorgaans zijn dat er minder dan de helft.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/zo ... ~af7d2f5e/

Wil.

04 apr 2020, 16:49

Dit is een typisch voorbeeld voor een cursus logisch denken:

A zegt dat Bodson geen lid van de N-VA is
B pakt onmiddellijk over met een valse stelling die niet bij de discussie hoort: de N-VA en Voka zijn vrienden

B denkt hiermee een punt gescoord te hebben.

Kort ontleding: B creëert een 'stroman' : een foutieve stelling die A nooit heeft gezegd maar die nu door B wordt uitgewerkt om 'zijn gelijk' te illustreren. Behoorlijk dom.

Een opvolging van deze stroman zou nu in deze trant kunnen verlopen:

B' : 'U bent een leegloper en bent 20 jaar vóór uw pensioen uitgestapt. Samen met uw echtgenote maakt dat 35 jaar leegloperij'

Ook dat zou alweer een stroman zijn. Of misschien komt er iets over facebookpagina's, wie weet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

04 apr 2020, 16:49

dejules schreef:
04 apr 2020, 16:48
Wil. schreef:
03 apr 2020, 11:19

De begrafenisondernemers zeggen dat er géén extra begrafenissen waren in de maand maart.
Zo zwaar is Limburg getroffen door corona: 13 pagina’s overlijdensberichten.

Limburg wordt momenteel het zwaarst getroffen door het coronavirus. Het Belang Van Limburg berekende dat 15 procent van de overleden patiënten in ons land uit Limburg komt. En dat terwijl Limburg maar 7,6 procent van de Belgische bevolking heeft. Op Twitter verscheen een filmpje van de overlijdensberichten in de Limburgse krant van zaterdag, die dertien pagina’s in beslag nemen. Doorgaans zijn dat er minder dan de helft.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/zo ... ~af7d2f5e/
In Antwerp we pray for Limburg!
dejules

04 apr 2020, 16:50

In het Verenigd Koninkrijk zijn de voorbije 24 uren 708 mensen overleden aan de gevolgen van besmetting met het nieuwe coronavirus. Dat hebben de autoriteiten meegedeeld. Het is de grootste dodentol sinds het begin van de epidemie aan de andere kant van het Kanaal. Onder de slachtoffers zit ook een jongen van vijf jaar.
dejules

04 apr 2020, 16:53

Sinds de uitbraak van het nieuwe coronavirus heeft het crematorium van Antwerpen aan het Schoonselhof iets meer dan honderd mensen gecremeerd die overleden waren door Covid-19.

https://www.gva.be/cnt/dmf20200403_0491 ... beschermen

Mama Mia!
Pray for Antwerp!

Wil.

04 apr 2020, 16:57

We stellen onze eigen situatie op de achtergrond en We Pray for Limburg.
Ook dát is typisch Antwerps!

tokkio

04 apr 2020, 17:34

dejules schreef:
04 apr 2020, 10:19
Dicksy schreef:
04 apr 2020, 09:52

U moet het debat niet verengen tot de ’excessieve statutaire ambtenarenpensioenen’ alleen.
Iedereen dejules, iedereen zal het voelen, u ook.
De politici die nu aan de knoppen zitten komen allemaal voor onderzoekscommissies in het "na-corona" tijdperk.
Schuldig verzuim hoor je in de media circuleren.
Dat gaat niet alleen over de afbouw vd zorgsector en de slechte werkomstandigheden en lonen. Ook niet alleen over het niet vervangen van de strategische stock aan medische materialen. Ook niet de foute inschatting van het coronavirus. Dat gaat over veel meer zaken oa de enorme schuldenberg die er reeds was voor corona. De 0-uren-contracten die de jongere generatie kreeg terwijl de boomers benoemingen voor het leven hadden, perequatie, meetellende studiejaren, ... De boomers hebben de jeugd een verloederd milieu achtergelaten, een klimaatcrisis, ... Het boomerfeest is afgewenteld op de jonge mensen ... die moesten van De Wever maar wiskunde en fysica studeren om de problemen op te lossen.
Ik denk dat de traditionele partijen heel snel gaan imploderen en dat de jeugd de politieke knopjes heel snel in handen gaat krijgen en die gaan niet mild zijn voor de boomers. En zij kunnen altijd zeggen dat wij een historische schuld hebben want zij hebben zich financieel en economisch opgeofferd om de vet gevreten en dik gezopen met rokerslongen naar adem happende boomers te redden.
Na de corona komt er de revolutie zoals in 1789 in Frankrijk, iedereen op de barikade, en al de polietiek naar de guillotine. :mrgreen:
Hij denkt dat gratis is in rusthuis dat hij maar al begint te sparen voor de toekomst .
Hij moet niet sparen, gewoon RVT aandelen kopen, dan wordt hij corona rijk. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

04 apr 2020, 18:25

Er begint licht aan het einde van de tunnel te komen,alleen moeten ze het nog op mensen testen,maar nu het echt urgent is, vraag ik mij af waarom ze wachten, als het middel niet slechter is dan de kwaal.....doen zou ik zeggen.

https://www.scientias.nl/veelbelovend-v ... en-getest/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43

04 apr 2020, 18:37

Lars: Voor het overige zal ik mijn vrije tijd wel indelen zoals ik dat wil.

Je spreekt u eigen tegen , dat geld voor iedereen (forum) ,
En dat niet iedereen de zelfde mening deelt door leeftijdverschil - ervaring .

45 jaar of 76 jaar maakt enorm verschil denk daar maar eens goed over na .
Ken je musical 40-45 .

https://www.youtube.com/watch?v=MWZTSExVNVQ

De eerste 10 minuten van de Spektakel-Musical 40-45

Maar tikkeltje beleefdheid is toch wel op zijn plaats ongeacht met wie je omgaat maakt niet uit .

En dat je niet eens bent met de Dejules kan best zijn maar wil niet zeggen dat hij hier god ganse
dagen op zijn plaats moet gezet worden , leest er dan over .
En iedereen heeft het moeilijk ongeacht welke leeftijd , wanneer zie je einde van tunnel ?
niemand die dat kan zeggen is afwachten en geduld is enige .