Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

04 apr 2020, 23:52

Wil. schreef:
04 apr 2020, 23:34
maar in deze zaak heeft Trump niet gewoonweg geflaterd, het is een blunder
U gaat te ver!
Trump zit in uw racistisch kamp nl eigen volk eerst.
Zulke mensen flateren niet!
Trek uw woorden in, dit wordt niet aanvaard in Vlaams-nationalistische milieus!

Dicksy

dejules schreef:
VKW : “Om te overleven zullen bedrijven, hoe erg tegen hun zin ook, niet anders kunnen dan afscheid nemen van vele medewerkers. Op dit ogenblik zitten er 1.170.000 werknemers in het stelsel van economische werkloosheid. Werknemers met tijdelijke contracten zoals ontslagen uitzendkrachten en mensen uit de culturele en sociale economie zitten niet in dit cijfer. Zij vervoegen de reguliere werklozen.
Fred1950 schreef:
ECB betaalt, en desnoods halen ze die 172 miljard terug die naar belastingsparadijzen is versast geweest. De bevolking is het slachtoffer, en dan zouden ze nog eens moeten opdraaien en betalen voor het laattijdig optreden door eigen incompetentie ? Da-ziede-vanier. Hadden ze sneller opgetreden, dan zaten we nu al aan de piek en met veel minder doden. Ge moet nu echt idioot zijn om Jambon en andere liberalen al te volgen in hun weeklacht over het gebrek aan centjes.
Ook u Fred1950 zult mee afbetalen aan datgene dat nu de ECB aan het betalen is. Dit zijn voorschotten en zullen terugbetaald worden door o.a de verhoogde bijdragen/land aan de EU. En die verhoogde bijdragen die moeten u en ik ophoesten. Maar als de mensen geen werk hebben omdat het economische luik tijdens deze crisis compleet verwaarloosd werd of naar de achtergrond verdrongen, want niet vergeten dat ‘de gezondheid van de mensen belangrijker is dan de economie,’ dan gaan de naweeën van dit virus voor een nog grotere menselijke catastrofe zorgen in heel Europa. En vooral ook in België.

Wil.

04 apr 2020, 23:54

dejules schreef:
Wil. schreef:
04 apr 2020, 23:34
maar in deze zaak heeft Trump niet gewoonweg geflaterd, het is een blunder
U gaat te ver!
Trump zit in uw racistisch kamp nl eigen volk eerst.
Zulke mensen flateren niet!
Trek uw woorden in, dit wordt niet aanvaard in Vlaams-nationalistische milieus!
Dat we dát nog mogen meemaken, julleke en een poging tot humor! 8O

America first! America first!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

04 apr 2020, 23:57

Wil. schreef:
04 apr 2020, 23:40
BDW heeft weken geleden al gewezen op de ernst van de economische situatie
Iedereen heeft ouders, grootouders en sommigen overgrootouders.
De Wever heeft impliciet gezegd dat die mensen opgeofferd moesten worden ten voordele van de VLAAMSE economie.
Hij dacht dat de overgrote meerderheid hem zou eren en prijzen.
Het tegendeel was waar.
Hij werd zelfs binnen zijn eigen partij en door Voka uitgekotst!.
Jan Jambon heeft een heel hechte band met zijn hoog bejaarde ouders. Hetzelfde geldt voor Zuhal Demir en vele andere N-VA-ers. Die kunnen De Wever zijn bakkes niet meer zien!!! De Wever heeft zich niet alleen in eigen voet geschoten maar kan niet langer aanblijven als voorzitter van zijn partij.
Of heeft U dat nog steeds niet begrepen.
Die man is politiek dood!
dejules

05 apr 2020, 00:00

Wil. schreef:
04 apr 2020, 23:51
Jij schrijft alleen maar over jobs die verloren
Uw job was een zinloze tijdsbesteding gecreëerd om werklozen te verstoppen.
Mensen die onmisbaar zijn MOGEN NIET op hun 50ste vrijwillig met vervroegd pensioen gaan!

Dicksy

05 apr 2020, 00:04

dejules schreef:
De kans dat jij uw huidig statutair pensioen zult behouden is 0.
De ECB geeft daar geen noodkredieten voor en België kan niet lenen op de reguliere markt.
Toch de volgende 40 jaar niet!
Het goede nieuws is dat je nog steeds moogt bijverdienen na uw 65ste. Uw partij is daar trouwens een grote voorstander van. Als partijslaaf zou ik mij aan die orders houden! Als ge het niet voor uzelf wilt doen, doe het dan voor Vlaanderen!
Wie denk je dat het het meest gaat voelen als laat ons zeggen iedereen 1500€ basisinkomen gaat krijgen om alles terug te betalen:
- Hij die 90hr/week zijn kl....heeft afgedraaid, dag in dag uit, om een pensioen te krijgen dat bij de hoogste werknemerspensioenen in de privé kan gerekend worden. Allemaal nu nada en voor niks.
Of
- Die statutaire die heel zijn leven de tering naar de nering heeft moeten zetten en weet hoe hij met minder moet toe komen?

Ik kan inderdaad nog na mijn 65 gaan bijwerken. De vraag is alleen gaat u dat nog kunnen om toe te komen?

Fred1950

05 apr 2020, 00:33

Dicksy schreef:
....
- Die statutaire die heel zijn leven de tering naar de nering heeft moeten zetten en weet hoe hij met minder moet toe komen?

....
Gaat ge klagen , ja ..... Een verpleegster in een WZC van het OCMW die benoemd is verdient stukken meer op het einde van haar loopbaan dan dezelfde verpleegster met dezelfde taken die met een bediendecontract in dezelfde WZC werkt

En dit is maar een voorbeeld. Doorgaans verdient een statutair meer dan een werknemer in de privé met hetzelfde diploma en gelijkaardige taken. En dat is de realiteit van vandaag, en als het vroeger anders was, wel, dat was dan vroeger.

Ik ken persoonlijk iemand met een universitair diploma waar hij in de privé niets kon mee aanvangen. Die stond een paar jaar aan de dop, tot hij een staatsexamen meedeed voor bestuurssecretaris. En wat doet en presteert een ambtenaar bestuurssecretaris gedurende gans zijn loopbaan? NIKS !
dejules

05 apr 2020, 00:51

Bill Gates to build factories to manufacture the 7 most promising vaccines, so they can all be tested in parallel.

“A few billion in this situation, where there’s trillions of dollars being lost economically, it is worth it... we can save months, because every month counts.”
dejules

05 apr 2020, 00:53

Dicksy schreef:
De vraag is alleen gaat u dat nog kunnen om toe te komen?
Maakt U zich over mijn financiële toestand vooral geen zorgen.
Wat U nog steeds niet begrijpt nl dat een goede gezondheid duizend miljard keer een miljard belangrijker is dan al het geld in de wereld.

Dicksy

05 apr 2020, 07:04

dejules schreef:
Maakt U zich over mijn financiële toestand vooral geen zorgen.
Wat U nog steeds niet begrijpt nl dat een goede gezondheid duizend miljard keer een miljard belangrijker is dan al het geld in de wereld.
Maak u zich dan ook maar vooral geen zorgen over mijn pensioen.
Wat men u nog steeds niet in uw domme schedel geprent krijgt is dat u nu nog zo’n goede gezondheid mag hebben als u wil maar als er geen geld (economie/post corona) is om die te onderhouden uw goede gezondheid geen fluitje van een cent meer waard zal zijn.

gast43

05 apr 2020, 08:25

Wat gaan we doen tegen onze gezondheid op dit moment .
Hoelang gaan we nog volhouden ?
Doen we er goed mee buiten te komen of niet , niemand die dat kan zeggen !
Sommige spreken elkaar tegen . Zouden ze het zelf nog weten .

Is niet normaal wat er nu aan de hand is wereldwijd .
En zal ooit nog weggaan ?
Kunnen ze daar ons eerlijk antwoord op geven ?
Hoelang gaat de medische sector nog volhouden zijn ook maar mensen .
En de gevolgen , daar is ook laatste woord niet over gezegd .
En gaan we nog zwijgen voor de gevolgen (toekomst ) onderling onder de mensen .
Als er nu al zoveel problemen zijn binnen gezinnen en daar buiten .
dejules

05 apr 2020, 08:41

Dicksy schreef:
05 apr 2020, 07:04

Maak u zich dan ook maar vooral geen zorgen over mijn pensioen.
U bent volledig afhankelijk van de staat en die is afhankelijk van mensen die economisch actief zijn.
Die zijn door decennialange en opeenvolgende economische en financiële crisissen zwaar uitgedund.
U heeft daar als statutair ambtenaar nooit gevolgen van ondervonden. Dat is aan U voorbijgegaan.
Nu komt daar een nooit geziene gezondheidscrisis bij die de zoveelste economische en financiële crisis heeft getriggerd, de ergste sedert WOII, waardoor België NIET meer kan lenen op de internationale markten.
De enige geldschieter die overblijft is de ECB.
En daar zit UW probleem.
Deze instantie geeft noodkredieten en geen leningen om dubbele statutaire pensioenen mee te betalen.
Voor dat laatste moet ge op de internationale markten lenen maar België kan dat niet meer.
U kunt steeds uw voormalige statutaire Griekse collega's contacteren om U over uw nieuwe toestand te informeren.
Laatst gewijzigd door dejules op 05 apr 2020, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

petrol

05 apr 2020, 08:44

De ochtendstond brengt goud in de mond !
dejules

05 apr 2020, 08:47

gast43 schreef:

Er is momenteel 1 land dat niet in lockdown is gegaan nl Zweden.
En iedereen kent de gevolgen nl een gezondheidssysteem dat overspoeld wordt met covid-19 patiënten en dan implodeert met dramatische gevolgen.

Fred1950

05 apr 2020, 09:48

dejules schreef:
05 apr 2020, 08:47
gast43 schreef:

Er is momenteel 1 land dat niet in lockdown is gegaan nl Zweden.
En iedereen kent de gevolgen nl een gezondheidssysteem dat overspoeld wordt met covid-19 patiënten en dan implodeert met dramatische gevolgen.
Zweden doet het voor 't ogenblik nog redelijk goed met 6500 besmettingen en 373 doden. 't Gaat er blijkbaar trager aan toe ( maar voor hoelang nog )

Interludium : Ik geniet van de jonge jogsters die voor mijn deur paraderen ( en het zijn er meer dan vroeger ). Binnen 20 jaar zitten velen ervan met knieprotheses :roll: