TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

31 mar 2020, 19:40

Linkje of afbeelding van die arbeidsovereenkomst, graag.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955

31 mar 2020, 19:45

Dat wil ik ook wel eens zien.

Lars

31 mar 2020, 19:50

Ok

Afbeelding

frits1955

31 mar 2020, 20:16

Lars heeft gelijk - niettemin werd ons in een atheneum gezegd dat we konden opgeroepen worden buiten die 5 weken ononderbroken verlof en wij deden dat voor de goede zaak zeker. Een arbeidsreglement heb ik in al die jaren nooit gezien maar het bestaat dus op niveau van de scholengroepen blijkbaar.

Lars

31 mar 2020, 20:21

frits1955 schreef:
31 mar 2020, 20:16
Lars heeft gelijk - niettemin werd ons in een atheneum gezegd dat we konden opgeroepen worden buiten die 5 weken ononderbroken verlof en wij deden dat voor de goede zaak zeker. Een arbeidsreglement heb ik in al die jaren nooit gezien maar het bestaat dus op niveau van de scholengroepen blijkbaar.
Er werd vroeger veel gezegd...
Een arbeidsreglement wordt op lokaal schoolniveau onderhandeld, maar verschilt in de praktijk nauwelijks van wat er op TOC (Tussen Overleg Comité - lees schoolgroep niveau) werd onderhandeld.

frits1955

31 mar 2020, 20:53

Vroeger is nog niet zo lang geleden hoor voor mij. :wink: Maar ik merk dat jij in een heel andere schoolcultuur zit dan ik gekend heb. Het feit dat het atheneum Ekeren waar ik 27 jaar les gegeven heb jaarlijks al volzet is in april voor het volgende schooljaar heeft alles te maken met de toch erg grote inzet van het personeel - als er binnen een stevige boogscheut een 6-tal katholieke scholen liggen waaronder een college dat in de hele streek vermaard is moet je uit je pijp komen en zit niemand te zeuren over werken in de vakantie, op zaterdagen of de zoveelste activiteit op een woensdagnamiddag. Een school is geen fabriek waar je steeds op uur A arriveert en op uur B weer buiten gaat en dat is het dan.

Lars

31 mar 2020, 21:25

frits1955 schreef:
31 mar 2020, 20:53
Vroeger is nog niet zo lang geleden hoor voor mij. :wink: Maar ik merk dat jij in een heel andere schoolcultuur zit dan ik gekend heb. Het feit dat het atheneum Ekeren waar ik 27 jaar les gegeven heb jaarlijks al volzet is in april voor het volgende schooljaar heeft alles te maken met de toch erg grote inzet van het personeel - als er binnen een stevige boogscheut een 6-tal katholieke scholen liggen waaronder een college dat in de hele streek vermaard is moet je uit je pijp komen en zit niemand te zeuren over werken in de vakantie, op zaterdagen of de zoveelste activiteit op een woensdagnamiddag. Een school is geen fabriek waar je steeds op uur A arriveert en op uur B weer buiten gaat en dat is het dan.
Frits,
Ik heb nooit uren geteld, niemand die ik ken trouwens in het onderwijs.
Diegene die dat beginnen te doen veranderen binnen de kortste keren van job.
Elk jaar opnieuw ga ik in augustus een 2-tal dagen inschrijven, vrijwillig, zoals iedereen.
En uiteraard is het een ongeschreven wet dat niemand tot 31 augustus nog in het buitenland zit, dat er dan vergaderd wordt voor de start van het schooljaar, vrijwillig.
Als iemand het echter in zijn hoofd zou halen een volledige maand verlof op tafel te leggen, dan stopt het verhaal van vrijwilligerswerk en wordt dat arbeidsreglement bovengehaald, je blijft gewoon van mensen hun verlof af.

Nu je met pensioen bent, is het natuurlijk makkelijk praten...

Wil.

31 mar 2020, 22:02

Lars schreef:
Ok

Afbeelding
Versie van 4 jaar geleden.

We zullen zien of er geen nieuwe afspraken worden gemaakt.

Wat blijft is dat je zelfs niet bereid bent om voor het goed van de leerlingen die er nood aan hebben een maand extra te werken. Genoteerd.

Lars

31 mar 2020, 22:09

Wil. schreef:
31 mar 2020, 22:02
Lars schreef:
Ok

Afbeelding

Wat blijft is dat je zelfs niet bereid bent om voor het goed van de leerlingen die er nood aan hebben een maand extra te werken. Genoteerd.
Geloof jij nu echt dat er ieder schooljaar een nieuw arbeidsreglement wordt onderhandeld?
Man, toch...

Nu je toch aan het noteren bent, noteer ineens dat als een vertegenwoordiger van een erkende vakbond njet zegt tegen een nieuw voorstel, dan is het njet en blijft het oude in voege.

Fred1950

31 mar 2020, 22:13

Interludium

Ik kreeg ooit les van ir. U. Allaeys en die schreef zijn cursusmateriaal in boekvorm tijdens de vakantiemaanden ...
http://bib.howest.be/catalog/hws01:001925050

( goeie vent trouwens, door hem moest ik niet eens solliciteren bij mijn eerst werkgever, ik werd er gewoon binnengezogen :D )

Lars

31 mar 2020, 22:16

Fred1950 schreef:
31 mar 2020, 22:13
Interludium

Ik kreeg ooit les van ir. U. Allaeys en die schreef zijn cursusmateriaal in boekvorm tijdens de vakantiemaanden ...
http://bib.howest.be/catalog/hws01:001925050

( goeie vent trouwens, door hem moest ik niet eens solliciteren bij mijn eerst werkgever, ik werd er gewoon binnengezogen :D )
Wanneer anders zouden lesgevers cursussen schrijven, terwijl ze les geven?
Die wereldvreemdheid hier beangstigt me soms....

Wil.

31 mar 2020, 22:37

Geloof jij nu echt dat er ieder schooljaar een nieuw arbeidsreglement wordt onderhandeld?
Man, toch...

Nu je toch aan het noteren bent, noteer ineens dat als een vertegenwoordiger van een erkende vakbond njet zegt tegen een nieuw voorstel, dan is het njet en blijft het oude in voege.
De vakbond van de verplegers slikt nu alle eisen in en laat alle 'verworven rechten' varen.

Lars

31 mar 2020, 22:44

Wil. schreef:
31 mar 2020, 22:37

Man, toch...

De vakbond van de verplegers slikt nu alle eisen in en laat alle 'verworven rechten' varen.
Ongelofelijk waar jij allemaal van op de hoogte bent.
Ik weet dat niet.
Echt niet.

Maar ik sta open voor een goed verhaal, zelfs à la minute uit de duim gezogen!
Ik luister.

Fred1950

31 mar 2020, 23:02

Lars schreef:
...

Ok , maar anderen gingen op vakantie en gebruikten schoolboeken die vrij in de handel verkrijgbaar waren.

Lars

31 mar 2020, 23:10

Fred1950 schreef:
31 mar 2020, 23:02
Lars schreef:
...

Ok , maar anderen gingen op vakantie en gebruikten schoolboeken die vrij in de handel verkrijgbaar waren.
Nog anderen maakten materiaal dat zo goed was dat een uitgeverij daar een boek van maakte, dat vrij verkrijgbaar in de handel was...
Dat was helaas niet het geval met dat handboek van die ing. die jij je nog herinnert.