Theor schreef:The Spirit of Flanders schreef:frits1955 schreef:....
"PVDA eist dat de betrokken politici de buitensporige vergoedingen - 19.000 euro per bestuurder - terugstorten. "Wij willen échte intercommunales van de 21e eeuw, die ten dienste staan van de bevolking en zorgen voor energie, water, en betaalbare huisvesting", klinkt het bij De Meester.
Groot gelijk heeft die. Opdoeken , dergelijke constructies hebben geen enkel maatschappelijk en eccnomisch nut.
Nutsbedrijven zouden "naamloze vennootschappen" moeten zijn en gerund zoals ieder bedrijf , met dien verstande dat de Staat ( de schatkist ) er een meerderheidsparticipatie in houdt , zonder politieke postjes erin te bezetten , en met een de clausule dat aandelen niet en nooit in buitenlandse handen kunnen vallen. Proximus is hiervan min of meer een schoolvoorbeeld.
Maar indien de overheid een participatie heeft die de moeite is, een meerderheidsparticipatie, dan is het ook ' normaal ' dat er personen van de overheid zetelen in de raad van bestuur.
En waarom is dat normaal ? Als ik aandelen zou hebben , dan wil ik een zo groot mogelijk dividend uitgekeerd krijgen. Waarom zou ik hiervoor in de raad gaan zetelen ? "Zij" , het management , moet er maar voor zorgen dat ik mijn goesting krijg , no more no less.
Kwestie toe te zien dat er geen ongelukken gebeuren met het geld dat werd geïnvesteerd.
Boekhouding laten auditeren door onafhankelijke buitenlanders .... Denkt ge echt dat politiekers , zoals bvb. indertijd Dehaene bij Dexia , iets van boekhouding of banktechnieken afwist ?
In de Publipart affaire neemt Balthazar ontslag. Tsjeef Peeters uiteraard niet , en als de rest die erbij betrokken zijn gaan zich efkens in hun hol stilhouden tot wanneer de storm gaat luwen. Hoeveel sossen zitten er nog bij die 17 "bestuurders" ? Maar goed , we zijn dat al gewoon van rechtse muilentrekkers ...
Gent is nog het enige sossen bastion , en dat is een doorn in het oog van nationalisten ! Men zet alles in , of men schroeft alles op , om sossen her en der buiten te werken. Het vuile werk van anderen blijft in de beerput hangen. Wedden dat de NV(A) bij de volgende verkiezingen Gent zal inpalmen ? Persoonlijk begin ik in te zien dat de Vlamingen meer weg hebben van een kudde dieren die zich heel gemakkelijk laat manipuleren. Ik snap het gewoon niet meer , ik dacht dat mensen verstand hadden ....