Wordt arbeid schaars?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2017, 01:15

dejules schreef:
Wil. schreef: Is alles perfect? Neen, maar catastrofaal is het nog veel minder.
1/ Indien er massale tewerkstelling is en bedrijven massaal mensen aanwerven, waarom moet de regering dan volgende week op zoek naar 11 miljard Euro. De inkomsten vd bedrijven en werknemers moeten de rsz- en andere kassen overspoelen, toch?
2/ Waarom is onze regering de slechtste betaler (idem Griekenland) aan openstaande facturen van eigen bedrijven, gerechtsdeskundigen, mensen die teveel belastingen hebben betaald, ...?
3/ Waarom verstopt Bourgeois miljarden Euro's uit de Vlaamse boekhouding oa schulden van ziekenhuizen, verzorgingscentra, Oosterweel, investeringen tvv scholen, wegen en andere infrastructuur?
1. Om de berg schulden uit het verleden te financieren en om de transfers te bekostigen.
2. Omdat de administratie niet vlot genoeg werkt.
3. Omdat grote infrastructuurwerken in élk bedrijf worden gespreid over 30 jaar of langer. Hier moet de investering die in één jaar gemaakt wordt, ook in één jaar in de kosten worden gebracht, alsof het om inktvullingen voor een printertje gaat.

Gesnapt?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

31 mei 2017, 10:13

@Wil:
Jij ziet geen enkele werkzoekende in je omgeving?? Nee, al dat volk dat alle dagen overal rondloopt en thuis zit, die hebben allemaal altijd vakantie, zeker?

Ga anders eens kijken aan de voedselbedeling van de ocmw's, daar staan heel lange rijen aan te schuiven, dat zijn er ook die een vaste job hebben, content zijn met hun loon en vakantie plannen, zeker? :roll:

En het bedrog en leugen van vakantie als graadmeter dat de mensen de toekomst positiever inzien: vakantie wordt gezien als NOODZAAK voor de stress en het harde werken voor een aalmoes, voor TWEEVERDIENERS en gepensioneerden die een vet pensioen hebben, NIET voor de gewone mens!
Alleenstaanden, zelfs die wérken, moeten krom liggen om op vakantie te KUNNEN gaan, leugenaar.

Wie de rampzalige toestand en sluipende verarming voor de bevolking blijft ontkennen, is ofwel een enorme idioot of een blinde bemiddelde, die geen clou heeft van de realiteit of politieker. Wat is het?

Wat betreft de schulden uit het verleden financieren: om te gieren!!
De 2 afgelopen jaren werd reeds 10 miljard euro EXTRA ingeleverd, uiteraard énkel door gepensioneerden, zieken, werklozen en werknemers terwijl de regering door de tax shift een PUT van 6,6 MILJARD euro bijmaakte! Hoezo schulden aflossen? BIJMAKEN JA!
Er kan niet ontkend worden dat het bedrog van 'eerdere schulden af te lossen' niet meer opgaat!
Het wanbeleid wordt gewoon verdergezet en dat om de hele bevolking te verarmen en onze welvaart te vernietigen.
Wie dat nog durft te ontkennen is een struisvogel want de bewijzen zijn ontegensprekelijk!

Blijf lekker beweren dat het 'goed' gaat, het zal vast enkel betrekking hebben op jezelf.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2017, 10:47

Ice schreef:@Wil:Alleenstaanden, zelfs die wérken, moeten krom liggen om op vakantie te KUNNEN gaan, leugenaar.
(...)
en enkele dagen geleden:
Ice schreef:Zeg, zal het een beetje gaan, ja?
Is het nodig dat jullie meningen gepaard gaan met persoonlijke beledigingen?
en nog:
Ice schreef:En laat die persoonlijke beledigingen nu eens achterwege, dat draagt niks bij tot een discussie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

31 mei 2017, 11:41

Ice schreef:@Wil:
Jij ziet geen enkele werkzoekende in je omgeving?? Nee, al dat volk dat alle dagen overal rondloopt en thuis zit, die hebben allemaal altijd vakantie, zeker?
Ga anders eens kijken aan de voedselbedeling van de ocmw's, daar staan heel lange rijen aan te schuiven, dat zijn er ook die een vaste job hebben, content zijn met hun loon en vakantie plannen, zeker? :roll:
En het bedrog en leugen van vakantie als graadmeter dat de mensen de toekomst positiever inzien: vakantie wordt gezien als NOODZAAK voor de stress en het harde werken voor een aalmoes, voor TWEEVERDIENERS en gepensioneerden die een vet pensioen hebben, NIET voor de gewone mens!
Alleenstaanden, zelfs die wérken, moeten krom liggen om op vakantie te KUNNEN gaan, leugenaar.
Wie de rampzalige toestand en sluipende verarming voor de bevolking blijft ontkennen, is ofwel een enorme idioot of een blinde bemiddelde, die geen clou heeft van de realiteit of politieker. Wat is het?

Wat betreft de schulden uit het verleden financieren: om te gieren!!
De 2 afgelopen jaren werd reeds 10 miljard euro EXTRA ingeleverd, uiteraard énkel door gepensioneerden, zieken, werklozen en werknemers terwijl de regering door de tax shift een PUT van 6,6 MILJARD euro bijmaakte! Hoezo schulden aflossen? BIJMAKEN JA!
Er kan niet ontkend worden dat het bedrog van 'eerdere schulden af te lossen' niet meer opgaat!
Het wanbeleid wordt gewoon verdergezet en dat om de hele bevolking te verarmen en onze welvaart te vernietigen.
Wie dat nog durft te ontkennen is een struisvogel want de bewijzen zijn ontegensprekelijk!
Blijf lekker beweren dat het 'goed' gaat, het zal vast enkel betrekking hebben op jezelf.
Will zou toch moeten weten dat die schulden uit het verleden er vanzelf zijn gekomen en dat die ook vanzelf zijn weggegaan! :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

31 mei 2017, 11:52

@Wil.
Belediging of niet , het is voor zowat iedereen duidelijk dat een ambtenaar van jouw regeringsgezinde slag in een virtuele wereld leeft ! Kom uit die metershoge ivoren toren en wordt eens een mens onder de mensen om de echte problemen van de Vlamingen te leren kennen ...
dejules

31 mei 2017, 11:59

Wil. schreef: 1. Om de berg schulden uit het verleden te financieren en om de transfers te bekostigen.
2. Omdat de administratie niet vlot genoeg werkt.
3. Omdat grote infrastructuurwerken in élk bedrijf worden gespreid over 30 jaar of langer. Hier moet de investering die in één jaar gemaakt wordt, ook in één jaar in de kosten worden gebracht, alsof het om inktvullingen voor een printertje gaat.

Gesnapt?
De tewerkstellingsgraad is sedert 1997 onveranderd gebleven. Ze schommelt rond de 60 à 62%.

In deze periode verloren meer dan 150.000 mensen in de industriële sector hun job (gisteren was de voorlaatste golf ontslagen bij Cater Pilar een feit nl 900 mensen).

Sedert 1997 en nu werd het verlies aan jobs in de privé (dus niet enkel de industrie!) gecompenseerd : de overheid heeft in deze periode bijna 500.000 mensen aangeworven in de ambtenarij en gesubsidieerde jobs.

Tienduizenden mensen zitten nog in hun vooropzeg en zijn officieel niet werkloos! Anderen mogen met behoud van 40%-60% van hun loon nog 10 jaar thuis wachten op hun pensioenleeftijd en zijn ook niet werkloos volgens de gemanipuleerde statistieken. 400.000 mensen zijn langer dan 1 jaar onafgebroken ziek en minstens de helft zijn mensen die zich verstoppen voor de werkloosheid omdat zij niet meer meekunnen. Indien zij zich terug aanmelden worden zij ontslagen. Tienduizenden jongeren krijgen geen wachtuitkering meer of verliezen snel hun werkloosheidsuitkering omdat zij geen lange ononderbroken werkperiodes hebben. Het aantal leefloners blijft stijgen ...

De tewerkstelling van jongeren was nog nooit zo laag als we de cijfers van de voorbije vijftien jaar bekijken. De tewerkstellingsgraad bij jongeren heeft bijzonder zwaar geleden onder het regeringsbeleid om de loopbanen te verlengen. Vooral voor Wallonië zijn de cijfers erg slecht. Daar is de tewerkstellingsgraad van jongeren de voorbije vijf jaar met meer dan 30% gedaald.

Met een economische groei van 1.4% (volgens de N-VA 1.6%), dit zijn de laagste groeicijfers van alle ontwikkelde landen, kan je NOOIT werkgelegenheid in de privé scheppen, NOOIT!!!!

De jobs die vandaag vrijkomen zijn jobs die vrijkomen omdat er nu een ware tsunami aan gepensioneerden is. Doch lang niet alle gepensioneerden worden vervangen!
De "nieuwe" jobs zijn meestal :
tijdelijk
deeltijds
slecht betaalt
uiterst flexibel.
Ook belangrijk : nog steeds 40% vd jobs zijn AMBTENARENjobs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men noemt dit precaire jobs die de levensstandaard voor de betrokkenen niet verbeteren en die niets bijdragen aan de sociale zekerheidskassen.
De facto gaat het om jobs die vroeger als bijbaantje beschouwd werden maar waar mensen nu van moeten leven. Gevolg is dat steeds meer werkenden onder de armoedegrens komen.
Snapie, Willy?
Laatst gewijzigd door dejules op 31 mei 2017, 12:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2017, 11:59

Sof, een ambtenaar voert altijd uit wat de regering beslist.
Laatst gewijzigd door Wil. op 31 mei 2017, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

31 mei 2017, 12:01

Fokke schreef:Will zou toch moeten weten dat die schulden uit het verleden er vanzelf zijn gekomen en dat die ook vanzelf zijn weggegaan! :lol:
Willy en zijn vrienden hebben van hun geboorte tot hun dood aan de staatsuier gehangen.Maw, zij zijn deel vh probleem!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2017, 12:16

dejules schreef:
De tewerkstellingsgraad is sedert 1997 onveranderd gebleven. Ze schommelt rond de 60 à 62%.
Niet in Vlaanderen: 72% en dat is hoger dan het Europees gemiddelde. Ik heb de cijfers vorige week nog gepubliceerd.
In deze periode verloren meer dan 150.000 mensen in de industriële sector hun job (gisteren was de voorlaatste golf ontslagen bij Cater Pilar een feit nl 900 mensen). Sedert 1997 en nu werd het verlies aan jobs in de privé (dus niet enkel de industrie!) gecompenseerd : de overheid heeft in deze periode bijna 500.000 mensen aangeworven in de ambtenarij en gesubsidieerde jobs.
Kun je dat nu ook bewijzen? Je gooit alsmaar met (verkeerde) cijfers. Jouw gegevens zijn zo goed als nooit correct. Je hebt al de hoogste graad van onbetrouwbaarheid verworven in dit verband.
De tewerkstelling van jongeren was nog nooit zo laag als we de cijfers van de voorbije vijftien jaar bekijken. De tewerkstellingsgraad bij jongeren heeft bijzonder zwaar geleden onder het regeringsbeleid om de loopbanen te verlengen. Vooral voor Wallonië zijn de cijfers erg slecht. Daar is de tewerkstellingsgraad van jongeren de voorbije vijf jaar met meer dan 30% gedaald.
Feiten, aub.
Met een economische groei van 1.4% (volgens de N-VA 1.6%), dit zijn de laagste groeicijfers van alle ontwikkelde landen, kan je NOOIT werkgelegenheid in de privé scheppen, NOOIT!!!!
Gebrek aan wiskundige kennis. Een bedrijf met een omzet van 1 miljoen bereikt met een 1,4% groei na 50 jaar een omzet van 2 miljoen. Wanneer dat zich voordoet op nationaal vlak, dan zijn er véél meer mensen nodig om die omzet te genereren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

31 mei 2017, 12:18

Wil. schreef:Niet in Vlaanderen: 72% en dat is hoger dan het Europees gemiddelde. Ik heb de cijfers vorige week nog gepubliceerd.
Dan moet Bourgeois maar een aanvraag indienen om Vlaanderen toe te laten tot de G7.
Willy, indien U met de laagste economische groei vd ontwikkelde landen werkgelegenheid in de privé kunt scheppen verdienen jij en uw N-VA-zooi de Nobelprijs voor economie!
Ice

31 mei 2017, 14:13

dejules schreef: De tewerkstellingsgraad is sedert 1997 onveranderd gebleven. Ze schommelt rond de 60 à 62%.

In deze periode verloren meer dan 150.000 mensen in de industriële sector hun job (gisteren was de voorlaatste golf ontslagen bij Cater Pilar een feit nl 900 mensen).

Sedert 1997 en nu werd het verlies aan jobs in de privé (dus niet enkel de industrie!) gecompenseerd : de overheid heeft in deze periode bijna 500.000 mensen aangeworven in de ambtenarij en gesubsidieerde jobs.

Tienduizenden mensen zitten nog in hun vooropzeg en zijn officieel niet werkloos! Anderen mogen met behoud van 40%-60% van hun loon nog 10 jaar thuis wachten op hun pensioenleeftijd en zijn ook niet werkloos volgens de gemanipuleerde statistieken. 400.000 mensen zijn langer dan 1 jaar onafgebroken ziek en minstens de helft zijn mensen die zich verstoppen voor de werkloosheid omdat zij niet meer meekunnen. Indien zij zich terug aanmelden worden zij ontslagen. Tienduizenden jongeren krijgen geen wachtuitkering meer of verliezen snel hun werkloosheidsuitkering omdat zij geen lange ononderbroken werkperiodes hebben. Het aantal leefloners blijft stijgen ...

De tewerkstelling van jongeren was nog nooit zo laag als we de cijfers van de voorbije vijftien jaar bekijken. De tewerkstellingsgraad bij jongeren heeft bijzonder zwaar geleden onder het regeringsbeleid om de loopbanen te verlengen. Vooral voor Wallonië zijn de cijfers erg slecht. Daar is de tewerkstellingsgraad van jongeren de voorbije vijf jaar met meer dan 30% gedaald.

Met een economische groei van 1.4% (volgens de N-VA 1.6%), dit zijn de laagste groeicijfers van alle ontwikkelde landen, kan je NOOIT werkgelegenheid in de privé scheppen, NOOIT!!!!

De jobs die vandaag vrijkomen zijn jobs die vrijkomen omdat er nu een ware tsunami aan gepensioneerden is. Doch lang niet alle gepensioneerden worden vervangen!
De "nieuwe" jobs zijn meestal :
tijdelijk
deeltijds
slecht betaalt
uiterst flexibel.
Ook belangrijk : nog steeds 40% vd jobs zijn AMBTENARENjobs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men noemt dit precaire jobs die de levensstandaard voor de betrokkenen niet verbeteren en die niets bijdragen aan de sociale zekerheidskassen.
De facto gaat het om jobs die vroeger als bijbaantje beschouwd werden maar waar mensen nu van moeten leven. Gevolg is dat steeds meer werkenden onder de armoedegrens komen.
Snapie, Willy?
Parels voor de zwijnen, dejules want Wil weet maar ál te goed dat het klopt!
Tegen beter weten in blijven liegen, in de hoop twijfel en verdeeldheid te kunnen zaaien...ook de ziekte van de politiek.

Ontkennen dat de armoede stijgt door opzettelijke ingrepen van de politiek grenst aan het misdadige. Maar zoals nog gezegd: egoïsten die het (nog) goed hebben, zijn genadeloos voor wie minder heeft en nog verder beroofd wordt....ze keuren zelfs deze legale roof en verarming goed.
Tot....ze aan hún vel gaan, dan schreeuwen ze het hardst van allemaal...

Wil, kijk eerst maar eens in eigen boezem wat betreft beledigingen:
Julio, dit wordt pathologisch. Ik weet niet of er nog pilletjes zijn met een voldoende straffe uitwerking om dit nog terug op het spoor te krijgen. Je spreekt over liegen zonder dat je de betekenis van het woord kent.
Onderhuids en grover dan een echte leugen te benoemen....
Vraag anders eens aan alleenstaande werkenden hoeveel er kunnen met vakantie gaan?Mét kinderen? Maar dat zal jou een zorg zijn, nietwaar?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mei 2017, 14:24

Over enkele dagen gehoord.
De alleenstaande moeder met kind wist niet wat je allemaal voor voordelen kan aanvragen.
Ga best eens langs de sociale dienst van de ziekenkas bv. en vraag waar je allemaal recht op hebt.
Wie wist toen er nog legerdienst was; dat je zoon tenlaste was en recht had op vakantiegeld als hij net afgestudeerd was?
In de visclub ik en mijn schoonbroer door het toedoen van een directeur van de VDAB die lid was en ik goed kende.En dat ging over tienduizenden franken.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2017, 14:56

Ice schreef: Wil, kijk eerst maar eens in eigen boezem wat betreft beledigingen:
Julio, dit wordt pathologisch. Ik weet niet of er nog pilletjes zijn met een voldoende straffe uitwerking om dit nog terug op het spoor te krijgen. Je spreekt over liegen zonder dat je de betekenis van het woord kent.
Onderhuids en grover dan een echte leugen te benoemen....
Ice, ik heb een universitaire graad in sarcasme en cynisme behaald. Dat is een stijlvorm waarmee men de andere aan het denken zet en/of op zijn nummer zet.

Ik gebruik geen scheldwoorden, ik beledig niet en als dat per allergrootste uitzondering tóch zou gebeuren, dan is mijn met opzet gekozen onderschrift er nog.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mei 2017, 15:14

Uit het nieuws van 13u:

werkloosheid in belgië (7%) op het laagste peil in 6 jaar. (Vlaanderen slechts een goeie 5%)
In de EU is de werkloosheid gedaald naar het laagste peil in 8 jaar: bijna 8%.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

31 mei 2017, 15:26

Wil. schreef: Niet in Vlaanderen: 72% en dat is hoger dan het Europees gemiddelde. Ik heb de cijfers vorige week nog gepubliceerd.
Willy, gij kent niet eens het verschil tussen tewerkstellingsgraad en werkzaamheidsgraad.