Ban de islam uit het Westen
-
Gast
En als gij alle protestanten in de minderheid nu eens gaat bekeren tot het katholicismeWil. schreef:....
Als Noord-Ierland bij het huidige Ierland zou gevoegd worden, dan wordt die protestantse meerderheid in één klap een kleine minderheid binnen de nieuwe groep en zijn ze hun machtspositie kwijt.
Daarover gaat het conflict. Het gaat om politieke macht die men niet wil afgeven. Het is enkel een toevalligheid dat daar tegelijk een godsdienstige breuklijn mee samenvalt, maar die speelt in de praktijk geen rol.
....
Ik zou misschien ook kunnen voorstellen dat ge de moslims hier gaat bekeren. :lol: En wat denkt ge van de evangelische kerken van Syriers , Irakezen ( kopten ) die hier ten lande uit de grond rijzen ? Afvallige katholieken ? En zijn die "geintegreerd" ?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Omdat het de paasperiode is en omdat zeer weinig mensen dit weten...
Tijdens WOII werden duizenden joden gered door ...islamitische Albanezen.
http://historianet.nl/oorlog/tweede-wer ... nden-joden
https://www.trouw.nl/home/gasten-besche ... ~a618b1d4/
http://www.yadvashem.org/yv/fr/expositi ... /index.asp
-
Ice
Gisteren op canvas de reportage niet gezien over het bloedbad van Loughinisland waarbij zes doden vielen die in een pub naar de voetbalmatch Italië - Ierland zaten te kijken? 18 juni 1994....The Spirit of Flanders schreef:En als gij alle protestanten in de minderheid nu eens gaat bekeren tot het katholicismeWil. schreef:....
Als Noord-Ierland bij het huidige Ierland zou gevoegd worden, dan wordt die protestantse meerderheid in één klap een kleine minderheid binnen de nieuwe groep en zijn ze hun machtspositie kwijt.
Daarover gaat het conflict. Het gaat om politieke macht die men niet wil afgeven. Het is enkel een toevalligheid dat daar tegelijk een godsdienstige breuklijn mee samenvalt, maar die speelt in de praktijk geen rol.
...., wordt dan het probleem niet opgelost ? Die kunnen dan toch nog in de politiek van een verendigd Ierland stappen ?
Ik zou misschien ook kunnen voorstellen dat ge de moslims hier gaat bekeren. :lol: En wat denkt ge van de evangelische kerken van Syriers , Irakezen ( kopten ) die hier ten lande uit de grond rijzen ? Afvallige katholieken ? En zijn die "geintegreerd" ?
Wat bleek?
Dat de britse regering achter deze aanslag zat, zij zorgde voor bewapening in 1987 van de UVF, protestantse loyalisten, de moordenaars, waarvan eentje informant was van de veiligheidsdiensten, de special branch.
Verdachten werden opgepakt en weer vrijgelaten en nooit werd iemand aangeklaagd voor deze moorden, zelfs niet na een geschreven bekentenis van de vrouw van een van de moordenaars...zij werd ook niet aangeklaagd voor medeplichtigheid/samenzwering aan deze terroristische daad.
Bewijzen werden vernietigd, zo werd de vluchtwagen geperst, verhoren van verdachten verdwenen etc....duidelijk een geval van doofpot.
In 2016 ontrafelde een journalist het hele politieke spel waarbij de conclusie van het rapport van de politie ombudsman mcGuire was dat de britse staat aansprakelijk was voor deze massamoord door oa sabotage van het onderzoek door informanten bij de politie, collusie geheten.
De britten waren misnoegd dat IRA kopstuk een visum kreeg van president clinton en een poging zou worden gedaan om in N-Ierland vrede te brengen, om Ierland te verenigen...dat mocht niet gebeuren want dan zouden de britten hun greep op N-Ierland verliezen dus werden zes mensen afgeslacht om een vredesproces te verhinderen.
Tot op vandaag werd niemand veroordeeld voor deze slachting en leven de moordenaars tussen de nabestaanden.
Een duidelijke, politieke oorlog dus waarbij katholieken en protestanten tegen elkaar worden uitgespeeld zodat de britten de macht kunnen behouden en Ierland verdeeld houden.
-
Gast
Heb de uitzending ook bekeken , en wat is het uiteindelijke resultaat ?
- De wapens zwijgen en de katholieken zijn politiek actief of zitten mee in de regering van Noord Ierland
- Noord Ierland is nog steeds niet verenigd met het katholieke Ierland.
Een typisch voorbeeld van "zinloos geweld" dus , dat door toedoen van slechts een paar verstandige zielen tot een einde kwam..... Eén man kan een natie of een bevolking doen bloeien of vernietigen....zelfs alle "democratie" ten spijt. ( Trump , Osama Bin Laden , Hitler , B. De Wever
)
- De wapens zwijgen en de katholieken zijn politiek actief of zitten mee in de regering van Noord Ierland
- Noord Ierland is nog steeds niet verenigd met het katholieke Ierland.
Een typisch voorbeeld van "zinloos geweld" dus , dat door toedoen van slechts een paar verstandige zielen tot een einde kwam..... Eén man kan een natie of een bevolking doen bloeien of vernietigen....zelfs alle "democratie" ten spijt. ( Trump , Osama Bin Laden , Hitler , B. De Wever
-
Ice
Ah...paasperiode?frits1955 schreef:Omdat het de paasperiode is en omdat zeer weinig mensen dit weten...
Om moslims op te hemelen voor het redden van Joden?
Yep, intussen heulde de grootmoefti met hitler....en richtte de grootmoefti SS-bataljons op van moslims om hitler te helpen Joden te vermoorden.
Je hebt vast weer overal goede en slechte mensen tussen, zeker?Het extremistische gedachtengoed van de grootmoefti en zijn Arabische geestverwanten, waarin traditioneel islamitisch antisemitisme wordt gecombineerd met nazisme, is in de gehele islamitische wereld van blijvende invloed geweest.
Waarschijnlijk is er geen plek ter wereld waarin antisemitisme zo algemeen aanvaard en normbepalend is als de islamitische wereld.
De grootmoefti publiceerde een manifest voor alle moslims ter wereld waarin hij waarschuwde tegen het jodendom.
Het is een bloemlezing van alle anti-Joodse argumenten die je in de islamitische bronnen kunt vinden en het wordt afgesloten met een oproep van de grootmoefti dat de moslims vooral niet moeten rusten voordat hun landen vrij zijn van de Joden.
Die raad is duidelijk ter harte genomen want van de ooit omvangrijke Joodse gemeenschappen in de Islamitische wereld is bijna niets meer over.
In 1938 is de tekst in het Duits vertaald en van aanvullend commentaar voorzien onder de titel Islam, Judentum und Bolschewismus.
Tijdens de Tweede Wereldoorlog zou deze oproep verplichte kost worden voor de rekruten van het door de grootmoefti opgerichte SS-bataljon van moslims.
Tot op de dag van vandaag is het pamflet de inspiratiebron voor antisemitische retoriek in de Arabische wereld.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
frits1955 schreef:Omdat het de paasperiode is en omdat zeer weinig mensen dit weten... Tijdens WOII werden duizenden joden gered door ...islamitische Albanezen.
http://www.yadvashem.org/yv/fr/expositi ... /index.asp[/quote]
Enkele opmerkingen:
Interessant om weten. Ik was hiervan niet op de hoogte. Besa blijkt een cultureel gegeven te zijn. Geen godsdienstig kenmerk. Besa - je gegeven woord houden - bestaat al van vóór de Ottomaanse, dwz islamitische, periode. Wiki: Besa has been an integral part of the Albanians, noted since the "Ballad of Konstandin", a song sung by Albanians in the Balkans and Arberesh of Italy, who left the country before because of the Ottoman Empire
Dit komt vanzelfsprekend helemaal overeen met wat we uit de evolutiepsychologie weten. Mensen die in groepen samenleven moeten kunnen vertrouwen op elkaars loyauteit, anders overleven ze niet als ze geconfronteerd worden met vijanden (mens of dier).
Maar... dit gebeurde in Albanië in weerwil van de islamitische leer. Die stelt immers dat men zijn woord mag breken als men een beter aanbod ziet voorbijkomen.
Dit gebeurde daar ook hoewel het regelrecht inging tegen de koran. Die zegt immers dat de joden (en ook christenen) de vuigste der schepselen zijn. Erger dan beesten.
S8: 55 Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij, die (de waarheid) verwerpen erger dan beesten want zij willen niet geloven.
Gisteren schreef ik nog dat christenen massaal het verbod tot gebruik van klassieke contraceptieve middelen naast zich leggen, hoewel de christelijke wetten dit heel duidelijk stellen.
Het gedrag van mensen is niet hetzelfde als de duidelijk opgelegde regels. Wanneer deze regels ingaan tegen menselijke waardigheid ('ze zijn erger dan beesten') dan moeten wij dat durven verwerpen. Als de aanhangers van die leer daar zélf geen afstand van nemen, dan moeten wij hen dat duidelijk maken.
Laatst gewijzigd door Wil. op 02 apr 2018, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ja, het is inderdaad een zeer oud cultureel gegeven. Ik probeer maar duidelijk te maken aan sommigen dat een godsdienst - hoe ideologisch zwaar beladen die ook mag zijn - ook maar één dimensie is van een mens - de meeste wit-zwart denkers hier slagen er niet in om die twee van elkaar los te koppelen.
-
(mijn vorige posting is nog behoorlijk aangepast)
Bij een flink aantal moslims is die ene dimensie allesoverheersend. Ze zonderen zich af van de rest van de maatschappij en proberen te leven zoals de profeet zelf deed.
Bij een aantal nazi's was er ook maar één dimensie die overheerste. Ook daar bestonden 'Schindlers' die ingingen tegen de 'leer' . Het eigenaardige is dat we - de beschaafde mensheid - in groep hebben afstand genomen van die ideeën en die ook openlijk als tegen-menselijk hebben aangeklaagd.
Met de ideeën die in de koran staan, weigeren we dat te doen. Waarom?
Bij een flink aantal moslims is die ene dimensie allesoverheersend. Ze zonderen zich af van de rest van de maatschappij en proberen te leven zoals de profeet zelf deed.
Bij een aantal nazi's was er ook maar één dimensie die overheerste. Ook daar bestonden 'Schindlers' die ingingen tegen de 'leer' . Het eigenaardige is dat we - de beschaafde mensheid - in groep hebben afstand genomen van die ideeën en die ook openlijk als tegen-menselijk hebben aangeklaagd.
Met de ideeën die in de koran staan, weigeren we dat te doen. Waarom?

Gast
Zitten er bij de NV(A) ( en met afwijkende ideeën , het VB ) ook personen die ingaan tegen de "leer" ?Wil. schreef:....
...
-
De leider van een islamitisch cultureel centrum in een stad in Italië, zou dat een vertrouwenswaardig persoon zijn, denk je?
Wel, in Foggia is Abdel Rahan Bdel Mohy Eldin Mostafa Omer - Italiaan met roots in Egypte - in afzondering geplaatst. Deze man riep zijn studenten op de volgende wijze op tot de gewapende jihad:
"Ik nodig jullie uit om te vechten tegen de ongelovigen. Hak hun hoofd af met het zwaard. Blaas hen op met uw bommengordels. Het is noodzakelijk om de schedels van de ongelovigen te kraken en hun bloed te drinken om de overwinning te behalen."
Daarnaast was hij ook actief op Whatsapp. Daar stuurde hij video's waarin de studenten werd verteld "dat het de plicht was om kerken te vernielen en ze tot moskeeën om te vormen. Italië is een doelwit van terroristische actie"
Bron
Ik leg Soera 9 vers 5 er even naast:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakat betalen, laat hun weg dan vrij.
Er wordt wel eens gezegd dat we 'respect moeten hebben voor de godsdienst van iemand' . Waarom zou dat moeten als die godsdienst anti-menselijk is?
Wel, in Foggia is Abdel Rahan Bdel Mohy Eldin Mostafa Omer - Italiaan met roots in Egypte - in afzondering geplaatst. Deze man riep zijn studenten op de volgende wijze op tot de gewapende jihad:
"Ik nodig jullie uit om te vechten tegen de ongelovigen. Hak hun hoofd af met het zwaard. Blaas hen op met uw bommengordels. Het is noodzakelijk om de schedels van de ongelovigen te kraken en hun bloed te drinken om de overwinning te behalen."
Daarnaast was hij ook actief op Whatsapp. Daar stuurde hij video's waarin de studenten werd verteld "dat het de plicht was om kerken te vernielen en ze tot moskeeën om te vormen. Italië is een doelwit van terroristische actie"
Bron
Ik leg Soera 9 vers 5 er even naast:
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakat betalen, laat hun weg dan vrij.
Er wordt wel eens gezegd dat we 'respect moeten hebben voor de godsdienst van iemand' . Waarom zou dat moeten als die godsdienst anti-menselijk is?

Gisteren heb ik nog vermeld dat Twitter morele keuzes maakt voor de andere twitteraars en volgers. Zo werd Tommy Robinson gebannen van het platform.
Google maakt ook keuzes. Tijdens de ramadan past Google de homepage aan, zoals gedaan wordt ter gelegenheid van tal van evenementen die over de ganse wereld worden gevolgd (Nieuwjaar bv., paralympics enz.)
Voor Pasen, toch een wereldwijd erkend feest voor christenen gebeurt dat niet.
Ramadan:

Pasen:

Waarschijnlijk gewoon domweg vergeten.
Google maakt ook keuzes. Tijdens de ramadan past Google de homepage aan, zoals gedaan wordt ter gelegenheid van tal van evenementen die over de ganse wereld worden gevolgd (Nieuwjaar bv., paralympics enz.)
Ramadan:

Pasen:

Waarschijnlijk gewoon domweg vergeten.

Gast
Saoudie Arabie sponsert misschien Google en het Vaticaan nietWil. schreef:...
.
-
""Gisteren heb ik nog vermeld dat Twitter morele keuzes maakt voor de andere twitteraars en volgers. "
Twitter, FB, Google...zijn privébedrijven die een eigen policy hebben en die mensen/berichten mogen verwijderen als zij dat noodzakelijk vinden. Dat is ook op dit forum het geval. Dit soort organisaties hebben het recht dat te doen ook al lijkt dat soms onrechtvaardig. Gebruikers hebben geen enkele macht over deze organisaties. Ongeveer dagelijks maakt FB zich wereldwijd belachelijk door het censureren van een blote borst op bv. een eeuwenoud schilderij.Doe er maar eens wat aan...
Door de massale beschuldigingen van het verspreiden van fake news via social media zijn die media wat voorzichtiger aan het worden - de recente onthullingen rond de datadiefstal van Cambridge Analytica en het gebruik van die data in de verkiezingscampagne van Trump en een soortgelijke actie ivm de Brexit werken die censuur allemaal in de hand. Het internet is vrij en toch ook weer niet.
Twitter, FB, Google...zijn privébedrijven die een eigen policy hebben en die mensen/berichten mogen verwijderen als zij dat noodzakelijk vinden. Dat is ook op dit forum het geval. Dit soort organisaties hebben het recht dat te doen ook al lijkt dat soms onrechtvaardig. Gebruikers hebben geen enkele macht over deze organisaties. Ongeveer dagelijks maakt FB zich wereldwijd belachelijk door het censureren van een blote borst op bv. een eeuwenoud schilderij.Doe er maar eens wat aan...
Door de massale beschuldigingen van het verspreiden van fake news via social media zijn die media wat voorzichtiger aan het worden - de recente onthullingen rond de datadiefstal van Cambridge Analytica en het gebruik van die data in de verkiezingscampagne van Trump en een soortgelijke actie ivm de Brexit werken die censuur allemaal in de hand. Het internet is vrij en toch ook weer niet.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik hoop dat het fake nieuws is anders gaat de Franken een probleem hebben,of is er bij de broer van... nen hoek af.van het verspreiden van fake news via social media zijn die media wat voorzichtiger aan het worden
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180329_03436887
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Gast
Gaan "ze" nu ook al op den Bruno beginnen kakken ? De titel van dat artikel is te "simpel" om ooit door Bruno uitgesproken te zijn geweest. Hoe zou je trouwens een IS strijder "in gevaar" kunnen terughalen ? Gaat Vranckx eventjes roepen "niet schieten op die Belgische IS strijder , hij mag met mij mee naar huis" Komaan zeg !tokkio schreef:Ik hoop dat het fake nieuws is anders gaat de Franken een probleem hebben,of is er bij de broer van... nen hoek af.van het verspreiden van fake news via social media zijn die media wat voorzichtiger aan het worden
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180329_03436887