Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In Bahrein vormen de sjiieten wel de meerderheid van de bevolking: 58%Hobo schreef: ↑09 sep 2022, 10:06VERDRAAGZAAM naast elkaar leven kan ook.
Zoals een actua programma recent op TV toonde.
Nl. in Bahrein vlakbij Saoudië Arabië waarmee het verbonden is via een brug.
Meerdere religieën leven er tolerant en vredig naast elkaar.
Ps.: Enkel met Sjiieten is er herrie.
Die leunen aan bij de Ayatholla's in Iran.
Samen met de 24% soennieten maken ze 82% uit van de populatie. En die twee kunnen elkaar al niet luchten. Dat is al eeuwen zo en het zal zo blijven.
De andere groepen - christenen, boeddhisten, hindoes en een paar joden - weten hoe ze onderling verdraagzaam kunnen samenleven. Het probleem zit bij de moslims.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Michigan Town nodigt islamistische antisemiet uit voor 'diversiteitsdiner'
Een stad in Michigan heeft een islamist uitgenodigd die heeft verklaard dat homoseksuelen vervloekt zijn en dat joden "de toorn van Allah op de hals hebben gehaald" om later deze week te spreken tijdens een "diversiteitsdiner".
Dawud Walid heeft een goed gedocumenteerde geschiedenis van het promoten van antisemitisme en islamistisch extremisme. Zijn uitnodiging voor een diner om de diversiteit te promoten is opmerkelijk gezien zijn advies aan moslims die werken als diversiteitsfunctionaris bij openbare instellingen. Hij heeft hen aangespoord om zich aan islamitische praktijken te houden, zelfs als ze daarmee het beleid van hun werkgevers negeren.
Een stad in Michigan heeft een islamist uitgenodigd die heeft verklaard dat homoseksuelen vervloekt zijn en dat joden "de toorn van Allah op de hals hebben gehaald" om later deze week te spreken tijdens een "diversiteitsdiner".
Dawud Walid heeft een goed gedocumenteerde geschiedenis van het promoten van antisemitisme en islamistisch extremisme. Zijn uitnodiging voor een diner om de diversiteit te promoten is opmerkelijk gezien zijn advies aan moslims die werken als diversiteitsfunctionaris bij openbare instellingen. Hij heeft hen aangespoord om zich aan islamitische praktijken te houden, zelfs als ze daarmee het beleid van hun werkgevers negeren.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Mogelijk beleven wij Westerlingen, het begin van het einde van de islamitische opgang. Onze overstap van fossiele brandstoffen naar duurzame energiebronnen, zou er wel eens kunnen voor zorgen dat de funderingen onder het jihadisme worden opgepompt en gerecycleerd tot H2O !
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
De overstap naar het massaal ge- en verbruiken van fossiele brandstoffen heeft zijn aanvang genomen samen met de industriële revolutie.
Het jihadisme was toen reeds 1200 jaar aan de gang. Ook na het fossiele tijdperk zal de nobele strijd voor Allah zijn verdorven geschiedenis blijven verderzetten.
Het jihadisme was toen reeds 1200 jaar aan de gang. Ook na het fossiele tijdperk zal de nobele strijd voor Allah zijn verdorven geschiedenis blijven verderzetten.

Zelfs Jihadisten kunnen met lege zakken enkel gebakken lucht verkopen, de financiering (Opec en C°) van hun "bedrijf" zou dan sterk verdund of onbestaande worden, en voor "niets" doet "niemand" wat.Wil. schreef: ↑17 sep 2022, 15:30De overstap naar het massaal ge- en verbruiken van fossiele brandstoffen heeft zijn aanvang genomen samen met de industriële revolutie.
-
Een Syriër die pas Oostenrijk binnengekomen is, wordt door de politie door de procedure geloodst die samengaat met de aanvraag tot asiel: vingerafdrukken en foto's van het gezicht.
Dat lukt echter niet. De Syriër maakt bezwaar en begrijpt niet waarom men zijn vingerafdrukken wil. Hij gaat echter helemaal door het lint wanneer zijn gesluierde vrouw haar hijab moet afleggen. De wildeman gaat de politiemensen te lijf en bijt hen in de handen.
De vrouwelijke rechter die de zaak behandelt, volgt de redenering van de man: hij ervoer een 'culturele schok' en ziet nu in dat hij zich verkeerd heeft gedragen. De rechter geeft hem een voorwaardelijke straf en ze wenst hem nog 'het beste'. Zo gaat dat tegenwoordig in Oostenrijk.
Dat lukt echter niet. De Syriër maakt bezwaar en begrijpt niet waarom men zijn vingerafdrukken wil. Hij gaat echter helemaal door het lint wanneer zijn gesluierde vrouw haar hijab moet afleggen. De wildeman gaat de politiemensen te lijf en bijt hen in de handen.
De vrouwelijke rechter die de zaak behandelt, volgt de redenering van de man: hij ervoer een 'culturele schok' en ziet nu in dat hij zich verkeerd heeft gedragen. De rechter geeft hem een voorwaardelijke straf en ze wenst hem nog 'het beste'. Zo gaat dat tegenwoordig in Oostenrijk.

Oog om oog, tand om tand, zit nog steeds niet in onze rechtspraak. De rechter hoeft het afgekeurde gedrag van die man toch niet over te nemen ?Wil. schreef: ↑19 sep 2022, 22:52Een Syriër die pas Oostenrijk binnengekomen is, wordt door de politie door de procedure geloodst die samengaat met de aanvraag tot asiel: vingerafdrukken en foto's van het gezicht.
-
Wanneer agenten worden verwond door iemand die onze spelregels niet wil aanvaarden, dan moet daarop een 'terechtwijzing' volgen die in verhouding staat tot het misdrijf. Dat heet dan gerechtigheid doen geschieden.
Die agenten staan daar in naam van de rechtstaat. Die man valt de rechtstaat aan.
We hoeven hem niet te bijten, maar hij moet de spreekwoordelijke bijtkracht van het gerecht wel degelijk voelen. Dat is niet gebeurd. De rechter gaf hem een schouderklopje. Niet meer doen, hé, en voor de rest: 'het beste, makker.'
Die agenten staan daar in naam van de rechtstaat. Die man valt de rechtstaat aan.
We hoeven hem niet te bijten, maar hij moet de spreekwoordelijke bijtkracht van het gerecht wel degelijk voelen. Dat is niet gebeurd. De rechter gaf hem een schouderklopje. Niet meer doen, hé, en voor de rest: 'het beste, makker.'

In India is het al een hele tijd onrustig. Er zijn geregeld gewelddadige opstootjes tussen moslims en hindoes. Dat verplaatst zich nu naar Engeland.
Terwijl we allemaal sliepen, vielen moslims in Birmingham een andere hindoetempel aan, beklommen de tempel terwijl ze "Allah Hu Akbar" schreeuwden. Ze hielden de hele hindoe-buurt gegijzeld. Deze bijeenkomst van moslims om hindoes een lesje te leren werd goed geadverteerd, maar de Britse politie deed niets om te stoppen.
Terwijl we allemaal sliepen, vielen moslims in Birmingham een andere hindoetempel aan, beklommen de tempel terwijl ze "Allah Hu Akbar" schreeuwden. Ze hielden de hele hindoe-buurt gegijzeld. Deze bijeenkomst van moslims om hindoes een lesje te leren werd goed geadverteerd, maar de Britse politie deed niets om te stoppen.

En nog een bericht dat aangeeft dat het niet botert tussen moslims en de rest:
in Parijs was een klas op schooluitstap. Eén van de meisjes zette haar hoofddoek op, maar dat is niet toegelaten volgens de schoolregels. Een lerares sprak haar daarop aan. Onmiddellijk volgde een telefoontje naar de broer van de moslima en die zei: "Je vais venir te défoncer, tu vas voir ce qu’il va t’arriver, j’arrive. "
( ik ga je komen aanpakken/afmaken, je gaat zien wat er met je gaat gebeuren, ik kom eraan).
De 'vrouwenbeschermer' daagde inderdaad op aan de school en werd opgepakt door de politie. Twee dagen later werd hij vrijgelaten en zal nog voor de rechter moeten verschijnen.
in Parijs was een klas op schooluitstap. Eén van de meisjes zette haar hoofddoek op, maar dat is niet toegelaten volgens de schoolregels. Een lerares sprak haar daarop aan. Onmiddellijk volgde een telefoontje naar de broer van de moslima en die zei: "Je vais venir te défoncer, tu vas voir ce qu’il va t’arriver, j’arrive. "
( ik ga je komen aanpakken/afmaken, je gaat zien wat er met je gaat gebeuren, ik kom eraan).
De 'vrouwenbeschermer' daagde inderdaad op aan de school en werd opgepakt door de politie. Twee dagen later werd hij vrijgelaten en zal nog voor de rechter moeten verschijnen.

Zijn moslimmannen misschien een andere mensensoort? Kan het zijn dat het geloof in een bovennatuurlijke wet, een mens zodanig verandert dat hij (meestal niet zij) zich heel agressief en fanatiek gaat gedragen tegenover alle andersdenkenden ?
Godsdienstoorlogen zijn blijkbaar van alle tijden en van alle strekkingen. Worden die moslims misschien met speciale genen geboren ? In dit geval had Marx het dan toch verkeerd gezien met zijn stelling over "opium en godsdienst."
Godsdienstoorlogen zijn blijkbaar van alle tijden en van alle strekkingen. Worden die moslims misschien met speciale genen geboren ? In dit geval had Marx het dan toch verkeerd gezien met zijn stelling over "opium en godsdienst."
-
Dat kan, maar het is niet (meer) het geval met alle geloofsovertuigingen. Er is er maar één die élke andere levensvisie wil bestraffen, of beter moet bevechten en bestraffen en dit bij goddelijk edict.
Er is bij mijn weten maar één godsdienst die de gulden regel niet erkent.
De genen zijn niet speciaal, maar als je een kind vanaf de eerste minuut begint te indoctrineren, dan krijg je na 20 jaar wat in Parijs te zien was.Godsdienstoorlogen zijn blijkbaar van alle tijden en van alle strekkingen. Worden die moslims misschien met speciale genen geboren ? In dit geval had Marx het dan toch verkeerd gezien met zijn stelling over "opium en godsdienst."

Dat het protest in Iran vooral van vrouwen zelf komt is toch heel positief te noemen. Hopelijk werkt het voorbeeld aanstekelig en is dit het begin van het einde van het "'systeem"; ook in Rusland komen vooral vrouwen protesteren tegen de onzinnige oorlog in Oekraïne. (Misschien wel selectief gekozen voorbeelden in het VRT nieuws)
-
Iemand met heel veel kennis van de religie van de vrede, spoort moslimvrouwen aan om hun kinderen de haat tegen Groot Brittannië in te lepelen zoals moeders hun kind met borstvoeding groot brengen. Dat land is namelijk de bron van 'alle crisissen in de wereld', volgens deze geleerde. Hij heeft vast het Palestijns probleem in gedachten maar hij verwijst ook naar de middeleeuwen en recentere tijden.
Zelfs slavernij is in de wereld gebracht door de Britten volgens Issam Amira. Hij heeft nooit over de Romeinen gehoord, vermoed ik, en is zeker ook Mohammed zelf vergeten die slaven kocht en verkocht.
Zelfs slavernij is in de wereld gebracht door de Britten volgens Issam Amira. Hij heeft nooit over de Romeinen gehoord, vermoed ik, en is zeker ook Mohammed zelf vergeten die slaven kocht en verkocht.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.