Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates

20 okt 2022, 10:53

sibarita schreef:
19 okt 2022, 23:20
frits1955 schreef:
19 okt 2022, 14:56
Daar daar - nog een spijker op laag water!
Wat een kinderlijk gezemel over woordjes .
Inderdaad , maar in Leuven toch belangrijk genoeg om het schepencollege bijeen te roepen en wie weet urenlang te discuteren !
In Leuven blijft, in tegenstelling tot veel andere steden, de kerstmarkt in elk geval gehouden. Dit geeft aan dat men met de lichtmaatregel niet specifiek het kerstgebeuren wil "uitwissen". Trouwens wie nog echt gelooft in de geboorte van het Roomse geloof, heeft al die poespas niet nodig. Elk christelijk feest wordt trouwens extra gretig door marketeers "misbruikt" om de kooplust van de mensen op te drijven.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

20 okt 2022, 11:08

Zoals ik eerder al schreef: door hier en daar een zgn. 'kleinigheid' te veranderen, slaag je erin om de kikker heel zachtjes aan de kook te brengen.

Kerstmis of een kerstmarkt afschaffen omdat het woordje 'Kerst' erin voorkomt, zou wel te sterk opvallen, nietwaar? Tenslotte moet de commercie inderdaad blijven draaien.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

20 okt 2022, 11:12

En kerstboom wordt ‘sfeer’boom genoemd, kerststal wordt een ‘sfeer’stal, de Driekoningen worden ‘sfeer’brengers genoemd en ga zo maar door. En bij Pasen komen de ‘sfeer’klokken ‘sfeer’eitjes droppen. :lol:

socrates

20 okt 2022, 11:15

Ondermeer met zijn KUL en zijn tientallen kloosters was Leuven jaren lang een CVP bastion. Ook nu nog is de KUL bewust en gewild katholiek; zouden "echte" gelovigen, zoals een Prof Kerkelijk recht, dit soort vermeend kikkermanoeuver niet doorzien en er hun machtige relatienetwerk niet op af sturen ?

Wil.

01 nov 2022, 16:34

In Milaan is deze muurschildering verschenen vlak tegenover het consulaat van Iran.

Afbeelding

N.a.v. de dood van Mahsa Amini die haar hijab niet correct droeg, hebben veel vrouwen over heel de wereld hun haar openlijk geknipt om te protesteren tegen het islamitisch regime in Iran.

De muurschildering werd al snel overschilderd door de Iraanse bewoners van het consulaat maar kort daarop verscheen ze opnieuw en dit keer met een boze Marge die haar middelvinger opsteekt.

socrates

01 nov 2022, 16:38

Voor fundi's van alle aard is humor het meest gevreesde wapen, een gratis middel dat ook zonder gebruik van fysiek geweld en zonder embargo's, zijn doel kan bereiken. :D :D :D

twistenopdemaan

05 nov 2022, 08:31

Met de regelmaat van een klok worden er kalifaatvrouwen teruggehaald. Voor hoogverraad werd je vroeger streng gestraft en ter dood veroordeeld. En nu word je naar België gehaald en mag je na een gevangenisstrafje hier blijven wonen. Als ik een afstammeling was v/e vroegere hoogverrader zou ik om een schadevergoeding vragen. Ze zijn zó gek in België om dat nog te betalen ook. Mijn moeder zei vroeger altijd: "Er lopen meer gekken buiten dan er binnen zitten"
Spinnst du oder was

Wil.

05 nov 2022, 12:19

Afbeelding

voorn

08 nov 2022, 11:04

Hoe dichter we bij de start van het WK komen.
Hoe meer Quatar islamitische geluiden laten horen.
Nu weer omdat de Quatarverantwoordelijke uithaalt naar de homo's
Blijf daar weg mensen.

socrates

08 nov 2022, 11:33

Hoe is het te verklaren dat voetbal nog belangrijker is dan bv. de parlementsverkiezingen in de VS of de "spediale militaire operatie" in Oekraïne ? Wat is dat mysterieuze ingrediënt in voetbal dat de menselijke waardenschaal overhoop gooit ?

E.T.

08 nov 2022, 11:42

De bal ???

socrates

08 nov 2022, 11:46

E.T. schreef:
08 nov 2022, 11:42
De bal ???
Daar zou enkel lucht inzitten, trouwens bij tal van andere, -minder populaire- vermakelijkheden, worden ook ballen gebruikt :)

frits1955

08 nov 2022, 12:04

Wat is dat mysterieuze ingrediënt in voetbal dat de menselijke waardenschaal overhoop gooit ?
A wild guess :wink: de 7 miljard dollar die de FIFA zal binnenrijven vooral door dat WK?

socrates

08 nov 2022, 16:21

frits1955 schreef:
08 nov 2022, 12:04
Wat is dat mysterieuze ingrediënt in voetbal dat de menselijke waardenschaal overhoop gooit ?
A wild guess :wink: de 7 miljard dollar die de FIFA zal binnenrijven vooral door dat WK?
Komt dat bedrag in de buurt van wat de gemeenschap, aan voetbal in het algemeen, uitgeeft, wegens kosten voor beveiliging, werkonbekwaamheid, materiële schade door vandalisme, hooliganisme enz. Kosten die vooral voorkomen bij de zogenaamde risicowedstrijden ? Hoeveel zal het "ons" kosten om onze hoogwaardigheidsbekleders :D een gunstig plekje op die woestijntribunes te bezorgen.
In de Bijbel wordt verwezen naar de aanbidding van een gouden kalf, in Qatar is dat een gouden "blaas". Heeft de Koran het soms ook over het aanbidden van ersaztgoden ?

frits1955

08 nov 2022, 17:09

De emir van Qattar ligt niet wakker van de Koran. Ze doen daar aan "sportdiplomatie" - het binnenhalen van het WK voetbal, handbal, wielerwedstrijden etc. Bedoeling is enerzijds het toerisme en zakelijke investeringen te bevorderen en anderzijds de aandacht af te leiden van die honderdduizenden vnl. Aziatische werkslaven die in hondse omstandigheden het landje moeten opbouwen.Overigens werd zowel het WK in Rusland(2018) als dit WK in Qattar middels - bewezen - corruptie ( omkopen van FIFAleden)aan beide landen toegewezen. Ach, Koran en andere verhaaltjes spelen helemaal niet mee in dit soort gedoe.