Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Op 16 oktober 2022 publiceerde het officiële YouTube-kanaal van de Canadese Muslim Youth of Victoria een video van een vrijdagpreek, gehouden door de jihadistische islamistische imam Younus Kathrada, waarin hij ontkende dat er zoiets bestaat als radicale islam of evenmin gematigde islam.
Hij voerde aan dat deze termen alleen worden gebruikt door de vijanden van de islam en onwetende en hypocriete mensen. Hij verklaarde dat degenen die geloven dat de islam extreem kan zijn, Allah ervan beschuldigen extreem te zijn en daarom daden van ongeloof hebben begaan.
Volgens Kathrada zijn alle geboden van de islam, inclusief het voeren van de jihad omwille van Allah, gematigde daden.
Jihad zoals we die kennen uit de koran en de authentieke soena van de profeet is - als aan de voorwaarden is voldaan - gematigd en dat is de (gulden) middenweg, aldus de wijze imam.
Hij voerde aan dat deze termen alleen worden gebruikt door de vijanden van de islam en onwetende en hypocriete mensen. Hij verklaarde dat degenen die geloven dat de islam extreem kan zijn, Allah ervan beschuldigen extreem te zijn en daarom daden van ongeloof hebben begaan.
Volgens Kathrada zijn alle geboden van de islam, inclusief het voeren van de jihad omwille van Allah, gematigde daden.
Jihad zoals we die kennen uit de koran en de authentieke soena van de profeet is - als aan de voorwaarden is voldaan - gematigd en dat is de (gulden) middenweg, aldus de wijze imam.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Omdat de mensen die de Islam prediken; de wereld, het hiernamaals en de mensheid, vaak heel anders percipiëren dan niet-molims, kan een welles-nietes spelletje uiteraard enkel uitmonden in een steriel dovemansgesprek. Tenzij een van de "twistende" partijen, de ander helemaal zou "inlijven", kan enkel een algmeen erkende "nieuwe" godheid als scheidsrechter optreden en de latente of acute vijandigheid tussen culturen wegnemen. De kans dat zoiets zou kunnen gebeuren is uiteraard nihil, daardoor zal het latente conflict tussen beide werelden nog lang smeulend voortwoekeren. Wie er voordeel bij haalt en voldoende macht heeft zal wel zorgen dat het vuur op tijd en stond wordt aangepookt.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wie haalt er dan voordeel uit wanneer een Franse leraar het hoofd wordt afgesneden midden op straat?Wie er voordeel bij haalt en voldoende macht heeft zal wel zorgen dat het vuur op tijd en stond wordt aangepookt

-
Ik dacht aan moslimhogepriesters, aan islam dictators, aan alle machthebbers die streven naar bovennatuurlijke machten en bijhorend aanzien. Hogere dan een goddelijke macht kan immers niemand krijgen, maar men kan het Volk wel doen of laten geloven dat, wie de spelregels overtreedt voor eeuwig verdoemd zal zijn. Als religie totaal opgaat in cultuur of vice versa, dan is de macht van de ambtenaren "gods", ten aanzien van het plebs, haast onbeperkt. Terreur kan worden waargenomen als een uiting van macht en als een waarschuwing. Het zal nog wel wat tijd vergen vooraleer alle volkeren zich bewust worden van hun eigen macht en zich gaan organiseren om de ambtenaren, samen met hun opium, te verbannen naar Mars.
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
Hoeveel petrodollars heeft deze corrupte bandiet Infantino gekregen om dit uit te braken.
Trouwens die Infantino is geen haar dan die andere corrupte bandiet Blatter.
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
De fake bullshit is al begonnen in Qatar.
Nepfans voor Engeland.
https://www.youtube.com/watch?v=i1o9NCKq2pE
Nepfans voor Engeland.
https://www.youtube.com/watch?v=i1o9NCKq2pE
-
Dat die Catarezen hun eisen maar wat verder doordrijven, dan wordt deze voetbalhoogmis mogelijk een vonk als een aanzet voor het Westen om zich niet zo gestaag en stelselmatig te laten onderwerpen aan elk autoritair-religieus systeem. Mogelijk kan de vlam van verzet, dat nu nog beperkt blijft tot Iran, als een ontsteker dienen die op termijn alle -al dan niet religieus geînpireerde- autocratische regimes ten val brengt.
-
Mooie wensdroom, maar onze buigzaamheid - vooral achterover - kennende, gaat daar zelfs nog een volle week na het kampioenschap over gepraat worden. Daarna verdwijnt alle ophef in de mist van de tijd.

RyanR - Lid geworden op: 05 mei 2022, 20:10
Wat een gepalaver zeg! Het is toch simpel.. Ga niet naar Qatar. Kijk geen voetbal. Het gaat toch al nergens over. Ik heb als Brabander toch al een hekel aan het Oranje gedoe. Willem van Oranje heeft ons zuiderlingen indertijd verraden. Daarom geen Oranje, Maar Rood-Wit.
-
Voor christenen is Kerstmis een bijzonder feest. In Bethlehem worden christenen de laatste tijd aangevallen door moslims. Het loopt de spuigaten uit: christenen moeten zich verschansen in een kerk. De islamieten bekogelden de kerk met stenen. Enkelen van de mensen in het gebouw raakten gekwetst.
De Palestijnse overheid laat begaan.
De religie van de vrede...
De Palestijnse overheid laat begaan.
De religie van de vrede...

Professor Islamitische Studies aan de Universiteit van Qatar, Dr. Shafi Al-Hajri, heeft geprobeerd 'islamofobe' critici van antwoord te dienen. Die zeggen dat islamitische bekering (dawah) en expansie gepaard gaat met massaal geweld.
Hij verduidelijkte dat oorlog slechts de derde en laatste stap is in het propageren van de islam. In een gesprek met Qatar's Rayyan TV op 25 november zei hij dat de mensen eerst moeten worden 'uitgenodigd' tot de islam. Als ze de ‘uitnodiging’ weigeren, moeten ze worden ‘gevraagd’ om de jizya-beschermingsbelasting te betalen. Als ze zelfs dat weigeren, en alleen dan, moeten ze gewapend bestreden worden.
Maar er is de laatste tijd al genoeg zout in de Qatarese wonden gestrooid. Over dat bestrijden van niet-moslims - gewoon basisstandpunten van de islamideologie - gaan we stilletjes zwijgen, hé?
Hij verduidelijkte dat oorlog slechts de derde en laatste stap is in het propageren van de islam. In een gesprek met Qatar's Rayyan TV op 25 november zei hij dat de mensen eerst moeten worden 'uitgenodigd' tot de islam. Als ze de ‘uitnodiging’ weigeren, moeten ze worden ‘gevraagd’ om de jizya-beschermingsbelasting te betalen. Als ze zelfs dat weigeren, en alleen dan, moeten ze gewapend bestreden worden.
Maar er is de laatste tijd al genoeg zout in de Qatarese wonden gestrooid. Over dat bestrijden van niet-moslims - gewoon basisstandpunten van de islamideologie - gaan we stilletjes zwijgen, hé?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.