Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates

03 dec 2022, 21:19

Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden. Onderstaand beeld is een perfecte illustratie van culturele verschillen die tot wederzijds onbegrip en fricties kunnen leiden.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door socrates op 05 dec 2022, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

voorn

05 dec 2022, 11:55

Het is weer van dat in ons gebouw.
Verhuis in.....Weer niemand die nederlands machtig is.
Leg het dan maar uit hoe die langs de trap op 13de geraken want ladderlift te klein.
En alles te groot voor lift

Wil.

05 dec 2022, 13:33

@Socrates,

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

14 dec 2022, 20:07

Islamitische organisaties in Nederland hebben kritiek geuit op een ontwerpbesluit dat koraninstituten in het land censuur zou opleggen.

De ontwerpresolutie is vorige maand ingediend door de minister van Onderwijs en zou het opleggen van censuur mogelijk maken voor onderwijsinstellingen die niet zijn aangesloten bij het ministerie en niet door het ministerie worden gefinancierd, waaronder instellingen voor het uit het hoofd leren van de koran in moskeeën.

De minister legde uit dat de ontwerpresolutie tot doel heeft "ondemocratische ideeën" in deze instituten te bestrijden.

Islamitische organisaties in Nederland hebben een gerechtelijke klacht ingediend omdat dit een aanval is op de vrijheid van godsdienst.

Ik vind het eigenaardig dat de overheid deze scholen of instellingen wil censureren, terwijl ze wel toelaat dat teksten uit datzelfde boek worden gelezen op officiële bijeenkomsten waar bv. de koning aanwezig is.

Bij ons gaat de koning zoete koekjes eten bij de familie Benhaddou, de imam uit Gent die ook de koran uit het hoofd geleerd heeft. Eerst leest de imam dan een stukje voor uit dat boek waarin ongelovigen en christenen als de ultieme vijand worden aangewezen. Daarna eten ze gezellig een stukje taart.

In ons parlement trekt Jambon alle registers open tegen F De Winter omdat hij de koran een haatboek noemde in het parlement.

Fazal

15 dec 2022, 20:39

Wil. schreef:
In ons parlement trekt Jambon alle registers open tegen F De Winter omdat hij de koran een haatboek noemde in het parlement.
Ik heb het niet zo voor Filip De Winter, maar hij heeft gelijk, en al de rest zijn hypocrieten!!! :evil:

tokkio

17 dec 2022, 16:25

Fazal schreef:
15 dec 2022, 20:39
Wil. schreef:
Ik heb het niet zo voor Filip De Winter, maar hij heeft gelijk, en al de rest zijn hypocrieten!!! :evil:
Als de islamieten zo blijven toestromen zijn we binnen de 10 jaar overgenomen, en heerst hier de sharia....
In 2021 waren de belangrijkste herkomstlanden van verzoekers om internationale bescherming Afghanistan, Syrië, Palestina, Eritrea en Somalië.
https://www.cgvs.be/nl/actueel/asielsta ... zicht-2021
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

23 dec 2022, 11:42

Een 13-jarige schooljongen is gearresteerd in Essonne nadat hij met zijn kameraden doodsbedreigingen had uitgewisseld tegen "ongelovigen". Hij zou gezegd hebben dat hij lid wilde worden van Islamitische Staat.

Hoogstwaarschijnlijk hier geboren en getogen, maar doordrongen van het vijandbeeld der 'ongelovigen'. Waar zou hij dat vandaan gehaald hebben? Ik heb zo'n sterk vermoeden ...

Yellowood

23 dec 2022, 21:00

We gaan nog richting Amerika, daar zijn er ook een hoop uit Europa binnen gekomen. Pasten zich niet aan, brachten hun eigen godsdienst mee, overheersten de plaatselijke inwoners (Indianen), moorden een deel zelfs uit of dreven ze in reservaten bijeen. Laat ons hopen dat het hier niet zo erg wordt.

boeffer

23 dec 2022, 22:06

Van Quickenborne zit in een safehouse en wij onderdanen verdedigen ons niet want dan is het racisme.
Mss moet alles zwart op wit staan om bewijzen te bezitten, sommigen houden daar niet van.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

berretz

24 dec 2022, 06:44

Quicky en zijn vrouw verwachten een kindje. Waar een safehouse al niet goed voor is.

Fazal

24 dec 2022, 18:08

De taliban bant meer en meer vrouwenrechten.
Zijn bang van hun intelligentie, die wel eens hun ondergang zou kunnen betekenen.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d993769a46

Wil.

29 dec 2022, 18:58

Een ééndagsschandaaltje in het VK:

Prevent, de anti-extremismestuurgroep van de regering, heeft organisaties gefinancierd die naar verluidt de Taliban steunen en zich hebben ingezet voor de verdediging van verboden radicale groeperingen.

Het geld was bedoeld voor organisaties die moeten voorkomen dat jonge moslims radicaliseren, maar een deel van het geld is terechtgekomen bij degenen die het soort ideologie propageren dat Prevent moet tegengaan.

De kraan staat open en ze blijven dweilen. :roll:

twistenopdemaan

31 dec 2022, 10:52

Spinnst du oder was

Wil.

06 jan 2023, 18:33

In Minnesota (waar George Floyd bekendheid verwierf en waar veel moslims wonen) is een professor ontslagen.
Haar fout: ze had in haar cursus afbeelding van de profeet Mohammed laten zien. Het ging over afbeeldingen uit de 14e en 16e eeuw. De prof. had op voorhand gewaarschuwd dat de afbeeldingen zouden volgen in de les. Maar de moslims bleven aanwezig.

De president van Hamline University, Fayneese Miller, is nu op haar beurt onder vuur komen te liggen omdat zij de disciplinaire maatregelen tegen de professor in de vrije kunsten rechtvaardigde.

Ze zei: 'Het is niet onze bedoeling om de schuld te geven; het is eerder onze bedoeling om op te merken dat bij een incident in de klas – waar een beeld, dat moslims niet mogen bekijken, op een scherm werd geprojecteerd en minutenlang bleef staan – respect voor de oplettende moslimstudenten in dat klaslokaal bóven academische vrijheid had moeten staan.”

Voilà, zo zie je nogmaals: wie de langste tenen heeft, wint.

socrates

06 jan 2023, 19:45

Wil. schreef:
06 jan 2023, 18:33
In Minnesota (waar George Floyd bekendheid verwierf en waar veel moslims wonen) is een professor ontslagen.
Haar fout: ze had in haar cursus afbeelding van de profeet Mohammed laten zien. Het ging over afbeeldingen uit de 14e en 16e eeuw. De prof. had op voorhand gewaarschuwd dat de afbeeldingen zouden volgen in de les. Maar de moslims bleven aanwezig.

De president van Hamline University, Fayneese Miller, is nu op haar beurt onder vuur komen te liggen omdat zij de disciplinaire maatregelen tegen de professor in de vrije kunsten rechtvaardigde.

Ze zei: 'Het is niet onze bedoeling om de schuld te geven; het is eerder onze bedoeling om op te merken dat bij een incident in de klas – waar een beeld, dat moslims niet mogen bekijken, op een scherm werd geprojecteerd en minutenlang bleef staan – respect voor de oplettende moslimstudenten in dat klaslokaal bóven academische vrijheid had moeten staan.”

Voilà, zo zie je nogmaals: wie de langste tenen heeft, wint.
Of hoe een minderheid toch de meeste macht kan veroveren ! Zie bv. ook de huidige voorzittersverkiezing in de VS.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus