Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn

24 mar 2023, 17:19

De Ramadam is begonnen. Bijna alle godsdiensten kennen iets gelijks.
Dit heeft niks met godsdienst te maken.
Maar in de vorige eeuwen een opgelegde vasten om te kunnen overleven tot de volgende oogst.

Wil.

24 mar 2023, 18:53

De ramadan stelt islamitische militanten niet alleen in staat om hun religieuze plichten na te leven en te herbevestigen, maar ook om hun politieke ideologische overtuigingen te versterken.
De ramadan is een maand van toewijding aan en vernieuwing van hun geloof en ook van hun politieke zaak, hetzij door militaire of niet-militaire jihad. Het is een maand die bij uitstek geschikt is voor het bereiken van het martelaarschap en voor toewijding aan de islamitische ideologie.

Door de hele islamitische geschiedenis heen is de ramadan gezien als een tijd van overwinning voor
moslimlegers en een periode waarin degenen die de martelaarsdood sterven meer zekerheid hebben betreffende een plek in het paradijs.

Elk jaar vallen er uitzonderlijk veel doden door de acties van moslims tijdens de ramadan. Neen, niet door te veel eten of door roekeloos rijden maar ze komen om in hun strijd 'op de weg van Allah'.
Ook dit jaar verwacht ik een 1.000-tal doden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

24 mar 2023, 19:52

Wil. schreef:
De ramadan stelt islamitische militanten niet alleen in staat om hun religieuze plichten na te leven en te herbevestigen, maar ook om hun politieke ideologische overtuigingen te versterken.
De ramadan is een maand van toewijding aan en vernieuwing van hun geloof en ook van hun politieke zaak, hetzij door militaire of niet-militaire jihad. Het is een maand die bij uitstek geschikt is voor het bereiken van het martelaarschap en voor toewijding aan de islamitische ideologie.

Door de hele islamitische geschiedenis heen is de ramadan gezien als een tijd van overwinning voor
moslimlegers en een periode waarin degenen die de martelaarsdood sterven meer zekerheid hebben betreffende een plek in het paradijs.

Elk jaar vallen er uitzonderlijk veel doden door de acties van moslims tijdens de ramadan. Neen, niet door te veel eten of door roekeloos rijden maar ze komen om in hun strijd 'op de weg van Allah'.
Ook dit jaar verwacht ik een 1.000-tal doden.
Als je als martelaar dan toch een garantie krijgt over een plaats in het Paradijs en tegelijk het risido op helstraf vermijdt, waarom zijn er dan maar 1000 ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

26 mar 2023, 12:59

Heel wat minder consequente gelovigen rekenen erop dat anderen de klus wel voor hen klaren.
Waarschijnlijk zijn die tweederangs gelovigen toch wel wat bevreesd voor de reactie van de wereldse wetten.

Wil.

04 apr 2023, 10:09

Ook in Moskou zijn er spanningen met de moslims. Die hebben plannen om een moskee te bouwen op een plaats die voor de orthodoxe christenen een heilige plaats is.
Dat leidt ertoe dat zelfs in oorlogsgebied (UA) de RU soldaten het nodig vinden om een filmpje op te nemen en de wereld in te sturen waarin zij stellen dat ze zich niet zullen laten vernederen en tot schande maken. Het thuisfront kan op hen rekenen (als ze nog thuis geraken, natuurlijk).

Doorheen de geschiedenis hebben moslims geregeld die aanpak doorgedrukt: bovenop de plaats waar een heiligdom van hindoes, christenen, joden was, bouwen zij een moskee.
De strijdkreet is niet voor niets 'Allahu akbar' = Allah is groter (dan die God van jullie)

Afbeelding

socrates

04 apr 2023, 10:21

Wil. schreef:
04 apr 2023, 10:09
Ook in Moskou zijn er spanningen met de moslims. Die hebben plannen om een moskee te bouwen op een plaats die voor de orthodoxe christenen een heilige plaats is.
Dat leidt ertoe dat zelfs in oorlogsgebied (UA) de RU soldaten het nodig vinden om een filmpje op te nemen en de wereld in te sturen waarin zij stellen dat ze zich niet zullen laten vernederen en tot schande maken. Het thuisfront kan op hen rekenen (als ze nog thuis geraken, natuurlijk).

Doorheen de geschiedenis hebben moslims geregeld die aanpak doorgedrukt: bovenop de plaats waar een heiligdom van hindoes, christenen, joden was, bouwen zij een moskee.
De strijdkreet is niet voor niets 'Allahu akbar' = Allah is groter (dan die God van jullie)

Afbeelding
Opvallend hoe goed die Russen van alle standen zo foutloos Engels schrijven. :D

Wil.

04 apr 2023, 10:25

Die hebben daar een appje voor :lol:

socrates

04 apr 2023, 10:38

Wil. schreef:
En gebruiken die allemaal een Iphone of komen hun mobieltjs allemaal uit China ? :D
Als we die propaganda foto mogen geloven... zouden de RU soldaten er toch van overtuigd zijn dat zij, zoals hun Nazi-voorgangers, voor "het goede doel" hun leven veil hebben.

twistenopdemaan

04 apr 2023, 11:03

De Russen zien in dat hun kleinkinderen onvermijdelijk in de toekomstige religieuze nieuwe orde zullen moeten leven maar vragen zich af hoe groot men zal zijn in het paradijs , welke gestalte had Adam(1m60 of 1m85) en waarom mag men geen baard dragen in het paradijs, Ivan Rebroff zal daar niet mee akkoord zijn

L’apparence Physique des hommes du paradis
Les hommes au paradis auront la taille de notre père Adam et la beauté de Joseph, et l’age de Jésus (Jésus eut 33 Ans lorsque Dieu l’éleva vers lui) et ils n’auront pas de barbe :

D’après Al Miqdam (qu’Allah l’agrée), le Prophète (que la prière d’Allah et Son salut soient sur lui) a dit: « Il n’y a personne qui meurt dans le ventre de sa mère ou de vieillesse et certes la plupart des gens sont entre ces deux, sans qu’il ne soit ressuscité en ayant l’âge de 30 ans.
S’il fait partie des gens du paradis il aura la taille de Adam, l’image de Yousouf et le coeur de Ayoub (*).
Et ceux qui font partie des gens du feu seront grandis comme des montagnes ».
Spinnst du oder was

Wil.

04 apr 2023, 11:35

socrates schreef:
04 apr 2023, 10:38
Wil. schreef:
En gebruiken die allemaal een Iphone of komen hun mobieltjs allemaal uit China ? :D
Als we die propaganda foto mogen geloven... zouden de RU soldaten er toch van overtuigd zijn dat zij, zoals hun Nazi-voorgangers, voor "het goede doel" hun leven veil hebben.
Denk eraan: die foto - het was in feite een filmpje - is genomen in UA. Als ze ooit terug thuis geraken, dan zullen sommigen inderdaad hun leven veil hebben voor het heilige doel.

Wil.

05 apr 2023, 14:40

Achterover dubbelplooien en eigen cultuur verloochenen, aub.

Oostenrijk:

Palmtakken in de klas en het bezoek van de leerlingen aan een paasmarkt is "christelijk fundamentalisme" voor een Opper-Oostenrijkse AHS-directeur - hij berispte de leraar en annuleerde het paasgebruik.

Doorslaggevend voor deze (over)reactie van de rector, die de leraar eveneens beschuldigde van "ongevoelig gedrag", was een brief van de vader van een leerling wiens ouders tweede generatie Bosniërs zijn. Hij sprak de school boos toe met de volgende zinnen:

Ons kind reageert erg verontrust op de transformatie van zijn klaslokaal tot kerk. Ook voor M. is een paasmarkt volstrekt onaanvaardbaar. We laten ons kind dan ook voorlopig thuis.

Wil.

05 apr 2023, 14:49

Wil. schreef:
De jonge moslims in Zweden kennen hun basisteksten en profiteren van de heilige maand om zich met alle middelen in te zetten 'op de weg van Allah', d.w.z. jihad.

5 jonge gasten planden een terreuraanslag om wraak te nemen op het feit dat iemand in Zweden de koran had verbrand. Jammer voor hen, maar de geheime diensten kregen hen in het vizier en heeft hen opgepakt.

voorn

07 apr 2023, 23:51

In de week het slachtoffer van mentaliteit van kopvod modellen.
De bank naast mij zaten twee vrouwen met hoofddoek.
Juist toen ik sigaartje uit mijn doos haal staan ze op
Mijn sigarendoos stond nog open.
Gribbel de jongste twee sigaren gerat. En dat tijdens de ramadan.
Zo gaat men rechtser stemmen en hardere maatregelen moeten treffen

Wil.

08 apr 2023, 00:20

Een echte man laat niet met zich sollen, Voorn! :lol:

Make my day, bitches.

Afbeelding

socrates

08 apr 2023, 10:03

Echte vrouwen laten toch ook niet met zich sollen ? :D