Dit gebeurt als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.

26 feb 2020, 12:13

Als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept dan blijven de Vlaamse partijen wel onderling ruzie maken :roll:

Open Vld en N-VA voluit in de clinch op Twitter: “Beneden alle peil”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~ac56705c/
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

26 feb 2020, 12:24

Dat is inderdaad de achilleshiel van de Vlamingen. Zeker wanneer het gebeurt op nationaal vlak waar de Franstaligen in grote mate de eenheid bewaren.

Anderzijds zijn strubbelingen tussen beleidspartijen gewone kost in alle landen waar coalities worden gevormd om te kunnen besturen. Zelfs bij de Amerikaanse democraten worden dezer dagen vuile trucken gebruikt om aan de macht te komen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

26 feb 2020, 12:26

E.T. schreef:
Als Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept dan blijven de Vlaamse partijen wel onderling ruzie maken :roll:
Hebben ze dat niet al altijd gedaan?

Hier in Gent alleen al, zou het met het bestuur goed moeten gaan, maar ze liggen gestadig in de clinch met elkaar.

Hier al een korte info: https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/wee ... ~ae9b797c/

En hier , nog eentje: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200219_04855663
dejules

26 feb 2020, 19:37

E.T. schreef:

Open Vld en N-VA voluit in de clinch op Twitter: “Beneden alle peil”

Die ruzie ontstaat steeds vanuit het kamp De Wever die niet kan functioneren zonder een zondebok.
"Het is de schuld van ..." is de enige politieke strategie van die man.
Er zijn veel voorbeelden van politici die dit te verduren kregen : Janssens, Van Grieken, Kris Peeters, Di Rupo, Magnette, ... en nu Rutten.
Die worden gekleineerd, gepest (oa valse huiszoeking), publiek vernederd (oa “Ga naar huis, laat uw bad vollopen en zet uw aderen open, u bent niet meer nodig.”’), ...
Hitler had zijn Joden, zigeuners, homo's, ... om de problemen die hij zelf creëerde op af te schuiven.
Die strategie werkt maar tijdelijk want op zeker ogenblik gelooft men die mens niet meer.
Niet voor niets onderging De Wever met zijn partij de zwaarste verkiezingsnederlaag ooit nl in 1 klap een kwart van zijn kiezers kwijt. Aangezien De Wever geen andere strategie heeft dan "het is de schuld van ..." heeft die partij geen lange levensduur. Die vecht uiteindelijk met iedereen : zijn coalitiepartners, de vakbonden, de sossen, de Berbers, de zieken, ... en uiteindelijk beginnen ze binnen hun eigen partij met elkaar te vechten zoal ten tijde van de Volksunie.

E.T.

27 feb 2020, 19:24

't Is weer de schuld van iemand anders:

De aanval van N-VA op Gwendolyn Rutten was een inschattingsfouten

Maar hoe kon dat gebeuren?
Is het omdat de grote baas gaan skiën is?
Of laat de Koningsstraat steken vallen, nu er recent vier woordvoerders vertrokken zijn?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

sibarita

29 feb 2020, 11:38

https://www.hln.be/de-krant/hln-onderzo ... ~a3496cac/

Het probleem heet belgiê , de oplossing bestaat in het afschaffen ervan.

Professor Bart Maddens

In 1850 schreef Leopold 1 reeds : belgië heeft geen politieke reden van bestaan en het kan niet blijven duren .... en belgen zijnde meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan !!

100 % akkoord !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Lars

29 feb 2020, 12:38

sibarita schreef:

Professor Bart Maddens

In 1850 schreef Leopold 1 reeds : belgië heeft geen politieke reden van bestaan en het kan niet blijven duren .... en belgen zijnde meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan !!

100 % akkoord !
Afbollen is ook een oplossing.

Dicksy

29 feb 2020, 12:46

Lars schreef:
Afbollen is ook een oplossing.
Bey, Bey Lars, het gaat u goed in Venezuela bij je linkse broeders. We gaan u hier missen 😂😂😂🍺

De kannibaal

29 feb 2020, 14:53

sibarita schreef:

Professor Bart Maddens

100 % akkoord !
"HLN -onderzoek". Het wordt de nieuwste Belgen-mop bij de Nederlanders. Het gaat hier uiteraard om niks anders dan een betalende publicatie van de Vlaams Nationalistische propaganda machine. De Vlamingen hebben nog niet begrepen dat zij zonder land zeker geen aanspraak kunnen maken op Europese subsidies, en dat zij gaan opdraaien voor het grootste gedeelte van de staatsschuld van het land. Wallonië kan misschien niet overleven, maar de Vlamingen beseffen blijkbaar niet, dat zij geen jaar zelfstandig kunnen overleven. Bij een volledig gebrek aan kredietwaardigheid wil geen enkele buitenlandse bank hun nog een krediet toestaan. Men kan ook beter beseffen dat het Vlaamse imago het vriespunt nadert. Een grote hoop ambrasmakers en daarenboven nog losgeslagen racisten die niet willen deelnemen aan een federale regeringsvorming. Zelfs de Nederlanders kijken met het boze oog richting Vlaanderen en vragen verantwoording voor hun recent gedrag in Aalst. De taalgemeenschap met de Nederlanders is nog de enige troef, maar het sociale gedrag zou wel eens kunnen omslaan in sociale isolatie.

Wil.

29 feb 2020, 15:16

Zou het ons erger kunnen vergaan dan Ijsland sinds 2008? Wel, daar wil ik zelfs voor tekenen,

Maar anderzijds is er ook een klein landje in het midden van West-Europa, met name Zwitserland, dat óók best zijn plan kan trekken zonder lid te zijn van de EU. Keer op keer blijkt dat één van de beste landen ter wereld te zijn om te wonen.

Laat de waarheid dan ergens tussenin liggen. Prima, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

29 feb 2020, 15:26

De Kannibaal schreef:
De Vlamingen hebben nog niet begrepen dat zij zonder land zeker geen aanspraak kunnen maken op Europese subsidies,
Leer eerst eens de betekenis van confederalisme vooraleer u uit uw nek kletst.
zij gaan opdraaien voor het grootste gedeelte van de staatsschuld van het land.
Doen zij nu ook al.
Men kan ook beter beseffen dat het Vlaamse imago het vriespunt nadert.
U bedoelt dat wij niet meer aan de juiste kant van de geschiedenis zullen staan.🤔😂
Een grote hoop ambrasmakers en daarenboven nog losgeslagen racisten die niet willen deelnemen aan een federale regeringsvorming
Verhuis naar Wallonië of Brussel als u het hier niet aanstaat. Dan behoort u ook tot de ontvangers ipv de racistische betalers en zullen ze u niet over dezelfde kam scheren.

De kannibaal

29 feb 2020, 16:13

Dicksy schreef:
De Kannibaal schreef:

Verhuis naar Wallonië of Brussel als u het hier niet aanstaat. Dan behoort u ook tot de ontvangers ipv de racistische betalers en zullen ze u niet over dezelfde kam scheren.
Ik heb nog een veel beter oplossing. Ik blijf in het land te samen met de 70 procent anderen die mijn mening delen, en gij kunt oprotten met Uw 30 procent minderheid.

Fred1950

29 feb 2020, 16:27

Dicksy schreef:
.....
Leer eerst eens de betekenis van confederalisme vooraleer u uit uw nek kletst.
....
Ik vrees dat gij niet weet wat confederalisme betekent. Het land moet eerst splitsen in twee afzonderlijke landen zonder gemeenschappelijke regering, en dan kunnen ze "samenwerken" in een confederaal stelsel.

Er bestaan in de wereld trouwens geen confederaties meer, dat heeft nooit goed gefunctioneerd.

Ik heb een betere oplossing. Als een federatie van "vier" niet lukt, dan mag Antwerpen voor mijn part een stadstaat worden zoals Monaco of zoiets. Dan is Vlaanderen tenminste van die egotrippende nationalisten vanaf.

De kannibaal

29 feb 2020, 16:30

Wil. schreef:
29 feb 2020, 15:16
Zou het ons erger kunnen vergaan dan Ijsland sinds 2008? Wel, daar wil ik zelfs voor tekenen,

Maar anderzijds is er ook een klein landje in het midden van West-Europa, met name Zwitserland, dat óók best zijn plan kan trekken zonder lid te zijn van de EU. Keer op keer blijkt dat één van de beste landen ter wereld te zijn om te wonen.

Laat de waarheid dan ergens tussenin liggen. Prima, toch?
Zijt gij bezig met een komisch verhaal te schrijven. :D :D Een Vlaamse luis die zich zelf opblaast om zich te vergelijken met een Zwitserse olifant ! :roll: :roll:

Dicksy

29 feb 2020, 16:36

De Kannibaal schreef:
Ik heb nog een veel beter oplossing. Ik blijf in het land te samen met de 70 procent anderen die mijn mening delen, en gij kunt oprotten met Uw 30 procent minderheid.
Wallonië en Brussel wordt uw land. U betaalt een klein beetje mee aan de staatsschuld want de grote koek is voor die 30%, u staat aan de juiste kant van de geschiedenis en moet u niks meer aantrekken van het Vlaams imago, u ontvangt volop Europese subsidies, u blijft kredietwaardig bij de buitenlandse banken, u bent geen ambrasmaker meer en zeker geen racist. Wat wil een mens nog meer. Alles ligt voor het grijpen voor u, grijp die kans voor het te laat is.