TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Idefix

20 sep 2020, 16:09

figaretto schreef:
19 sep 2020, 14:06
Met het overlijden van Ruth Bader Ginsburg heeft hij nu wel weer een voordeel om iemand van zijn aanhang te plaatsen voor het leven.

Juist ! Net zoals Bill Clinton dat met haar deed. Die Amerikaanse politici toch... :roll:
Gelukkig kennen we die praktijken in België niet. Politieke benoemingen van rechters zijn in ons land uiteraard onbestaande. Hier gebeurt alles volgens de regels...
Figaretto, moet die posting niet bij "kolder" of "moppen" staan???????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De zon is gratis voor iedereen

Idefix

20 sep 2020, 16:11

Trump heeft een brief met poeder gekregen. Ik hoop voor hem dat hij zijn vingerafdrukken verwijderd heeft.....

figaretto

20 sep 2020, 17:27

Idefix schreef:
20 sep 2020, 16:09
figaretto schreef:
19 sep 2020, 14:06
Met het overlijden van Ruth Bader Ginsburg heeft hij nu wel weer een voordeel om iemand van zijn aanhang te plaatsen voor het leven.

Juist ! Net zoals Bill Clinton dat met haar deed. Die Amerikaanse politici toch... :roll:
Gelukkig kennen we die praktijken in België niet. Politieke benoemingen van rechters zijn in ons land uiteraard onbestaande. Hier gebeurt alles volgens de regels...
Figaretto, moet die posting niet bij "kolder" of "moppen" staan???????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eerlijk gezegd, ik begrijp uw reactie niet goed Idefix.
Ik meen dat mijn laatste twee zinnetjes héél duidelijk ironisch waren en veronderstelde dat dit ook zo begrepen zou worden. Met ironie zeg je het omgekeerde van wat je meent.
Mijn gehele reactie komt er op neer dat wat in Amerika gebeurt, zowel onder Trump als onder Clinton, wat politieke benoemingen betreft, er weinig of geen verschil is.
Het lijkt me dan ook niet voor de hand liggend om anderen dingen te verwijten die bij ons eveneens schering en inslag zijn.

Idefix

21 sep 2020, 11:29

Figaretto, de tekst "hier gebeurd alles volgens de regels " vind ik inderdaad hilarisch, daardoor mijn reactie van het bij (ironisch bedoeld) moppen te plaatsen.. :D :D :D :D :D

figaretto

21 sep 2020, 11:38

Begrepen Idefix. Ik begreep niet goed wat :mrgreen: betekende. :wink:

Idefix

22 sep 2020, 19:37

Trump haal weeral 2 nieuwe punten uit in zijn voordeel. Stembiljetten die niet in een dubbele omslag zitten zullen ongeldig zijn en die rechter is juist op tijd gestorven zodat hij een vrouwelijke rechter van Latino afkomst kan benoemen. Bij dat laatste heb ik een bedenking. Gaan de andere republikeinen dat zomaar aanvaarden want die zijn niet zo verliefd op Latino's.???.

sibarita

23 sep 2020, 22:09

Why Trump?

To answer all of those of you who would say “I can't believe you would vote for Trump." Well folks listen up! I'm not just voting for him. I'm voting for the second Amendment. I'm voting for the next supreme court justice. I'm voting for the electoral college, and the Republic we live in. I'm voting for the Police and law and order. I'm voting for the military, and the veterans who fought for and died for this Country. I'm voting for the Flag that is always missing from the Democratic background. I'm voting for the right to speak my opinion and not be censored. I’m voting for secure borders. I’m voting for the right to praise my God without fear. I’m voting for every unborn soul the Democrats want to murder. I’m voting for freedom and the American Dream. I’m voting for good and against evil. I'm not just voting for one person, I'm voting for the future of my Country!

What are you voting for?
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

voorn

24 sep 2020, 06:53

Iemand per vergissing doodschieten is in de VS niet strafbaar.
Enkel een foutje gemaakt door een onschuldige te verwarren met de buur.
Sorry

figaretto

24 sep 2020, 10:26

voorn schreef:
Sorry
Indien het over dit voorval gaat :
In dit geval een onverdachte bron, Björn Soenens, vertelt op VRT-Nieuws, dat de politie (huidskleur niet vermeld) een zwarte vrouw gaat aanhouden (reden niet vermeld). Na gebonk op de deur en zich als "Police !" kenbaar makend wordt er op hen (de politie) geschoten van binnen uit, blijkbaar door haar vriend. De politie schiet terug en daarbij wordt iemand (zwart) dodelijk getroffen. (niet vermeld of hij/zij ook tot de schutters behoorde).
In verschillende steden ontstaan betogingen met woede-uitbarstingen. De rechter zegt dat hij onmogelijk de politieman kan veroordelen op basis van woede. Wel wordt hij aangeklaagd voor het in gevaar brengen van buren. Hij riskeert vijf jaar cel.
Zo lees ik de feiten.
Ondertussen verneem ik dat in verband met deze zaak, tijdens betogingen, twee politieagenten door "betogers" zijn neergeschoten.
Mijn mening : wanneer de politie bij u komt aankloppen en gij ontvangt ze met kogels, dan is het normaal dat ge ook kogels moogt verwachten. Misschien bekijk ik de zaken verkeerd en zal deze mistoestand opgelost worden wanneer de Democraten aan de macht komen.

Idefix

24 sep 2020, 11:34

sibarita schreef:
23 sep 2020, 22:09
Why Trump?

To answer all of those of you who would say “I can't believe you would vote for Trump." Well folks listen up! I'm not just voting for him. I'm voting for the second Amendment. I'm voting for the next supreme court justice. I'm voting for the electoral college, and the Republic we live in. I'm voting for the Police and law and order. I'm voting for the military, and the veterans who fought for and died for this Country. I'm voting for the Flag that is always missing from the Democratic background. I'm voting for the right to speak my opinion and not be censored. I’m voting for secure borders. I’m voting for the right to praise my God without fear. I’m voting for every unborn soul the Democrats want to murder. I’m voting for freedom and the American Dream. I’m voting for good and against evil. I'm not just voting for one person, I'm voting for the future of my Country!

What are you voting for?
Zeker niet voor een Second Amendment...........zoals in Amerika veelal gedaan word.

Idefix

24 sep 2020, 11:39

figaretto schreef:
24 sep 2020, 10:26
voorn schreef:
Sorry
Indien het over dit voorval gaat :
In dit geval een onverdachte bron, Björn Soenens, vertelt op VRT-Nieuws, dat de politie (huidskleur niet vermeld) een zwarte vrouw gaat aanhouden (reden niet vermeld). Na gebonk op de deur en zich als "Police !" kenbaar makend wordt er op hen (de politie) geschoten van binnen uit, blijkbaar door haar vriend. De politie schiet terug en daarbij wordt iemand (zwart) dodelijk getroffen. (niet vermeld of hij/zij ook tot de schutters behoorde).
In verschillende steden ontstaan betogingen met woede-uitbarstingen. De rechter zegt dat hij onmogelijk de politieman kan veroordelen op basis van woede. Wel wordt hij aangeklaagd voor het in gevaar brengen van buren. Hij riskeert vijf jaar cel.
Zo lees ik de feiten.
Ondertussen verneem ik dat in verband met deze zaak, tijdens betogingen, twee politieagenten door "betogers" zijn neergeschoten.
Mijn mening : wanneer de politie bij u komt aankloppen en gij ontvangt ze met kogels, dan is het normaal dat ge ook kogels moogt verwachten. Misschien bekijk ik de zaken verkeerd en zal deze mistoestand opgelost worden wanneer de Democraten aan de macht komen.
Als ik het goed voorheb is hier niemand veroordeeld voor het doodschieten agent van Kitty Van Nieuwenhuyse omdat 'niet kon bewezen worden wiens kogel haar gedood had".

Dicksy

24 sep 2020, 13:25

Idefix schreef:
Als ik het goed voorheb is hier niemand veroordeeld voor het doodschieten agent van Kitty Van Nieuwenhuyse omdat 'niet kon bewezen worden wiens kogel haar gedood had".
Ben blij dat sarcasme u niet vreemd is. :wink:

voorn

24 sep 2020, 13:42

Er bestaat toch zoiets als balestiek.
Of werd dit moedwillig vergeten.?

Idefix

24 sep 2020, 16:40

voorn schreef:
24 sep 2020, 13:42
Er bestaat toch zoiets als balestiek.
Of werd dit moedwillig vergeten.?
Wie had welk wapen in de hand????????Wie heeft het geladen???
In een normaal land met een normale rechtsgang was dit voorval beschouwd als misdaad en doodslag IN BENDE. Dus iedereen gelijk verantwoordelijk en in groep berechten en gelijk straffen.
Laatst gewijzigd door Idefix op 24 sep 2020, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Idefix

24 sep 2020, 16:50

Amerika is wel een raar land. Mijn neef heeft daar 5 jaar gewerkt en heeft veel eigenaardige trekken van Amerikanen verteld. Zo ook dat de meesten gewoon gewapend naar de winkel gaan . D.W.Z. als een agent er eentje doet stoppen om één of andere reden hij er altijd rekening moet mee houden dat de persoon in kwestie gewapend is. Hij moet ook rekening houden met het feit dat er veel drugshandel is, dus dat die persoon gaat weerstand bieden. Daarom roepen ze ook direct dat ze hun handen moeten laten zien. Iemand die dat niet doet riskeert zijn wapen te pakken en op de agent te schieten, dus voorzichtigheid is de moeder van het kalf dat verdronken is in de porceleinwinkel. Daarom nadert de agent gewoonlijk met getrokken wapen. Persoonlijk vraag ik me wel af waarom ze geen Tasers gebruiken, dan hoef je hem niet direct af te knallen.
Met brave Tump die goud verdient door de wapenhandel te promoten is dat laatste misschien geen "renderende" oplossing...