Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik vermoed wel te snappen wat jij bedoelt, maar dat verklaart toch niet waarom precies "het schorremorie" (sic) zich thuis voelt bij extreem rechts ?Wil. schreef: ↑31 jul 2024, 21:31Van extreem rechts weet ik het niet, maar wie zijn buurt, zijn geburen, zijn medewerkers ziet veranderen op een manier dat hij zich niet meer herkent in wat 'zijn roots' waren, die persoon heeft de neiging om iemand te steunen die de grond onder zijn voeten weer wil herstellen want mensen zijn groepsgebonden en hebben een herkenbare basis nodig voor zichzelf en voor het contact met anderen. Dat is een basis waarvan zij weten of veronderstellen dat die ook in die andere aanwezig is.
Neem eens de tram van om het even welk punt buiten de stad Antwerpen zelf en rij eens tot op de Groenplaats. Kom me achteraf dan maar vertellen of je het nog niet begrijpt.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... cdbd&ei=22
Bij de buren zal het draagvlak voor meer "joneren"zeker niet groeien !
Bij de buren zal het draagvlak voor meer "joneren"zeker niet groeien !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
En bij welke partij zou dat 'schorremorrie' zich dan wél kunnen aansluiten? Wie bekommert zich eigenlijk om dat gevoel van onbehagen en van ontworteld worden? Noem zo eens één partij die samenhorigheid op grond van 'roots' promoot?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De meeste Waalse partijen, zoals bv. de MR; doen dat toch ? De factor "Waal"zijn is toch ook een basis van samenhorigheid? Niet vergeten dat exotische culturen hier nog altijd slechts een beschermde minderheid zijn net zoals de Franstaligen.
-
Je bent vertrokken van extremistische partijen die de stemmen van het schorremorrie binnenhalen.
Een paar vragen die ik wel wil beantwoord zien:
- welke zijn die extremistische partijen in Wallonië?
- herhaling: Noem zo eens één partij die samenhorigheid op grond van 'roots' promoot? -- en aangezien je begonnen bent van een context waarin er extremistische partijen zijn, zal het wel niet over Wallonië gaan, zeker?
Een paar vragen die ik wel wil beantwoord zien:
- welke zijn die extremistische partijen in Wallonië?
- herhaling: Noem zo eens één partij die samenhorigheid op grond van 'roots' promoot? -- en aangezien je begonnen bent van een context waarin er extremistische partijen zijn, zal het wel niet over Wallonië gaan, zeker?
Als we gaan wachten tot ze een meerderheid zijn, dan zijn we al lang onder de voet gelopen en moreel/cultureel dood.Niet vergeten dat exotische culturen hier nog altijd slechts een beschermde minderheid zijn net zoals de Franstaligen.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Nogal logisch - extreem-rechtse partijen drijven op al dan niet latente gevoelens van ongenoegen en koppelen bij uitstek identiteit (nationalisme) aan een afkeer van vreemdelingen. Daarin herkennen een aantal mensen zich, het geeft hen een eenvoudig en rechtlijnig denkkader - " het is allemaal de schuld van...".waarom precies "het schorremorie" (sic) zich thuis voelt bij extreem rechts ?
Verder kom je bij extreem-rechts nogal wat georganiseerd "schorremorrie" tegen dat het geweld niet schuwt - iedereen kent nog wel de gewelddadige knokploeg van het Vlaams Blok: de "Vlaamse Militanten orde"- en we hebben recent in Southport nog maar eens een voorbeeld gekregen van extreem-rechtse milities die de boel komen vernielen. In de VS bestaan honderden tot de tanden bewapende extreem-rechtse milities die zelfs bereid waren om het Capitool te bestormen en de mond vol hebben van burgeroorlog. Het verheerlijken van masculiniteit, van vrouwonvriendelijkheid, xenofobie etc bij extreem-rechts trekt ook een deel "schorremorrie" aan. Het is verder ook geen toeval dat extreem-rechts - zowel bij ons als in het buitenland- heel lang recruteerde in de harde supporterskernen van voetbalploegen uit grote steden waar het gehalte "schorremorrie" nu eenmaal hoger ligt. Sinds dat honderden van dat soort figuren een stadionverbod gekregen hebben en de ticketing op andere manieren verloopt speelt dat vandaag echter een mindere rol.
Een recent verschijnsel is het massaal verspreiden van "fake" news vanuit extreem-rechtse middens. Bij ons is het Vlaams Belang nog steeds kampioen in het verspreiden van geruchten, bewerkte foto's, uit de context gehaalde filmpjes enz.- daarmee bereiken ze ook een deel van het "schorremorrie". De grote roerganger op dat gebied was de Trump administratie die gewoon een parallel universum creëerde en daarmee een eigen waarheid waarin feiten en cijfers geen rol meer spelen en waarin het enkel nog draait rond "us" en "them".
-
Hier gaan we weer: lekker een potje bullshittenfrits1955 schreef: ↑01 aug 2024, 13:30Nogal logisch - extreem-rechtse partijen drijven op al dan niet latente gevoelens van ongenoegen en koppelen bij uitstek identiteit (nationalisme) aan een afkeer van vreemdelingen. Daarin herkennen een aantal mensen zich, het geeft hen een eenvoudig en rechtlijnig denkkader - " het is allemaal de schuld van...".waarom precies "het schorremorie" (sic) zich thuis voelt bij extreem rechts ?
Ga jouw geneuzel eens debiteren bij de oorspronkelijke bewoners van Amerika, de indianen. Die hadden gelukkig helemaal geen afkeer van vreemdelingen. Xenofobie was hen vreemd. We mogen de goden danken dat ze geen nationaliteitsgevoel hadden.
Je kunt nog enkele exemplaren gaan bewonderen in de reservaten.
Inderdaad, de VMO klopte er al eens op los.Verder kom je bij extreem-rechts nogal wat georganiseerd "schorremorrie" tegen dat het geweld niet schuwt - iedereen kent nog wel de gewelddadige knokploeg van het Vlaams Blok: de "Vlaamse Militanten orde"
Dat gedrag is natuurlijk volkomen vreemd aan de knokploegen met een links signatuur, met name Antifa. Een bende schorremorrie dat je over heel de westerse wereld terugvindt om er hun tolerante levensvisie door te drukken.
Onder die vlag van Antifa, ligt echter een heel andere vlag die hun ware bedoelingen etaleert, die van het communisme. Er is maar één goede groep: wij, de Antifa's (lees: commies) al de anderen moeten nog hardhandig bekeerd worden.
Op welke partij dat schorremorrie van Antifa zou stemmen, laat zich raden ...
Laatst gewijzigd door Wil. op 03 aug 2024, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Zaheerul Hassan Shah was te zien in een virale video op sociale media waarin hij aan een menigte aanhangers aankondigde dat hij persoonlijk 10 miljoen roepies ($ 36.000) zou geven aan iedereen die de opperrechter van het Hooggerechtshof Qazi Faez Esa onthoofdt.
De politie in centraal Pakistan heeft maandag deze religieuze islamitische leider gearresteerd op beschuldiging van het bevelen van de moord op de hoogste rechter van het land vanwege zijn vermeende steun aan minderheids-Ahmadi's.
Ahmadi's zijn ook moslims, maar ze volgen een aantal principes - zoals 'er kan nog een profeet komen na Mohammed' - die hen tot afvalligen maken in de ogen van 'goede moslims'. Dus moeten ze dood.
De politie in centraal Pakistan heeft maandag deze religieuze islamitische leider gearresteerd op beschuldiging van het bevelen van de moord op de hoogste rechter van het land vanwege zijn vermeende steun aan minderheids-Ahmadi's.
Ahmadi's zijn ook moslims, maar ze volgen een aantal principes - zoals 'er kan nog een profeet komen na Mohammed' - die hen tot afvalligen maken in de ogen van 'goede moslims'. Dus moeten ze dood.

Op 78 uur tijd werden in Valencia 3 mensen de keel overgesneden. Een Algerijn is op de vlucht en wordt gezocht voor het laatste van de 3 misdrijven. Aangezien alle drie deze slachtoffers op gelijkaardige manier werden vermoord, gaat het vermoeden uit naar zijn betrokkenheid.

Het zou toch veel eerger zijn als die 3 niet in Valencia maar in Deurne werden vermoord en dan niet met een primitief ding zoals een mes maar met een beschaafde Kalashnikov ?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Wel Socrates- heb je nu al een antwoord op je vraag omtrent het " schorremorrie" en extreem-rechts? Indien niet: kijk eens naar het steeds toenemend extreem- rechts straatgeweld in vele Britse steden: grootscheepse plunderingen, brandende politiecombi's, gewelddadige aanvallen op asielcentra , tientallen zwaargewonden etc. En dat heeft niks te maken met die steekpartij in Southport- de dader een Britse jonge kerel en..kristen.
Niets lees je hier want het gaat om gepland zinloos geweld van witte mannen. Stel je voor dat het moslims zouden zijn...Sennet zou uitpuilen van de meest ranzige opmerkingen.
Niets lees je hier want het gaat om gepland zinloos geweld van witte mannen. Stel je voor dat het moslims zouden zijn...Sennet zou uitpuilen van de meest ranzige opmerkingen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het was ene met een ander kleurtje en zijn ouders kwamen van buiten het VK. Komt daar nog bij dat de drie dodelijke slachtoffertjes, net als de andere gewonden, blank waren. En of hij nu daar geboren is of niet speelt geen rol. Het begint allemaal bij het feit dat hij afstammeling is van immigranten en problemen met immigranten daar kunnen ze in het VK wel over meespreken. Het gaat er niet over dat hij daar geboren is maar dat het weer iemand is met een ander kleurtje.
Wat als hij hetzelfde gedaan zou hebben in dat hotel met asielzoekers of willekeurig 3 zwarte kindjes zou vermoordt hebben, zouden die rellen er dan ook geweest zijn? Of wanneer een blanke dezelfde feiten zou gepleegd hebben? Denk het niet, maar als dit gebeurt dan kan je er bijna gif op innemen dat wanneer er blanke slachtoffers zijn er een dader is met een andere huidskleur. En dan is het rap gezegd: "Het is weer ne ........" hier geboren of niet.
Het is ook iets wat je hier in België ziet, hier geboren allochtoontjes(*) maar je hebt er wel de grootste problemen mee.
En dat is wat de mensen de strot uitkomt.
(*) De term 'allochtoon' is eind 2016 vervangen door 'persoon met migratieachtergrond'.
Wat als hij hetzelfde gedaan zou hebben in dat hotel met asielzoekers of willekeurig 3 zwarte kindjes zou vermoordt hebben, zouden die rellen er dan ook geweest zijn? Of wanneer een blanke dezelfde feiten zou gepleegd hebben? Denk het niet, maar als dit gebeurt dan kan je er bijna gif op innemen dat wanneer er blanke slachtoffers zijn er een dader is met een andere huidskleur. En dan is het rap gezegd: "Het is weer ne ........" hier geboren of niet.
Het is ook iets wat je hier in België ziet, hier geboren allochtoontjes(*) maar je hebt er wel de grootste problemen mee.
En dat is wat de mensen de strot uitkomt.
(*) De term 'allochtoon' is eind 2016 vervangen door 'persoon met migratieachtergrond'.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Hier zijn toch veel migratiekoppels met kind die braafjes werken en ook niks van alle onrust of 't zoveelste feestje, braderij iets te maken willen hebben. Een ijscreme eten ze en that's all.
Vroeger wandelde onze pa van den Oude God naar Lier 's zondags, terug kon je kiezen tussen een ijscreme en te voet terug oftewel de tram terug. Ja die tijd reden de trams ipv de zoveelste bus.
Vroeger wandelde onze pa van den Oude God naar Lier 's zondags, terug kon je kiezen tussen een ijscreme en te voet terug oftewel de tram terug. Ja die tijd reden de trams ipv de zoveelste bus.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Der Stuttgarter Messerstecher Khalil H. (17) und seine 34 Straftaten sorgen seit Tagen für Diskussionen in Politik und Gesellschaft.
Viele Menschen fragen sich: Warum wird so einer nicht abgeschoben? Und was ist mit seiner Familie, die zusammen bereits 110 Straftaten begangen hat?
Viele Leser haben zu dem Fall an BILD geschrieben, sind wütend und sprechen Klartext. Hier eine Auswahl der Leser-Meinungen:
Mir kommen die Tränen, wenn ich an die Opfer denke. An die denkt keiner. Nur daran, dass der Täter einen Verteidiger bekommt. Jürgen Krause, Weyhe (Niedersachsen)
Was gibt es bei Straftat Nr. 35? Einen schönen Blumenstrauß vom Staat? Eva-Maria Steinlein,
https://www.bild.de/politik/inland/klar ... 40c6e3b0d4
Viele Menschen fragen sich: Warum wird so einer nicht abgeschoben? Und was ist mit seiner Familie, die zusammen bereits 110 Straftaten begangen hat?
Viele Leser haben zu dem Fall an BILD geschrieben, sind wütend und sprechen Klartext. Hier eine Auswahl der Leser-Meinungen:
Mir kommen die Tränen, wenn ich an die Opfer denke. An die denkt keiner. Nur daran, dass der Täter einen Verteidiger bekommt. Jürgen Krause, Weyhe (Niedersachsen)
Was gibt es bei Straftat Nr. 35? Einen schönen Blumenstrauß vom Staat? Eva-Maria Steinlein,
https://www.bild.de/politik/inland/klar ... 40c6e3b0d4
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !