Bourgeois bij de grootste graaiers!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

07 aug 2017, 17:26

pastoor schreef: En gij ook, gij moogt werken eens op pensioen. Dan hoor je tot de groep van de graaiers.
Minister-President van Vlaanderen, is dat de bijverdienste van Heert bovenop zijn pensioen?

voorn

07 aug 2017, 17:56

Als u morgen verkozen geraakt in de gemeenteraad heeft u verdienste daar niks te maken met uw SWT.
Er is een verschil tussen werken en pensioen en het uitoefenen van een electoraal ambt.
dejules

07 aug 2017, 20:18

voorn schreef:Als u morgen verkozen geraakt in de gemeenteraad heeft u verdienste daar niks te maken met uw SWT.
Er is een verschil tussen werken en pensioen en het uitoefenen van een electoraal ambt.
De machtigste politicus van Vlaanderen stoot op een regeling die juridisch te verklaren is, maar eigenlijk moreel onaanvaardbaar is. En wat doet hij? In plaats van z'n macht te gebruiken om een fout in het systeem recht te zetten, besluit hij zelf te cashen. Politiek omdat het kan in plaats van politiek zoals het hoort. Heeft Geert Bourgeois dan niets geleerd?
Dat dit vandaag in de media verschijnt, samen met de berichten rond de pensioenplannen van de federale regering maakt het extra cynisch. Terwijl wij met z'n allen bijdragen voor het pensioen van een man die niet eens met pensioen is en één van de hoogste lonen in de Belgische politiek int, moeten anderen pensioen inleveren. Wie na z'n 50ste door een tegenslag of een sluiting op straat komt te staan, ziet zich dubbel gestraft. Als jongere een job vinden is misschien niet makkelijk maar als 50-plusser opnieuw aan de slag gaan, is zo goed als onmogelijk. En daar krijg je binnenkort door deze regering nog eens de rekening voor gepresenteerd. Hoe kan het geloof in de politiek hersteld worden wanneer de politicus zichzelf van pensioen bedient en de arbeider pensioen verliest?

voorn

08 aug 2017, 08:57

Vindt u het normaal als ik op mijn 40ste zorgde dat ik aan den dop kwam uit de voltijdse petrochemie nu nog steeds een hoger pensioen zou hebben als u indien u een volledige loopbaan bij Ford zou gehad hebben.
dejules

08 aug 2017, 09:22

voorn schreef:Vindt u het normaal als ik op mijn 40ste zorgde dat ik aan den dop kwam uit de voltijdse petrochemie.
Indien U gehuwd zijt of samenwonend dan zou jij 480 Euro dopgeld krijgen. U zou die keuze nooit maken.
Aangezien U zelf oorzaak zijt van uw werkloosheid zou U zelfs helemaal geen dopgeld krijgen.
The inconvenient truth blijft : Geert is een graaier.

voorn

08 aug 2017, 09:34

Albatros en RBP zijn anders falliet gegaan.
dejules

08 aug 2017, 09:52

voorn schreef:Albatros en RBP zijn anders falliet gegaan.
Mijn bedrijf sloot de deuren en wij werden VERPLICHT in swt gezet. Iedereen mocht 2 jaar voor de sluiting het bedrijf verlaten, WIJ NIET. Wij mochten ook intern geen opleidingen volgen. Meer dan de helft van onze gouden handdruk werd ingehouden om het SWT (bijpassing werkgever) mee te betalen.
Wat is uw punt?
Ik heb 1/3 van mijn vorig loon, denkt U dat ik dat plezant vindt?
Die hele sluiting heeft enkel miserie gebracht : scheidingen, armoede en zelfmoorden. Bent U jaloers op die mensen?
Is graaier Geert jaloers op deze mensen.
Geert zegt al 50 jaar dat hij Vlaanderen op de eccomische wereldkaart gaat zetten. Wij hebben dat gedaan. Waarom bleef Geert aan de BELGISCHE staatsuier hangen ipv zelf voor Vlaamse welvaart te zorgen?

voorn

08 aug 2017, 10:22

Dat van dat 1/3 kan van geen kanten kloppen op het loon van Ford.
Ik heb ook 7 jaar op brugpensioen geweest en kreeg na de berekening van het referteloon bijna 70% van mijn maandwedde shift inbegrepen.

De minimum SWT is
Werkloosheidsuitkering min 60% van uw bruto
Minimum toeslag brutoloon min de taksen en daar 50% van het verschil.
dejules

08 aug 2017, 11:04

voorn schreef:Dat van dat 1/3 kan van geen kanten kloppen op het loon van Ford.
Kerel, ik had een bijberoep.
Terug naar Geert ; hij is een graaier.
Stemt U voor "de man die Vlaanderen economisch op de wereldkaart gaat zetten" maar zelf nooit heeft bijgedragen aan de welvaart?

pastoor

08 aug 2017, 11:48

Stemt U voor "de man die Vlaanderen economisch op de wereldkaart gaat zetten" maar zelf nooit heeft bijgedragen aan de welvaart?

Van 1975 tot 1994 was hij advocaat .. voor hij in de politiek ging.
Die verdienen veel centen en brengen zakken centen bij de overheid.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
dejules

08 aug 2017, 12:43

pastoor schreef:

Van 1975 tot 1994 was hij advocaat .. voor hij in de politiek ging.
Die verdienen veel centen en brengen zakken centen bij de overheid.
1977 - heden
Gemeenteraadslid Izegem
1983 - 1994
Schepen Izegem
1995 - 2004
Volksvertegenwoordiger
1999 - 2000
Fractievoorzitter Kamer van Volksvertegenwoordigers[1]
2000 - 2001
Partijvoorzitter Volksunie
2001 - 2004
Partijvoorzitter N-VA
2004
Vlaams Parlementslid
2004 - 2008
Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media en Toerisme
2008 - 2009
Vlaams Parlementslid[2]
2009 - 2014
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering, Toerisme, Onroerend Erfgoed en Vlaamse Rand
2009 - 2014
Viceminister-president
2014
Vlaams Parlementslid
2014 - heden
Vlaams minister-president[3]

Die man is heel zijn leven beroepspolitieker geweest!!!

pastoor

08 aug 2017, 13:09

Een gemeenteraadslid en een schepen zijn geen voltijdse betrekkingen.
Enkele uurtjes per week.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
dejules

08 aug 2017, 13:28

pastoor schreef:Een gemeenteraadslid en een schepen zijn geen voltijdse betrekkingen.
Enkele uurtjes per week.
Heert trekt 900 Euro pensioen om 12 jaar enkele uurtjes schepen te spelen. Hoeveel jaren moet een werknemer FULL-TIME werken om 900 Euro pensioen te krijgen?
Geert is een ordinaire graaier die nooit heeft bijgedragen aan de welvaart van Vlaanderen, toch?

miel

08 aug 2017, 14:27

Wie betaalt dat pension?
Wie heeft dat bedrag bepaald?
Wie heeft dat bedrag ge Stems?
Ik veronderstel dat de Gemeente Izegem daar wat mee te maken heeft.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

voorn

08 aug 2017, 14:58

Deze wedden en vergoedingen liggen vast in een tabel volgens het aantal inwoners van gemeente of stad.
Zo hebben de burgemeesters van Antwerpen en Gent het maximum
132941,87€ bruto.