Illegalen heten nu al transmigranten!!!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

telloorlekker

27 jan 2018, 17:23

Van geesten weet ik het zéker; die zie ik niet "in levende lijve"; maar zouden we deze "transmigranten" dan niet beter voor "aliens" betittelen eenmaal deze vorm van illegaliteit ook de vorm van spot overtreft ?
Ice

29 jan 2018, 13:23

En jambon blijft star aan nutteloze symptoombestrijding doen die wij betalen met belastinggeld!
Privéfirma bewaakt vijf snelwegparkings: “Elke dag acties, zolang het nodig is”
Dit is dweilen met de kraan open!

Wanneer wordt de oorzaak aangepakt en de illegalen (géén transmigranten!) opgepakt en in gesloten centra gezet in afwachting van hun repatriëring?!!

Is dat te simpel, misschien?!
Nee, nu een beetje gaan knoeien en privé bewakingsfirma's laten patrouilleren zonder wapens en zonder bevoegdheid om deze overtreders aan te houden! Iedereen weet dat voor de opgeroepen politie ter plaatse is, de illegale vogels reeds lang zijn gaan lopen naar de volgende parking!

Dit is sabotage en politieke ONWIL van jambon en de politieke bende om de veiligheid van de burgers te vrijwaren, om illegalen te beschermen en ze bezig te laten de parkings en snelwegen onveilig te maken en terreur te zaaien voor de werkende mens, de chauffeurs!

En uiteraard werd de mogelijkheid tot reageren op rioolkrant hln nog maar eens uitgeschakeld, ze weten goed genoeg hoe de bevolking erover denkt!!

Phoebe

29 jan 2018, 14:33

Natuurlijk zal dat een politieke reden hebben dat Jambon handelt zoals hij het doet .
Ten eerste moet men bovenop de gewone asielprocedures  kosten doen en  supplementair miljoenen uitgeven om bed, bad en brood te voorzien voor illegalen - avonturiers (je benoemt het correct , Ice) die hier geen asiel wensen en het ook niet van plan zijn om het te vragen .

Er is vanuit Franstalig Belgique/Bruxelles een kwalijke stroming op gang gekomen die het voorzien heeft op de asielpolitiek van de regering en op alle mogelijke manieren ( gesteund door linkse activisten /verenigingen/politieke partijen ) stokken in de wielen te steken .. dit in eerste instantie om de MR en Premier Michel te kunnen saboteren.
Men mag niet vergeten dat hij alleen staat in Wallonië en het kost wat kost van groot belang is om hem uit het zadel te kunnen lichten bij volgende  verkiezingen .
Je bent toch  zeker die onwaarschijnlijke soap  van enige weken geleden niet vergeten  hoe er toen  cinema gespeeld werd in de Kamer door verenigd links om het ontslag van Theo Francken te kunnen bewerkstelligen omdat hij 3 of waren het er 5 (?) Soedanezen teruggestuurd had dit terwijl er bij tientallen gelijk in  onze buurlanden op de vlieger naar Soedan gezet worden .. die  trouwens handelen volgens de Europese regelgeving die overeengekomen werd tussen Europa en Afrikaanse landen in La Valletta in Malta !

Het is dus van het grootste belang dat zeker NVA  het de MR en Premier Michel niet te moeilijk maakt in eigen regionen wil men nog een volgende zelfde coalitie kunnen hebben.
Open VLD en zeker CD&V draaien hun muts naar de wind ... ik weet echter dat een rood PS/CDH bestuur met de communisten van de PTB het zeker veel slechter zullen doen wat migratie betreft voor de veiligheid van eigen burgers. Je weet, voor links is de slogan :  eigen migrantjes eerst !
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Fazal

29 jan 2018, 20:10

Ice schreef: 
Wanneer wordt de oorzaak aangepakt en de illegalen (géén transmigranten!) opgepakt en in gesloten centra gezet in afwachting van hun repatriëring?!!

Is dat te simpel, misschien?!
Nee, nu een beetje gaan knoeien en privé bewakingsfirma's laten patrouilleren zonder wapens en zonder bevoegdheid om deze overtreders aan te houden! Iedereen weet dat voor de opgeroepen politie ter plaatse is, de illegale vogels reeds lang zijn gaan lopen naar de volgende parking!
En dat de privé-bewakers intussen al lang in de goot liggen te creperen, gezien zij zelf eigenlijk niets mogen doen, behalve "hela, da mag nie zenne" roepen, met alle gevolgen vandien!  :twisted:

tokkio

31 jan 2018, 15:45

Ik begrijp die transmigranten niet, ze zijn naar eigen zeggen allemaal hoog opgeleid,ze zijn meester in het vervalsen van paspoort,of identiteitskaart,en ze hebben ergens allemaal geld dat ze anders aan die mensen smokkelaars moeten betalen,
Dus als ze een weekend trein ticket kopen zijn ze voor 6 of is het 7€ aan de kust, als ze daar een boot ticket kopen ,zijn ze in Engeland......probleem opgelost. :D :D :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

telloorlekker

01 feb 2018, 11:17

Probleem opgelost ? Huh ! Mag dit wel ?  Je moet ten allen prijze voorkomen dat "vreemdje" gaat lopen, want dan zijn onze inkomsten weg, hebben we geen reden van bestaan meer ! Wij zijn toch géén racisten én daarbij vooral "menslievend" hé...

davang

01 feb 2018, 19:16

Sluit min of meer aan bij dit onderwerp...

https://doorbraak.be/vinger-wijzen-is-o ... +Doorbraak
Wat niet al lachend kan gezegd.....

davang

01 feb 2018, 19:17

Afbeelding

tokkio

02 feb 2018, 16:23

davang schreef:Sluit min of meer aan bij dit onderwerp...

Ik sluit mij hier ook bij aan ,maar leer hier ook uit dat het probleem ginder moet opgelost worden, niet nu of gisteren maar 100 jaar terug als de kolonisatie ginder nog in de kinderschoenen stond,dan moesten ze die mensen voor een eerlijk bestuur klaargemaakt hebben, en niet de macht aan de dictators overgelaten hebben,de Afrikaanse lande waren en zijn zo rijk dat met een eerlijke werking ze nu tot de topklasse van ontwikkeling van dat continent zouden moeten staan,die bij manier van spreken geen hulp of migratie naar  Europa nodig zou hebben.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

02 feb 2018, 17:18

En de problemen komen steeds dichter, het begin van het einde????

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180201_03334768

Idefix

02 feb 2018, 18:53

tokkio schreef:
davang schreef:Sluit min of meer aan bij dit onderwerp...

Ik sluit mij hier ook bij aan ,maar leer hier ook uit dat het probleem ginder moet opgelost worden, niet nu of gisteren maar 100 jaar terug als de kolonisatie ginder nog in de kinderschoenen stond,dan moesten ze die mensen voor een eerlijk bestuur klaargemaakt hebben, en niet de macht aan de dictators overgelaten hebben,de Afrikaanse lande waren en zijn zo rijk dat met een eerlijke werking ze nu tot de topklasse van ontwikkeling van dat continent zouden moeten staan,die bij manier van spreken geen hulp of migratie naar  Europa nodig zou hebben.
De reden is simpel, het was doordat Europeanen met die Dictators konden overeenkomen dat ze die landen legaal konden leegroven. De bevolking was het minste van hun zorgen.
De zon is gratis voor iedereen

davang

02 feb 2018, 20:24

Idefix schreef: De reden is simpel, het was doordat Europeanen met die Dictators konden overeenkomen dat ze die landen legaal konden leegroven. De bevolking was het minste van hun zorgen.
Toch iets te gemakkelijk weergegeven Idefix. Die "Europeanen" waren niet de mensen zoals U en mezelf, hebben zeker er ook veel 'voordeel' aan gehad, toch zeker onze voorgaande generatie, maar toen kon je nog niet naar een of ander iPhone of andere van dergelijke speeltjes  grijpen, je zelfs maar jaren weet had wat er werd bedisseld, zelfs nu komt de waarheid niet boven...  :wink: 

Wel is de 'inhoud' van het te lezen artikel het verschil  proberen aantonen van de houding en evolutie van de bevolking zelf... een nogal groot verschil me dunkt, zelfs al hebben al die nieuwkomers veel, heel veel meer mogelijkheden.

Idefix

03 feb 2018, 22:27

davang schreef:
Idefix schreef: De reden is simpel, het was doordat Europeanen met die Dictators konden overeenkomen dat ze die landen legaal konden leegroven. De bevolking was het minste van hun zorgen.
Toch iets te gemakkelijk weergegeven Idefix. Die "Europeanen" waren niet de mensen zoals U en mezelf, hebben zeker er ook veel 'voordeel' aan gehad, toch zeker onze voorgaande generatie, maar toen kon je nog niet naar een of ander iPhone of andere van dergelijke speeltjes  grijpen, je zelfs maar jaren weet had wat er werd bedisseld, zelfs nu komt de waarheid niet boven...  :wink: 

Wel is de 'inhoud' van het te lezen artikel het verschil  proberen aantonen van de houding en evolutie van de bevolking zelf... een nogal groot verschil me dunkt, zelfs al hebben al die nieuwkomers veel, heel veel meer mogelijkheden.
Blijkbaar heeft er weinig volk door dat die Afrikaantjes in feite geen goesting hebben om te werken en het woorden , werklust , ambitie,  is in het Swahili, noch in Lingala, noch in het Kiswahili te vertalen.
Ik vermoed dat dit ook geldt voor de omliggende talen.......
De zon is gratis voor iedereen

maior domus

04 feb 2018, 01:35

Idefix schreef: Blijkbaar heeft er weinig volk door dat die Afrikaantjes in feite geen goesting hebben om te werken en het woorden , werklust , ambitie,  is in het Swahili, noch in Lingala, noch in het Kiswahili te vertalen.
Als ze werklust en ambitie kenden, dan hadden ze die enorme rijkdom aan bodemschatten waarop zij zitten, zelf ontgonnen en waren hun economieën welvarend en was Europa achter gebleven.
Het kernwoord hier is "zitten".
Ze zitten op hun potentiële rijkdom en weigeren hun krent te verheffen.
Daarom dat de Europeanen alles vanonder hun gat zijn gaan leegroven.
en nu zitten de andersgepigmenteerden te zeuren en te klagen over racisme en het koloniale verleden.
Nu willen ze van onze welstand mee genieten, nu willen ze allen naar hier emigreren om op ons zweet te teren.
terwijl alles neerkomt op hun luiheid en ik zou zelfs durven zeggen domheid. 
Maar dat zal wel racistisch zijn zekers.
Ondank is 's werelds loon

Paul Siemons

04 feb 2018, 01:49

Idefix schreef: Blijkbaar heeft er weinig volk door dat die Afrikaantjes in feite geen goesting hebben om te werken en het woorden , werklust , ambitie,  is in het Swahili, noch in Lingala, noch in het Kiswahili te vertalen.
Een paar jaar geleden was een schilder bij mijn dochter aan het werk, moest nog materiaal gaan halen en ik reed mee naar de groothandel. We moesten daar een tijdje wachten en ondertussen met een tussenpoos van laat ons zeggen een kwartier, komen er twee mannen vragen of ze bij hem mogen beginnen en geven een naamkaartje af : waren een Roemeen en  iemand uit Oekraïne. 
Ik vond dat raar maar blijkbaar was dat regelmatig het geval "ik zit al 35 jaar in de stiel en heb het altijd al meegemaakt ... maar nu dat we erover bezig zijn" zei de man" als ge erover nadenkt; in die 35 jaar hebben er zich mensen uit alle windstreken aangeboden behalve uit Afrika, daar moet ik de eerste nog zien komen  .... en dat is nu toch ook geen klein werelddeel "zei hij!

Nog: vrijdag l.l. wil het toeval dat ik in stad op mijn tocht voorbij 2 wedkantoren wandelde ... veel rumoer, veel volk in de twee zaken maar het viel me op dat er onder de aanwezige personen er zo goed als niemand te vinden was met een lichte huidskleur .
Nu kan ik me vergissen en kwamen de personen daar aanwezig juist allemaal terug van hun strandvakantie waar ze door de overvloedige zonneschijn een mooie kleur hadden gekregen en wisten ze niet wat te doen met al het geld dat ze nog overhadden en dat ze dat dan maar in die kantoren gingen verbruiken!!