Formateursnota

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

12 aug 2019, 17:28

frits1955 schreef:
12 aug 2019, 17:00

Tja - bij het neerpennen van die formateursnota had BDW voortdurend één oog gericht op de kalender van 2024 en dat kleine fotootje van Van Grieken dat daar aanhangt... :lol:
Daarom draaide hij, WEERAL, zijn jas!
Een burgemeesterssjerp gecombineerd met een inkomen van 220.000 € als levenslang voorzitter en de zitpenningen in het Havenbedrijf bieden voor lange tijd "werk"-zekerheid.

gast43

12 aug 2019, 17:55

Prima Vera
Staat daar expliciteit bij dat wagens van 5 jaar oud zwaar gaan belast worden? Neen dat lees ik daar niet in.

Neen dat klopt .
Maar lees dan eens wat de betekenis is WLTP .

Wat is er in verleden gebeurd met bepaalde merken onder andere Volkswagen en ga zo maar door , en dat is al bezig van 2017

https://www.anwb.nl/auto/autobelastinge ... lde-vragen

Dit zijn gevolgen nieuwe WLTP-meetmethode
De uitstoot en het brandstofverbruik van nieuwe auto’s wordt met de komst van de WLTP anders (lees: realistischer) gemeten. Gevolg kan zijn dat de BPM op auto’s daardoor omhoog gaat. De ANWB vindt dat de consument niet de dupe mag worden van deze nieuwe meetcyclus.

Waarom zijn er zoveel kortingen op wagenparken is niet voor niks , omdat ze anders niet meer kwijt geraken
. En mag een Startnota dat ze pas deze morgen naar buiten gebracht hebben .
Mijn standpunt is waar rook is is vuur of je nu draait of keert !!
En je weet in NL zijn ze op alles voor dan hier in dit apenland .

Nieuwe norm = WLTP
Wel, de CO2-uitstoot van nieuwe wagens wordt voortaan gemeten volgens een nieuwe testprocedure, de zogenaamde WLTP (Worldwide Harmonised Light vehicle Test Procedure).

Deze WLTP-norm vervangt de oude NEDC-norm. De auto-industrie evolueert namelijk zodanig snel dat de NEDC-test niet meer aangepast is aan het huidige drukke verkeer. De Europese Unie heeft daarom beslist om gaandeweg de nieuwe WLTP-norm in te voeren.

Let wel, de nieuwe WLTP-norm is strenger en leidt tot hogere waardes van CO2-uitstoot.

wardje

12 aug 2019, 18:07

Was er voor de verkiezingen geen sprake van om de BTW op elektriciteit te verlagen van 21% naar 6% daar zie ik in zijn nota niets van terug of ik kijk erover. :wink:
Heb de nota nog eens overlopen maar de afschaffing van de woonbonus zal enkel voor nieuwe aankopen zijn, en de korting op de registratierechten enkel voor de eerste woning, d;w.z.je bent je belastingsvoordeel niet kwijt of heb ik het verkeerd voor?
Wat met een sociale woning toegekend aan een allochtoon die in zijn land van herkomst een villa heeft gebouwd en die aldaar verhuurt? En dat zijn er niet weinig!
Men zou beter een migratiestop doorvoeren. Het zou niet meer dan normaal zijn dat vreemdelingen hier eerst moeten een paar jaar werken en bijdragen aan de kosten van de maatschappij alvorens ze kunnen genieten van onze sociale voordelen. Maar daar vind ik niets van terug zou nochtans een grote besparing zijn (denk ik?)

gast43

12 aug 2019, 18:29

Wardje , dat hebben ze gezegd , maar dat is niet doorgegaan .

Alleen tot begin 2021 heeft cd&v Wouter Beke korting toegestaan minderbedeelde , en na januari gaan ze terug herzien .

Dicksy

12 aug 2019, 18:40

Was er voor de verkiezingen geen sprake van om de BTW op elektriciteit te verlagen van 21% naar 6% daar zie ik in zijn nota niets van terug of ik kijk erover. :wink:
U kijkt er niet over omdat een federale materie niet op Vlaams niveau kan beslist worden. Bart De Wever heeft enkel gezegd dat hij vanuit Vlaanderen zou lobbyen voor een btw-verlaging in de Federale regering.
Wat met een sociale woning toegekend aan een allochtoon die in zijn land van herkomst een villa heeft gebouwd en die aldaar verhuurt? En dat zijn er niet weinig!
We voegen sociale huisvestingsmaatschappijen en sociale verhuurkantoren samen in één woonactor en alle woningen worden voortaan toegewezen volgens chronologische inschrijving.
We voeren een automatische middelentoets in voor wie op de wachtlijst voor een sociale woning staat en controleren daarbij op het bezit van vastgoed in binnen- en buitenland.
Men zou beter een migratiestop doorvoeren. Het zou niet meer dan normaal zijn dat vreemdelingen hier eerst moeten een paar jaar werken en bijdragen aan de kosten van de maatschappij alvorens ze kunnen genieten van onze sociale voordelen. Maar daar vind ik niets van terug zou nochtans een grote besparing zijn (denk ik?)
Wie aanspraak wil maken op de Vlaamse sociale bescherming en andere sociale voordelen, moet eerst vijf jaar ononderbroken, wettig en werkelijk in het land verbleven hebben en moet zich ten volle bekennen tot en inschakelen in onze Vlaamse gemeenschap.
(Dus niet meer onmiddellijk genieten van de sociale zekerheid. ’Eigen volk eerst’ en niet eerst de illegaal.)

frits1955

12 aug 2019, 18:52

Wardje jongen, beter leren lezen :lol:

wardje

12 aug 2019, 19:09

frits1955

Er komt zoveel informatie op ons af dat ik moet toegeven kan soms niet meer volgen, gelukkig jij wel :D
dejules

12 aug 2019, 19:54

wardje schreef:
12 aug 2019, 18:07
Heb de nota nog eens overlopen maar de afschaffing van de woonbonus zal enkel voor nieuwe aankopen zijn, en de korting op de registratierechten enkel voor de eerste woning, d;w.z.je bent je belastingsvoordeel niet kwijt of heb ik het verkeerd voor?
Terwijl drie op vier ouderen in Vlaanderen hun rusthuisfactuur niet kunnen betalen, komt er geen extra budget om de zorgfactuur te verlichten.

Dicksy

12 aug 2019, 20:28

Terwijl drie op vier ouderen in Vlaanderen hun rusthuisfactuur niet kunnen betalen, komt er geen extra budget om de zorgfactuur te verlichten.
Voor onze ouderen investeren we verder in kwaliteitsvolle en betaalbare woonzorgcentra met een striktere controle op de dagprijsverhogingen.
(investeren = geld uitgeven. Eerst het kader scheppen en dan met de coalitiepartners bepalen hoe men dit investeren verder kan concretiseren. Niet proberen te lopen vooraleer je kunt gaan. :evil: )

gast43

13 aug 2019, 01:36

Dicksy

En jij gaat dat geloven , van die rusthuis facturen !!
Zijn best de we ons zeer goeie paar schoenen gaan kopen , dat we ze kunnen bijhouden , wat er op ons afkomt , zoals wardje dat zegt . Komt teveel op ons af . en de man heeft 100% gelijk .

Dat zeggen ze al hele tijd , maar ondertussen zijn ze weer verhoogd 8O Dagprijs .
Vraag eens een parkeerkaart aan ? en de huisartsen zijn ook al niet meewerkend , is nu voor mijn eigen :evil:
Krijgen we nog een rappel in de bus . Is doorgegeven door de Mutualiteit . Moet juist maar elektronisch invult worden door huisarts . En wij moeten niks doen , maar wij krijgen toch een rappel uit Brussel . Binnen de dertig dagen niet ingevuld wordt geannuleerd . Als je alles moet geloven wat ze in de media brengen en in Terzake en Voorlopige nota in de krant , ben je best dat je in de vuilbak werpt , heb je ook geen kopzorgen . Zoals ze nu alles naar buiten brengen , en is nog niet goedgekeurd door iedereen of is hij zijn nekvel aan rekken , om na zijn verlof verder te doen , daarmee kunnen ze al debatteren onderling en wat zal er uitkomen uit die 7 pagina's , en als niet lukt kan hij dan toch zeggen heb mijn best gedaan , ligt niet aan ons zoals in december dat is zijne sterkste kant , zoals reporter zegde Loser tegen Tom Van Grieken ( taalgebruik ) ( Beter gezegd verliezers :lol: :P :P :P

Net zelfde met erfenisrecht langst levende dat je kan doorschuiven , is niks nieuws want dat bestaat al .
Heb ik vorig jaar al te horen gekregen van Notaris en is ook vastgelegd erfenis recht is wel vernieuwd en in
voege sinds 09/2018 door Minister Geens ( Wie moet je dan nog geloven )

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/12 ... tekens-op/

“Bouwshift” van N-VA roept vele
vraagtekens op
De startnota van Vlaams informateur Bart De Wever (N-VA) schept maar weinig duidelijkheid over de voorgestelde "bouwshift". Dat valt te horen bij verschillende organisaties die het ruimtelijke beleid volgen. "Het is afwachten. Alles zal afhangen van de manier waarop de decreten ingevuld worden door de Vlaamse regering", zo klinkt het.

De vorige Vlaamse regering had beslist om tegen 2040 een "betonstop" in te voeren, om iets te doen aan het verlies aan open ruimte. Maar in de startnota voor de Vlaamse formatiegesprekken wordt nu gesteld dat er werk wordt gemaakt "van een bouwshift in plaats van een betonstop".

Laat ons duidelijk zijn , vanwaar gaan ze geld halen ? in offerblok :mrgreen:

voorn

13 aug 2019, 09:20

Wardje de BTW op elektriciteit is een federale aangelegenheid en niet de Vlaamse

wardje

13 aug 2019, 10:33

Waarom liet Bart Tommelein (toen bevoegd minister voor energie) bij de Vlaamse regering zich uit voor BTW verlaging op elektriciteit, als hij er toch geen vat op heeft?
Geen dossierkennis misschien?? :D
Daarom dat ik ervan uitging dat BTW op energie een Vlaamse bevoegdheid was, dus niet , zo zet men de brave burger op het verkeerde been :D

E.T.

13 aug 2019, 10:44

De burgemeester van Oostende heeft wel meer gelogen hoor … Je kan dat zelfs heel goed zien … zijn lippen bewegen :lol:
dejules

13 aug 2019, 12:36

Prima Vera schreef:
12 aug 2019, 15:33

Gewoon populistische praat en dat weet je, je bent gewoon een leugenaar en een roddelaar. Jij geloof natuurlijk direct liever zijn broer, komt jou een heel pak beter uit! De rest fingeer je er maar gewoon bij. Moet je bij mij niet mee afkomen én ik heb zelfs niet op hem gestemd! Nu jij!
Die formateursnota is opgesteld vanuit het standpunt dat een Vlaming superieur is.
Om dat in zijn juiste context te kaderen moet je teruggaan naar de jonge De Wever die op neo-nazikampen ging, die de holocaust ontkende, ...
Dan komen wij in de sfeer van de übermensch, het superieure ras.
In die maatschappij zijn er geen werklozen noch invaliden noch vakbonden noch vreemdeling, ...
In die maatschappij is iedereen aan het werk (ook ouderen), iedereen is welvarend, er zijn geen armen, ...
Dit gedachtengoed druipt van de hele N-VA af, je moet het gewoon WILLEN zien.
Laatst gewijzigd door dejules op 13 aug 2019, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
dejules

13 aug 2019, 12:38

E.T. schreef:
13 aug 2019, 10:44
De burgemeester van Oostende heeft wel meer gelogen hoor … Je kan dat zelfs heel goed zien … zijn lippen bewegen :lol:
Daarom praat hij nu door zijn neus!