Begrijpen wij Anti-Vaxers ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 nov 2021, 12:03

De Pvda geeft een pluim aan Het Antwerpse bestuur met zijn 26 vaccinatie centra.
De enige stad en omgeving dat dit doet. En waar je zelf mag kiezen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

23 nov 2021, 14:03

voorn schreef:
23 nov 2021, 12:03
De Pvda geeft een pluim aan Het Antwerpse bestuur met zijn 26 vaccinatie centra.
De enige stad en omgeving dat dit doet. En waar je zelf mag kiezen.
"..waar je zelf mag kiezen..."?

Leg eens uit...

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

23 nov 2021, 14:58

Er zijn verschillende vaxinatiecentra. Zoals Kinepolis en Antwerp Expo..
Jij kiest wat het dichts bij u woonst ligt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 nov 2021, 15:51

En toch is de vaccinatiegraad daar in 't stad nog steeds bedenkelijk laag ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

23 nov 2021, 16:19

voorn schreef:
23 nov 2021, 14:58
Er zijn verschillende vaxinatiecentra. Zoals Kinepolis en Antwerp Expo..
Jij kiest wat het dichts bij u woonst ligt.
Voor mijn eerste twee prikken kon je (ik en mijn huisgenoten toch) niet kiezen
waar ...dat was voor ons "Spoor Oost"

Voor de boosterinjectie kan je inderdaad "kiezen" tussen
"Kinepolis" en "Antwerp Expo" .
"Kiezen" is een groot woord want het hangt er vanaf welk
tijdslot je kan ingeven en dan word er meestal één van de
twee voorgesteld (heb daar geen probleem mee waar ik moet
zijn)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

23 nov 2021, 16:33

frits1955 schreef:
22 nov 2021, 23:52
Niet- gevaccineerden vormen een gevaar voor hun eigen gezondheid en voor die van anderen maar zijn jammer genoeg ook een bron van mogelijke mutaties; die ontstaan nl. enkel bij niet- gevaccineerden. Dat de vaccins wel degelijk goed werken blijkt uit de opnames van covid patienten op de IC afdelingen- verhoudingsgewijs belanden daar 10 tot 14 keer zoveel meer niet- gevaccineerden dan wel gevaccineerden. Hoe lang zullen de zorgverleners nog bereid zijn om die dwaze nitwits te verzorgen? Overigens: over welke vrijheid liepen die betogers te toeteren? De vrijheid om anderen te besmetten? De vrijheid om de zorg nog verder te laten kraken? De vrijheid om dringende operaties bij andere mensen te laten uitstellen- soms een kwestie van leven of dood ?Of is het gewoon de vrijheid van de verwende, onwetende egoist die enkel aan zijn eigen pleziertjes en grillen denkt?
Frits lees een uw onware maar wel opruiende tekst hierboven... Ik denk dat gij een mens zijt die twee stene kan doen vechten.
Man toch, je hebt wel degelijk door, want dom zijt ge niet, dat het de gevaccineerden zijn die enkele aan hun pleziertjes denken. Ze willen op reis, op café, op restaurant, naar de dancing, naar de voetbal, naar de koers, naar de parenclubs en steken dan de schuld dat ze besmet zijn op de mensen die thuisgebleven zijn...Dat noem ik nu eens LEF HEBBEN;;;
De zon is gratis voor iedereen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 nov 2021, 17:11

en steken dan de schuld dat ze besmet zijn op de mensen die thuisgebleven zijn
Thuis blijven? Voorzichtig zijn? Jammer genoeg is het overgrote deel van de niet geprikte dat helemaal niet van plan. De egoïsten eisen het recht op om andere mensen mogelijks te besmetten met wat toch een dodelijke ziekte kan zijn.

Remie schreef:
22 nov 2021, 07:16
Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 nov 2021, 19:20

Terwijl de IC afdelingen verhoudingsgewijs veel meer niet- gevaccineerden moeten opnemen komt men hier beweren dat die brave niet- gevaccineerden achter de stoof blijven zitten. Mag ik overigens iedereen die min of meer kan lezen de Knack aanraden- nr.46 van 17 tot 23 november- prima artikels over antivaxers. Peter de Roover krijgt ge er gratis en voor niks bij ;-)
En der attentie van Idefix: kunt ge eens duidelijk maken wat er niet klopt in mijn tekst ?
Je hebt daar wat in vetjes gezet: er bestaat geen twijfel over dat covid varianten ontstaan bij mensen die niet gevaccineerd zijn- vandaar het grote belang om de vaccinatiecampagnes in armere landen op te drijven. En de schuld van alle miserie in de schoenen schuiven van gevaccineerden is helemaal grotesk- typische omkering van de feiten.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 nov 2021, 23:15

frits1955 schreef:
22 nov 2021, 23:52
....een bron van mogelijke mutaties; die ontstaan nl. enkel bij niet- gevaccineerden. ....
Hebt ge daar ergens broninformatie over ? Het is bekend dat het virus kan muteren als het van mens naar dier overspringt, en dan terug van datzelfde dier naar mens. De virussen muteren echter in het algemeen hééél spontaan zonder dat daar voor het ogenblik een verklaring voor bestaat. Per slot van rekening blijven de antistoffen tegen corona ook niet blijvend aanwezig. Na een aantal maanden ben je er niet beter meer aan toe dan een niet-gevaccineerde.

Dat een vaccin "op lange termijn" gevolgen kan hebben is uiteraard totale onzin. Na een paar dagen zijn de stoffen die ingespoten worden totaal verdwenen ! Al de rommel die men aan een frietkraam binnenspeelt blijft al veel langer in het lijf achter. Het enige dat na een vaccinatie achterblijft zijn de antistoffen ( en liefst zo veel mogelijk ) die het lichaam zelf heeft aangemaakt, en die dus volkomen lichaamseigen zijn.

Het wordt hoog tijd dat de jonge generaties terug hun biologie lessen opfrissen, of misschien hebben ze die nooit gekregen. Hoe virussen en bacteriën te werk gaan zou tot de stof van het middelbaar moeten behoren. Niets is zo destructief als een wetenschappelijk domme bevolking, en dan krijg je inderdaad een zootje dat zich tegen vaccinatie's verzet en in injectie van chips gelooft.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 nov 2021, 00:35

Broninformatie? William Shaffner- Amerikaans topviroloog: " Niet- gevaccineerden zijn variantenfabriekjes" . Effe googlen en dan kan je dat rustig lezen. Peter Piot - wereldautoriteit ivm Ebola- zegt net hetzelfde. Varianten ontstaan steeds in landen met een lage vaccinatiegraad; niet gevaccineerden worden sneller en zwaarder besmet en besmetten dan weer anderen. Het aantal niet- gevaccineerden op IC ligt 10 keer hoger dan het aantal gevaccineerden- in Brussel zelfs 15 keer hoger. Je moet toch al een stevige lapzwans zijn om de zware verantwoordelijkheid van niet- gevaccineerden weg te wuiven.
By the way, beste Fred: weet je wie er als organisator achter de betoging van voorbije zondag zat? De groep Feniks- een aftakking van Schild & Vrienden. Die Sarah Melis die in "de Afspraak" als organisatrice uitgenodigd werd is een prominent lid. Voor wie nog zou twijfelen uit welke extreem- rechtse hoek de wind waait en wie de onrust en twijfel wil recupereren...
Laatst gewijzigd door frits1955 op 24 nov 2021, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 nov 2021, 00:55

Akkoord dat de kans op mutatie groter is bij niet-gevaccineerden, puur omdat het virus er langer circuleert. Maar beweren dat het enkel bij die personen kan muteren is niet correct, wel is de kans veel kleiner bij gevaccineerden omdat het virus in princiepe slechts een paar dagen bij hen actief kan zijn.

Het verwondert me helemaal niet dat de anti-vax betoging vanuit extreem rechtse hoek werd opgezet. De meest dwaze en abnormale zienswijzen komen steeds maar uit diezelfde groep. Het grote gevaar zit er steeds in dat ze verdomd goed kunnen manipuleren , spraakvaardig zijn en geloofwaardig overkomen. Typisch voor fascisme ....

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

24 nov 2021, 05:51

Als 70-plusser herinner ik me, dat ik al ruim meer dan 20 jaar een vaccinatie tegen de GRIEP neem.
In mijn vroegere werkomgeving waren er toen wel enkele fanatici,
die liever enkele dagen thuis zaten te zweten.
Maar er geen nota van namen, dat ze op het werk eventueel ook anderen hadden aangestoken.
Bij 't niezen en snotteren vloog er heel wat besmet geproest in 't rond.

H.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 nov 2021, 09:48

Een stem uit het echte leven: het ziekenhuis.


Afbeelding

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 nov 2021, 09:49

Fred1950 schreef:
23 nov 2021, 23:15

Dat een vaccin "op lange termijn" gevolgen kan hebben is uiteraard totale onzin. Na een paar dagen zijn de stoffen die ingespoten worden totaal verdwenen !
Fred, Fred, toch ... :roll: Blijf bij je batterijen, man. Als je daarover iets zegt, dan luister ik.
Lees en leer:

'We believe that the public should be fully informed that vaccines, though effective in preventing infections, may have long term adverse effects. An educated public will probably increasingly demand proper safety studies before widespread immunisation. We believe that the outcome of this decision will be the development of safer vaccine technology.'

Googlevertaling:

Wij zijn van mening dat het publiek volledig moet worden geïnformeerd dat vaccins, hoewel ze effectief zijn in het voorkomen van infecties, op lange termijn nadelige effecten kunnen hebben. Een goed opgeleide bevolking zal waarschijnlijk in toenemende mate goede veiligheidsstudies eisen voordat wijdverbreide immunisatie plaatsvindt. Wij zijn van mening dat het resultaat van deze beslissing de ontwikkeling van veiligere vaccintechnologie zal zijn.

Dit gaat niet over de Coronavaccins, maar over Haemophilus influenzae type b vaccin waarvan men pas na lange tijd (10 jaar) heeft vastgesteld dat het diabetes helpt ontwikkelen bij kinderen.
Bron

En zo doe jij slag om slinger uitspraken die kant noch wal raken en waaruit je gebrek aan kennis omtrent de zaak blijkt.


Je weet toch al dat Pfizer geweigerd heeft om aansprakelijkheid op te nemen voor langetermijneffecten die zouden kunnen optreden? Dat stond in de deal die Pfizer met de EU heeft gemaakt. Waarom zou dat zijn, FredFifty?
Niets is zo destructief als een wetenschappelijk domme bevolking, en dan krijg je inderdaad een zootje dat zich tegen vaccinatie's verzet en in injectie van chips gelooft.
Ik denk dat ik onlangs nog zo'n voorbeeld van wetenschappelijke domheid heb zien voorbij komen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

24 nov 2021, 09:58

Fred1950 schreef:
24 nov 2021, 00:55
Akkoord dat de kans op mutatie groter is bij niet-gevaccineerden, puur omdat het virus er langer circuleert. Maar beweren dat het enkel bij die personen kan muteren is niet correct, wel is de kans veel kleiner bij gevaccineerden omdat het virus in princiepe slechts een paar dagen bij hen actief kan zijn.

Het verwondert me helemaal niet dat de anti-vax betoging vanuit extreem rechtse hoek werd opgezet. De meest dwaze en abnormale zienswijzen komen steeds maar uit diezelfde groep. Het grote gevaar zit er steeds in dat ze verdomd goed kunnen manipuleren , spraakvaardig zijn en geloofwaardig overkomen. Typisch voor fascisme ....
Fred, sorry maar ik kan echt de moeite niet meer doen om te antwoorden op uw opruiende zever. Ik ga het zelfs niet meer lezen. *
Het ga u goed.....
Laatst gewijzigd door Idefix op 24 nov 2021, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
De zon is gratis voor iedereen