Vakbondspaljassen gaan nog maar eens staken.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

04 apr 2025, 19:58

Fred1950 schreef:
04 apr 2025, 19:47
Wil. schreef:
04 apr 2025, 17:03
Maar mensen met hersenen tussen hun oren wel.
En zij bepalen wat technologiebedrijven zijn. Niet wat jij dénkt dat daarbij mag horen.
Blaaskaak ! :roll:
Als je denkt het met scheldwoordjes te kunnen halen, dan ben je al op voorhand verloren (wéér eens).
Waar horen de bedrijven die bladblazers maken bij, Fred? "Hersens tussen de oren", schreef hij :lol:
:)
Check eens na hoe de F35 en Hawker Harrier VTOL's werken. Ge weet toch wat VTOL betekent ? Wel , hoe werkt dat - en wat is de overeenkomst - al dan niet - met de bladblazer internet grap. Tip : je vriendje ChatGPT zal het wel weten. :P
Ik zal het op jouw niveau houden, Freddie: blaas eens een ballon op en laat hem los.
Maar het helpt je allemaal geen zier vooruit omdat je basiskennis mist (nochtans wordt dat uitgelegd in de A2); in plaats van die nuttige info op de SSD op te slaan, wordt bij jou nog altijd alles geleid naar het RAM, met alle gevolgen van dien.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

04 apr 2025, 20:18

Blaaskaak is geen scheldwoord in jouw geval , het is een vaststelling. En schrijf eens op je SSD dat ik geen A2 diploma heb - heb ik je al geschreven , want die RAM van jouw heeft blijkbaar veel te weinig bytes. :lol:

Wil.

04 apr 2025, 22:25

Fred1950 schreef:
Blaaskaak is geen scheldwoord in jouw geval , het is een vaststelling. En schrijf eens op je SSD dat ik geen A2 diploma heb - heb ik je al geschreven , want die RAM van jouw heeft blijkbaar veel te weinig bytes. :lol:
Oei, ik dacht echt dat je de A2 met succes had afgewerkt 8O 8O
Dat maakt veel duidelijk :lol:

voorn

05 apr 2025, 07:48

Fred zijn hoby"s zijn een klein technologisch bedrijfje op zich.
Het probleem of werking van iets oplossen of vernieuwen van toepassingen.

jeronimo

05 apr 2025, 08:49

Die put moet gevuld worden, op eender welke manier.
Leven we niet al jaren boven onze stand. !
Ze zullen het halen waar ze kunnen.
De pensioenleeftijd is toch zó gemakkelijk op te lossen.
Neem het voorbeeld aan de zelfstandigen. !
Vroeger op pensioen? 5% per jaar minder. !
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

Fred1950

05 apr 2025, 10:01

Wil. schreef:
04 apr 2025, 22:25
Fred1950 schreef:
Oei, ik dacht echt dat je de A2 met succes had afgewerkt 8O 8O
Dat maakt veel duidelijk :lol:
SSD bijwerken , of is die ook al kapot ... Je hebt duidelijk te weinig RAM geheugen tussen de oren .
Ik heb geen A2 gevolgd , jij trouwens ook niet. Wat was het nu weeral ? Voortgezet lager onderwijs tot je 14-de ?
Fred1950 schreef:
02 apr 2025, 09:04
Ach kom man , je bent weeral eens goed bezig. :roll: Wat historische feiten betreft heb je uiteraard gelijk , maar als het er op een "analyse" van die feiten op aan komt , of over een alternatief politiek en historisch scenario zoudt gaan redeneren , ga je volledig de mist in.

Russen en Oekraïners zijn quasi hetzelfde volk met een gemeenschappelijk verleden , ......
.........................

( ik heb trouwens geen A2 diploma , wel Wet.A en ind.ing --- Mijn "foutjes" kan je blijkbaar goed onthouden - maar al de rest over klimaat , Li-ion cellen , ... wil je niet onthouden :lol: De sennet "lezers" kennen je frustaties al door en door :twisted: )

Fred1950

05 apr 2025, 10:20

frits1955 schreef:
02 apr 2025, 12:02
Waarom werd er eigenlijk gestaakt part 2:

-Tijdelijke werkloosheid of ziekte betekent langer werken om negatieve gevolgen voor het pensioen te vermijden.
-In 2005 werd in het generatiepact een tweejaarlijkse verhoging vastgelegd van 2 procent voor de minimumuitkeringen, 1% verhoging voor uitkeringen boven het minimum en 1,75% voor de aanpassing van de berekeningsplafonds. Daardoor stegen de minima en daalde de armoede, mede dankzij extra verhogingen onder de Vivaldi regering. De regerin g De Wever schaft dit allemaal af op 100 miljoen na voor de allerzwaksten.De sociale uitkeringen zullen weer achteruitgaan en de armoede zal stijgen.

Ondertussen stegen de subsidies aan bedrijven van 1,5 miljard naar 16 miljard waarvan 10 miljard door een verlaging van de werkgeversbijdragen. Niet vergeten dat de regering Michel al 12 miljard had cadeau gegeven aan de bedrijven...Verder worden steeds meer brutolonen vervangen door extra-legale voordelen die ondertussen al 15 miljard bedragen ( salariswagens, aandelenopties, maaltijdcheques etc).
Je moet niet echt een genie zijn om te begrijpen dat dat allemaal ten koste van de sociale bescherming van de burger gaat.

Ook gaat deze regering ondertussen vele miljarden gooien naar de bewapeningsindustrie - de aandeelhouders daarvan weten met hun plezier geen blijf . Zo kopen we voor miljarden aan gevechtsvliegtuigen van de VS waarvan de president zegt dat ze die vliegtuigen voor de Europese landen gemakkelijk " 10 procent minder strijdbaar kunnen maken" - gewoon om Europa te kloten. Daar hoor je onze Minister van Oorlog niet over kwaken. En al die miljarden " blijven buiten de begroting"...
Verder blijft deze regering miljarden storten in de ondertussen haast bodemloze put die de Oosterweel werken geworden zijn . En al die miljarden "blijven buiten de begroting"...
Wie zijn hier nu eigenlijk " de paljassen" en wie zal al die rekeningen moeten uitzweten?
Als al de cijfers die je aanhaalt correct zijn moet ik jouw repliek inkaderen.

Ondertussen blijft De Wever ook maar zagen over een groots Oekraïns leger dat W-Europa tegen de Russen moet beschermen. Wie hem dat allemaal ingelepeld heeft is voor mij een raadsel. Ge moet alleszins idioot zijn om aan die wapenwedloop mee te doen. Al wat tijdens de Koude Oorlog werd verkwanseld is ook allemaal schroot geworden ( of naar Oekraïne verscheept geweest ).

Het ergste is dat men investeert in aanvalswapens en amper in verdedigingswapens ( en/of in de ontwikkeling er van ). De enigste vrees die je kan hebben is dat de Russen de Westerse pesterijen beu worden en in totale armoede / failliet dreigen te geraken. En dan ... sneuvelt Brussel , Londen , Parijs onder atoombommetjes .... Dat de Russen hierdoor zelf ook ten onder gaan maakt voor hen dan geen verschil meer uit ...
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 apr 2025, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955

05 apr 2025, 10:24

Natuurlijk kloppen die cijfers. Je moet dan wel wat anders lezen dan HLN of het gebazel op social media.

Wil.

05 apr 2025, 11:31

Fred1950 schreef:
05 apr 2025, 10:20

Het ergste is dat men investeert in aanvalswapens en amper in verdedigingswapens ( en/of in de ontwikkeling er van ). De enigste vrees die je kan hebben is dat de Russen de Westerse pesterijen beu worden en in totale armoede / failliet dreigen te geraken. En dan ... sneuvelt Brussel , Londen , Parijs onder atoombommetjes .... Dat de Russen hierdoor zelf ook ten onder gaan maakt voor hen dan geen verschil meer uit ...
Aangezien je in dit onderwerp toch weer je vatnikbijdrage wil leveren, krijg je het antwoord dat je verdient en dat meteen al dat anti-westers gezever naar de prullenmand verwijst.

Ik heb een goed geheugen en heb je vroeger al dit stukje op je boterham gegeven (wat jij je natuurlijk niet meer kunt herinneren)

Aanvalswapens? Zou Poetin Oekraïne hebben durven aanvallen als ze hun atoomwapens nog hadden?
Bijkomende atoomwapens zouden de slagkracht van een tegenaanval spreiden. Nu volstaat het voor Poetin om het Franse commandocentrum te elimineren om de handen vrij te hebben.
Indien ook de Polen en de Duitsers A-wapens hebben, wordt het een andere zaak.

Waarom laat de VS Noord-Korea met rust?
Waarom durft Iran Israël niet te lijf gaan met hun langeafstandsraketten?

Degene die dreigt om "alle mogelijke wapens" in te zetten, is Poetin. Dat zegt genoeg.

Fred1950

05 apr 2025, 12:07

Wil. schreef:
05 apr 2025, 11:31
.....
Aanvalswapens? Zou Poetin Oekraïne hebben durven aanvallen als ze hun atoomwapens nog hadden?
Bijkomende atoomwapens zouden de slagkracht van een tegenaanval spreiden. Nu volstaat het voor Poetin om het Franse commandocentrum te elimineren om de handen vrij te hebben.
Indien ook de Polen en de Duitsers A-wapens hebben, wordt het een andere zaak.

Waarom laat de VS Noord-Korea met rust?
Waarom durft Iran Israël niet te lijf gaan met hun langeafstandsraketten?

Degene die dreigt om "alle mogelijke wapens" in te zetten, is Poetin. Dat zegt genoeg.
Je hebt niets bijgeleerd sinds de Koude Oorlog , en die strategie zit er blijkbaar bij U en uw soortgenoten , genre De Wever hard ingebakken. De techniek is ondertussen wel al ferm geëvolueerd , en alles nuchter en wel beschouwd is de investering in aanvalswapens om dat "evenwicht" te behouden totaal uit de mode.

Dat men eens investeert in verdedigingswapens , hooguit ondercheppingsjagers. Ons "early warning" systeem bestaat amper. Als "iemand" een kernwapen per raket lanceert moet een afweersysteen voor 100 % in staat zijn om dat te onderscheppen. In de ontwikkeling van dergelijke systemen moet geld gestoken worden , niet in de aankoop van extra F35's zoals gepland. En wedden dat dit niet eens 2 % van ons bbp zou vergen ?

En wat Poetin betreft , die heeft geen kernwapens nodig om Lviv en Kiev tot puin te herleiden. De engelsen en amerikanen hebben die ook niet gebruikt om Dresden in de fik te zetten. Poetin dreigt inderdaad , en die dreiging kan je alleen maar te keer gaan met verdediginswapens zoals ik schreef. Hij zal zijn dreiging tot uitvoer brengen als Rusland al totaal economisch "kapot" is gemaakt , dat is de kamikaze strategie. Ge weet toch wat "kamikaze" betekent ? En Rusland kapot maken is blijkbaar de bedoeling van U en uw soortgenoten die zich boven alles en iedereen beter en machtiger voelen. Hoogmoed komt voor de val. Als ge de Russen respecteert hoeft ge er ook niets van te vrezen. ( en vrees maar meer voor Dmitry Medvedev , niet voor Poetin ).

Wil.

05 apr 2025, 12:18

Je antwoordt niet op mijn tegenwerpingen. Vanzelfsprekend eigenlijk, omdat je geen argumenten hebt.
Ik wil dit onderwerp niet bezoedelen; het gaat over de vakbonden en de stakingen.

Fred1950

05 apr 2025, 12:24

Wil. schreef:
05 apr 2025, 12:18
Je antwoordt niet op mijn tegenwerpingen. Vanzelfsprekend eigenlijk, omdat je geen argumenten hebt.
Ik wil dit onderwerp niet bezoedelen; het gaat over de vakbonden en de stakingen.
En het gaat ook over geld ! ! ! , GELD dat naar defensie zal gaan ( voor nutteloze aanvalswapens ) in plaats van naar het welzijn en de welvaart van de bevolking. Men staakt omwille van werkdruk ( te weinig personeel ) en centen.

Uw tegenwerpingen ? Die houden toch geen steek ( meer ) , hoe kan ik daar zinnig op antwoorden ...

En nog iets via Google gevonden :

De 10 gelukkigste landen ter wereld:
Finland.
Denemarken.
IJsland.
Zweden.
Nederland.
Costa Rica.
Noorwegen.
Israël.

Hoe rijm je dat met jouw staafgrafiek waarin Finland het groots aantal dagen staking kent sinds 2010 na Frankrijk en België ? NU ben ik wel eens curieus wat voor uitleg jij daar gaat aan geven :lol:

voorn

05 apr 2025, 13:37

Hadden de Russen zich niet gaan moeien in Oekraine en niet over een Groot Rusland gesproken was dat geld niet nodig geweest en bleef alles bij het oude.

Wil.

05 apr 2025, 13:54

Ja, Fred, hier kom je natuurlijk weer op een terrein waar je nul kennis van hebt. In de A2 krijg je geen sociologie, wat een kennisveld is dat je tot inzicht zou kunnen leiden.

Maar kom, één verloren schaap terug naar de kudde leiden, wordt door de Heer beloond in het hiernamaals :lol: :lol:

Wanneer men peilt naar 'geluksgevoel' in een regio of land, dan wordt daarbij een groot aantal aspecten betrokken in het onderzoek. Ik som er voor jou enkele op:

- is er een goede verhouding tussen tijd op het werk en tijd in het gezin?
- kan men een stevige financiële buffer opbouwen in dat land?
- kun je zin geven aan het leven binnen deze maatschappij?
- hoe ervaart men de algemene levenskwaliteit?
- hoe vaak / hoe weinig voel je je eenzaam in je leefgemeenschap?
- wat vindt men van de ecologische omstandigheden waarin men leeft?
- is gezondheidszorg voor iedereen betaalbaar en beschikbaar?
- is het land in orde met democratische beginselen? Bv. is het stakingsrecht goed beschermd in de wet?
- heeft men de vrijheid om zich kritisch uit te laten over het beleid van de gemeente/het land?
- is er een goede sociale verbondenheid in de gemeenschap waarin men woont?
- hoe goed zijn de sociale voorzieningen (uitkeringen in geval van ziekte, werkloosheid, ouderschap)?
enzovoort.

De Finnen scoren heel hoog op de meeste punten. Ze zijn zich ook bewust van wat er beter kan en wat ze kunnen verliezen. Ze accepteren niet gemakkelijk achteruitgang. Vandaar dat elke afbraak van de zaken die ze positief beoordelen, beantwoord wordt met actie in de vorm van een staking, wat een democratisch recht is.

voorn

05 apr 2025, 14:13

Fred moet wel een A1 hebben. Met een Wet A kom je nergens technisch terecht
Dit t.o.v een A2