Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

23 apr 2020, 11:28

Wil. schreef:
23 apr 2020, 11:20

Ik heb de periode van 'de buikriem tot in het laatste gaatje aantrekken ' nog gekend.
U bent 15 jaar voor uw pensioenleeftijd vrijwillig gestopt met werken, toch?

Wil.

23 apr 2020, 11:29

“In major parts of Sweden, around Stockholm, we have reached a plateau [in new cases] and we’re already seeing the effect of herd immunity, and in a few weeks’ time we’ll see even more of the effects of that. And in the rest of the country, the situation is stable,”

Dr. Anders Tegnell, hoofd epidemioloog in Zweden, vertelt dat men in en rond Stockholm het plateau heeft bereikt voor wat betreft de nieuwe gevallen en hij ziet er nu al het effect van groepsimmuniteit. Over een paar weken zal men zelfs meer resultaat zien van dat verschijnsel. In de rest van het land is de toestand stabiel, aldus Tegnell.

Zweden kent geen lockdown. Er zijn beperkte maatregelen voor het onderwijs, maar men heeft er bewust voor gekozen om de economie te doen blijven draaien. Dat zijn daar slechte mensen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

dejules schreef:
23 apr 2020, 11:28
Wil. schreef:
23 apr 2020, 11:20

Ik heb de periode van 'de buikriem tot in het laatste gaatje aantrekken ' nog gekend.
U bent 15 jaar voor uw pensioenleeftijd vrijwillig gestopt met werken, toch?
20 zeg ik u!

Wil.

23 apr 2020, 11:35

dejules schreef:
23 apr 2020, 11:26
Wil. schreef:
23 apr 2020, 11:17
Goossens verdedigt de leeglopers die op het punt staan hun dubbele pensioenen op te nemen.
Als het ambtenarij statuut binnenkort is afgeschaft dan bevordert dat de arbeidsmobiliteit.
Mijnheer Goosens kan dan, indien hij dat wenst, in het buitenland een veelvoud verdienen.
Maar heeft Goossens zijn kwaliteiten niet kunnen verwerven op kosten van de overheid? Hij heeft toch niet persoonlijk betaald voor zijn dure studies, niet? En is die Goossens dan niet constant aan de uier van de overheid blijven hangen? Of betalen zijn patiënten hem zo dik? Neen toch?

Er zou een systeem moeten bestaan waarbij zo'n kerels verplicht moeten blijven ten dienste staan van de mensen en niet naar het buitenland kunnen verkassen om daar dan poen te gaan scheppen. Toch?

Fred1950

23 apr 2020, 11:50

Wil. schreef:
“In major parts of Sweden, around Stockholm, we have reached a plateau [in new cases] and we’re already seeing the effect of herd immunity, and in a few weeks’ time we’ll see even more of the effects of that. And in the rest of the country, the situation is stable,”

......
And I see what I see on CSSE , en dat is een rechte, stijgende lijn onder 45° en een CFR van 12,10 % . Met slechts 16.000 besmettingen hebben die beslist nog geen groepsimmuniteit van zelfs 10 % bereikt, en van dat plateau is er nog helemaal geen sprake. Als een compleet gehucht besmet is en die liggen allemaal in het ziekenhuis, zijn er uiteraard geen nieuwe besmettingen meer. Op die manier kan ik ook alle plateau"s uitleggen.
dejules

23 apr 2020, 11:58

Het ondernemersvertrouwen in de eurozone zakt naar een ongekend dieptepunt. Bedrijven melden dat ze in april in recordtempo personeel moeten ontslaan.
De inkoopmanagersindex (PMI) voor de eurozone, een graadmeter voor het ondernemersvertrouwen, zakte in april naar het laagste peil sinds de oprichting van de muntunie in 1999. Het cijfer keldert van 27,9 in maart naar 13,5 in april. In maart werd de bevraging bij aankoopdirecteuren gehouden nog voor grote delen van Europa in lockdown gingen. Daarom is de scherpe daling in april weinig verrassend.
De daling is wel een stuk scherper dan economen verwacht hadden. Vooral in de dienstensector is de terugval scherp, met een cijfer van 11,8. Daarmee vergeleken houdt de industrie met een cijfer van 33,8 nog relatief goed stand. Een cijfer onder 50 wijst op een economische krimp, een cijfer boven 50 wijst op groei.
'Het PMI-cijfer toont eigenlijk wat we al weken kunnen vaststellen door gewoon uit ons raam te kijken', zegt ING-econoom Bert Colijn. 'Het coronavirus heeft grote delen van de economie tot stilstand gebracht.'
Hoewel de zichtbaarheid op hoe diep deze crisis is en hoe snel we ze te boven kunnen komen laag blijft, geeft het PMI-cijfer wel wat extra aanwijzingen. Bedrijven geven in de survey aan dat ze in recordtempo mensen ontslaan in april. 'Het mag duidelijk zijn dat het tijdelijke werkloosheid niet volstaat om de schok op de arbeidsmarkt op te vangen', zegt Colijn. 'We stevenen af op een substantieel hogere werkloosheid in de komende periode.'

https://www.tijd.be/politiek-economie/e ... ce=dlvr.it

Wil.

23 apr 2020, 12:30

Fred1950 schreef:
23 apr 2020, 11:50
Wil. schreef:

......
And I see what I see on CSSE , en dat is een rechte, stijgende lijn onder 45° en een CFR van 12,10 % . Met slechts 16.000 besmettingen hebben die beslist nog geen groepsimmuniteit van zelfs 10 % bereikt, en van dat plateau is er nog helemaal geen sprake. Als een compleet gehucht besmet is en die liggen allemaal in het ziekenhuis, zijn er uiteraard geen nieuwe besmettingen meer. Op die manier kan ik ook alle plateau"s uitleggen.
Conclusie; Sof weet het. De 'Van Ranst' van Zweden weet het niet.
Case closed.

gast43

23 apr 2020, 12:40

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200422_04931411

Minister De Block waarschuwt voor overdreven enthousiasme: "Nu vrienden uitnodigen en feestjes organiseren? Vergeet het"

De minister van Volksgezondheid, Maggie De Block (Open VLD), merkt een groot enthousiasme om weer naar het normale leven terug te keren. “Dat is begrijpelijk”, zegt ze. “Maar ik ben heel bezorgd, als arts en als minister. Het virus is nog steeds aan zijn reis rond de wereld bezig.” Ze roept iedereen op voorzichtig te blijven, hoezeer de maatregelen ook beginnen door te wegen.

Vooral vanuit economische hoek is er druk om sneller te gaan met het exit-scenario. Werkgeversorganisatie Voka heeft 4 mei al uitgeroepen tot “D-Day voor de economie”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200422_04931427

“Spelen met mensenlevens” en “misdadig”: de zoektocht naar het lek van geheim lockdownrapport

BRUSSEL - “Wie zoiets lekt, lacht met de experts, lacht met de politici die het goed menen, en lacht met de zorgverleners. Dank aan zij die willen dat deze hele operatie in het honderd loopt. ” Viroloog Marc Van Ranst, en bij uitbreiding de hele rist wetenschappers en het overgrote deel van de betrokken politici, noemde het lekken van het advies over de te volgen exitstrategie compleet onverantwoord. Slechts enkelen hebben er baat bij, toch kunnen er veel vingerafdrukken op het gelekte advies staan.

Zijn zo engeltjes allemaal , hopelijk komt het uit , dat ze eens aan de schandpaal worden geplakt .
Vuil politiek spel meer kun je daar niet op zeggen plus de media .
Ze zijn weer eens beeld geweest en erna hoor je ze niet meer daarmee is alles gezegd .

petrol

23 apr 2020, 13:21

dejules schreef:
23 apr 2020, 11:16
petrol schreef:
23 apr 2020, 11:13

Ge bedoelt de kaviaar sossen Yvan Mayeur en Pascale Peraïta.
Toch?
Kaviaar dankzij de erfenis van uw schoonmoeder, toch?
Helaas mijn schoonmoeder was maar een arm menske.
Geen kaviaar maar nen boterham met choco.

petrol

23 apr 2020, 13:25

dejules schreef:
23 apr 2020, 11:11
Wil. schreef:
23 apr 2020, 11:05

Voor wie spreekt hij eigenlijk? Heeft die Goossens zelf ooit iets bijgedragen tot de staatskas? Ooit zelf een bedrijf opgericht?
Ons overheidsbeslag is 10% BBP hoger dan Nederland en 20% BBP hoger dan Zwitserland.
Met de bedenking dat wij een economisch kerkhof zijn.
U probeert het onverdedigbare te verdedigen.
Zinloze strijd!
Niet te begrijpen dat gij nog altijd in België woont op een economisch kerkhof????
Ice

23 apr 2020, 13:31

gast43 schreef:
23 apr 2020, 12:40
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200422_04931411

Minister De Block waarschuwt voor overdreven enthousiasme: "Nu vrienden uitnodigen en feestjes organiseren? Vergeet het"

De minister van Volksgezondheid, Maggie De Block (Open VLD), merkt een groot enthousiasme om weer naar het normale leven terug te keren. “Dat is begrijpelijk”, zegt ze. “Maar ik ben heel bezorgd, als arts en als minister. Het virus is nog steeds aan zijn reis rond de wereld bezig.” Ze roept iedereen op voorzichtig te blijven, hoezeer de maatregelen ook beginnen door te wegen.

Vooral vanuit economische hoek is er druk om sneller te gaan met het exit-scenario. Werkgeversorganisatie Voka heeft 4 mei al uitgeroepen tot “D-Day voor de economie”

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200422_04931427

“Spelen met mensenlevens” en “misdadig”: de zoektocht naar het lek van geheim lockdownrapport

BRUSSEL - “Wie zoiets lekt, lacht met de experts, lacht met de politici die het goed menen, en lacht met de zorgverleners. Dank aan zij die willen dat deze hele operatie in het honderd loopt. ” Viroloog Marc Van Ranst, en bij uitbreiding de hele rist wetenschappers en het overgrote deel van de betrokken politici, noemde het lekken van het advies over de te volgen exitstrategie compleet onverantwoord. Slechts enkelen hebben er baat bij, toch kunnen er veel vingerafdrukken op het gelekte advies staan.

Zijn zo engeltjes allemaal , hopelijk komt het uit , dat ze eens aan de schandpaal worden geplakt .
Vuil politiek spel meer kun je daar niet op zeggen plus de media .
Ze zijn weer eens beeld geweest en erna hoor je ze niet meer daarmee is alles gezegd .
En wéér verwijten huichelaars wat ze zelf doen...dat komt telkens terug! 8O
En waarom moet een exit strategie voor de lockdown dan wel GEHEIM blijven?
Heeft het volk niet het recht om te weten wat die bende van plan is met ons?? :evil:
“Wie zoiets lekt, lacht met de experts, lacht met de politici die het goed menen, en lacht met de zorgverleners."
En met wie lachen dan de experts en politici als ze onnodig en wekenlang de hele maatschappij lamleggen met alle desastreuze gevolgen van dien??? :evil:
Wacht tot het uitkomt dat een lockdown en maatregelen tegen covid19 volstrekt ONNODIG waren,
Met het gevolg dat de economie ONNODIG onherstelbaar beschadigd werd, dat door diezelfde huichelaars nu duizenden werklozen bijkwamen door onnodige faillissementen..
Dan pas zullen deze misdadigers kunnen jammeren als ze ter verantwoording worden geroepen voor hún "spelen met mensenlevens"!! :x

petrol

23 apr 2020, 13:56

Twee bedrijven op drie blijven aanwerven

65 procent van de ondernemingen blijft personeel aanwerven en 35 procent hanteert een aanwervingsstop. Dat blijkt uit een enquête van de Antwerp Management School, het VBO en HRPro.be bij 1.241 bedrijfsleiders en hr-professionals. 41 procent van de ondervraagden zegt dat ze evenveel aanwerven als voorzien, 22 procent werft minder aan en 2 procent meer.

Het valt wel op dat vooral grote ondernemingen blijven aanwerven. Bij de bedrijven met meer dan 500 werknemers blijft 78 procent aanwerven, bij de ondernemingen met minder dan 10 werknemers is dat maar 31 procent. Bij bijna 70 procent van de kleine bedrijven is er dus een aanwervingsstop. Een mogelijke verklaring is dat kleine ondernemingen vooral actief zijn in sectoren die relatief zwaar zijn getroffen door de coronacrisis, zoals horeca en kleinhandel.

Slechts 16 procent van de ondervraagde bedrijven denkt dat ontslagen waarschijnlijk of zeer waarschijnlijk zijn. De Vlaamse werkgeverskoepel Voka zei woensdag dat een bedrijf op vijf ontslagen verwacht.

gast43

23 apr 2020, 14:09

Ice , als je gisteren Pano hebt gezien .
Wat gaat ervoor op dit moment de burgers en de zorgsector of Voka .
De mensen zitten nu al op hun tandvlees in de zorgsector ( Proficiat Ice) dat je zo meelevend bent .
Als je ziet in Antwerpen dat ze ook aan voedsel pakketten mogen beginnen
nog nooit gezien zeggen de organisatie's ( Toch raar )
Of gaan ze pensioen gaan berekenen zoveel minder .We komen er weer bovenop :evil:
Waar is menselijke aspect naartoe .
Niemand heeft er om gevraagd pandemie .

Dat ze maar doen we gaan dan eens zien binnen paar weken .
Ik zal me wel in mijn kot blijven , kunnen we ervan veel niet zeggen .

12:09 HLN
China gaat 30 miljoen dollar meer betalen aan Wereldgezondheidsorganisatie
China heeft donderdag aangekondigd dat het 30 miljoen dollar (28 miljoen euro) extra zal overmaken aan de Wereldgezondheidsorganisatie. De beslissing komt er enkele dagen nadat de Verenigde Staten aangekondigden dat ze de WHO niet meer zullen steunen.
Waarom betalen ze in de plaats VAN Amerika of zit er ook strategie achter lees het graag
12:08 HLN
"Aantal besmettingen China mogelijk vier keer hoger"
Het aantal mensen dat met het coronavirus is besmet in China ligt volgens een onderzoek waarschijnlijk vier keer hoger dan tot nu toe is gemeld. Dat meldt The Guardian.

Onderzoekers uit Hongkong hebben op basis van cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) gekeken naar het aantal Chinese besmettingen tot 20 februari. Op dat moment waren officieel 55.000 mensen besmet. De definitie van een besmetting is door China echter een aantal keer aangescherpt. De onderzoekers melden dat het aantal besmettingen op zeker 232.000 staat als er volgens de nieuwe definitie wordt bekeken of iemand besmet was.

In China zijn nu officieel ruim 83.000 gevallen vastgesteld. Vorige week meldde het land nog dat het aantal besmettingen in de stad Wuhan, waar de uitbraak begon, 50 procent hoger ligt dan eerder gemeld.
Laatst gewijzigd door gast43 op 23 apr 2020, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

23 apr 2020, 14:11

Petrol, gij kunt niet ontkennen dat er velen over kop zullen gaan door deze (volgens mijn mening onnodige) lockdown.
Waarom minimaliseer je dit terwijl het vast wel drama's zal geven voor de mensen die getroffen worden? Elk faillissement is er een teveel en het zijn weer énkel de kleintjes die getroffen worden - dat stemt tot nadenken: welke strategie zit daarachter?
Waarom moeten de kleintjes er tussenuit zodat enkel nog grote bedrijven overblijven?
"Maar" 1 bedrijf op 5 verwacht ontslagen...en over hoeveel ménsen hebben we het dan die werkloos worden en in armoede gedreven worden? (Want: beperking werkloosheid tot 2 jaar)
Stel beter die vragen eens ipv de schade aan onze economie pogen te minimaliseren....och, tis zo erg nog niet, behalve voor wie dan zn job verliest.... :roll:

gast43

23 apr 2020, 14:16

Petrol, gij kunt niet ontkennen dat er velen over kop zullen gaan door deze (volgens mijn mening onnodige) lockdown.
Waarom minimaliseer je dit terwijl het vast wel drama's zal geven voor de mensen die getroffen worden? Elk faillissement is er een teveel en het zijn weer énkel de kleintjes die getroffen worden - dat stemt tot nadenken: welke strategie zit daarachter?
Waarom moeten de kleintjes er tussenuit zodat enkel nog grote bedrijven overblijven?
"Maar" 1 bedrijf op 5 verwacht ontslagen...en over hoeveel ménsen hebben we het dan die werkloos worden en in armoede gedreven worden? (Want: beperking werkloosheid tot 2 jaar)
Stel beter die vragen eens ipv de schade aan onze economie pogen te minimaliseren....och, tis zo erg nog niet, behalve voor wie dan zn job verliest.... :roll:

Beste Ice , dat klopt nu eens voor de volle 100% .
Hopelijk kunnen ze rustig opbouwen economie .
Dat ze hun werknemers behouden , maar heb grote vrees voor Horeca en restaurants
En dat ze verschil maken tussen de grote en kleine , is gebleken in weekend .
En idem voor Antwerpen .
En de kleine en minder kleine gaan meer afdragen aan de staat dan de GROTE .
En dan hou ik nog mijn hart vast renovatie's hoe ze dat gaan aanpakken , woningen die bewoond zijn ,
zal niet ivident zijn .