TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

05 nov 2016, 19:29

Dicksy schreef:
op buitenlands gebied komen we overeen he, dicksy?
Als ik morgen een staatsgreep pleeg ,mag jij minister van buitenlandse zaken zijn!
Minister van Financiën zou me eigenlijk beter afgaan maar soit van buitenlandse zaken is ook goed voor het onderhouden van de diplomatieke betrekkingen met de belastingparadijzen. :lol:
Maar, wat zou de officiele uitleg zijn van de Amerikanen?
Ze moeten toch iets verzinnen? Je kan toch niet zomaar zeggen: wij doden zomaar mensen?
Heb jij al ooit geweten dat de Amerikanen een land waar ze zijn binnengevallen verlaten op vraag van de regering.
Een vazallenregering wordt geïnstalleerd en deze vragen dan aan de Amerikanen om te blijven omdat de toestand in het land nog niet stabiel genoeg is. Zijn ondertussen alle Amerikaanse soldaten weg uit Irak zoals Obomba aangekondigd had bij zijn aanstelling ? :roll:
De dag dat elke Amerikaanse soldaat in zijn kazerne moest zitten op Amerikaanse ( USA ) bodem zakt het land als een pudding in mekaar.
Ik vraag me af wat wij zouden beleven moest Michel niet mee willen mensen gaan vermoorden in Syrie?
Of als we die Zweedse nieuwe gevechtsvliegtuigen zouden kopen....
Gast

05 nov 2016, 19:39

Of als we die Zweedse nieuwe gevechtsvliegtuigen zouden kopen....
Als één van de vele landen die zelf geen straaljagers produceren zal Belgie weinig in de pap te brokken hebben omdat de Amerikaanse druk op die landen dermate hoog is dat ze niet anders kunnen.
Het zou natuurlijk veel goedkoper zijn om een straaljager te kopen uit Zweden of Frankrijk maar ons land en bv ook Nederland lopen aan het handje van de VS zoals een kleuter die voor de eerste keer naar school moet. Amerika zal genoeg troeven hebben om scheet Belgie minder te laten stinken als het er op aan komt een nieuwe straaljager te kopen.
De F35 is de volgende en dat is al lang beslist.
Ice

05 nov 2016, 19:49

albert229 schreef:ik zit naar een documentaire te kijken over een bombardement in Afghanistan door de amerikanen..
Ik denk dat de ambassadeur van amerika in de verenigde naties moord en brand geschreeuwd heeft bij het zien van die film!!
volkerenmoord, roept ze! misdaden tegen de menselijkheid!!!

Ik hoorde Obama gisteren bezig op tv, dat clinton zijn werk moet verder zetten!!!

ik zit me nog altijd af te vragen wat ze daar nu precies doen in AFghanistan?
Bin Laden zoeken?
Ideaal gebied om hun drones te testen?

Heeft er iemand anders een beter idee wat ze daar na 15 jaar nog altijd doen?

Trump kijkt een vredesduif tegenover die moordenaars
mah albert: het land opbouwen en de afghaanse bevolking helpen? of wat dacht je? :roll:
Dat is de doorzichtige leugen, die al jarenlang wordt verkondigd....en overal wordt gebruikt waar vs is binnengevallen en de macht achter de schermen naar zich toe trekt...daar gaat het om: màcht/heerschappij en natuurlijk ook grondstoffen/olie en alles wat ze maar in hun klauwen kunnen krijgen.
Gast

05 nov 2016, 20:22

Dat is de doorzichtige leugen, die al jarenlang wordt verkondigd....en overal wordt gebruikt waar vs is binnengevallen en de macht achter de schermen naar zich toe trekt...daar gaat het om: màcht/heerschappij en natuurlijk ook grondstoffen/olie en alles wat ze maar in hun klauwen kunnen krijgen.[/quote]
nu je het zegt...

in afrika mogen ze elkaar uitmoorden he , daar zit geen olie.

en nu we toch bezig zijn...
wat bombarderen WIJ (michel) in Syrie?

oorlog verklaart?
toestemming van de wettige regering?
van de verenigde naties?

of gewoon voor de grap?

socrates

05 nov 2016, 20:58

Wat zijn jullie toch voor ondankbare idioten? Jullie zijn volkomen vergeten hoeveel Amerikaans bloed hier is vergoten om ons van onze al te opdringerige buren te verlossen. Die buren werden eerst nog door de VS gesteund in hun wapenwedloop en vervolgens als overwinnaar van de oorlog tot hoofdland van Europa bevorderd. Gelukkig konden wij een beroep doen op Marchallhulp waarvoor wij nu in ruil, vrij van huurgeld hun atoomkoppen bewaren en het duurste wapentuig bij hen kopen als wederdienst.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
Gast

05 nov 2016, 21:13

Daar komt het inderdaad op neer Socrates. Dankbaarheid tonen tot het einde der dagen. Op ons knieën voor Uncle Sam en dit nog zeker 20, 30 ( of meer ) generaties lang. Modern slaves zullen de US zeggen en wij denken dat we vrij zijn, dat ze ons bevrijd hebben. Ja bevrijd 80 jaar geleden en meteen terug geknecht.
Gast

05 nov 2016, 23:47

Fokke schreef:Het verderfelijke Amerikaans systeem mocht niet meer! (Bijna) Iedereen blij en gelukkig! Als men dat principe nu eens op de verkiezingen toepaste! :lol:
Bestaat de klassifikatie in het behalen van een A+ , A , etc... al niet veel langer in de VS dan bij ons ? Ik dacht dat wij nu net het zoveel "psychologischer" verantwoord systeem uit de VS hadden gekopieerd. :)

Fokke

06 nov 2016, 00:02

The Spirit of Flanders schreef:
Fokke schreef:Het verderfelijke Amerikaans systeem mocht niet meer! (Bijna) Iedereen blij en gelukkig! Als men dat principe nu eens op de verkiezingen toepaste! :lol:
Bestaat de klassifikatie in het behalen van een A+ , A , etc... al niet veel langer in de VS dan bij ons ? Ik dacht dat wij nu net het zoveel "psychologischer" verantwoord systeem uit de VS hadden gekopieerd. :)
In de jaren tachtig probeerde men het "Hollands" systeem in te voeren:
- Zonder fouten schrijven moest niet meer... als men de tekst maar verstond!
- Iets verplichten is uit den boze! Het moest op de eerste plaats leuk zijn!
- "Meester" of "Mijnheer" zeggen is ouderwets: Zeg maar "Jef" of "Frans" of "Annie"!
Wij deden daar wel niet aan mee alhoewel "ze" ons van bovenuit in die richting probeerden te duwen. Het ging bij onze noorderburen zo ver dat "Ollandse" onderwijzers (en zelfs schoolhoofden!) hun kinderen naar Vlaamse scholen in de grensstreek stuurden (op internaat!)...
Mijn kleinkinderen volgen in Bangkok in de "International School" het Amerikaans systeem (uiteraard in het Engels). Ik ben er nog niet uit of het beter of slechter is dan het onze. Het is in elk geval heel anders en ik ben zeker dat ze bij overschakeling naar onze scholen heel wat problemen zullen hebben.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

pastoor

06 nov 2016, 00:16

Fokke,

Ik weet niet hoeveel men bij ons exact voor de medische verzorging "afhoudt" van het brutoloon . Veronderstel dat men dat niet afhoudt... kan de persoon in kwestie met dat bedrag een soort hospitalisatieverzekering betalen die voor hem en zijn gezin alles dekt? 't Is maar een vraag van een leek in die materie...

* * * * *

Op uw pensioen is een inhouding ZIV, ziekte en invaliditeitsverzekering,
en dat is 3,55 %. Op de pensioenen van de werknemers is dat hetzelfde.

Toen jij vroeger werkte was er een inhouding ZIV, van 3,55 % op uw loon, en uw werkgever voegde daar 3,86 % bij. Samen 7,41 %.

Bij de werknemers was er een inhouding van ZIV van 3,55 % op het loon, en de werkgever voegde daar 3,80 % bij. Samen 7,32 %.

* * * * *

Dat is voor de dokters, de apothekers, de hospitalen en de mutualiteiten.

* * * * *

Het verwondert me dat je dat nog nooit gezien hebt op uw loonbrief en op het pensioen. Erger is het dat al die leerlingen aan wie je les gaf, het nu ook niet weten en de vraag gaan stellen wanneer ze op pensioen zijn.

De gepensioneerden die in Frankrijk verblijven krijgen die ZIV mee samen met het pensioen. Er was hier iemand di in Frankrijk woont en met een deel van de ZIV, namelijk € 100 een degelijke en betere hospitalisatieverzekering heeft.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Valium

06 nov 2016, 06:04

maior domus schreef:Indertijd werd Ronald Reagan ook neergesabeld door de media.
Hij zou een cowboy zijn en een derderangsacteur.
Het draaide erop uit dat hij de belangrijkste na-oorlogse president werd, een aimabele man die het communisme in de Sowjet-Unie op de knieën kreeg, die Amerika en het Westen terug zelfvertrouwen gaf.
Met Trump zien we hetzelfde fenomeen: een populaire figuur die niet om een straffe uitspraak verlegen is, en die wordt neergesabeld door de poco media.
Hopelijk wordt Trump president.
Ik voorspel u: hij zal het Westen ons zelfvertrouwen terugschenken. Hij zal de scherpe kantjes van zijn uitspraken moeten inslikken en daarbij een president handelt niet alleen, hij laat zich adviseren door zijn entourage.
Obama de slapjanus, is het ergste wat ons overkomen is na de oorlog qua president.
Maar hij was natuurlijk wel de lieveling van de poco media, gezien zijn huidskleur.
Hopelijk komt die leugenachtige feeks van een Clinton niet aan de macht, dat zou een complete ramp zijn voor Amerika en het Westen.
Ik geef je 200% gelijk

Valium

06 nov 2016, 06:22

socrates schreef:President wordt degene die de sterkste lobby achter zich krijgt. In deze periode van de 21ste eeuw is dat hoogstwaarschijnlijk de wapenlobby en die kiezen dan allicht voor een Republikein maar niet voor een Trump. Die miljardair heeft hun financiële steun niet echt nodig en zou wel eens gekke dingen kunnen doen, waar de wapenhandel uiteindelijk zou onder lijden.
De vakbonden zouden hoogstwaarschijnlijk voor een democraat kiezen, maar die hebben te weinig geld om een president te kunnen kopen.
Trump is niet zo dom als de VTM wil laten uitschijnen.
Je wordt zomaar niet miljardair en het blijven is nog moeilijker.
Wat er nog bijkomt, het leven van TRUMP is echt de droom van iedere Amerikaan. (miljonair/miljardair zijn )
Trump is een goed maatje van Poetin, beter de Russen te vriend houden dan er tegen te gaan vechten.
Ik verdenk beiden ervan van een verborgen agenda te hebben en dat is : korte metten te maken met de moslimlanden onder de mom van de IS uit te schakelen.
Eerst ginder de baas gaan spelen, terug marionetten aan de macht en de volledige handel van olie in eigen handen te krijgen.
De enigste vijand zal China worden en Noord Korea, maar de Russen en Amerikanen samen kuisen ook gans China op (Europa wil natuurlijk ook zijn deel en schaart zich achter de 2 grootmachten)

pastoor

06 nov 2016, 08:28

Een presidentskandidaat moet 270 kiesmannen achter zich hebben na de verkiezingen op 09/11/2016.

* * * **

Clinton heeft er nu 268.
Trump 204.

Zelfs als Trump alle swing staten wint is Clinton president.
Als Trump 1 swing state verliest is Clinton president.
Als Clinton North Carolina wint is ze president.

Clinton heeft nu 2-3 % voorsprong (dit is onbelangrijk).

Clinton heeft 84 % kans om president te worden.
Gast

06 nov 2016, 08:35

pastoor schreef:Een presidentskandidaat moet 270 kiesmannen achter zich hebben na de verkiezingen op 09/11/2016.

* * * **

Clinton heeft er nu 268.
Trump 204.

Zelfs als Trump alle swing staten wint is Clinton president.
Als Trump 1 swing state verliest is Clinton president.
Als Clinton North Carolina wint is ze president.

Clinton heeft nu 2-3 % voorsprong (dit is onbelangrijk).

Clinton heeft 84 % kans om president te worden.
"het systeem" heeft al de beste kandidaat uitgeschakeld (sanders)
democratie is een rekbaar bedrijf he. Iedereen kan in theorie kandidaat zijn.
Je moet eens naar belgie kijken. Een kleine partij als pvda haalt in peilingen 6%. Dan komen de grote partijen met reclamecampagnes en al de lemmingen lopen daarin. ps... nva alleen al krijgt daarvoor 400 000 000 frank per jaar...

Fokke

06 nov 2016, 08:56

pastoor schreef:Fokke,
Ik weet niet hoeveel men bij ons exact voor de medische verzorging "afhoudt" van het brutoloon . Veronderstel dat men dat niet afhoudt... kan de persoon in kwestie met dat bedrag een soort hospitalisatieverzekering betalen die voor hem en zijn gezin alles dekt? 't Is maar een vraag van een leek in die materie...
* * * * *
Op uw pensioen is een inhouding ZIV, ziekte en invaliditeitsverzekering,
en dat is 3,55 %. Op de pensioenen van de werknemers is dat hetzelfde.
Toen jij vroeger werkte was er een inhouding ZIV, van 3,55 % op uw loon, en uw werkgever voegde daar 3,86 % bij. Samen 7,41 %.
Bij de werknemers was er een inhouding van ZIV van 3,55 % op het loon, en de werkgever voegde daar 3,80 % bij. Samen 7,32 %.
* * * * *
Dat is voor de dokters, de apothekers, de hospitalen en de mutualiteiten.
* * * * *
Het verwondert me dat je dat nog nooit gezien hebt op uw loonbrief en op het pensioen. Erger is het dat al die leerlingen aan wie je les gaf, het nu ook niet weten en de vraag gaan stellen wanneer ze op pensioen zijn.
De gepensioneerden die in Frankrijk verblijven krijgen die ZIV mee samen met het pensioen. Er was hier iemand di in Frankrijk woont en met een deel van de ZIV, namelijk € 100 een degelijke en betere hospitalisatieverzekering heeft.
Pastoor, ik heb dat al wel gezien op mijn loonbrief maar ik volg de discussie hier op dit forum al een tijd (als leek in die materie) en stel vast dat het allemaal niet zo simpel is. Zelfs de forummers die het wel (beweren te) weten geraken het niet eens. Daarom mijn eerder simpele vraag. En als je jong bent denk je niet aan pensioen en al wat er aan vast hangt... Je raapt gewoon je (volgens sommigen te zoet verdiende) pree op :lol: en pas op het einde van je (volgens sommigen) zit/ligbaan vind je dat belangrijk... :evil: :oops: :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

pastoor

06 nov 2016, 09:12

Albert299,

Je moet eens naar België kijken. Een kleine partij als pvda haalt in peilingen 6%. Dan komen de grote partijen met reclamecampagnes en al de lemmingen lopen daarin.
ps. NVA alleen al krijgt daarvoor 400 000 000 frank per jaar.

Albert299, binnen 2 maanden is het 16 jaren geleden de Euro er was.
En nog altijd in oude Belgische franken spreken.

* * * * *

De dotaties aan de partijen in Euro.
Dat staat hier:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150422_01643381

N-VA.................. € 12.269.438,09.......(+ 4.218.899,91)
CD&V................. € 7.397.089,60.........(+ 778.451,19)
Open VLD........... € 5.878.905,14.........(+ 851.726,67)
SP.A.................. € 5.463.501,50........ (+ 851.726,67)
Groen................ € 3.325.466,64........ (+ 1.053.057,35)
Vlaams Belang.... € 2.086.159,73.........(- 2.469.745,01)

PS..................... € 8.819.807,81.........(- 210311,92)