Idefix schreef: ↑03 sep 2020, 15:55
Ik vraag me af of De Wever er nog niet aan gedacht heeft om eens serieus met het VB te gaan praten. Stel dat ze samenkomen en hun volledig programma op tafel naast elkaar leggen, zien waarin ze overeenkomen en zien wat de tegenstellingen zijn. Praten hoe ze die tegenstellingen kunnen bewerken zodat ze er alletwee kunnen achter staan en op die basis een gezamelijke partij kunnen stichten waarmee ze naar de kiezer kunnen gaan. Dan moeten ze , zoals nu het geval is, geen stemmen van elkaar meer afpakken en kunnen de minderheden de oppositie in.
Dat wordt een heel moeilijke zaak, want het integrale programma van het VB is een letterlijke kopie van het programma van PVDA en dat vloekt integraal met de NVA. Maar hun belangrijkste programmapunten zijn, hun wederzijdse afkeer vreemde rassen en gekleurde mensen en het communautaire of de wederzijdse afkering voor de Waalse stammen. Deze punten zijn ruimschoots voldoende om tot een akkoord te komen, want voor het VB was de kopie van het PVDA programma maar zuiver voor de show om de kiezer te laten zien dat ze niet met lege handen op het toneel verschenen.
Ik heb het hier al vroeger vooropgesteld, die 2 horen samen in een regering, een Vlaams front. Voor BDW is er maar één belangrijke hinderpaal, zijn partij wordt integraal verorberd door het VB.