Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

27 jul 2026, 14:35

frits1955 56 minuten geleden
Voor wat het waard is
"De Cactus" is satire he Dicksey.
Al lachend zegt de zot zijn waarheid.

Wil.

27 jul 2026, 14:36

Ja, frits, het gebeurt wel eens hier en daar, hé?

Je geeft een overzicht en moet 10 jaar extremistische feiten van over heel de wereld bij elkaar harken om een indruk van "het evenwicht" duidelijk te maken.
Het is de typisch drogredenering van "ik ken een 90-jarige grootvader die nooit longkanker heeft gekregen". Echt een beetje té doorzichtig, hoor. :roll:

De feiten die ik vermeld zijn allemaal de laatste 6 maanden gebeurd en dan nog wel hier in West-Europa alleen.

Ik kan voor de voorbije 3 maanden voor bijna élke dag van de maand een aanslag aanwijzen die gebeurd is door moslimterroristen als ik het actieveld ook verbreed tot de hele wereld.
Wil je mijn stelling ontkrachten? Ga je gang.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

27 jul 2026, 14:38

frits1955 schreef:
27 jul 2026, 14:27
Waar blijft dat verhaaltje van Troje nu eigenlijk?
Duidelijk weer niet begrepen, hé? Tijdens de schoolvakanties staat je brein op non-actief, neem ik aan :roll:

Het verhaaltje stond er vlak onder, jongen. Je moet wel begrijpend kunnen lezen en een minimum aan verbanden kunnen leggen. Maak die cellen toch maar eens wakker. (Jongens toch)

frits1955

27 jul 2026, 14:58

Het verhaaltje stond er vlak onder, jongen

"Er was eens een stad die Troje heette ...

Het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft het Islamitisch Centrum van Engeland, een vermeende buitenpost van het Iraanse regime in Londen, de bevoegdheid gegeven om visa te sponsoren voor "geschoolde werknemers" en religieuze leiders."

Neen - ik zie geen verband op een moment dat Troje en "The odessey" the talk of the town zijn. Maar jij gaat dat hier uit de doeken doen nietwaar :D Ha, de "vermeende buitenpost" is het imaginaire paard van Troje. :D
Gelukkig zijn het allemaal verzinsels.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 27 jul 2026, 15:19, 3 keer totaal gewijzigd.

frits1955

27 jul 2026, 15:00

Al lachend zegt de zot zijn waarheid
Inderdaad - dat is de essentie van satire.

Wil.

27 jul 2026, 15:58

frits1955 schreef:
27 jul 2026, 14:58
Het verhaaltje stond er vlak onder, jongen

"Er was eens een stad die Troje heette ...

Het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft het Islamitisch Centrum van Engeland, een vermeende buitenpost van het Iraanse regime in Londen, de bevoegdheid gegeven om visa te sponsoren voor "geschoolde werknemers" en religieuze leiders."

Neen - ik zie geen verband op een moment dat Troje en "The odessey" the talk of the town zijn. Maar jij gaat dat hier uit de doeken doen nietwaar :D Ha, de "vermeende buitenpost" is het imaginaire paard van Troje. :D
Gelukkig zijn het allemaal verzinsels.
Dat filmpje is ruis. Over een paar maanden is het vergeten. Vandaag is het erg zichtbaar zoals het condensatiespoor van een vliegtuig op grote hoogte, maar na korte tijd is alles 'weg'.

Het paard van Troje is de kern. Het is een blijver, maar daar moest je lang naar zoeken. 't Is vakantie, hé? :lol:

En tussen haken: kijk de spelling eens na van The Odyssey. De kinderen gaan in verwarring gebracht worden...

frits1955

27 jul 2026, 16:45

De kinderen gaan in verwarring gebracht worden...
Welke kinderen, ventje? Ik ben al 10 jaar op pensioen.
Ja, het heeft lang geduurd - toegegeven :D Ik volg al enkele weken de wonderlijke cultuuroorlogen op social media ivm de huidskleur van Helena en de "historiciteit" van wat op het scherm te bekijken valt . Ze moesten eens weten dat Helena uit een zwanenei geboren werd nadat Zeus koningin Leda verkracht had in de gedaante van een zwaan. Allicht een zwarte zwaan :D Vandaar dat ik in eerste instantie in die richting zat te denken. Maar het ging dus om de verzonnen list met het paardje.

Charlie Maru

27 jul 2026, 17:07

Nog eentje om de lijst aan te vullen....... :roll:

Afbeelding
https://www.hln.be/buitenland/allah-hee ... ~a81a4d44/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

27 jul 2026, 17:30

Charlie Maru schreef:
27 jul 2026, 17:07
Nog eentje om de lijst aan te vullen....... :roll:
Ja maar, C M, in 2024 heeft in Engeland een neonazi een aanslag gepleegd en hij heeft daarbij één asielzoeker in de borst gestoken.
Je ziet dus dat die neonazi's even gevaarlijk zijn als moslimterroristen.
:roll:

Wil.

29 jul 2026, 11:51

Gelukkig was dit geen aanslag tegen de westerse democratie ; daardoor kregen de gebeurtenissen zo goed als geen aandacht in de westerse pers:

Bij twee vermoedelijke aanvallen van de Allied Democratic Forces (ADF) in het Mambasa-gebied in Oost-Congo vorige week zijn minstens 32 mensen omgekomen. Lokale maatschappelijke organisaties waarschuwen dat het dodental nog kan oplopen naarmate de zoekacties vorderen.

Het ADF vindt zijn oorsprong in Oeganda maar is uitgegroeid tot een van de gevaarlijkste opstandelingengroeperingen in de regio en heeft officieel trouw gezworen aan de Islamitische Staat (opererend onder de vlag van de Islamitische Staat Centraal-Afrikaanse Provincie, of ISCAP).

32 doden en nog meer dan 10 gewonden: een met opzet veroorzaakt Heizeldrama in de naam van Allah.

voorn

30 jul 2026, 10:29

In Duitsland verhard de discutie na de aanslag
Uit Islam kringen wordt tolerantie verweten op zaken die niet in overeenstemming
zijn met de Islam
Gaan die het hier eens zeggen hoe onze samenleving er uit moet zien.?
Niet content ,,,Bol het dan af

Odulleke

30 jul 2026, 16:42

Hoeveel crapuul zou daar weer niet tussen zitten?
https://www.hln.be/buitenland/duizenden ... ~ad9f534b/

Charlie Maru

31 jul 2026, 10:23

Odulleke schreef:
30 jul 2026, 16:42
Hoeveel crapuul zou daar weer niet tussen zitten?
https://www.hln.be/buitenland/duizenden ... ~ad9f534b/
Al 18 doden.......
Aan de beelden te zien: allemaal jonge mannen met daarbij bij de meeste nog ne smile tot achter hun oren......
Geen vrouven of gezinnen te bespeuren.
Dit kan men al zeker geen vluchtelingen meer noemen maar gewoon voor 99,99% economische asielzoekers.

Ne shot onder de kont en terug de omheining over. :roll:
Eender welke nationaliteit: ze komen uit Marokko, het zou dus geen probleem mogen zijn om die terug te sturen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

voorn

31 jul 2026, 10:31

Volgens bepaalde bronnen staat Marokko hier zelf achter om druk te zetten op Europa