Corona virus
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Zeker wisten ze dat, maar ze zullen het nooit toegeven,hun fouten liggen nu in het graf, wie zo ondoordacht werkt die krijgt onmiddellijk zijn ontslag,door hun tegenwerken zitten het werkvolk, en de bedrijven in een put,en doordat ze ongenaakbaar zijn ,en onschendbaar blijven ze maar prutsen , als een kieken zonder kop.@tokkio: de politiek wíst al van in het begin dat het enkel om een soort griep ging, dat is de reden dat er niet meteen allerlei paniek maatregelen werden getroffen.
Corona is bedrog dat buiten proportie werd opgeblazen voor politieke doeleinden, dit is eenvoudig te verifiëren en bewijzen door de echte gevallen van corona naast de griepdoden te leggen.
Een kind begrijpt dat...
Maatregelen afkondigen die niet helder zijn of hun doel voorbij streven, ondermijnt hun draagvlak'[/quote] J.M.Dedecker
E.t. schreef:
Griepdoden? … die gaan gewoon dood Ice.
Coronadoden … die stikken met honderden op de stoep!Bron J.M.Dedecker in KnackBeste mediamensen, noem dit Wuhan-corona-virus geen killervirus. Vorig jaar stierven 140.000 mensen aan mazelen, 770.000 aan Hiv, 450.000 aan malaria, 825.000 aan griep en 1,5 miljoen aan tbc. Ik kan u garanderen dat al deze mensen even dood zijn als zij die sterven aan het Wuhan-corona-virus', schreef Marc Van Ranst eind januari.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/maat ... 84643.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
@Dicksy.
Het punt wat ik probeer te maken is dat onze vriendin Ice er een eigenaardig idee over de dood op na houdt.
Het bewijs van haar zogenaamd bedrog is ... tja ... kinderpraat zeker.
Maar wel te begrijpen als je niet wil zien wat er op tv te zien is.
Ik begrijp natuurlijk wel dat elke dode DOOD is, maar hier gaat het over de totale maatschappelijke impact en geloof me vrij die is voor een coronadode veel groter.
Van de jaarlijks 300+ verkeersdoden in Vlaanderen heb ik er maar een paar gezien en meestal denk ik dan ook nog dikke bult eigen schuld
De coronadoden uit de hele wereld passeren dagelijks de journaals en die zijn echt niet allemaal fake. De machtigste man (+/-) Donald T. ontkent zelfs de doden niet wel de lastige vragen daarover door de journalisten
Het punt wat ik probeer te maken is dat onze vriendin Ice er een eigenaardig idee over de dood op na houdt.
Een griepdode zie je niet als je geen naaste familie bent, een coronadode ligt bij wijze van spreken op de stoep.
Ik begrijp natuurlijk wel dat elke dode DOOD is, maar hier gaat het over de totale maatschappelijke impact en geloof me vrij die is voor een coronadode veel groter.
Van de jaarlijks 300+ verkeersdoden in Vlaanderen heb ik er maar een paar gezien en meestal denk ik dan ook nog dikke bult eigen schuld
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik kan best begrijpen dat het nu heden ten dage geen lachertje is om in een ziekenhuis te moeten werken. Maar ergens kan ik de redenering van Ice wel volgen. Ik maak mij ook soms wel volgende bedenking.....E.T. schreef:Een griepdode zie je niet als je geen naaste familie bent, een coronadode ligt bij wijze van spreken op de stoep.Ice schreef: ↑Vandaag, 17:02
Corona is bedrog dat buiten proportie werd opgeblazen voor politieke doeleinden, dit is eenvoudig te verifiëren en bewijzen door de echte gevallen van corona naast de griepdoden te leggen.
Een kind begrijpt dat...
De coronacrisis is uitgebroken in volle griepperiode. Het is alles wat de klok slaat, coronadode hier, coronadode daar maar nergens hoor ik nog griepdode hier en griepdode daar. Waar zijn plots die jaarlijks wederkerende griepdoden naartoe? Net alsof er nu enkel en alleen nog maar doden vallen door dit coronavirus, het verkeer natuurlijk niet te na gesproken.....
En in die zin kan ik de redenering van Ice ergens wel volgen.
-
De jaarlijks wederkerende griepdoden, maar ook die van de hittegolf, zijn opgenomen bovenop het gemiddelde sterftecijfer, de daar bovenop komende doden, de OVERSTERFTE zijn mensen die zeer waarschijnlijk overleden zijn aan Covid-19.Waar zijn plots die jaarlijks wederkerende griepdoden naartoe? Net alsof er nu enkel en alleen nog maar doden vallen door dit coronavirus,
Dat we van de andere doden niets meer horen is te wijten aan de gebrekkige berichtgeving. Vergelijk ook eens de 'statistieken' op VTM (die met die dikke rode bol) en die op VRT (deze laatste zijn echt niet zo veel beter).
Vandaag nog vertelde iemand, zonder blozen, dat hij niet wist van waar die gehospitaliseerde vandaan kwamen …
Je zou voor minder Ice moeten gaan gelijk geven dat alle cijfers gemanipuleerd worden
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... 55re7NQS54
Nederlands onderzoek bevestigt: corona via lucht overdraagbaar
MEDISCH Onderzoekers van het Erasmus MC in Rotterdam hebben met een onderzoek met fretten wetenschappelijk aangetoond dat het Covid-19-virus door de lucht overdraagbaar is. Daarmee is voor het eerst bewijs geleverd dat social distancing nodig is, stelt moleculair viroloog Sander Herfst van het Erasmus MC. Het onderzoek werd gedaan voor bekend werd dat op twee nertsenfokkerijen in Nederlandse Brabant corona is uitgebroken onder dieren.

En door de lucht is al bevestigd bij ons over paar weken , rede met ontsmetten van panden in China en dan vroeg waarom de straten niet , was niet nodig wat er vallen altijd druppels uit de lucht .
Staat hier ergens op forum .
MEDISCH Onderzoekers van het Erasmus MC in Rotterdam hebben met een onderzoek met fretten wetenschappelijk aangetoond dat het Covid-19-virus door de lucht overdraagbaar is. Daarmee is voor het eerst bewijs geleverd dat social distancing nodig is, stelt moleculair viroloog Sander Herfst van het Erasmus MC. Het onderzoek werd gedaan voor bekend werd dat op twee nertsenfokkerijen in Nederlandse Brabant corona is uitgebroken onder dieren.
En door de lucht is al bevestigd bij ons over paar weken , rede met ontsmetten van panden in China en dan vroeg waarom de straten niet , was niet nodig wat er vallen altijd druppels uit de lucht .
-
Ice
En welk eigenaardig idee van mij zou dat dan wel zijn?E.T. schreef: ↑26 apr 2020, 18:23@Dicksy.
Een griepdode zie je niet als je geen naaste familie bent, een coronadode ligt bij wijze van spreken op de stoep.
Wat heeft nu mijn idee over de dood te maken met cijfers naast elkaar leggen van enerzijds griepdoden en bewézen coronadoden zónder de valse overlijdens door hartaanval, natuurlijke dood, kankers etc...dat het corona BEDROG BEWIJST en niet enkel aantoont maar dat van ranst dat bedrog nog ZELF toegeeft ook?
Je gelooft van ranst dus niet als hijzelf bekent dat de cijfers vervalst worden omdat álle overlijdens als corona worden geteld?
Hoeveel meer bewijs moet jij eigenlijk nog hebben dat wij belogen worden door gemanipuleerde cijfers als een openlijke bekentenis niet eens geloofd wordt?
En dan draait de windhaan weer om, eerst het bewijs van bedrog ontkennen:
Om dan zichzelf tegen te spreken:Het bewijs van haar zogenaamd bedrog is ... tja ... kinderpraat zeker.
Eerst het bewijs van bedrog kinderpraat noemen om dan toe te geven dat cijfers toch gemanipuleerd worden...je lijkt wel politiekerJe zou voor minder Ice moeten gaan gelijk geven dat alle cijfers gemanipuleerd worden
En ik kan je met stelligheid verzekeren dat geen enkele dode, ook niet de coronadode, enige last kan hebben van de totale maatschappelijke impact...want die zijn immers...dood misschien?E.T. schreef: ↑26 apr 2020, 18:23Ik begrijp natuurlijk wel dat elke dode DOOD is, maar hier gaat het over de totale maatschappelijke impact en geloof me vrij die is voor een coronadode veel groter.
Van de jaarlijks 300+ verkeersdoden in Vlaanderen heb ik er maar een paar gezien en meestal denk ik dan ook nog dikke bult eigen schuldDe coronadoden uit de hele wereld passeren dagelijks de journaals en die zijn echt niet allemaal fake. De machtigste man (+/-) Donald T. ontkent zelfs de doden niet wel de lastige vragen daarover door de journalisten
![]()
Daartegenover hebben de LEVENDEN pas last van die maatschappelijke impact...onnodige ophokplicht zoals de kippen, in je kot blijven, social distancing, muilkorven en handschoenen voor de smetvrees etc....om nog maar te zwijgen over de aanslag op de geestelijke gezondheid door angst/smetvrees trauma's, depressies enz..en dan nog de financiële en economische problemen die de politiek veroorzaakt heeft en nóg niet van plan is om de lockdown helemaal op te heffen vóór het uitdraait op regelrechte rampen en zo ook de terugkeer naar een normaal leven blijven saboteren.
Journaals berichten ook geen accurate maar gemanipuleerde cijfers dus het aantal coronadoden zijn en blijven ongeloofwaardig, dat ze niet allemaal fake zijn is evident want de echte coronadoden zijn ook opgenomen in die fake cijfers.
-
Ice
Dicksy, die griepdoden worden immers ook als corona doden geteld, hoe meer, hoe liever....de doden worden allemaal op één hoop gesmeten, ze geven het toch zelf toe?Dicksy schreef: ↑26 apr 2020, 18:55Ik kan best begrijpen dat het nu heden ten dage geen lachertje is om in een ziekenhuis te moeten werken. Maar ergens kan ik de redenering van Ice wel volgen. Ik maak mij ook soms wel volgende bedenking.....
De coronacrisis is uitgebroken in volle griepperiode. Het is alles wat de klok slaat, coronadode hier, coronadode daar maar nergens hoor ik nog griepdode hier en griepdode daar. Waar zijn plots die jaarlijks wederkerende griepdoden naartoe? Net alsof er nu enkel en alleen nog maar doden vallen door dit coronavirus, het verkeer natuurlijk niet te na gesproken.....![]()
Daar kan intussen niemand meer naast kijken...behalve de koppige struisvogels die nog steeds met hun kop in het zand blijven zitten..
Je kunt maar moeilijk de hele bevolking de daver op het lijf jagen met cijfertjes van dodelijke corona-slachtoffers die minder zijn dan de jaarlijks wederkerende griepdoden?
Wie zou dan nog in paniek slaan? Wie zou zich dan vrijwillig in zn kot opsluiten? Wie laat zich dan smetvrees aanpraten, social distancing en de hele economie lam leggen?
Niemand, toch???
En dat is geen bagatelliseren van corona want het is ernstig, maar het is waanzin en misdadig om corona buiten proportie zo op te blazen om ons onder de knoet te krijgen, ons normaal leven en de economie te verwoesten.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Iets dat in de chemie al jaar en dag geweren is komt nu met de mondmaskers boven
Een mond masker is vervelend en nutteloos bij een baard
Daarom is het in de chemie verboden een baard te hebben voor het personeel dat in aanraking komt met de productie
Een mond masker is vervelend en nutteloos bij een baard
Daarom is het in de chemie verboden een baard te hebben voor het personeel dat in aanraking komt met de productie
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Als ge de doden ( allemaal ) niet wil tellen , tel dan het aantal geteste en geregistreerde corona besmettingen. In onze buurlanden is het sterftecijfer van die besmette mensen ongeveer 10-13 % , bij ons is dit 15 %. Voor u wil ik 10 % aannemen als ge denkt dat de griepdoden hier ook bijgeteld geweest zijn. Die 10 % van 46.134 actueel besmette personen in België is ongeveer 4600 doden, en dat zijn er 4600 te veel. Het officiële dodencijfer bedraagt nu 7.094 corona doden.Ice schreef: ↑27 apr 2020, 03:24Dicksy, die griepdoden worden immers ook als corona doden geteld, hoe meer, hoe liever....de doden worden allemaal op één hoop gesmeten, ze geven het toch zelf toe?Dicksy schreef: ↑26 apr 2020, 18:55Ik kan best begrijpen dat het nu heden ten dage geen lachertje is om in een ziekenhuis te moeten werken. Maar ergens kan ik de redenering van Ice wel volgen. Ik maak mij ook soms wel volgende bedenking.....
De coronacrisis is uitgebroken in volle griepperiode. Het is alles wat de klok slaat, coronadode hier, coronadode daar maar nergens hoor ik nog griepdode hier en griepdode daar. Waar zijn plots die jaarlijks wederkerende griepdoden naartoe? Net alsof er nu enkel en alleen nog maar doden vallen door dit coronavirus, het verkeer natuurlijk niet te na gesproken.....![]()
Daar kan intussen niemand meer naast kijken...behalve de koppige struisvogels die nog steeds met hun kop in het zand blijven zitten..![]()
......
En laat het heel duidelijk zijn, het verschil tussen iemand die sterft aan griep en aan corona is heel duidelijk. Ge moet al Filip De Winter of Bart De Wever heten om het verschil niet te zien.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 apr 2020, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Bwah , uiteraard gaat het via de lucht. Ge moet maar eens uw eigen lucht uitblazen als het koud is en zien hoever dat de damp reikt. Met de wind mee gaat die verder dan 1,5 meter. Die "damp" bevat corona virussen. Ik hoef daarom geen panda's of fretten te bestuderen om dat te weten. Ik feliciteer die "onderzoekers" wel voor hun gave van een zesjarige om zoiets op te merken ...gast43 schreef: ↑26 apr 2020, 21:56https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... 55re7NQS54
![]()
![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Op een hoopje, die gasthuizen, vroeger eens gaan reclameren waar onze onkel zijn bezittingen waren. Dan weet niemand iets. Zo zal dat nu ook gaan met de echte oorzaak.
Dat is zo'n twilight zone, na 1 j krijgt ge nog facturen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Sorry aandachtige lezers het moet dus zijn dat de maatschappelijke impact VAN een coronadode veel groter is.
Zoals Trump al eerder sarcastisch opmerkte!Vandaag nog vertelde iemand, zonder blozen, dat hij niet wist van waar die gehospitaliseerde vandaan kwamen … Je zou voor minder Ice moeten gaan gelijk geven dat alle cijfers gemanipuleerd worden
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Boeffer Op een hoopje, die gasthuizen, vroeger eens gaan reclameren waar onze onkel zijn bezittingen waren. Dan weet niemand iets. Zo zal dat nu ook gaan met de echte oorzaak.
Dan werd hij geplaatst onder vredegerecht en raadsman . Anders kan dat niet .Je kan nooit factuur
na jaar krijgen , wat wel kan dat advocaat niet alles heeft betaald , dat gebeurt regelmatig en dan pas begint de miserie .Is teken dat advocaat niet werd opgevolgd door vredegerecht . Je moet altijd afsluiting binnensturen bij een overlijden .En dan stopt de taken ook voor Advocaat .( of misschien rusthuis van OCMW dat die alles op hun heeft genomen
dat is pas om miserie vragen .
Je moet al binnen de drie maand alles aangeven erf belastingen en anders moet je uitstel vragen met grondige rede , vroeger was dat zes maand .
Dan werd hij geplaatst onder vredegerecht en raadsman . Anders kan dat niet .Je kan nooit factuur
na jaar krijgen , wat wel kan dat advocaat niet alles heeft betaald , dat gebeurt regelmatig en dan pas begint de miserie .Is teken dat advocaat niet werd opgevolgd door vredegerecht . Je moet altijd afsluiting binnensturen bij een overlijden .En dan stopt de taken ook voor Advocaat .( of misschien rusthuis van OCMW dat die alles op hun heeft genomen
Je moet al binnen de drie maand alles aangeven erf belastingen en anders moet je uitstel vragen met grondige rede , vroeger was dat zes maand .
-
Ice
En Dicksy, zoals JMDD treffend verwoordt:
Naar het schijnt hebben ze zich al een paar keren zo laten bedriegen met óns geld voor nep mondmaskers.
Mondmaskers zijn nutteloos als bescherming tegen corona maar, zoals JM zegt, "mondmaskerade met aanbestedingen voor politieke vriendjes en malafide ondernemingen" - dus moeten we allemaal verplicht die muilband aan...want u dacht, in alle naïviteit, toch zeker niet dat politici bezorgd zijn over onze gezondheid?
Net zoals ze bezorgd waren over het milieu met die groene milieu-boxen, weten jullie nog wel?
Trouwens: over mondmaskers gesproken: werden die miljoenen belastinggeld reeds gerecupereerd van die turk waar mondmaskers werden besteld en dat bedrog bleek te zijn?Onze leiders die de controle over de samenleving kwijt waren, kregen door het virus de teugels kritiekloos terug in handen.
....
Onze bevolking betoont een grote burgerzin. Maar maatregelen die als onzinnig beschouwd worden leiden op termijn tot burgerlijke ongehoorzaamheid.
....
'Maatregelen afkondigen die niet helder zijn of hun doel voorbij streven, ondermijnt hun draagvlak'
.....
De campings sluiten en de residenten met drones en warmtesensoren opsporen om ze uit hun vast verblijf te jagen zijn een achteloze schending van de privacy.
Dat Fedasil, het Federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers, dan nog campinguitbaters onder zachte dwang aanmaande om hun lege domein open te stellen voor haar cliënten, is een fluim in het gezicht van de campingbewoners.
Een kliklijn en huiszoekingen om tweedeverblijvers aan te geven zijn overjaarse methodes van de Stasi.
Angst en terreur zijn beide een besmettingsgevaar voor een politiestaat.
....
Als ik uit de passage van professor Van Ranst in Terzake en Het Laatste Nieuws opmaak dat het dragen van mondmaskers bewust afgeraden is door de Belgische overheid omdat er te weinig voorraad was, is lijkt mij dat eerder een crimineel feit dan schuldig verzuim.
In aflevering 168 van het blunderboek van het Rekenhof van 2010 stond er al dat een voorraad van 4,8 miljoen mondmaskers - een restantje van de Mexicaanse griep - vernietigd was.
Er lag echter nog jarenlang een strategische stock van 1.200 paletten met 63 miljoen mondmaskers opgeslagen in de legerkazerne van Belgrade (Namen).
Ze werden vernietigd om plaats te maken voor het Rode Kruis die de gebouwen wilde gebruiken om vluchtelingen op te vangen en materiaal te stockeren.
Zaten onze griepcommissaris en dito ministers van Volksgezondheid de laatste tien jaar in quarantaine?
De mondmaskerade met aanbestedingen voor politieke vriendjes en malafide ondernemingen daar bovenop is een belediging voor de massa zorgverleners die op gevaar van eigen leven slachtoffers bijstaan in hun lijden.
Er hoeft geen parlementaire onderzoekscommissie opgericht te worden, de waarheid is genoegzaam bekend.
Dergelijke alibi-commissies dienen eerder om de waarheid onder te spitten dan haar op te delven.
De Europese Mandarijnen besloten 37 miljard uit het cohesiefonds te herbestemmen, en aan te wenden voor de coronacrisis.
Merkwaardig genoeg krijgen de landen die het minst Covid-19 slachtoffers hebben, namelijk de Polen en de Hongaren resp. 7,4 en 5,6 miljard euro uit het cohesiepotje, het dubbele van Italië en Spanje met resp. 4,1 en 2,3 miljard euro.
België zal in totaal 66 miljoen krijgen.
Vlaanderen mag nu eerst voor 6,25 miljoen aan de kassa passeren, en Wallonië voor 25 miljoen.
Onder druk van de N-VA stemde de Vlaamse regering logischerwijze tegen het voorstel van de herverdeling van bestaande middelen, want Vlaanderen heeft t.a.v. Wallonië een veelvoud aan coronaslachtoffers, maar de verdeelsleutel bleef ongewijzigd 'omdat het anders te lang zou duren om ze te heronderhandelen' in de Europese praatbarak.
De burgers zullen de draconische richtlijnen van de overheid en de ophokplicht enkel blijven tolereren als ze op een correcte en betrouwbare manier benaderd en ingelicht worden.
Als ze niet het gevoel hebben dat ze misleid worden door experten en door politici die hun onwetendheid moeten verbergen, of door academici die een gelegenheid zien om zich te laten gelden.
Als de pers een doorgeefluik wordt van regeringsmededelingen en met marsepein omwikkelde tragiek, blijft de realiteit achter het mondmasker verborgen. Scoringsgedrag op de rug van patiënten en parasiteren op angst heeft maar een beperkte houdbaarheidsdatum.
.....
Een beleid kan soms dodelijker zijn dan een pestbacil.
Naar het schijnt hebben ze zich al een paar keren zo laten bedriegen met óns geld voor nep mondmaskers.
Mondmaskers zijn nutteloos als bescherming tegen corona maar, zoals JM zegt, "mondmaskerade met aanbestedingen voor politieke vriendjes en malafide ondernemingen" - dus moeten we allemaal verplicht die muilband aan...want u dacht, in alle naïviteit, toch zeker niet dat politici bezorgd zijn over onze gezondheid?
Net zoals ze bezorgd waren over het milieu met die groene milieu-boxen, weten jullie nog wel?