TRUMP wordt een goede president
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dit zijn haar prioriteiten. Bepaal nu zelf op welke punten Trump succesvol was.
Haley zei dat haar prioriteiten zijn , het steunen van een president
- die de bondgenoten van Amerika zou steunen en
- zijn vijanden ter verantwoording zou roepen,
- die de grens zou beveiligen,
- ‘kapitalisme en vrijheid’ zou steunen en
- die de staatsschuld zou verlagen.
Punten 1 - 2 en 5 deed hij alvast niet.
Haley zei dat haar prioriteiten zijn , het steunen van een president
- die de bondgenoten van Amerika zou steunen en
- zijn vijanden ter verantwoording zou roepen,
- die de grens zou beveiligen,
- ‘kapitalisme en vrijheid’ zou steunen en
- die de staatsschuld zou verlagen.
Punten 1 - 2 en 5 deed hij alvast niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Misschien te veel voor haar om op te noemen maar ze is en blijft Republikein en steunt ze de Republikeinse Presidentskandidaat.door Wil. » Vandaag, 13:59Ja, dat had je al geschreven, maar zij zegt niet op welke terreinen hij niet perfect heeft gescoord.door Dicksy » Vandaag, 11:37
Zij zegt ook:
Nikki Haley zei woensdag dat ze op Donald Trump zal stemmen, ondanks het feit dat hij op veel beleidsterreinen “niet perfect is geweest”.
Ik geef de domeinen die ze belangrijk acht en voeg er mijn visie aan toe.
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
De internationale gemeenschap heeft in 2015 met Teheran een akkoord gesloten over het Iraanse nucleaire programma. Dat akkoord moest verhinderen dat het islamitische regime een atoomwapen zou fabriceren, maar sinds de Amerikaanse president Donald Trump in 2018 de terugtrekking uit de deal aankondigde, schendt Teheran stapsgewijs de bepalingen van het akkoord en is het opnieuw begonnen met de productie van hoogverrijkt uranium.
Spinnst du oder was
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Waarom wil de EU het pact redden?De internationale gemeenschap heeft in 2015 met Teheran een akkoord gesloten over het Iraanse nucleaire programma. Dat akkoord moest verhinderen dat het islamitische regime een atoomwapen zou fabriceren, maar sinds de Amerikaanse president Donald Trump in 2018 de terugtrekking uit de deal aankondigde, schendt Teheran stapsgewijs de bepalingen van het akkoord en is het opnieuw begonnen met de productie van hoogverrijkt uranium.
Dat de Europese leiders alle zeilen bijzetten om de deal met Iran overeind te houden, moet niet verbazen. ‘Als de Amerikanen het nucleaire akkoord opblazen, openen ze de doos van Pandora. Dan valt oorlog in de regio niet uit te sluiten’, waarschuwde Frans president Macron begin mei nog in een gesprek met het Duitse blad Der Spiegel.
Het Midden-Oosten is sowieso een kruitvat. De toestand in Europa’s achtertuin kan wel eens heel explosief worden als de regio dra meegesleurd wordt in een kernwapenrace.
Daarnaast spelen commerciële belangen. Sinds de VS, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Rusland en China in 2015 hun handtekening zetten onder de nucleaire deal, boomt de handel tussen Europa en Iran. Tussen 2013 en 2017 is die verdrievoudigd..
Vooral Italië, Frankrijk en Duitsland deden goede zaakjes. Heel wat Europese bedrijven azen op contracten in de energiesector. Maar ook Franse autofabrikanten zijn erg welkom in Iran.
De handel tussen de VS en Iran stelt daarentegen weinig voor. Vorig jaar was die goed voor 168,5 miljoen euro, nog geen vierde van de handel tussen ons land en Iran.
En dit ziet men ook terug in het opblazen van die Nord Stream-gaspijpleiding. Daar waar Rusland gewoon het kraantje moest dicht draaien om W-Europa op droog zaad te zetten beslisten er andere(n) over om ze op te blazen (hierover is al genoeg geschreven).
Make America great again en dit ten koste van alles en iedereen, zeker ten koste van W-Europa.
En dit is dan ook perfect van toepassing op de houding van W-Europa tov de VS:
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wordt Trump een goede president?
Natuurlijk da!
Onlangs suggereerde hij meer bepaald dat hij als president Moskou gebombardeerd zou hebben na de invasie van Oekraïne.
Ook Peking zou volgens Trump een Amerikaanse aanval mogen verwachten als het Taiwan binnenvalt ...
Natuurlijk da!
Onlangs suggereerde hij meer bepaald dat hij als president Moskou gebombardeerd zou hebben na de invasie van Oekraïne.
Ook Peking zou volgens Trump een Amerikaanse aanval mogen verwachten als het Taiwan binnenvalt ...
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dat populisme zal dit keer niet in zijn voordeel spelen, eenmaal hebben ze'm in 't witte huis gehad. Met deze ernstige oorlogen willen ze iemand die een vuist kan maken.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk