Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

gast43

24 mei 2020, 17:21

Niet iedereen heeft geboorde put of regenwaterput of waterton plaatsen maar heeft niet veel zin regent niet :lol:
Alleen de nieuwbouw ( Die zijn dat verplicht )
Hoe ga je al de nutsvoorzieningen dan , met bronwater 8O :mrgreen:
Ice

24 mei 2020, 17:36

E.T. schreef:
24 mei 2020, 17:00
Drinkwater is er om te drinken niet om auto's te wassen of de pelouse te sproeien. :evil:
Ik betaal voor drinkwater en dan doe ik met "drinkwater" wat IK wil, nitwit.
Als ik flessen bronwater koop, dan gebruik ik dat ook waarvoor IK wil....de supermarkt bepaalt ook NIET waarvoor ik dat bronwater moet/mág gebruiken.
Punt.
Niemand bepaalt wat ik doe met de producten die ik KOOP.
Drinkt gij dat drinkwater maar en koop dan bronwater om je auto te wassen en je gras te besproeien, niemand verbiedt je dat.. :twisted:

Fazal

24 mei 2020, 17:52

Dicksy schreef:
24 mei 2020, 17:08
E.T. schreef:
Drinkwater is er om te drinken niet om auto's te wassen of de pelouse te sproeien. :evil:
Klopt. En ook niet voor de:
- was
- afwas
- koken
- baden of douchen
- enz....

DRINKwater is er enkel en alleen OM TE DRINKEN. Het woord zegt het zelf drinkwater.
Ik weet niet wat dit met het corona-virus heeft te maken, maar ik ga mij niet wassen met rioolwater.
Ook niet met water uit een regenput, daar zitten spinnen in. :wink:

tokkio

24 mei 2020, 17:54

Dus is testen ook volkomen ZINLOOS, net als een vaccin
Want je kunt ALTIJD opnieuw besmet geraken en er kan NOOIT bepaald worden of je wel immuun bent.....toch
Die coronatest maar en, ze weten nog niet precies, hoe en wie ze gaan testen, maar we hebben nu een "superkern"....die de prijs vast legt, alleen weten ze nog niet hoeveel...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/05 ... van-gucht/
'superkern', de top van de federale regering en de tien partijen die de volmachten steunen. Er is ook een maximumprijs vastgelegd voor de serologische tests naar Covid-19, zo werd vernomen op het kabinet van minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld).
Maar als het de zelfde weg opgaat als de mondmaskers,waardoor minister geens zegde dat het de beste aankoopdienst van het land was, en gofin de term, koop Belgisch niet verstaat,zijn we nog niet aan de nieuwe patatten......
https://pnws.be/bedrijf-dat-belgische-m ... luxemburg/
Maar Hamza Talhouni is een grote aandeelhouder bij de Caïro Amman Bank,en die heeft rekeningen van honderde ex- palestijse gevangenen......
https://www.hln.be/de-krant/zakenman-ac ... ~af29fe23/
Alhoewel gofin benadrukt dat de aanbesteding is gebeurd volgens de regels van de kunst.
Wat bedoeld hij ?????
Bron:
https://kw.be/nieuws/samenleving/corona ... 1590327795
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

24 mei 2020, 20:29

tokkio schreef:
24 mei 2020, 17:54
Alhoewel gofin benadrukt dat de aanbesteding is gebeurd volgens de regels van de kunst.
Wat bedoeld hij ?????
Corona geeft natuurlijk volop de gelegenheid tot corruptie, die gedroomde kans laten ze in die kringen echt niet liggen..om met gemeenschapsgeld, ons belastinggeld dus, nutteloze mondmaskers, testen en vaccins aan te kopen, uiteraard allemaal door ozo eerlijke aanbestedingen om de meest corrupte sjoemelaars, die het meeste onder tafel willen schuiven, deze lucratieve deal toe te wijzen.

Hij bedoelt dus deze "regels van de kunst":
Afbeelding

Corona-gate in de maak..?
Wees maar zeker en het zal over miljoenen of zelfs nog meer gaan...die ze dan weer bij ons gaan komen halen. :evil:

Fred1950

24 mei 2020, 23:38

@Ice

Sjonge , gij zijt toch wel een straf geval. :D Ge zijt tegen vaccinaties, tegen het besparen op water, tegen elektrische wagens ... en ge zijt precies tegen alles dat zin heeft om de mensheid op deze bol te laten voortbestaan. Zoekt gij soms individuen met dezelfde attitudes op ? Eigenlijk behoort gij tot de soort om extreem-rechtse kamikaze ( zelfmoordcommando ) opdrachten uit te voeren. :lol:

boeffer

25 mei 2020, 10:31

Corona is voor arm & rijk, wellicht kan de ene zich beter weg steken dan een andere.
Zojuist mijn mei-uitkering moeten afzeggen, bb wordt zoiets opgesteld in het dutch ergens ter wereld, hier een laagloner genoemd.
Als ge dan belt, meteen heb je tegenwind dat alles ok is(het versluisen van werk).
Dus ons Nederlands devalueert steeds maar tot een prullen-taal. Zou men Corona ook kunnen weg-lullen/-zuiveren/-zien/-doen/-slaan?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fazal

25 mei 2020, 11:29

Omwille v/d corona-crisis, lopen vele zaken in het honderd.
Bvb: Voor de keuring van uw wagen dien je een afspraak te maken.
Het nummer dat je hiervoor moet gebruiken is altijd bezet, en online is wegens overbelasting ook de website (voor afspraken) onbereikbaar. Oké, dan maar een ander nummer gebeld: "stuur een e-mailtje naar ons, wij zorgen ervoor dat het terecht komt". Vergeet het, email-adres is fout. Opnieuw gebeld, nieuw e-mail-adres gekregen, en gelukt.

Maar nu is het afwachten geblazen, want de ene weet van de andere niet. Het zou mij al sterk verwonderen als ik een antwoord krijg. Mijn keuringskaart vermeldt vervaldag 08/06. Als ik er niet in slaag mij voor- of op die datum aan te bieden, staat mij een flinke boete te wachten. En wiens fout is dat? Niet de mijne, maar leg het dan maar eens uit.

E.T.

25 mei 2020, 11:38

Ik denk niet dat je voor een jaarlijkse autokeuring een afspraak MOET maken.
Gewoon aanschuiven kan nog altijd, toch?

Zelfs in een ander keuringsstation dan vanwaar je die uitnodiging kreeg. Wij maakten er vroeger een daguitstap van! Met ontbijtmand, het "Belangske" en een goed boek naar de Ekselse bossen :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

25 mei 2020, 11:59

E.T. schreef:
25 mei 2020, 11:38
Ik denk niet dat je voor een jaarlijkse autokeuring een afspraak MOET maken.
Gewoon aanschuiven kan nog altijd, toch?

Zelfs in een ander keuringsstation dan vanwaar je die uitnodiging kreeg. Wij maakten er vroeger een daguitstap van! Met ontbijtmand, het "Belangske" en een goed boek naar de Ekselse bossen :P
Toch wel ! Dit is een corona maatregel. Ik had een afspraak via de web site gemaakt op de eerste dag dat ze terug open gingen gaan , en dat verliep vlotjes. Je moet durven profiteren van het uitstelgedrag van je medeburgers. :lol: Je mag in elk geval niet meer "meelopen" met de keurder en je moet je meteen zelf naar de uitgang begeven en daar wachten. Enfin, dat was toch het geval in mijn keuringsstation.

p.s. Je mag altijd een ander keuringsstation kiezen dan deze die op de kaart staat.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 mei 2020, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal

25 mei 2020, 12:01

Wegens de corona-crisis, is een afspraak voor de keuring van uw wagen verplicht.
Staat echter niet vermeld op uw groene oproepkaart.
Hiervoor dien je op het internet naar SBAT te gaan. Daar staat duidelijk vermeld:
KEURING VAN PERSONENWAGENS EN LICHT VRACHTVERVOER ENKEL OP AFSPRAAK!
Wie geen computer heeft zal het dus niet weten en eraan zijn voor de moeite.

Fred1950

25 mei 2020, 12:10

Fazal schreef:
25 mei 2020, 12:01
Wegens de corona-crisis, is een afspraak voor de keuring van uw wagen verplicht.
Staat echter niet vermeld op uw groene oproepkaart.
Hiervoor dien je op het internet naar SBAT te gaan. Daar staat duidelijk vermeld:
KEURING VAN PERSONENWAGENS EN LICHT VRACHTVERVOER ENKEL OP AFSPRAAK!
Wie geen computer heeft zal het dus niet weten en eraan zijn voor de moeite.
Ik wacht NOOIT tot wanneer ik die oproepkaart krijg. Op de groene keuringskaart staat een datum vermeld vanaf wanneer je de wagen opnieuw voor een keuring kan aanbieden en dat is steeds vroeger dan de datum waarop je de oproepingskaart ontvangt. Je hebt een zee van tijd, en dat is interessant als je nooit voor een keuring eerst nog een garage voor een checkup binnenstapt. Als je een rode kaart krijgt, dan kan je pas naar de garage stappen voor een herstelling, en dan ben je bijtijds in orde om nog binnen de termijn opnieuw te laten keuren zonder extra boete.

Dicksy

25 mei 2020, 12:19

Fred1950 schreef:
Toch wel ! Dit is een corona maatregel. Ik had een afspraak via de web site gemaakt op de eerste dag dat ze terug open gingen gaan , en dat verliep vlotjes. Je moet durven profiteren van het uitstelgedrag van je medeburgers. :lol: Je mag in elk geval niet meer "meelopen" met de keurder en je moet je meteen zelf naar de uitgang begeven en daar wachten. Enfin, dat was toch het geval in mijn keuringsstation.
Ontsmet je dan ook eerst volledig je auto vanbinnen vooraleer je terug naar huis rijdt want het is niet omdat die keurder geen symptomen van corona vertoont dat hij niet besmet kan zijn? 8O

Fazal

25 mei 2020, 12:22

@ Fred
Zo doe ik het meestal, maar ik wacht wel eerst op die oproepkaart.
Ik ben gelukkig nog nooit moeten terugkeren.

Maar voor wat die verplichting tot afspraak betreft, kan je in grote letters terugvinden op https://www.sbat.be/home.
De titel is 'In de kijker', in het midden van de pagina.

Fred1950

25 mei 2020, 12:26

Dicksy schreef:
25 mei 2020, 12:19
Fred1950 schreef:
Ontsmet je dan ook eerst volledig je auto vanbinnen vooraleer je terug naar huis rijdt want het is niet omdat die keurder geen symptomen van corona vertoont dat hij niet besmet kan zijn? 8O
Ik droeg een mondmasker en had plastic handschoenen aan, ook tijdens het betalen met de kaart. Ze aanvaarden trouwens ook geen cache, alleen betaling met de bankkaart ( en eventueel contactloos omdat het bedrag onder de 50 Euro ligt ). Als ik thuis kwam heb ik inderdaad stuur, pook, handrem en hendels ( knipperlichten , handvaten ) met ontsmettingsalcohol van 99 % "gedweild" ( met een vod , niet met een dweil uiteraard ). :lol:

De keurder kan gezond zijn, maar aan zijn handschoenen kunnen virusdeeltjes hangen die er zijn blijven aanplakken van de wagen ervoor ! 8)

De alcohol haal ik hier ( in bussen van 5 liter ) :
https://www.werkenmetmerken.nl/nl/ethyl ... 9_/p/25221