Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Islamofobie is het dwaze verweer tegen wat niet meer of niet minder dan waarheidsfobie is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
"Waarheidsfobie" zou inderdaad de correcte omschrijving zijn voor heel wat politici. Ziekelijke schrik om de waarheid te uiten. De beste therapie hiervoor is humor : de vriendenkring van de profeet is allergisch aan ironie en satire en zeker wanneer die ook nog eens muzikaal omlijst wordt zoals in het filmpje hierboven.
-
In Duisburg (D) is onlangs een serieuze vechtpartij uitgebroken tussen twee groepen.
Reden? De lengte van een rok die een vrouw in het openbaar droeg. Een jongeman van 20 met Turkse roots sprak de vrouw (van 50 j.) daarop aan. Hij vond dat die kledingwijze niet kon. Ze moest zich meer bedekken, volgens hem. Daarop ontstond eerst een woordenwisseling en even later werd het een gevecht in regel.
De krant van de mainstream media noemt het een gevecht omwille van "culturele verschillen", maar het is zonneklaar dat de cultuur die een korte rok niet kon accepteren, wordt gestuurd door een godsdienst die de vrouw verbiedt om haar vormen zichtbaar te maken, laat staan een stuk van haar bovenbeen te laten zien.
Er is een gezegde dat men zich aanpast aan de culturele gewoonten van het land waarin men zich bevindt. Er is echter een groep mensen aanwezig bij wie die regel niet opgaat: élke cultuur dient zich aan te passen aan de regels die bij hen door hun godsdienst worden gedicteerd.
En steeds meer accepteert het Westen dat.
Een tweede incident deed zich eerder deze week voor in de ondergrondse in München waar een verpleegster een trap in haar gezicht kreeg omdat ze geen seks wilde met een Afghaan die haar boudweg zei dat hij een vrouw nodig had, waarna hij zijn hand op haar dij legde.
Deze website kondigt die bericht aan als 'terror' . Misschien is het dat wel?
Reden? De lengte van een rok die een vrouw in het openbaar droeg. Een jongeman van 20 met Turkse roots sprak de vrouw (van 50 j.) daarop aan. Hij vond dat die kledingwijze niet kon. Ze moest zich meer bedekken, volgens hem. Daarop ontstond eerst een woordenwisseling en even later werd het een gevecht in regel.
De krant van de mainstream media noemt het een gevecht omwille van "culturele verschillen", maar het is zonneklaar dat de cultuur die een korte rok niet kon accepteren, wordt gestuurd door een godsdienst die de vrouw verbiedt om haar vormen zichtbaar te maken, laat staan een stuk van haar bovenbeen te laten zien.
Er is een gezegde dat men zich aanpast aan de culturele gewoonten van het land waarin men zich bevindt. Er is echter een groep mensen aanwezig bij wie die regel niet opgaat: élke cultuur dient zich aan te passen aan de regels die bij hen door hun godsdienst worden gedicteerd.
En steeds meer accepteert het Westen dat.
Een tweede incident deed zich eerder deze week voor in de ondergrondse in München waar een verpleegster een trap in haar gezicht kreeg omdat ze geen seks wilde met een Afghaan die haar boudweg zei dat hij een vrouw nodig had, waarna hij zijn hand op haar dij legde.
Deze website kondigt die bericht aan als 'terror' . Misschien is het dat wel?

Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Het moet ondertussen zowat voor iedereen duidelijk zijn dat de progressie van de Islam in Europa een volgende geplande fase is ingegaan.
Na de slag bij wenen waar de laatste Ottomaanse Kalief verslagen werd heeft hij gezegd dat de Islam Europa toch gaat veroveren maar "via de buiken van hun vruchtbare vrouwen"
Daar zijn ze , samen met gezinsherenigingen van hele dorpen, ondertussen al flink in geslaagd.
Allochtone schoolgaande jeugd maakt in Duitsland al 42% van het totaal uit. Antwerpen 52% Mechelen 46% .
Ondertussen gebeuren er zaken die enkele jaren geleden ondenkbaar waren. De opdracht was" maak het leven van iedereen zo moeilijk mogelijk, zorg voor onveiligheid, verkracht hun dochters, onteer hun vrouwen,zorg dat alle diensten overbelast worden" Hulpdiensten worden aanvallen, wagens in brand steken, rellen uitgelokt, dagelijks gebeurd en wel iets. De infiltratie in de politiek en op andere belangrijke posten maakt ook deel uit van die politiek zodat ze van binnenuit altijd op de hoogte zijn van eventuele tegenmaatregelen.
Wreek de nederlaag van 1683 voor de poorten van Wenen!
We zijn ook gestuit op het zelden openlijk uitgesproken, maar wijdverbreid geloof onder aanhangers van de synthese tussen Turkije en de islam, dat het de taak is van Turkije om de islam te verspreiden in Europa, "Andalusië terug te nemen, en wraak te nemen voor de nederlaag bij het beleg van Wenen in 1683", zoals een deelnemer op een recente vergadering van de belangrijkste denktank van de AKP het uitdrukte.
Eric S. Edelman, VS-ambassadeur in Ankara, in een telegram aan het State Department, 30 december 2004, gepubliceerd door Wikileaks, 28 november 2010
Ingezonden door LVB op 2010-12-02 20:09
https://www.demorgen.be/nieuws/voorspel ... ~b095ce5a/
https://nl.gatestoneinstitute.org/6772/ ... sie-europa
Na de slag bij wenen waar de laatste Ottomaanse Kalief verslagen werd heeft hij gezegd dat de Islam Europa toch gaat veroveren maar "via de buiken van hun vruchtbare vrouwen"
Daar zijn ze , samen met gezinsherenigingen van hele dorpen, ondertussen al flink in geslaagd.
Allochtone schoolgaande jeugd maakt in Duitsland al 42% van het totaal uit. Antwerpen 52% Mechelen 46% .
Ondertussen gebeuren er zaken die enkele jaren geleden ondenkbaar waren. De opdracht was" maak het leven van iedereen zo moeilijk mogelijk, zorg voor onveiligheid, verkracht hun dochters, onteer hun vrouwen,zorg dat alle diensten overbelast worden" Hulpdiensten worden aanvallen, wagens in brand steken, rellen uitgelokt, dagelijks gebeurd en wel iets. De infiltratie in de politiek en op andere belangrijke posten maakt ook deel uit van die politiek zodat ze van binnenuit altijd op de hoogte zijn van eventuele tegenmaatregelen.
We zijn ook gestuit op het zelden openlijk uitgesproken, maar wijdverbreid geloof onder aanhangers van de synthese tussen Turkije en de islam, dat het de taak is van Turkije om de islam te verspreiden in Europa, "Andalusië terug te nemen, en wraak te nemen voor de nederlaag bij het beleg van Wenen in 1683", zoals een deelnemer op een recente vergadering van de belangrijkste denktank van de AKP het uitdrukte.
Eric S. Edelman, VS-ambassadeur in Ankara, in een telegram aan het State Department, 30 december 2004, gepubliceerd door Wikileaks, 28 november 2010
De zon is gratis voor iedereen
-
Dus dit maakt ook deel uit van de Islamisering. Dan hebben ze nog de lef om te vragen dat wij dat nog betalen ook. Duidelijke taal van Zuhal Demir.
https://www.hln.be/in-de-buurt/genk/isl ... ~aae5506f/
https://www.hln.be/in-de-buurt/genk/isl ... ~aae5506f/
Laatst gewijzigd door Idefix op 31 aug 2019, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Ik geloof eerder in de voorspellingen die in de Bijbel Openbaring staan beschreven. Lees dat onderwerp er maar eens op na en kijk dan rondom u heen wat er aan het gebeuren is.Idefix schreef: ↑29 aug 2019, 17:19Het moet ondertussen zowat voor iedereen duidelijk zijn dat de progressie van de Islam in Europa een volgende geplande fase is ingegaan.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
Blijkbaar heeft Lara niet begrepen dat de Islam (dood alle ongelovigen) een heel klein ietsepietske gewelddadiger is dan de Katholieken (bemin uw naaste gelijk uzelf)………………... ISIS sympathisant misschien?????
En Lars...…...voor de honderdduizendste keer . DE ISLAM IS GEEN RAS MAAR EEN DOCTRINE;
-
Is die cheque 'blanco' of zijn daar bepaalde voorwaarden qua inhoudelijk niveau aan verbonden?
Deze week nog in het nieuws: een moslimschool in Limburg krijgt geen toestemming om van start te gaan. De reden? De gelijkheid van mannen/vrouwen wordt niet erkend of niet aangeleerd in die school. Dat is nochtans helemaal in overeenstemming met de basisprincipes uit de bronnen van de islamideologie.
Hierboven werd het al vermeld: dat minimale inzicht zou toch al verworven moeten zijn, nietwaar? Een ideologie verwarren met een mensenras (of met mensen, tout court) …Maar voor de rest zijn we neutraal en helemaal niet racistisch bezig.....

Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Ja, want de gelijkheid mannen/vrouwen is binnen de katholieke ideologie geen issue....Wil. schreef: ↑31 aug 2019, 19:56Is die cheque 'blanco' of zijn daar bepaalde voorwaarden qua inhoudelijk niveau aan verbonden?
Deze week nog in het nieuws: een moslimschool in Limburg krijgt geen toestemming om van start te gaan. De reden? De gelijkheid van mannen/vrouwen wordt niet erkend of niet aangeleerd in die school. Dat is nochtans helemaal in overeenstemming met de basisprincipes uit de bronnen van de islamideologie.
Hierboven werd het al vermeld: dat minimale inzicht zou toch al verworven moeten zijn, nietwaar? Een ideologie verwarren met een mensenras (of met mensen, tout court) …Maar voor de rest zijn we neutraal en helemaal niet racistisch bezig.....
En neen, de islam klasseren als ideologie vind ik geen vrijgeleide om het woord racisme te vermijden.
-
Kun je dat eens verduidelijken want we hadden het toch over het katholiek onderwijs, hé? Het gaat hier niet over het katholiek geloof en hoe de gelovigen zich gedragen in de wereld.
Het minste dat je zou horen te doen is logisch blijven.En neen, de islam klasseren als ideologie vind ik geen vrijgeleide om het woord racisme te vermijden.
Kun je racistisch zijn t.o.v. het communisme?
Kun je racistisch zijn t.o.v. het kapitalisme?
Kun je racistisch zijn t.o.v. het nazisme?
Misschien kun je deze drie vragen in één antwoord vatten?
Bijkomend : Ayan Hirsi Ali is uit de ideologie gestapt waarin ze werd grootgebracht. Ze bestrijdt nu heel duidelijk die ideologie. Is zij nu van ras veranderd?

Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Er is geen link volgens tussen de katholieke ideologie en het katholiek onderwijs??Wil. schreef: ↑31 aug 2019, 23:10Kun je dat eens verduidelijken want we hadden het toch over het katholiek onderwijs, hé? Het gaat hier niet over het katholiek geloof en hoe de gelovigen zich gedragen in de wereld.
Het minste dat je zou horen te doen is logisch blijven.En neen, de islam klasseren als ideologie vind ik geen vrijgeleide om het woord racisme te vermijden.
Kun je racistisch zijn t.o.v. het communisme?
Kun je racistisch zijn t.o.v. het kapitalisme?
Kun je racistisch zijn t.o.v. het nazisme?
Misschien kun je deze drie vragen in één antwoord vatten?
Bijkomend : Ayan Hirsi Ali is uit de ideologie gestapt waarin ze werd grootgebracht. Ze bestrijdt nu heel duidelijk die ideologie. Is zij nu van ras veranderd?
Dat zullen ze graag horen in de Guimardstraat.
Je kan inderdaad niet racistisch zijn tegenover ideologieën, je kan je echter wel racistisch opstellen tegenover aanhangers van een godsdienst.
Racisme is iets wat mensen overkomt.
En dat is hier het geval volgens mij. (de school is nog niet open, en toch worden er al inbreuken vastgesteld, dat is niet serieus)
-
Jij schreef dat we al meer dan een eeuw een blanco cheque geven aan het katholiek onderwijs. Wel, dat katholiek onderwijs moet daarvoor wel voldoen aan de voorwaarden die de staat/Vlaamse gemeenschap oplegt. Daarop wordt controle uitgeoefend.
Die cheque is bijgevolg niet blanco. Je zou nog kunnen argumenteren dat er te veel geld aan wordt gegeven, maar dat is een andere zaak.
En ja, er is een link tussen het katholiek onderwijs en de katholieke ideologie. De vraag is dan weer: waar zie jij in de huidige context een probleem met bv. de UVRM en met de opdracht om 'burgerschap' te bevorderen in dat katholiek onderwijs?
Je kan inderdaad niet racistisch zijn tegenover ideologieën, je kan je echter wel racistisch opstellen tegenover aanhangers van een godsdienst.
Bedoel je racisme of bedoel je discriminatie? Dat zijn verschillende zaken. Als we duidelijk met elkaar willen communiceren moeten we dezelfde betekenis geven aan de woorden die we gebruiken. Ik hoop dat je het daarmee eens bent.
Daarnaast werd jou enkel verweten dat je geen onderscheid maakt tussen een ideeënstelsel en de mensen die dat ideeënstelsel volgen. Dat is elementair inzicht en wanneer je daar tegen zondigt, dan is de opmerking daarover terecht.
Ja, dat kan. Wanneer mijn blanke buurman zich vandaag bekeert tot de islamideologie en wanneer hij zich volgens de regels van zijn ideologie het recht toe-eigent om zijn vrouw te slaan als hij denkt dat ze ongehoorzaam is, dan is mijn actie om hem te discrimineren en hem niet meer uit te nodigen bij een buurtfeest, géén racisme. Het is discriminatie.Racisme is iets wat mensen overkomt.
Maar het discrimineren van mensen kan terecht zijn. Wanneer iemand nazi-ideeën uitdraagt en die wil doen ingang vinden in mijn omgeving, dan heb ik niet het recht maar zelfs de plicht om die persoon te discrimineren omwille van zijn ideeën.
Als je met de directie en de leerkrachten van die school spreekt en hen vraagt welke waarden ze zullen aanleren, dan zou best kunnen blijken dat basiswaarden die wij hier in dit land essentieel achten, niet worden gerespecteerd in hun opvoedingsproject. De gelijkheid van man/vrouw is er daar één van. De gelijkwaardigheid van alle mensen - ook die van niet-moslims - is er ook één. Indien er op dit vlak manifeste tegenspraak is met wat de inspectie in naam van de Vlaamse overheid eist, dan is de sanctie om geen erkenning te geven waarschijnlijk terecht.Racisme is iets wat mensen overkomt. En dat is hier het geval volgens mij. (de school is nog niet open, en toch worden er al inbreuken vastgesteld, dat is niet serieus)
Van racisme is allerminst sprake.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.