Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars

08 apr 2020, 11:46

De Fransen zaten al in Tsjaad nog voor het bestond, Wil.

Lars

08 apr 2020, 11:47

Wil. schreef:
08 apr 2020, 11:45
Terwijl Lars zich afvroeg of we al op weg zijn naar de volgende aanslag, is het prijs in Tennessee. Een man steekt daar 3 vrouwen neer en verwondt een vierde. Hij is door de politie doodgeschoten.

Het motief dient nog te worden achterhaald. Het is een aanslag. Is het een terreuraanslag? Dat wordt binnenkort wel duidelijk. Ik hou je op de hoogte, Lars. Btw, ben je al in Tennessee geweest? Indien ja, dan kun je ons wel een inschatting geven of dit al dan niet terreur is.
Europa breidt nog al uit, de laatste tijd...

Wil.

08 apr 2020, 12:03

Misschien heb je een te beperkte visie? Denk eens buiten het doosje.

Het draadje gaat over terrorisme (in brede zin) en het gaat over geplande terreurdaden in Europa.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars

08 apr 2020, 12:03

Het verschil in wat we doen:

Afbeelding

Wil.

08 apr 2020, 12:12

Ik heb in mijn visie geen self-doubt, die zo eigen is aan amateurs. Ik laat mij door wat roepers aan de zijlijn niet van mijn werk afhouden. I keep on truckin'.

Yep, that's me.

Lars

08 apr 2020, 12:35

Wil. schreef:
08 apr 2020, 12:12
Ik heb in mijn visie geen self-doubt, die zo eigen is aan amateurs. Ik laat mij door wat roepers aan de zijlijn niet van mijn werk afhouden. I keep on truckin'.

Yep, that's me.
Werk.
:lol: :lol: :lol:

Wil.

08 apr 2020, 12:46

De New English Review heeft het nu al over "Sudden Jihad Syndrome in Knoxville?"
Dat is toch wat voorbarig, nietwaar? Waarschijnlijk zijn die journalisten misleid door de naam van de dader, Idris Abdus-Salaam.

Abdus-Salaam betekent : de dienaar van degene die één en al Vrede is. Toepasselijke naam, dat is duidelijk.

DelaVega

08 apr 2020, 13:05

Het is tergend om met de wetenschap te moeten leven dat die moskeeén gesubsidieerd worden met belastinggeld, terwijl er in veel van die gebedsplaatsen haat wordt gepredikt tegen het Westen, én hun kinderen op hun beurt zorgen voor overlast, vandalisme, criminaliteit, banditisme én terrorisme. Mooie 'godsdienst' is dat.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 08 apr 2020, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Wil.

08 apr 2020, 15:37

De moslimterrorist van Romans sur Isère heeft al enkele verklaringen afgelegd. Daarin worden de uitersten bewandeld: geheugenverlies ('ik weet er niet veel meer van') - zich niet goed voelen in de maatschappij - eenzaamheid - een gevoel van voldoening - zich één voelen met de religie.

Tot zover zijn woorden.

Zijn daden: in zijn woonst werd het gewone materiaal gevonden: bidmatje en koran, maar ook een zelf geschreven tekst waarin hij stelt:

"Ik smeek u om vergeving te ontvangen. Dit is wat elke strijder verwacht […] Ik wil niet langer in dit land van ongelovigen wonen ”.

De vraag bij zijn arrestatie om door de politie te worden doodgeschoten, sluit wel aan bij dit discours.

Aan een van de slachtoffers vroeg Ahmed-Osman of ze een moslima was. Een rare vraag als je bij de bakker staat, nietwaar?

Lars

09 apr 2020, 09:11

Wil vindt kritiek niet leuk....

Afbeelding

Dicksy

09 apr 2020, 09:17

Lars schreef:
Wil vindt kritiek niet leuk....
Zou het niet eerder zijn:
‘Lars vindt geen gelijk krijgen niet leuk......’ Zou het moraliserend vingertje van een onderwijzer daar voor iets tussen zitten, ik onderwijs dus IK zal het wel weten??????

Wil.

09 apr 2020, 10:44

En welke diepgaande kritiek heb je nu uitgebracht?

Ik heb het nog geschreven: Lars heeft het héél moeilijk om in dit draadje mijn stellingen met argumenten te bestrijden, laat staan te weerleggen.

Toegegeven: hij wist beter dan ik dat er in Chad Fransen zijn; niet te geloven, hé? Fransen in Chad!!
Et alors?? Wat werd daarmee bewezen? Zijn de moslimterroristen van Boko Haram nu niet meer gedreven door hun ideologie?

Maar reageren op een posting lukt nog niet altijd zoals het hoort.

Ook zijn laatste posting munt weer uit door een overdaad aan argumenten. Het betert er niet op.

Lars

09 apr 2020, 11:02

Het effect van argumenten bij vastgeroeste, zelfverklaarde experten:

Afbeelding

Dicksy

09 apr 2020, 11:10

Lars schreef:
Het effect van argumenten bij vastgeroeste, zelfverklaarde experten:
Bent u toevallig een vis van horoscoop, het zou veel kunnen verklaren. Die spartelen ook nogal hevig op het droge.

E.T.

09 apr 2020, 11:43

Dicksy schreef: Lars vindt geen gelijk krijgen niet leuk...…
Zou het moraliserend vingertje van een onderwijzer daar voor iets tussen zitten,
ik onderwijs dus IK zal het wel weten?

en

Bent u toevallig een vis van horoscoop, het zou veel kunnen verklaren. Die spartelen ook nogal hevig op het droge.
:lol: :lol: :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet