Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

25 jun 2020, 19:28

Fred1950 schreef:
25 jun 2020, 19:11
Hij kan ook niet bewijzen dat ze door hydroxychloroquine genezen zijn. Hij had ze dan eerst moeten laten doodgaan door corona, terug tot leven brengen en dan met hydrodinges behandelen om ze geen tweede keer te laten doodgaan. :lol: :mrgreen:
Wat een achterlijk gelul is dat wel, ongelooflijk!
Hij HOEFT dat niet te bewijzen!
Dát ze genezen zijn is nét het bewijs...
Als mensen genezen zijn van corona na zijn therapie dan heeft die therapie/geneesmiddelen hen toch wel genezen zeker. Punt. En állemaal nog wel.
Weer logica en feiten gaan ontkennen... 8O

Fred1950

25 jun 2020, 20:13

Ice schreef:
25 jun 2020, 19:28
Fred1950 schreef:
25 jun 2020, 19:11
Hij kan ook niet bewijzen dat ze door hydroxychloroquine genezen zijn. Hij had ze dan eerst moeten laten doodgaan door corona, terug tot leven brengen en dan met hydrodinges behandelen om ze geen tweede keer te laten doodgaan. :lol: :mrgreen:
Wat een achterlijk gelul is dat wel, ongelooflijk!
Hij HOEFT dat niet te bewijzen!
Dát ze genezen zijn is nét het bewijs...
Als mensen genezen zijn van corona na zijn therapie dan heeft die therapie/geneesmiddelen hen toch wel genezen zeker. Punt. En állemaal nog wel.
Weer logica en feiten gaan ontkennen... 8O
Uw logica is er één waar De Wever vol van zit - fantasielogica. :lol:

Dat ze genezen zijn is geen bewijs dat het door hydroxychloroquine kwam, het kon evengoed uit schrik voor die huisdokter geweest zijn waar ze liefst zo snel mogelijk vanaf wilden geraken. :lol: De meesten, vooral jongeren, genezen vanzelf zonder de minste medicatie.

We gaan hier blijkbaar nog veel plezier aan uw "geweld" op Sennet kunnen beleven. Ik vind u bijdragen hoogst plezant om te lezen. :D
Ice

25 jun 2020, 20:59

De meesten, vooral jongeren, genezen vanzelf zonder de minste medicatie.
Dus nu geef je zelfs toe dat de hele lockdown en alle maatregelen puur burgertje pesten is want iedereen geneest toch vanzelf?

Wel, wel.....die ene hersencel werkt dus toch nog.... :mrgreen: Heb je je mondmasker misschien afgezet zodat je nu wat meer zuurstof krijgt? :twisted:

socrates

25 jun 2020, 21:52

Deze crisis heeft velen die het hier goed hebben, eraan herinnerd hoe sterfelijk ze, ondanks het voortschrijdend inzicht en de Artificiële Intelligentie wel zijn. Het ontkennen van die grote kwetsbaarheid is de start voor een zoektocht naar een mogelijke verantwoordelijke. Hij of zij, grote leider, had er, door zijn kordate en wijze optreden, moeten voor zorgen dat onze onzichtbare vijand vernietigd werd. Dat dat niet is gelukt is volgens sommigen het gevolg van een complot, volgens anderen ligt het aan de onbekwaamheid van de leiders.
Als het er echt op aankomt is solidariteit ver te zoeken. We zitten met zijn allen, jongeren en ouderen, vrouwen en mannen, in een veel te klein bootje. Dat bootje, onze stam, dreigt door overbezetting te zinken... Het dillema is dan: wie mag (moet) uit onze boot vallen, de 60-ers, de 70- ers, de 80-ers of de jongeren die niet solidair zijn ? Omdat we, als mensensoort, niet samen een gemeenschappelijk doel nastreven zijn we ook niet solidair en eensgezind Dat kan onze weerstand enkel maar verzwakken. Solidariteit zijn in deze crisis even ver te zoeken als groepsimmuniteit.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

boeffer

25 jun 2020, 22:51

In China was het weer prijs onlangs. Weer op zo'n marktje met diepe groeven in de snijplanken, water uit de emmer, geen vitrinekasten. Alles op een grote hoop.
En men was aan het noteren met papier en bic. Naar de buitenwereld zich supermodern laten uitschijnen. Eens binnen is het 'ik weet van niks'.
Wie in den troep was weet wat er 's nachts gebeurde, is dat daar ook zo?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

26 jun 2020, 01:03

Ice schreef:
25 jun 2020, 20:59
De meesten, vooral jongeren, genezen vanzelf zonder de minste medicatie.
Dus nu geef je zelfs toe dat de hele lockdown en alle maatregelen puur burgertje pesten is want iedereen geneest toch vanzelf?

.....
Ah tiens, iedereen geneest dus toch ? Dat wist ik nog niet. :twisted:
socrates schreef:
.... We zitten met zijn allen, jongeren en ouderen, vrouwen en mannen, in een veel te klein bootje. Dat bootje, onze stam, dreigt door overbezetting te zinken... Het dillema is dan: wie mag (moet) uit onze boot vallen, de 60-ers, de 70- ers, de 80-ers of de jongeren die niet solidair zijn ?....
In 1918 zijn er naar schatting 20 miljoen doden gevallen door de Spaanse griep en toen waren we "slechts" met om en bij de 2 miljard. Dat is nu opgelopen tot bijna 7,5 miljard. De Spaanse griep viel vooral mensen tussen de 20 en de 40 jaar aan, ouderen werden gespaard. Op veel solidariteit van een virus moet je niet rekenen, alleen blijkt nu dat mensen met bloedgroep A er zwaarder ziek van worden dan diegenen met bloedgroep O.
boeffer schreef:
25 jun 2020, 22:51
In China was het weer prijs onlangs. Weer op zo'n marktje met diepe groeven in de snijplanken, water uit de emmer, geen vitrinekasten. Alles op een grote hoop.
....
Het virus bleek op ontdooit en besmette zalm te zitten. Het was in elk geval een reeds gemuteerd geval dat in Europa de plak zwaait en het was dus niet de oorspronkelijk Wuhan variante.

Nu, het is alleszins niet zo erg qua aantal besmettingen met ongeveer 200, terwijl Duitsland nu plaatselijk meer dan 1000 besmette arbeiders in een vleesfabriek telt. Je merkt dat de Duitsers nu ook de lockdown methodes van de Chinezen toepassen. "Voortschrijdend inzicht" , nietwaar ....

miel

26 jun 2020, 08:25

Maggi De Block beweert (HLN 26 juni) dat het winkelpersoneel geen mondmasker moet dragen, omdat ze al beschermd zijn door plexiglas .
Hoe moeten dan de rekken gevuld worden?
In Colruyt in onze buurt draagt elk personeelslid een mondmasker. Ik ook, en ik voel er mij veilig bij.
Dit is voor mij een reden om daar te gaan winkelen, ipv ergens anders waar het personeel in de gangen geen bescherming draagt.
Misschien zijn er veel winkeliers die denken dat een verplicht mondmasker in hun winkel de klanten zal afschrikken, wel bij mij is het omgekeerd.
Voor mij is het simpel: de afstand van 1,5 m niet gegarandeerd , dan verplicht een mondmasker dragen.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

E.T.

26 jun 2020, 08:57

Dacht je nu echt dat "rekkenvullers" ook winkelpersoneel is?

In heel veel supermarkten gebeurt dat trouwens door externen, (enkel) bij Colruyt is er een beurtrol.

Ik denk niet dat ons Maggie zelf veel gaat winkelen alhoewel haar veiligheidsafstand bijna groot genoeg is :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

26 jun 2020, 09:14

E.T. schreef:
26 jun 2020, 08:57
Dacht je nu echt dat "rekkenvullers" ook winkelpersoneel is?

In heel veel supermarkten gebeurt dat trouwens door externen, (enkel) bij Colruyt is er een beurtrol.

Ik denk niet dat ons Maggie zelf veel gaat winkelen alhoewel haar veiligheidsafstand bijna groot genoeg is :wink:
Rekkenvullers zijn meestal eigen personeel. Maar zelfs als dat zo niet is, dan zijn ze aanwezig in de winkel. Het punt dat hier werd naar voor gebracht is dat men een mondmasker zou moeten dragen uit hoffelijkheid tegenover de mensen die hun werk doen in de zaak, zowel tegenover 'externen' als tegenover het vast personeel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

26 jun 2020, 09:20

Mijn punt was dat mevrouw de minister blijkbaar niet wist dat er in de winkel ook personeel is dat niet achter plexi zit. Ik verdenk haar ervan dat ze het inderdaad niet sociaal genoeg is om te weten dat er zoiets als "rekkenvullers" zelfs maar bestaat. :mrgreen:

PS IK draag mijn masker want niet iedereen is zo hoffelijk 😷
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

socrates

26 jun 2020, 09:52

socrates schreef:
Deze crisis heeft velen die het hier goed hebben, eraan herinnerd hoe sterfelijk ze, ondanks het voortschrijdend inzicht en de Artificiële Intelligentie wel zijn. Het ontkennen van die grote kwetsbaarheid is de start voor een zoektocht naar een mogelijke verantwoordelijke. Hij of zij, grote leider, had er, door zijn kordate en wijze optreden, moeten voor zorgen dat onze onzichtbare vijand vernietigd werd. Dat dat niet is gelukt is volgens sommigen het gevolg van een complot, volgens anderen ligt het aan de onbekwaamheid van de leiders.
Als het er echt op aankomt is solidariteit ver te zoeken. We zitten met zijn allen, jongeren en ouderen, vrouwen en mannen, in een veel te klein bootje. Dat bootje, onze stam, dreigt door overbezetting te zinken... Het dillema is dan: wie mag (moet) uit onze boot vallen, de 60-ers, de 70- ers, de 80-ers of de jongeren die niet solidair zijn ? Omdat we, als mensensoort, niet samen een gemeenschappelijk doel nastreven zijn we ook niet solidair en eensgezind Dat kan onze weerstand enkel maar verzwakken. Solidair zijn is in deze crisis even ver te zoeken als groepsimmuniteit.
Solidariteit in deze crisis betekent: samen (de mensheid) aansprakelijk zijn voor het lot van elkeen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

26 jun 2020, 10:03

socrates schreef:
Solidariteit in deze crisis betekent: samen (de mensheid) aansprakelijk zijn voor het lot van elkeen.
Groot woord. Dekt dat voor u de hele lading? 🤔

gast43

26 jun 2020, 10:15

Dat de senioren eerst eens bij hun eigen beginnen .( Mondmaskers)
Plus bij de zelfstandigen en hun personeel of warenhuisketens . ( Mondmaskers)
En ze moeten niet zeggen dat erbij colruyt geen mondmaskers worden gedragen , zij dragen ze wel .
Zijn gaan dan uitzondering zijn in Brusselse Colruyt , is erg wat er is gebeurd .
Maar stel me ook de vraag hebben ze zich aan de normen gehouden bij de familie van deze man ?
Dan kan iedereen klacht indienen .Heeft niemand om gevraagd pandemie .

Ze lachen u nog uit als je mondmasker draagt , plus dat ze niet uit de weg gaan en geen respect hebben
afstand houden . En dan verschieten ze dat er besmettingen zijn en zijn niet de jongeren maar wel de oudere
die geen geduld hebben . Woensdag kassier tot drie maal moeten zeggen tegen de zelfde persoon afstand houden ze zetten weer stap achteruit en nog geen second erna stond ze er weer .

Idem met de mensen die op reis willen gaan ( is miserie zoeken ) maar de mensen die zich aan de regels
houden worden slachtoffer zoals altijd als ze uit vakantie komen .

Maar dat ze dan goede voorbeeld geven bij de regering , zie er niet veel mondmaskers . En dan zeggen we hebben fouten gemaakt als er op week nog altijd 560 a 700 besmettingen zijn . Wil zeggen dat niet zal stoppen zolang er geen vaccin is (Lissabon tweede golf )

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200603_04979664

LIVE CORONA. Delen van Lissabon opnieuw in lockdown

miel

26 jun 2020, 11:13

In mijn tussenkomst deze morgen schreef ik “winkelpersoneel” en “personeelslid“ en niet “rekkenvullers” wat later werd geschreven door ET.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Charlie Maru

26 jun 2020, 11:43

gast43 schreef:
26 jun 2020, 10:15
Maar stel me ook de vraag hebben ze zich aan de normen gehouden bij de familie van deze man ?
Dan kan iedereen klacht indienen .Heeft niemand om gevraagd pandemie .
Sommigen grijpen de gelegenheid om er munt proberen uit te slaan.
En veel advocaten spelen het spelletje maar al te graag mee.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier