Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

26 jun 2020, 11:57

Fred1950 schreef:
26 jun 2020, 01:03
Ah tiens, iedereen geneest dus toch ? Dat wist ik nog niet. :twisted:
Last van dementie? Dat zijn je eigen woorden.
Fred1950 schreef:
De meesten, vooral jongeren, genezen vanzelf zonder de minste medicatie.
Trol :evil:
socrates schreef:
25 jun 2020, 21:52
Solidariteit in deze crisis betekent: samen (de mensheid) aansprakelijk zijn voor het lot van elkeen.
Ik ben enkel solidair vóór het algemeen welzijn, níet ten nadele van allen.
Ik laat mij niet misbruiken uit angst als sociaal drukmiddel om het dragen van nutteloze mondmaskers, die niet beschermen tegen virussen, af te dwingen bij anderen door een neppandemie voor politieke doeleinden tot armoede en dictatuur.

Elkeen is énkel aansprakelijk voor zichzelf, wie waant dat een mondmasker kan beschermen tegen besmetting, die doet maar (die heeft dan toch de illusie van beschermd te zijn?) door zichzelf te muilkorven net zoals anderen het recht en de vrijheid hebben om het nut van mondmaskers in vraag te stellen - zelfs de FFP2 maskers, speciaal tegen asbest, kunnen niet beschermen tegen virus(sen) laat staan de zelfgemaakte, katoenen vodjes.
Volgens de ongeloofwaardige viro-lógen en politieke leugenaars zouden zelfs sjaaltjes voldoen, elke normaal denkende mens weet dan wel waar de klepel hangt.....dat bedrog behoeft dan verder toch geen uitleg????

De bedoeling van deze valse neppandemie wordt duidelijk door de gevolgen van de maatregelen voor ons allen en dát is onherstelbare schade aan onze economie, totalitaire wurgmaatregelen voor controle, beperkingen met enorme armoede en verplichtingen naar het model van totalitaire dictaturen.
Er hoort solidariteit te zijn voor de terugkeer naar een normáál leven, geen solidariteit van angsthazen door sociale dwang naar een dictatuur! :evil:

@gast43:
Dat de senioren eens bij hun eigen beginnen (mondmaskers)
Draag jij dat nutteloze mondmasker/muilband maar, dan ben je toch beschermd en kun jij niemand besmetten en hoeven senioren dat niet te doen....wél zorgen dat je het juiste mondmasker hebt want ze werken niet allemaal om dat beestje en besmetting tegen te houden... :mrgreen:

Fred1950

26 jun 2020, 14:18

Ice schreef:
Fred1950 schreef:
Fred1950 schreef:
Trol :evil:
....
Weet ge wat het verschil tussen "de meesten" en "iedereen" is ? Dat verschil is in België 9731 doden en stijgend .... :roll:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 jun 2020, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

26 jun 2020, 14:20

gast43 schreef:
26 jun 2020, 10:15
....
Ze lachen u nog uit als je mondmasker draagt , plus dat ze niet uit de weg gaan en geen respect hebben
afstand houden
.....
:D
Als ze mij zien met mijn FFP2 masker denken ze dat ik besmet ben en maken een bochtje langs mij heen. :lol:
Ice

26 jun 2020, 14:51

Fred1950 schreef:
26 jun 2020, 14:18
Ice schreef:
Fred1950 schreef:
Fred1950 schreef:
Weet ge wat het verschil tussen "de meesten" en "iedereen" ?
Enkel een trol voert monologen om zijn eigen uitspraken te weerleggen.. :twisted:

En gij weet toch wel, als zelfverklaarde expert, dat je FFP2 mondmasker geen bescherming biedt tegen (corona)virus(sen)? Of niet? Tenslotte is een virus nog wat kleiner dan asbest vezels.. :roll:
Ze maken een bochtje om besmetting van angst en smetvrees te vermijden door angsthazen die zich in de luren laten leggen... :mrgreen:

tokkio

26 jun 2020, 17:02

Deze crisis heeft velen die het hier goed hebben, eraan herinnerd hoe sterfelijk ze, ondanks het voortschrijdend inzicht en de Artificiële Intelligentie wel zijn. Het ontkennen van die grote kwetsbaarheid is de start voor een zoektocht naar een mogelijke verantwoordelijke. Hij of zij, grote leider, had er, door zijn kordate en wijze optreden, moeten voor zorgen dat onze onzichtbare vijand vernietigd werd. Dat dat niet is gelukt is volgens sommigen het gevolg van een complot, volgens anderen ligt het aan de onbekwaamheid van de leiders.
Onbekwaam,maar niet verantwoordelijk,als een verantwoordelijke op gelijk wel werk een fout maakt, en als daardoor een arbeider sterft dat slepen ze die voor de rechtbank,maar de fouten die onze ministers gemaakt ,en nog maken die lachen ze weg.
Al vanaf januari kregen de ministers het advies om mondmaskers te bestellen,en ze lachten het weg, was niet nodig, we zien wel wat er verder gebeurd, en we gaan niet terug met een magazijn mondmaskers zitten die niet nodig zijn , dat kost veel te veel geld,en daarmee was de kous af,dus hebben ze hun werk niet gedaan ,niet geluisterd naar de experten en virologen,en hun eigen goesting gedaan,en tussentijd eens rondgevraagd wat er aan een mondmaskers te verdienen is, moesten ze die wel bestellen.......
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/25/vlieghe/
boeffer schreef: ↑
Gisteren, 22:51
In China was het weer prijs onlangs. Weer op zo'n marktje met diepe groeven in de snijplanken, water uit de emmer, geen vitrinekasten. Alles op een grote hoop.
....

Het virus bleek op ontdooit en besmette zalm te zitten. Het was in elk geval een reeds gemuteerd geval dat in Europa de plak zwaait en het was dus niet de oorspronkelijk Wuhan variante.
@ Fred 1950
Maar heb ik niet gelezen dat het virus, buiten het menselijk lichaam het tussen 1dag en vier dagen niet overleefd?????
Maar ze vinden het covid-19 ook in riool water, zijn die virussen dan allemaal dood ?En zwemmen mag niet, kan dat virus dan tegen de chloor van het zwemwater???
En de Spaanse griep in 1918 was tussen de 50 en 100 miljoen........
https://historiek.net/spaanse-griep-191 ... mie/79002/
@gast43
Maar dat ze dan goede voorbeeld geven bij de regering , zie er niet veel mondmaskers . En dan zeggen we hebben fouten gemaakt als er op week nog altijd 560 a 700 besmettingen zijn . Wil zeggen dat niet zal stoppen zolang er geen vaccin is (Lissabon tweede golf )
Maar ze geven niet het goede voorbeeld, ze denken dat ze immuun zijn,heel in het beging van de pandemie zegde tommelijn en nadien crevits dat ze zelf besmet waren met corona, tommelijn declareerde dat vanuit zijn venster, met een smail tot achter zijn oren......en crevits zegde dat hun kangeroe woning besmet was,denk eerder dat het was om in beeld te komen.....
Het is niet omdat er een vaccin is dat het gaat stoppen,het is nu een races voor wie eerst een vaccin ontwikkeld,daarvoor gaan ze zelfs een paar stappen overslaan,want dat vaccin is geld,veel geld,alhoewel er een "maar" aanhangt, Is het werkzaam,zelfs als men besmet is ,is het een tijdelijke oplossing,BV 6maand of langer, of is het permanent zoals mazelen???
Als ze die brug genomen hebben komt de productie, stel dat ze er in slagen om 1 miljoen vaccins te maken per dag, dan zijn dat er "nog" maar 365 miljoen in 1 jaar, en dat op een stijgende wereld bevolking van +/-
7,8 miljard,en als men de werking van onze 9 ministers van volksgezondheid weet,dan moeten we de eerste 10 jaar niet rekenen op een vaccin voor dit covid-19 beestje, daartegen zullen er al andere, nog gevaarlijkere zijn, dus begint de heisa opnieuw .
:mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Horus1

26 jun 2020, 19:19

Heel bevreemdend dat sommige tussenkomsten zomaar in het niets verdwijnen....

boeffer

26 jun 2020, 23:08

Hoe sommige grote ketens blijven draaien met met minder dan 50 % verkoop lijkt me raar en nog steeds goedkoop. De kleinere zijn stukken duurder geworden.
Bij AH draagt men 'n mondmasker en discriminatie lijkt ook zo'n test. Eerst de moslima's aan de kassa en nu originele Afrikanen die u groeten en de corona regels in 't oog houden. Dat is denkelijk interim volk want ik zie ze niet regelmatig. En de police komt ook checken in de winkel.
Ik vraag mij af of de winkel zelf niet mag beslissen of er binnen een masker wordt gedragen, daar zal ik klant zijn!
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

26 jun 2020, 23:20

boeffer schreef:
26 jun 2020, 23:08
....
Ik vraag mij af of de winkel zelf niet mag beslissen of er binnen een masker wordt gedragen, daar zal ik klant zijn!
De winkel zelf mag dat beslissen ! In Deinze is dit schering en inslag en overeengekomen, gepromoot door alle winkels en de burgemeester.

Fred1950

26 jun 2020, 23:28

Het aantal besmettingen in de wereld vermeerdert nu exponentieel, vooral door de stijging in de VS en in Indië. In Indië worden de corona doden amper geteld.

Het "vuilste" land binnen Europa met het meest besmette personen per dag is Zweden ( +1500 nieuwe besmettingen per dag ). Op sommige dagen geven ze zelfs geen cijfers meer vrij, die zijn gewoon de tel kwijt.

De kannibaal

27 jun 2020, 10:54

Horus1 schreef:
Een woordje van troost, het overkomt ons allemaal. Het komt waarschijnlijk door een gebrek aan aanpassingsvermogen van ons zelf. Zodra een software goed werkt, gaat de ontwerper ze verbeteren met een nieuwe versie. De software werker denkt niet zoals de doorsnee deelnemer aan het forum. Zijn of haar wegen kronkelen volgens een patroon dat de gewone sterveling moeilijk kan volgen. Daardoor krijgt gij soms de indruk dat Uw bericht verstuurd is, maar niks is minder waar. Het verdwijnt in het niets.(" In the cloud", maar dan letterlijk) Schrijft Uw bijdrage met een gewone tekstverwerker en kopieer de tekst daarna in als bijdrage. Als het dan voor de zoveelste keer mislukt, dan verdwijnt Uw tekst ten minste niet in het niks, maar kunt gij herbeginnen. Het blijft Uw schuld dat gij met de software niet kunt werken. De programmeur kan het niet begrijpen, maar na de 10de update, gaat het misschien werken zoals het moet, en dan begint het spelleke opnieuw.

E.T.

27 jun 2020, 11:00

Ja sommige dagen lijkt het echt niet te lukken. Er is nog een ander trucje:

Begin je bijdrage met een kort stukje en VERSTUUR

Daarna via WIJZIG BERICHT je bijdrage aanvullen en opnieuw VERSTUUR
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

socrates

27 jun 2020, 11:11

De kannibaal schreef:
Horus1 schreef:
Een woordje van troost, het overkomt ons allemaal. Het komt waarschijnlijk door een gebrek aan aanpassingsvermogen van ons zelf. Zodra een software goed werkt, gaat de ontwerper ze verbeteren met een nieuwe versie. De software werker denkt niet zoals de doorsnee deelnemer aan het forum. Zijn of haar wegen kronkelen volgens een patroon dat de gewone sterveling moeilijk kan volgen. Daardoor krijgt gij soms de indruk dat Uw bericht verstuurd is, maar niks is minder waar. Het verdwijnt in het niets.(" In the cloud", maar dan letterlijk) Schrijft Uw bijdrage met een gewone tekstverwerker en kopieer de tekst daarna in als bijdrage. Als het dan voor de zoveelste keer mislukt, dan verdwijnt Uw tekst ten minste niet in het niks, maar kunt gij herbeginnen. Het blijft Uw schuld dat gij met de software niet kunt werken. De programmeur kan het niet begrijpen, maar na de 10de update, gaat het misschien werken zoals het moet, en dan begint het spelleke opnieuw.
Als onze bijdragen op het forum inderdaad in the cloud belanden, waar bevindt zich dan die cloud en door welke instantie wordt die dan beheerd ? Hoe "inbraakveilig" is Seniorennet ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

27 jun 2020, 12:47

tokkio schreef:
26 jun 2020, 17:02

@ Fred 1950
Maar heb ik niet gelezen dat het virus, buiten het menselijk lichaam het tussen 1dag en vier dagen niet overleefd?????
Maar ze vinden het covid-19 ook in riool water, zijn die virussen dan allemaal dood ?En zwemmen mag niet, kan dat virus dan tegen de chloor van het zwemwater???
...
Het virus is dan inderdaad dood. Hetgeen men vindt is het "geraamte" van het virus , en dat is zijn erfelijk materiaal ( zijn RNA ) . Het waarom men niet mag zwemmen is me ook niet duidelijk. Ik heb al gehoord dat het omwille van de pashokjes was waar men zich moet omkleden.

Volgens Van Ranst overleeft het virus 1 dag op papier of karton, en drie dagen op plastiek en glad metaal. De buitenkant van het virus is een soort vet, en papier heeft de eigenschap om vet op te slorpen, vandaar. Ik ben toch wel voorzichtig met dergelijk uitspraken. En dan nog dit : als je een virus invriest blijft het ook bewaard, en als het later ontdooit komt het terug tot leven.

Fred1950

27 jun 2020, 12:55

De kannibaal schreef:
.....(" In the cloud", maar dan letterlijk)
:lol:
Het zou kunnen dat Sennet de "echte cloud" gebruikt, maar ik betwijfel het.

Schrijft Uw bijdrage met een gewone tekstverwerker en kopieer de tekst daarna in als bijdrage. Als het dan voor de zoveelste keer mislukt, dan verdwijnt Uw tekst ten minste niet in het niks, maar kunt gij herbeginnen. .
..
Dat is de veiligste manier van werken. En als je iemand wilt quoten kan je de ge-quote tekst ook vooraf kopiëren in de tekstverwerker. Op die manier kan je verschillende quotes van verschillende posts en van verschillende personen samenvoegen tot éénzelfde bericht.

Fred1950

27 jun 2020, 14:36

"Ze" zijn weeral goe bezig. :roll: Het aantal besmetting begint terug lichtjes te stijgen, maar geen paniek het aantal ziekenhuisopnames stijgt niet. En dus moet er niet ingegrepen worden, stel je dergelijk idiote redenering nu eens voor. Dat aantal ziekenhuisopnames zal hierdoor maar binnen een week of binnen 14 dagen stijgen, maar ondertussen kan het aantal besmettingen per dag ook nog steeds maar toenemen. En verder, het ziet er nu naar uit dat vooral besmettingen plaats vinden onder mensen tussen de 20 en 40 jaar. De "oudjes" hebben zich al blijkbaar kunnen aanpassen en weten hoe zich te beschermen. Omdat die 20 tot 40 jarigen minder erg ziek worden gaan er naar verhouding minder ziekenhuisopnames zijn, en gaat men dus ook maatregelen uitstellen. Gevolg : veel zieken die thuis zitten en veel schade voor de economie omdat die 20-40 jarigen de "motor" zijn van de economie, net iets wat "ze" met alle middelen willen vermijden. Nogmaals, goe bezig zijn "ze" , de Vlaamse idioten ....