Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
Op een bijzondere ondernemingsraad heeft de directie van Signify alweer 121 ontslagen aangekondigd. Deze keer gaat het om 34 bedienden en kaderleden en 87 arbeiders. “Het is een jaarlijks weerkerend fenomeen”, zegt Serge Seret (BBTK-Kempen).
https://www.gva.be/cnt/dmf20191028_0468 ... n-turnhout
https://www.gva.be/cnt/dmf20191028_0468 ... n-turnhout
-
Ice
Dat is toch normaal?
Bedrijven waren er als de kippen bij om bedrijfswagens en zelfs salariswagens uit te delen want de armzalige kilometervergoeding vonden de vrekken teveel, ze krijgen in ruil fiscale voordelen én konden ook nog eens besparen op nettolonen en kilometervergoedingen.
Dus enkel win-win voor bedrijven.
Zij zijn zelf verantwoordelijk voor deze gang van zaken: eigen schuld, dikke bult, dan moeten ze nu niet komen jammeren.
Bovendien is investeren in een eigen wagen haast onbetaalbaar geworden voor de werknemers door de scheve verhouding loon-levensduurte, mede door.....te lage nettolonen en steeds hogere belastingdruk misschien?
Wat heb je aan een goed betaalde job als je vervoer om te kunnen gaan werken de grote slokop is zodat om te leven er maar peanuts overblijven?
-
dejules
Je hebt :
1/ de bedrijfswagen : bijv. een keukeninstallateur komt in opdracht van zijn werkgever bij U thuis een keuken plaatsen en komt met de bestelwagen van zijn baas naar U gereden.
2/ de salariswagen
Alle discussies gaan steeds over 2/ nl de salariswagen.
Hoe heeft die zijn intrede gedaan?
Als je in de PRIVESECTOR meer dan 54.000 € bruto verdient (dat lijkt veel maar is het niet oa alle Volvo-Gent bandwerkers verdienen dat!!) bouw je geen bijkomende wettelijke pensioenrechten op en U valt onder de zwaarste belastingsdruk vd wereld. Van 1 Euro houdt U maar 0.3 € over!
Daarom heeft de overheid fiscale constructies toegestaan om aan die druk (gedeeltelijk) te ontsnappen. De meest bekende fiscaal voordelige constructie om U netto meer over te laten houden is de salariswagen. Dit is dus gewoon onderdeel van het loon. Gemiddeld gaat het over een netto-voordeel van 500 € per maand. Indien de werkgever dit bedrag wenst te compenseren dan kost hem dat gigantisch veel geld aangezien hij ook werkgevers-/werknemersbijdrage moet betalen op dat loon. Voka heeft reeds meermaals gezegd dat de bedrijfsleiders dat nooit zullen betalen.
Een bijkomend probleem is dat 50.000 mensen hun job verliezen als men de salariswagen afschaft (leasingbedrijven, garage-onderhoud, verzekeringen, ...).
Even opmerken dat Groen! de salariswagen wou afschaffen en geen deftig alternatief bood om het grote loonverlies te compenseren. Hun verkiezingsuitslag was daarom ook zeer ontgoochelend.
-
Ice
Wel, dejules, zowel voor de bedrijfswagens, dus voor verplaatsingen voor beroepsdoeleinden, als de salariswagen in ruil voor nettoloon heeft de werkgéver de meeste voordelen door die fiscale constructies, niet de werknemer.
Daarover gaat het.
Bovendien is OOK de bedrijfswagen een onderdeel van het loonpakket én de werknemer betaalt per maand ook nog een bedrag voor de bedrijfswagen.
De bedrijfswagen wordt verder "voordelen van allerlei aard" genoemd, wordt als 'beroepsinkomen' beschouwd én daar betaalt de werknemer ook nog eens belasting op via zijn personenbelasting.
Voordelen? Voor wie?
Daarover gaat het.
Bovendien is OOK de bedrijfswagen een onderdeel van het loonpakket én de werknemer betaalt per maand ook nog een bedrag voor de bedrijfswagen.
De bedrijfswagen wordt verder "voordelen van allerlei aard" genoemd, wordt als 'beroepsinkomen' beschouwd én daar betaalt de werknemer ook nog eens belasting op via zijn personenbelasting.
Voordelen? Voor wie?
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Een bedrijfswagen kost de werknemer niks en alle kosten zijn ten laste van de werkgever. De wagen vertrekt vanaf het bedrijfsterrein en staat s"avonds op de parking van het bedrijf, tenzij de werkgever er anders over beslist. De wagen moet dan niet worden voorgereden en de werknemer rijdt ermee van en naar het werk. De wagen mag principieel niet gebruikt worden voor privé verplaatsingen. Men heeft hiervoor als werknemer een attest nodig van de werkgever dat verplaatsingen naar huis verplicht zijn omwille van het feit van verplichte wachtdiensten. Eenmalig doet de belastingcontrole hierover moeilijk en wil het beschouwen als een toeslag voor verplaatsingen van en naar het werk, maar een attest van de werkgever lost dit op. Een salariswagen valt onder een volledig andere belastingregeling.Ice schreef: ↑02 nov 2019, 15:18Wel, dejules, zowel voor de bedrijfswagens, dus voor verplaatsingen voor beroepsdoeleinden, als de salariswagen in ruil voor nettoloon heeft de werkgéver de meeste voordelen door die fiscale constructies, niet de werknemer.
Daarover gaat het.
Voordelen? Voor wie?![]()
-
Ice
We hadden het niet over een betonmixer of een aftands werfcamionnetje voor vervoer van uitgebuit, Pools werkvolk want daarvan kosten behalve het rollend materieel of 'bedrijfsvoertuigen' zelfs de werknemers niks aan de altijd klagende, foefelende werkgevers. 
-
Elk onderwerp is goed om te koppelen aan de vreemdelingen. Nu is het weeral de schuld van de Polen. Zucht....zucht. In ons land toeren honderden ingenieurs en werfleiders rond, met een firmawagen, gaande van een schrootwagen tot een prestigieuze limousine, een beetje afhankelijk van de financiële middelen van de werkgevers. Het gaat hier niet om "foefelende werkgevers", want de firmawagen is een noodzakelijk kwaad dat de werkgever pakken geld kost. De kost hiervan dient uiteindelijk betaald te worden door de consument, maar is geen bijkomende"winst" voor de werkgever. Zijn producten of diensten moeten betaalbaar blijven en er is moordende concurrentie op de markt.
Update 32.6 om het brein opnieuw op peil te brengen. Deze service zal met veel plezier dagelijks herhaald worden.
-
Ice
Grappig, nu schuif jíj zelfs de schuld al op Poolse arbeiders dat ze worden uitgebuit door hebzuchtige, belgische werkgevers om mij onterecht als xenofoob te kunnen afschilderen in een discussie over bedrijfswagens omdat je geen gelijk kunt halen.Elk onderwerp is goed om te koppelen aan de vreemdelingen. Nu is het weeral de schuld van de Polen. Zucht....zucht.
Kan tellen als off topic, zwak en onbekwaam om over een onderwerp een discussie te kunnen voeren zonder af te wijken naar irrelevante en bedrieglijke details om onterechte verwijten te kunnen maken.
Man, je maakt jezelf belachelijk met je dwaalsporen en verdraaiingen die kant noch wal raken en niks meer te maken hebben met de discussie...en dat iedere, normaal begaafde lezer bovendien herkent, dat wordt ook spartelen als een duivel in een wijwatervat genoemd, die weet dat hij ongelijk heeft maar niet eens beseft dat iedereen dat ziet.
En weer opnieuw:
Nu is het weer firmawagen?.....want de firmawagen is een noodzakelijk kwaad.....
En? Is dat nu een bedrijfswagen of salariswagen?
I rest my case.
Dat is zoals zich kannibaal noemen en dan afstrijden dat hij vlees eet en stug blijven volhouden dat hij een vegetarisch konijn is terwijl hij een varken slacht en opvreet. Hahahahaha.....treffende metafoor, hé? Niet dat we verwachten dat je dat zou kunnen snappen..
-
Inderdaad , U gedraagt zich als een uiterst agressieve xenofoob, onder zwaar neo-nazistische invloed. Elk onderwerp zult U afbuigen om lucht te geven aan Uw vreemdelingenhaat en elke collega op dit forum heeft al kunnen snoepen van Uw agressief gedrag.Ice schreef: ↑03 nov 2019, 14:25Grappig, nu schuif jíj zelfs de schuld al op Poolse arbeiders dat ze worden uitgebuit door hebzuchtige, belgische werkgevers om mij onterecht als xenofoob te kunnen afschilderen in een discussie over bedrijfswagens omdat je geen gelijk kunt halen.Elk onderwerp is goed om te koppelen aan de vreemdelingen. Nu is het weeral de schuld van de Polen. Zucht....zucht.
-
Mijnheer Fazal, Ik ga U daar direct op antwoorden. De Kannibaal is iemand die respect heeft voor alle mensen, losstaand van hun geslacht, hun herkomst, ras, geloof en noem maar op. Ik neem deel aan dit platform omdat ik van de veronderstelling uitga dat het platform dezelfde waarden deelt en niet in het leven wordt gehouden als extremistisch media kanaal. Het is eveneens niet mijn bedoeling om elke bijdrage van eenzelfde collega aan te vallen, speciaal om die te pesten, maar staat U mij vrij als de maat overloopt, om dit dan ook duidelijk te maken.
Bij voorbaat dank voor het begrip mijnheer Fazal.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Als U in onze bijna volledig bevolkte wijk door vreemdelingen waant u zich op een vuilnisbelt;
1 november kennen ze blijkbaar niet en al het vuilnis staat sinds donderdagavond buiten.
Ook een plezant jobke aan de stad zeker als een groot deel van de parkeerders hun voeten vegen aan verkeersplaten.
1 november kennen ze blijkbaar niet en al het vuilnis staat sinds donderdagavond buiten.
Ook een plezant jobke aan de stad zeker als een groot deel van de parkeerders hun voeten vegen aan verkeersplaten.
-
Mr Voorn, Ik woon in een open bebouwing en op 100m links van mij en 100m rechts van mij, wonen 2 Turkse families. Ik merk geen enkel verschil met autochtonen als het op netheid aankomt. Integendeel. Door de leeftijd ben ik minder mobiel geworden, en ik denk zelfs dat de herfstbladeren voor mijn domein, door hun worden verzameld, want de gemeente houdt zich hier niet mee bezig. In de kern van ons dorp is het aandeel van de Turken groter dan 50%, en het blijft nochtans overal netjes. Zou het niet kunnen dat Uw problemen eigen zijn aan het stadsleven?voorn schreef: ↑03 nov 2019, 17:33Als U in onze bijna volledig bevolkte wijk door vreemdelingen waant u zich op een vuilnisbelt;